Forum » PPA
[#1] PPA#13 - czekamy na artykuły
Zakończyliśmy skład numeru 12, który już wkrótce będzie dostępny. Rozpoczynamy zbiórkę artykułów do numeru 13. Do 15 czerwca 2014 roku czekamy na Wasze artykuły. Zachęcamy do kontaktu i nadsyłania swoich propozycji oraz tekstów.

Wykaz artykułów, jakie z chęcią zapewne nie tylko ja, ale i większość z nas chciałaby przeczytać w następnym i kolejnych numerach PPA. Kolejność przypadkowa. Jeżeli choć 20% tej listy napłynie, to naprawdę będzie o czym poczytać. Zachęcam do nadsyłania artykułów.

Flare
AmigaAMP
BetterWB (zarezerwowane)
Amazing Voxel Bird Saga
Artykuł o sterownikach RadeonHD
FS-UAE
Amiga911 Maker
ImageMagick
EvenMore
Spreedy
MUI 4.0
InstantZIP
Jack
Enemy i Enemy 2
Diamonds And Dust
Reggae
TORCS
Speed Dreams
WarpView
OpenXCom (zarezerwowane)
Digibooster 3
SnapIT
Ace of Hearts Casino Poker
V.A.M.P.
ACA 500 (zarezerwowany)
ANAIIS
SysMon
Ranger
AmiDARK Engine
AROS Vision
JAmiga
Rise of the Triad (zarezerwowane)
Basilisk II
Wazp3D
Redit (zarezerwowane)
IceFileSystem (porównanie systemów plików)
MomosIRC (zarezerwowane)
M.A.C.E.
Battle Squadron
Chrysalis
NetBSD
Ask Me Up
Dir Me Up
Word Me Up XXL
Sketchblock
emulatory platform 8-bit
Timebomb
Sqrxz 2, 3, 4
PT-1210 Mk1 Protracker Digital Turntable (zarezerwowane)
Marco Gregorio's Adventures to Unusual Places
LiveForIt-Mplayer 2.1
FastView 2.8
Książka o grach Public Domain
Chrysalis 3.5.1
OpenJK (Jedi Academy, Jedi Outcast)
Tales of Gorluth
NetSurf 3.1
XU4 - Ultima IV: Quest of the Avatar
Assist 1.9
OpenTyrian
DOpus 5.90
Irssi 0.8.16
KwaKwa
AmiSpear
AmiWolf
Tunnels and Trolls
FreeSynd
Giga-lo-Mania
Odamex
2048 (zarezerwowane)
Pingus
Fortis
Tales of Gorluth (zarezerwowane)
InstallerGen 0.5
MorphOS 3.7
Where Time Stood Still
Hollywood Player 5.3
ScummVM
Donkey Downfall
4096 (zarezerwowane)

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2014 18:18:18 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2014 19:20:27 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2014 21:06:02 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2014 19:46:01 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2014 20:42:17 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2014 08:03:25 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2014 20:08:39 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2014 20:21:32 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2014 22:02:56 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2014 12:47:05 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2014 22:12:26 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2014 09:22:50 przez mailman

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2014 09:24:18 przez mailman
[#2] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #1

Powyższa lista jest na bieżąco aktualizowana.
[#3] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #2

osobiscie to chetnie poczytalbym o gieldach komputerowyh w latach 91-93 ich wplywu na rynek komp. o handlarzach jaki byl ich dalszy los w swiecie komputerowym. chyba ze to juz bylo to podajcie nr ppa
[#4] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@podolski_jp, post #3

Tiaaa, też mnie zastanawia, że materiały fotograficzne z tamtego okresu które można znaleźć w sieci są tak kiepskiej jakości. Zupełnie jakby ludzie nie mieli wtedy dobrego sprzętu do robienia zdjęć, albo jakby sprzedający bali się wystawiać do fotografii nieznajomemu fotografowi ;)
[#5] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #1

Wysłałem na adres redakcji artykuł o programie MomosIRC. Przy okazji pytanie do redakcji, bo widzę jako jeden z tematów DigiBooster 3. Czy interesuje Was ewentualny artykuł ode mnie, czy raczej wolicie niezależną recenzję?

