kategoria: Python
[#31] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #30

nie generuje kodu dla PPC, wielka szkoda, bo marnuje potencjał sprzętu


w Pythonie nie wykorzystasz potencjalu sprzetu tj. PPC, bo to jezyk interpretowany i niezbyt wydajny, rownie dobrze mozesz pisac w PHP :). A BASIC na Ami generuje kod binarny, co prawda na ten czas tylko 68k, ale JIT na PPC moze okazac sie wydajniejszy od interperetera pajtona , sprawdz.

ps. generalnie nie chodzi mi o potencjal, tylko sama nauke programowania :)

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2012 14:44:52 przez gx
[#32] Re: Python na MorphOS-ie

@gx, post #31

Że tak się wtrące, ale python posiada o wiele większy potencjał niż blitz basic. Co do php to do przejrzystości i jakości w stosunku do cpythona dużo brakuje. Zresztą php nadaje się głównie do rozwiązań webowych.
[#33] Re: Python na MorphOS-ie

@sand, post #32

Książka kupiona, nieźle napisana. Dzisiaj odkryłem silnik Panda3D szkoda, że nie ma go na naszej platformie, ale może kiedyś będzie. ;)
[#34] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #33

Czy żeby wykonywać ćwiczenia z Pythona wystarczy ustawić w SDK język Python, czy trzeba coś jeszcze włączyć? Pytam, bo na PC (tam ostatnio bawiłem się tym językiem) w PyScripter działa od zainstalowania.
[#35] Re: Python na MorphOS-ie

@krashan_, post #12

A mi python bardzo się spodobał. Nie zgadzam się, że python dostępnymi funkcjami uprzyjemnia programiście życie na siłę. Funkcje zorganizowane są w moduły, nie potrzebujesz - nie importujesz. Zgodnie z filozofią "batteries included".
Ewentualnie można mieć zastrzeżenia co do stylu, bo wcięcia są częścią składni, ale to imo jest dobre, bo kod pisany przez różnych programistów jest podobny i jak się grzebie w czyimś kodzie to łatwiej taki kod analizować.
Porównując pythona do Javy czy C, to zdecydowanie ten język trafia w mój gust. Jest prosty do nauczenia ma przyjemną i czytelną składnię. Jak ktoś chce rozpocząć przygodę z programowaniem - zdecydowanie polecam.
[#36] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #1

Mogę spokojnie polecić pythona, z nastu+ języków który znam to jedyny który nie wywołuje u mnie odruchu wymiotnego (poza XSLem). Może dlatego, że nie uważam się za programistę, chociaż programować owszem potrafię.

To jest język wbrew złosliwym przenośny. I uśmiecham się jak komuś przeszkadzają wcięcia jako separator bloków - wymusza przez to czytelność kodu więc to jedyny język nadający się do XP. Jak ktoś "kocha" C/C++ zawsze można linkować taki kod do pythona, więc jest to wtedy szybkie co jest mega.przewagą.do.nadmiarowej.i.powolnej Javy która została chyba tylko wymyślona do tego, żeby napędzać rynek HW (RAM, procesor).

Pythona poza tym można nauczyć się b. szybko, tak jak HTMLa wręcz.

Co do dokumentacji/książek, polecam
1) ściągnąc jakąś bibliotekę małą słabo udokumentowaną (np. PyExcelerator)
2) zainstalować
3) pobawić się
4) google z konkretnym (dowolnym) problemem - przekierowuje na stackoverflow

Poza tym polecam trzymać się linii 2.7.x - z tym kompatybilne jest 99% bibliotek, z 3.x już mniej. Zresztą w 3.x są dekoratory i inne niepotrzebne głupoty. Wbrew osobom tutaj uważam, że nie trzeba się przyzwyczajać do 3.x ponieważ wszystko wskazuje na to, że 2.7.x będzie żyło wiecznie. A podejście typu "praca wyłącznie na najnowszych wersjach" (które znam) jest najgorszym możliwym podejściem w kontekście utrzymaniowym, wręcz szkodliwym Noale programiści zwykle nie interesują się kto to potem utrzymuje i po co

Jak miałem MorphOSa 2.3, nie było jeszcze chyba pythona na nim. A ponieważ teraz jest i na OS4 (i pod AROSem chyba), zdecydowanie go rekomenduję, szczególnie jako 1. język. Python to tez powód, jeden z głównych w sumie, że myślę o gwiazdkowym prezencie dla siebie w postaci nowego systemu MOS/OS4.
[#37] Re: Python na MorphOS-ie

@DiskDoctor, post #36

Jak miałem MorphOSa 2.3, nie było jeszcze chyba pythona na nim


Port jest od czasów MorphOS 1.4.x
[#38] Re: Python na MorphOS-ie

@Drako^BB, post #37

Dziękuję za korektę, bo napisałem najwidoczniej rzeczywiście bzdurę.

To w takim razie pewnie nie zdążyłem go zainstalować i dosuzkać się, bo mój MacMini mi się wtedy zaczął powoli już psuć. A może miałem tylko mało pamiętam... to było lata temu. Ale wiem, że zakupiłem CubicIDE, mam do tej pory klucz.

W każdym razie python jest dostępny pod: Windows, Linux/BSD, OSX, OS4/MOS(/AROS?) czyli praktycznie na wszystko. A przenoszenie kodu pythona jest owszem mozolne, ale mniej więcej na poziomie przenoszenia SQLa pomiędzy różnymi bazami. Dlatego też zachęcam - napisaną grę można portować na inne systemy, choć to oczywiście zależy od użytych bibliotek, ich dostępności itp.
[#39] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #34

Nikt nie programuje w Pythonie pod MorphOS-em?

W takim razie jak coś zrobię to wam nie pokażę.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2015 22:09:27 przez Ender
[#40] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #1

Trochę strata czasu, jak na razie język jest popularny i dobry do wielu zadan, interpreter na morphosie pozostawja wiele do zyczenia, pozatym używanie go np z MUI jest koszmarem. Juz łatwiej to zrobić w C. Lepiej posiedz dłużej i naucz się C lub GO. Może ktos przeportuje runtime.
[#41] Re: Python na MorphOS-ie

@sand, post #40

No to mnie zmartwiłeś.
[#42] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #41

Ogólnie programowanie na morphosie ma jakiś sens tylko w C.
Port pythona jest powolny, dużo bibliotek nie działa bo wymaga fork() i innych unixowych czy Windows owych technologii.
[#43] Re: Python na MorphOS-ie

@Ender, post #39

Tak sobie lukam na źródła programów w MUI pod C i jestem przerażony jak bardzo tam się komplikuje proste rzeczy. To trochę przerost formy nad treścią. Kod jest mega nieczytelny. Do prostych rzeczy trzeba masę kodu itd.

Piszę z punktu programisty Visual Basic 6.0.

Czy nie dałoby się się stworzyć jakichś klas żeby pod C/C++ łatwiej tworzyć obiekty MUI i jedną metodą zmieniać rozmiar okna, treść napisu w oknie, wielkość buttona.
Typu:

nazwa_obiektu.hide=true


Już w tym Pythonie to całkiem logicznie wygląda.

Za wzór stawiam oczywiście Delphi, Visual Basic'a, Borland C++ (ale już nie Visual C++ M$).

Mamy na tyle tej mocy obliczeniowej na Miniaczach że powinny taki kod udźwignąć.

Sam program w C, który otwiera okno i wstawia 1 button na środku oczekując na przyciśnięcie a potem wyjście do systemu można omawiać na wykładowej godzinie :D

Chcemy więcej programów na MOSa/AOSa trzeba ułatwić kodowanie -> skrócić czas tworzenia programów.
[#44] Re: Python na MorphOS-ie

@pong777, post #43

C jest językiem, który nie ma w sobie obiektowości, dlatego kod może wyglądać niezbyt elegancko. Trochę nie rozumiem więc Twojego zdziwienia, przychodzisz z języka obiektowego, do C, który bywa czasem nazywany „przenośnym asemblerem” i skąd zaskoczenie brakiem elegancji?

Ponieważ C jest jaki jest, programiści Commodore stworzyli BOOPSI – czyli obiektowość niezależną od języka programowania. MUI ściśle na nim bazuje. W języku C po prostu korzystasz z obiektów BOOPSI środkami takimi, jakich dostarcza ten ascetyczny język. W innych językach trzeba tworzyć wrappery przekładające BOOPSI na model obiektowy danego języka. Zależnie od języka jest to mniej lub bardziej złożony problem. Na szczęście BOOPSI ma dość prosty model, więc z reguły da się.

Osobiście przymierzam się dość poważnie do przełożenia BOOPSI w obiektowy model języka Lua, nie wiem tylko jakie będzie zainteresowanie... Co prawda Lua nie jest kompilowany do kodu procesora, ale mamy tyle mocy obliczeniowej...
[#45] Re: Python na MorphOS-ie

@Krashan, post #44

Plan bardzo zacny i trzymam kciuki aby udało się. Na pewno ja jestem zainteresowany :)
Brakuje i na niebieskiej i czerwonej platformie szybkiego tworzenia interfejsu użytkownika wraz całym zapleczem zdarzeń, sygnałów, gotowych metod itp, itd.
[#46] Re: Python na MorphOS-ie

@pong777, post #45

etam, biadolenie, napisz backend do czegos sensownego to ci napisze w 2 tyg (*) frontend mui.

(*) robocze

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2015 23:19:06 przez michal_zukowski
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem