[#1] Rynek retro, preordery, ceny gier...
.
1
[#2] Re: Jump! (Amiga Yoomp)
preorder jest dostępny tylko do końca lutego.


PREORDER?

HET!

1
[#3] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #2

Pretensje pod adresem producenta joysticka proszę w odpowiednim wątku, nie tutaj.
8
[#4] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #3

Pretensje pod adresem producenta joysticka proszę w odpowiednim wątku, nie tutaj.


Ja się wypowiedziałem ogólnie. Nie zamawiałem JoySticka, to tylko przykład.

Ale zawiedziony innymi preorderami (choćby na Ultimate II+ oraz Tabor EA) uznałem niedawno, że preorder to zło. Jakoś można zamówić kartę WARP a zapłacić "jak jest gotowa".

W przypadku projektów softwareowych jedyne ryzyko to w zasadzie możliwość przesunięcią oddania softu (gry) a to dlatego, że jedynym potrzebnym do finalizacji takiego projektu zasobem jest czas programisty.

Podsumowując, obecnie nie biorę pod uwagę projektów gdzie należy płacić zanim uzyska się korzyść. Co więcej, uważam że takie projekty to skucha.
[#5] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #4

Michał, masz prawo do własnego zdania/ osądu sytuacji, wyboru własnej drogi, ale to po prostu nie jest wątek o tym.
2
[#6] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #4

Tutaj jest wątek o grze Jump! na Amigę, ale...

W przypadku projektów softwareowych jedyne ryzyko to w zasadzie możliwość przesunięcią oddania softu (gry) a to dlatego, że jedynym potrzebnym do finalizacji takiego projektu zasobem jest czas programisty.


Bzdura. Zapomniałeś o chęciach.
2
[#7] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #4

Podsumowując, obecnie nie biorę pod uwagę projektów gdzie należy płacić zanim uzyska się korzyść. Co więcej, uważam że takie projekty to skucha.

Czy nie rozumiesz że w retro-świecie nie istnieje rynek który adekwatnie jest w stanie wynagrodzić programistę? W retro świecie najczęściej nie ma innej możliwości niż preorder bo twórca nie ma ochoty ponosić ryzyka kilku lat pracy żeby być może zarobić jakieś grosze. Jump! powstał z nieracjonalnych, nostalgicznych powodów, tylko dlatego że chciałem pobawić się retro sprzętem. Gdyby to był projekt komercyjny to tylko kickstarter, bo nie wyobrażam sobie poświęcić kilku lat życia żeby spodziewany zarobek wynosił 10 czy 20tys zł i to pod warunkiem że wszystko pójdzie zgodnie z planem a gra będzie uznana za bardzo dobrą. Dlaczego ja mam, posiadając zawód programisty, pracować za 500zł miesięcznie? Chcesz mieć takie wynagrodzenie? Zacznij robić gry na Amigę.
Jeśli będą chętni zapłacić za następną grę normalne pieniądze to wtedy na pewno coś powstanie.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023 09:33:12 przez Kefir_Union
3
[#8] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #7

Raczej nie będę pisał gier na Amigę, bo jestem po prostu zbyt leniwy i ostatnimi laty, unikam (skutecznie) programowania. (Chociaż nie przeszkadza mi to w wystawieniu gry na AmiParty -- będę do niej robił muzykę.).

Zgadzam się z Tobą, że "nie istnieje rynek".

Jump! powstał z nieracjonalnych, nostalgicznych powodów


99% projektów retro jak mniemam powstaje z tych samych powodów, więc to nie wyjątek.

Chcesz mieć takie wynagrodzenie?


Nie nazwałbym honorarium za grę amigową "wynagrodzeniem" (pod warunkiem, że jest płatna, bo są jeszcze bezpłatne...). Właśnie Twoje utożsamianie tego (wynagrodzenie) jest -- co już kilka osób Ci wytknęło w tym wątku -- powodem, że nie masz do tego (pisania gier płatnych na Ami) zdrowego podejścia, co powoduje nieporozumienia, jak mniemam również, tego rodzaju, co ten (i wyżej) post.

Ja twierdzę tylko tyle. Jak ktoś jest programistą, to potrafi w 1-3 lat (sam lub z kimś) naprodukować grę. Można zawsze zrobić preordery, ok, tylko że

1. to są gówniane pieniądze (jak wielokrotnie zaznaczyłeś) i tak
2. termin wydania może się (znacznie) przesunąć (powody podawałem wyżej

Zacytuję pewną stronę

Planned shipping date: When development of the game is completed - September 2022.


I dlatego cieszę się właśnie, że nie zrobiłem preorderu powiedzmy w sierpniu, tylko trzymam kasę "jak będzie".

Co tylko powoduje, że skojarzyło mi się czekanie na Ami projekty (software, hardware, gry), że na forach tu i tam, autorzy piszą "będzie jak będzie". Przypomina to w sumie PRL i kupowanie lodówek, samochodów itp.

No to jak "będzie jak będzie", to dlaczego ja mam płacić "tu i teraz"???
Albo inaczej: co zmieni jak zapłacę? A jeśli de facto nic nie zmieni, to po cholerę ta płatność "z góry", w sumie??

Sprzęty wiadomo wymagają (na ogół) więcej środków, ale są z kolei firmy takie jak ICOMP, AMIGAKIT, RASTPORT, ARCHI-TECH (i inne), które nie rzucają nowych projektów na KS, tylko po prostu robią i sprzedają. Można?

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023 10:06:34 przez _DiskDoctor_
3
[#9] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #8

Sprzęty wiadomo wymagają (na ogół) więcej środków, ale są z kolei firmy takie jak ICOMP, AMIGAKIT, RASTPORT, ARCHI-TECH (i inne), które nie rzucają nowych projektów na KS, tylko po prostu robią i sprzedają. Można?

Sądzisz że ja nie mam nic innego do roboty i w czasie kiedy robię grę nie zarobiłbym normalnych pieniędzy? Czas jaki poświęcam nad grą jest stracony dla innych, płatnych projektów. Poza tym sprzętu nikt nie ukradnie, kopiując sobie od kolegi.

No to jak "będzie jak będzie", to dlaczego ja mam płacić "tu i teraz"???

Po to żeby docenić pracę i wspomóc autora, który wziął na siebie całe ryzyko powstania projektu.

Co tylko powoduje, że skojarzyło mi się czekanie na Ami projekty (software, hardware, gry), że na forach tu i tam, autorzy piszą "będzie jak będzie". Przypomina to w sumie PRL i kupowanie lodówek, samochodów itp.

Dobrze Ci przypomina bo na retro rynku to twórcy robią łaskę tobie że cokolwiek tworzą a nie odwrotnie.
Z komercyjnego punktu widzenia tworzenie czegoś na tak niszowy "rynek" jest stratą czasu. Może jakieś multiplatformowe przedsięwzięcia mają sens. Widzę też że da się zarobić na wydawaniu książek ze zdjęciami z gier albo zrzutami ekranów z dem.
2
[#10] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #8

99% projektów retro jak mniemam powstaje z tych samych powodów, więc to nie wyjątek.

To tylko potwierdza że nie da się na tym zarobić. Twórcy robią łaskę tobie że poświęcą swój czas abyś mógł sobie w coś pograć na Amidze.
1
[#11] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #10

Dlatego 99% programistów, którzy mogli by coś realnie zrobić na Amigę, robi projekty komercyjne i nie tracą czasu na programowanie czegokolwiek na Amigę.
Ja za miesięczną pomoc w projekcie kolegi, dostanę 50% do 100% pieniędzy, co za poświecenie w całości 3 lat na zrobienie gry na Amigę (o ile tak jak Kefir napisał, gra przyjmie i sprzeda się nad wyraz dobrze).
A najmłodsi nie jesteśmy, więc trzy lata życia ma nieocenioną wartość. Lepiej poświęcić je na odpoczynek, szkolenie się.
1
[#12] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #10

Myślę, że wszyscy cieszą się, że robisz tą grę i to doceniają bez dwóch zdań. Dość niefortunne wydaje mi się jednak stwierdzenie, że autorzy różnych projektów robią w świecie retro łaskę, że coś stworzą dla innych. Jeśli chodzi o gry, to już w ogóle nie ma większego znaczenia. Są tysiące tytułów na Amigę, których się nie zna i są bardzo dobre. Jak ktoś ma mało gier, wystarczy wejść na hall of light, planetemu, lemonamiga czy jeszcze inne miejsce i pobrać coś losowego czego się wcześniej nie znało i poczuć jakby mieć nówkę sztukę. Dlatego jedna więcej czy mniej gra nie robi żadnej różnicy. Nikt przecież nie każe innym na siłę robić nowych rzeczy, może sobie spokojnie pracować i zarabiać większe pieniądze w innym miejscu.
5
[#13] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #10

DiskDoctor Ci ładnie wypunktował "biznesową schizofrenię".

Albo Jump jest projektem komercyjnym - wtedy gra jest towarem, a my klientami, oglądamy, płacimy za towar, wymagamy. Masz biznesplan, rozliczone koszty, inwestujesz, zarabiasz. A nie jakieś preordery.

Albo robionym z jakichkolwiek innych powodów - sława, chęć sprawdzenia się, osobista satysfakcja, czy po prostu "bo tak". To po co wtedy preordery, terminy i "śmieszne pieniądze".

Jeżeli Ci się wydaje, że robisz komuś łaskę, to zmierzasz w złym kierunku. Bo albo się robi łaskę, albo bierze pieniądze.
7
[#14] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #12

Jeśli chodzi o gry, to już w ogóle nie ma większego znaczenia. Są tysiące tytułów na Amigę, których się nie zna i są bardzo dobre. Jak ktoś ma mało gier, wystarczy wejść na hall of light, planetemu, lemonamiga czy jeszcze inne miejsce i pobrać coś losowego czego się wcześniej nie znało i poczuć jakby mieć nówkę sztukę.

Gdyby tak było to nikt nie interesowałby się nowymi grami na Amigę, bo po co? Przecież można sobie pobrać tysiące starych gier i to za darmo...
Skąd te narzekania że wychodzą crapy robione w Scorpion Engine skoro można sobie pobrać za darmo najlepsze tytuły z czasów świetności Amigi?

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023 12:54:03 przez Kefir_Union
1
[#15] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Krashan, post #13

Jeżeli Ci się wydaje, że robisz komuś łaskę, to zmierzasz w złym kierunku. Bo albo się robi łaskę, albo bierze pieniądze.


Łaska twórców polega na tym że ceny gier na retro sprzęt są dostosowane nie do włożonej pracy ale do kwoty jaką są w stanie zapłacić retro gracze. Poza tym, to co wziąłem z preorder wydałem na muzykę i grafikę do gry.
Gra jest dla Was a nie dla mnie, ja nie mogę już na nią patrzeć. Gdybym chciał się zaspokoić jako koder to zrobiłbym demo albo silnik gry i edytor a resztę róbcie sobie sami.
1
[#16] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #14

Ci, którym chce się coś znaleźć nie mają problemu, a pozostałym nie chce się szukać, pewnie i tak grają już niewiele albo wcale, ale ponarzekać zawsze można ;)

Głowa do góry, na końcu projektu jest zawsze najgorzej, do tego wszyscy wiemy jak wygląda jakiekolwiek prowadzenie działalności gospodarczej w naszym kraju, lekko nie jest to mało powiedziane. Rozumiem różne finansowe rozterki i frustracje z tym związane, kto nie spróbuje ten nie ma obrazu sytuacji. Czekamy niecierpliwie na super grę, będzie dobrze !
2
[#17] Re: Jump! (Amiga Yoomp)
Twoja wypowiedź brzmi jakbyś był obrażony na ludzi, którzy nie chcą płacić preorderu, albo wogóle nie chcą kupić twojej gry. Jeszcze ta wielka łaska, że ją zrobiłeś. Ja wolę sobie kupić 47 Amigę do piwnicy i w niej pogrzebać niż grać w skaczącą kulkę. W takie rzeczy mogę sobie pograć na telefonie siedząc w WC. Takim podejściem odpychasz ludzi, którzy jeszcze się nie zdecydowali.