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2014 14:09:49 przez Krashan
[#6] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #1

Ja mógłbym napisać coś o OpenTyrian, ale nie wiem, czy autor portu jest dość obiektywną osobą...

Mógłbym napisać też o NetBSD na Amidze, jednakże wymagałoby to użycia emulatora do screenshotów, a nie wiem, czy jest to na tyle koszerne, żeby trafiło do magazynu. Na maszynach z PowerPC rónież możnaby coś napisać, ale nie w tym samym numerze :P
[#7] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Skrzyp, post #6

Mógłbym napisać też o NetBSD na Amidze, jednakże wymagałoby to użycia emulatora do screenshotów


Jeśli odpalisz serwer X11 to stamtąd możesz trzaskać screenshoty bez problemu, choćby poleceniem xwd, które jest w systemie bazowym. Tylko z konsoli nie da się w łatwy sposób zrobić screenshota.

Poza tym nie wiem na ile NetBSD poprawnie działa na emulatorze. Podobno nowe wersje WinUAE (musiałbyś popatrzeć w changeloga) mają na tyle poprawioną obsługę MMU, że NetBSD działa na nich poprawnie, ale sam tego nie sprawdzałem.


Ostatnia aktualizacja: 17.06.2014 18:58:19 przez strim_
[#8] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Krashan, post #5

Przy okazji pytanie do redakcji, bo widzę jako jeden z tematów DigiBooster 3. Czy interesuje Was ewentualny artykuł ode mnie, czy raczej wolicie niezależną recenzję?


Jako artykuł-szkółkę - nie widzę problemu, ale jeżeli miałaby to być recenzja, to już chyba wszyscy woleliby niezależną recenzję.
[#9] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Skrzyp, post #6

Ja mógłbym napisać coś o OpenTyrian, ale nie wiem, czy autor portu jest dość obiektywną osobą...


Będziesz recenzować grę (której nie napisałeś), a nie technikalia portu, więc nie widzę problemu.

Mógłbym napisać też o NetBSD na Amidze, jednakże wymagałoby to użycia emulatora do screenshotów, a nie wiem, czy jest to na tyle koszerne, żeby trafiło do magazynu. Na maszynach z PowerPC rónież możnaby coś napisać, ale nie w tym samym numerze :P


99% zrzutów ekranu w sieci pochodzi z emulatorów, więc również nie widzę problemu. A NetBSD jest na liście powyżej ;)
[#10] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #9

No ja jeszcze mam zamiar zgodnie z obietnicą jedną recenzję stworzyć. Tylko z czasem ostatnio słabo,ale jak tylko napiszę to prześlę :) Pozdro !
[#11] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@strim_, post #7

Paniee, ja wiem czym się robi zrzuty pod X, wczoraj się nie urodziłem :P
I wiem też, że dopiero od bodaj WinUAE 2.7 da się odpalić BSD na Amidze. Ale pytanie, jak np. zrobię screena z instalatora, który jest konsolowy, na prawdziwej maszynie? (jakby to jeszcze był framebuffer z konsolami wirtualnymi, jak na Linuksie, to pół biedy, bo jest fbgrab) :P
[#12] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Skrzyp, post #11

Ja robiłem iPadem ;)
[#13] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Skrzyp, post #11

Ale pytanie, jak np. zrobię screena z instalatora, który jest konsolowy, na prawdziwej maszynie?


Jak napisałem wyżej nie da się tego łatwo zrobić.

(jakby to jeszcze był framebuffer z konsolami wirtualnymi, jak na Linuksie, to pół biedy, bo jest fbgrab)


Przecież NetBSD/amiga ma framebuffer z konsolami wirtualnymi, tylko API jest inne niż w Linuxie . Myślę, że dałoby się napisać taki program, który zrzuca zawartość pamięci karty graficznej lub chip RAMu podpiętego pod dany ekran. API wsdisplay pozwala na przemapowanie do przestrzeni użytkownika tej pamięci. Z resztą, w ten sposób np. działa wsdv, tylko on robi rzecz odwrotną, mapuje pamięć karty graficznej po to żeby do niej pisać (wyświetlać obrazek) .
[#14] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #1

Aktualnie do zapełnienia numeru pozostało 10 stron.
[#15] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #14

Ja napiszę kolejny odcinek kursiku, więc ze dwie strony zarezerwuj, o ile już w tych wyliczeniach nie uzwględniłeś tego. Dzięki.
[#16] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #14

Mam na tapecie to co obiecałem. Na dwie strony powinno byc... wzorem X-Bencha bedzie wywiadzik .
[#17] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@asman, post #15

Asman, Twój kurs jest w wyliczeniach uwzględniony
[#18] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #14

Pozostało 6 wolnych stron.
[#19] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #18

A może rzeczywiście rzecz o konwersji fontów APL - ISO? ;)
[#20] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Skrzyp, post #19

A czemu by nie? Już teraz ludzie mają z tym problemy. Z czasem wiedza nieopisana zaniknie, a tak zostanie ślad na papierze i portalu...
[#21] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Dopuser, post #20

Czy jeśli chodzi o Battle Squadron to ma to być recenzja? Tak się składa, że to jedna z moich ulubionych gier... Jeśli tak, chciałbym wiedzieć, ile tekstu wchodzi na 1/2 strony (w znakach ze spacjami). Chyba, że chcecie kurs ProTrackera ukierunkowany pod kątem chip-muzyki...ale to się zamknie w najmniej 20 dwustronicowych częściach ;)
[#22] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Drakon, post #21

Kurs ProTrackera jest już w piśmie (kupujesz je?).
[#23] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Drakon, post #21

"chcecie kurs ProTrackera" w dziale "Szkółki" wydaje mi się że jest kilka wolnych stron, więc myślę że spokojnie możesz zacząć pisać. "jeśli chodzi o Battle Squadron" to pewnie gdzieś się wciśnie.



"jest już w piśmie (kupujesz je?)" napisany przez dwie różne osoby, czytałeś je w ogóle.
[#24] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@amizet, post #23

"kurs ProTrackera ukierunkowany pod kątem chip-muzyki"

Nie napisałem zrozumiale?
[#25] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Drakon, post #24

Ale jeśli napiszesz do działu to pojawi się od razu jak go zamieścisz i tam nie ma dużo świeżych artykułów. Zrozumiałem chip-music ale zawsze to będzie ten sam ProTracker co do nie chip-music, czyli kurs będzie ogólnie kursem, tylko w tym wypadku ukierunkowany w stronę chip-music.
[#26] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Skrzyp, post #19

Jest taki artykuł na PPA od 2011 roku.
[#27] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@amizet, post #25

Chciałbym, żebyś przemyślał swój następny post...
[#28] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Drakon, post #27

Jak Ty rozumiesz, co ten Pan pisze w swoich postach, to rób tłumaczenia, bo ja się rozeznać nie mogę :P
[#29] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@Drakon, post #21

Czy jeśli chodzi o Battle Squadron to ma to być recenzja? Tak się składa, że to jedna z moich ulubionych gier...


Recenzja, tylko że chodzi o tę nową wersję wydaną dla AmigaOS 4 i MorphOS. One są podobne w budowie samej gry, ale bardziej chodzi o wskazanie różnic pomiędzy wersją klasyczną a "NG".

Jeśli tak, chciałbym wiedzieć, ile tekstu wchodzi na 1/2 strony (w znakach ze spacjami).


Około 3500 znaków wchodzi na jedną stronę z nagłówkiem tematu artykułu i dwoma, trzema screenami (zależy oczywiście jakiej wielkości screeny). Około 5000 znaków, to już są dwie strony, przy czym obrazków powinno być już więcej. W "połówki stron" nie bawimy się, bo to nie ma sensu.

Chyba, że chcecie kurs ProTrackera ukierunkowany pod kątem chip-muzyki...ale to się zamknie w najmniej 20 dwustronicowych częściach ;)


Ja z chęcią, tylko pytanie jest czy to nie będzie artykuł zbyt techniczny. Może niekoniecznie trzeba go robić na 20 stron. Odezwij się na priv, to przegadamy szczegóły.

P.S. Nie zwracaj uwagi na to, co niektórzy wypisują.

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2014 07:09:04 przez mailman
[#30] Re: PPA#13 - czekamy na artykuły

@mailman, post #1

Dwie strony do zamknięcia numeru.
Forum » PPA
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem