[#38]
Re: Gdzie dobry kurs programowania(C++, gry)
@thetdr11,
post #36
60 letni kod, to raczej nie w C++, przynajmniej nie w całości i nie od poczatku.
Zmieniać się zmieniało, np od standardu z 98 roku, żeby wymusić przy niepowodzeniu alokacji operatorem new nulla, trzeba było to wymusic, domyślnie rzucany jest wyjątek, więc nie ma tak, że jest wszystko kompatybilne, zmienia się i to coraz bardziej.
Jeśli chodzi o ksiązkę, ta jest dla początkujących i też prowadzi za rączkę, zreszta możesz sobie pobrać przykładowy rozdział i przejrzeć. Jeśli dobrze pamiętam, jest tam pokazane jak napisac kalkulator od prostego podejścia, do podejścia bardziej zaawansowanego, prowadzone własnie za rękę, przy okazji pokazując nie tylko jak wygląda język, ale jak można podejść do problemu na rózne sposoby i uczy poza językiem właśnie równiez programowania.
Jeśli chodzi właśnie o pamięć, to tu uczy, aby jak najmniej używac jawnych gołych wskaźników, tylko tam, gdzie jest to potrzebne, w pozostałych przypadkach masz opakowane iteratory i struktury danych, oraz algorytmy. Tak dobrze jest umieć zarządzac ręcznie pamięcią i przydaje się to, ale w wielu wypadkach i tak zrobisz to daleko od optymalnego rozwiązania, szczególnie, jesli chcesz efekt uzykac szybko. Dlatego najpierw piszesz aby działało, a później optymalizujesz, tam gdzie sa "wąskie gardła", a jeśli jawnie nie używasz gołych wskaźników, mniejsze szanse na to, że ucieknie ci gdzies pamięć.