Mam wrażenie, że spodziewałeś się wiekszego zainteresowania (pokroju PETSCII ROBOTS i PLANET X) i wylewasz swoje rozczarowanie tutaj. Może liczyłeś na zagranicznych graczy, ale zasięg mały?

Albo robisz grę i chesz ją sprzedać. Wtedy bycie nie miłym nie jest dobrą reklamą

Albo robisz łaskę i masz wywalone na wszystkich, bo sobie zrobiłeś gierkę, żeby coś pokazać. Wtedy bycie małodyplomatycznym nie ma znaczenia.

Ja i tak nie kupię tej gry, ani nawet nie wezme jej za darmo więc możesz mnie powyzywać. Tylko inni przeczytają

Odłuż zakup supercara na później i będzie dobrze.
1
[#18] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@snifferman, post #17

Obraźliwy ton wobec innych to ty prezentujesz a nie ja.

Preorder musi się wiązać z jakąś korzyścią dla kupujących. Skoro wydają pieniądze nie otrzymując od razu gry to w zamian za to oferuję im niższą cenę.

Odłuż zakup supercara na później i będzie dobrze.

Człowieku zejdź na ziemię. Byle gra na konsolę tyle kosztuje, nie wiem gdzie tu jest drogo. Chciałbyś żeby na Amigę było dwa razy taniej?
2
[#19] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@snifferman, post #17

Ja wolę sobie kupić 47 Amigę do piwnicy i w niej pogrzebać niż grać w skaczącą kulkę.

Każda gra to jest jakaś "skacząca kulka", "strzelający ludzik", "skacząca żaba" etc. więc argument trochę śmieszny.
7
[#20] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #18

Człowieku zejdź na ziemię. Byle gra na konsolę tyle kosztuje, nie wiem gdzie tu jest drogo


Czy ja napisałem, że jest drogo? Sugerowałem raczej, abyś obniżył oczekiwania, a frustracja będzie mniejsza. Gry na nowe konsole, to inna liga.

Chciałbyś żeby na Amigę było dwa razy taniej?

Kupowałem stare gry drożej. Nie o cenę mi chodzi tylko twoje podejście.

Wersje cyfrowe gier można kupić 2xtaniej
[#21] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@snifferman, post #17

Ja wolę sobie kupić 47 Amigę do piwnicy i w niej pogrzebać niż grać w skaczącą kulkę.


Juz nie kupisz...

cebulaki wywindowaly ceny A500 do takiego poziomu, ze nie niej nie zarobisz jak kupisz wiec nie ma sensu kupowanie teraz 47 Amigi
[#22] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #15

to co wziąłem z preorder wydałem na muzykę i grafikę do gry


I to brzmi jak plan... Dobry plan.

Dzięki za doprecyzowanie. Taki preorder to ja jak najbardziej rozumiem. Gdybyś o tym napisał na stronie, zakładam że byłoby pewnie ze 2x preorderów więcej.

No cóż, niektórzy wolą kupić dziesiątą Amigę do kolekcji na strychu żeby sobie poleżała i grać w crapy w BlitzBasic albo ScorpionEngine.


Albo w Superfrog
Albo w SOTB
Albo w Project X
Albo w Another World

Zejdź wreszcie na ziemię.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023 18:06:28 przez _DiskDoctor_
[#23] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #22

Albo w Superfrog
Albo w SOTB
Albo w Project X
Albo w Another World

Człowieku, zejdź wreszcie na ziemię. To są komercyjne gry z lat 90-tych, sprzedawane w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy. Ich autorzy otrzymali wynagrodzenie za swoja pracę bo wtedy istniał rynek na gry amigowe.
Jak chcesz po raz kolejny grać w to samo to nie odwiedzaj wątków o nowych grach.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023 18:14:04 przez Kefir_Union
3
[#24] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@snifferman, post #20

Wersje cyfrowe gier można kupić 2xtaniej

Napiszę tylko tyle że nie chcę się wdawać w ocenę jakości i porównywać Jump! z petsciirobots.
1
[#25] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #23

Jak chcesz po raz kolejny grać w to samo


A Ty grasz w gry po jednym razie każda??
[#26] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #25

Ja gram po jednym razie, bo wiekszosc nowych gier nie nadaje sie do ponownego przelkniecia

Oczywiscie stare gry to inna liga ale z drugiej strony ile dziesiatek razy mozna grac w to samo a na czekanie na Dune 3 nie mam tyle czasu, w moim wieku juz nie dozyje



No wiec jak zyc i amigowym graczem tu byc ?... panie premierze
[#27] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@_DiskDoctor_, post #22

Widzisz, tylko te wszystkie tytuly to sa STARE gry. Przy takim podejsciu jak twoje i co niektorych innych tutaj to po prostu zniechecasz do tworzenia czegokolwiek NOWEGO na Amige. I to jest bardzo glupie podejscie bo w koncu od paru lat po dlugim czasie posuchy jesli chodzi o dobre gry na Amige, cos sie ruszylo i przyzwoite gry na Amige sie pojawiaja albo maja szanse sie pojawic. A bez nowego oprogramowania (najlepiej w wersji exclusive) to sam nowy hardware dla Amigi bedzie sluzyl tylko do szybszego przesuwania ikonek, odtwarzania MP3/MPG i grania w porty starych (minimum 20-letnich) gier z PC. Ja mam taka zasade, jak mi sie jakas nowa gra Amigowa na klasyka nie podoba to jej NIE KRYTYKUJE. Po prostu sie o niej nie wypowiadam. Jak Ci sie gra nie podoba to zmien watek na inny, najlepiej o sprzecie.
2
[#28] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #27

Teraz jest kolejna, może już ostatnia retro-fala i stąd kilka nowych produkcji na Amigę. Ci, którzy mieli coś zrobić, właśnie to zrobili lub kończą swoje produkcje. Nie sądzę żeby więcej coś wyszło, to po prostu zajmuje za dużo czasu a zarobić się na tym nie da.
2
[#29] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #21

Juz nie kupisz...

cebulaki wywindowaly ceny A500 do takiego poziomu, ze nie niej nie zarobisz jak kupisz wiec nie ma sensu kupowanie teraz 47 Amigi


Kupiłem A600 parę dni temu Kupowałbym na handel i trzymał wszystkie. No naprawdę mam super biznesplan.

Napiszę tylko tyle że nie chcę się wdawać w ocenę jakości i porównywać Jump! z petsciirobots.

Petsci jest portem z C64 więc poziom grafiki i rozgrywki jest inny. Jump! jak na ograniczenia sprzętowe Amigi jest na megapoziomie. Dla mnie nie ma ona tego czegoś, co warte byłoby kupna. Tylko tyle i aż tyle.

No i teraz po tych kilku latach programowania gry, gdy już praktycznie jest gotowa, to preorder jest aby pokryć koszty boxów i fizycznych gratów? Przecież już lata "zmarnowane" I jest "po ptakach?"


jak mi sie jakas nowa gra Amigowa na klasyka nie podoba to jej NIE KRYTYKUJE. Po prostu sie o niej nie wypowiadam.

A tu nie chodzi o krytykę formy sprzedaży a nie o samą grę?
1
[#30] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #23

No niestety tak się utarło w świadomości zbiorowej że za sprzęt to się płaci, a gry to są za darmo na necie, albo były od pirata za grosze dawniej.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2023 18:37:46 przez Lucus
6
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem