Jako, ze przerabialem temat i odpuscilem sobie EHB pare lat temu, to powiem tak:
- EHB to mordega i nie ma absolutnie zadnego narzedzia do konwersji grafiki z PC do amigowego EHB.
Kazdy amigowy program konwertuje obrazek np. z 256 kolorow do EHB po swojemu, nawet jesli w tej palecie 256 sa tylko 64 kolory ustawione po kolei tak, zeby wystarczylo tylko je przepisac jeden po drugim to i tak cala paleta sie rozjedzie po konwersji i pozamiatane.
Zatem lepiej uzyc trybu 32kol. Kolorow duzo mniej a problemow sto razy mniej.
Trzeba rysowac w jakims programie np. pecetowym. Pozniej zrobic konwersje z np, 16mln na 256 a na koncu 32 kol i zapisac jako iff.
Mozna tez odrazu rysowac w palecie 256kol ale z wygaszonymi kolorami o indeksach 33-256 a pozniej tez, dokonac konwersji z 256 na 32kol i zapisac jako iff. Grunt zeby koncowa konwersja pliku zostala zrobiona w jakims amigowym programie graficznym.
Amos odczyta tylko format iff uzywany przez programy amigowe bo te PC'towe zle go zapisuja.
W Amosie otwieramy ekran do obrazkow i drugi pod nim ekran do interface'u uzytkownika. Dzialanie na jednym nie ma sensu. Nie wiem co to dokladnie ma byc za point&click ale zakladam, ze to FPP a przedmioty bedzie sie brac za pomoca klikniecia na czesc ekranu wiec mozna narysowac kazdego boba w palecie danego obrazka jako przedmiot w tle. Natomiast na ekranie interfejsu stworzyc osobne rysunki przedmiotow (boby/ikony) w jednolitych 16 kolorach, ktore beda wyswietlane jako "ekwipunek".
Jesli zajdzie sytuacja taka, ze dany przedmiot np. trzeba bedzie wstawic w innej lokacji i go namalowac na ekranie np. klucz w dziurce znaleziony w innej lokacji, to ten klucz trzeba narysowac ponownie (kolejny bob) w tej palecie ekranu gdzie znajduje sie owa dziurka. Przy ladowaniu obrazka nie trzeba okreslac palety, bo bedzie ona pobierana z danych obrazka *.iff.
Najpierw przygotowujemy liste przedmiotow w lokacjach i dla interfejsu a pozniej co lokacje ladujemy inny obrazek z inna paleta i wsio.
Screen open 0,320,200,32,Lowres <- ekran "obrazkow" 32 kolory
Curs Off: Flash Off: Cls 0
Wait Vbl
Y=Y Hard(200)
Wait Vbl
Screen Open 1,320,56,16,Lowres <- ekran interfejsu 16 kolorow
Curs Off: Flash Off: Cls 0
Palette $0,,,,,,,,,,,,,,,, <- tu kolejno wpisujemy stale kolory dla ekranu interfejsu
Screen Display 1,,Y,, <- przesuniecie ekranu na dol
...
...
Load iff "obrazek.iff",0 < ladujemy obrazek do gornego ekranu
itd... itp...