kategoria: ANSI C
[#1] jak zacząć programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C
cześć

jestem programistą PC i szukam pomocy z rozpoczęciem programowania na Amigę 500, którą posiadałem w latach 90tych :P
Mam uruchomioną Amigę 1200 przez WinUAE z Workbench 3.1

Spędziłem 2 wieczory na przeszukiwaniu internetów i spotkałem się z różnymi informacjami na ten temat, więc postanowiłem poprosić o pomoc tutaj :)

Na tą chwilę udało mi się skompilować "hello world", czy ktoś może mnie pokierować co i w jakiej kolejności przestudiować, aby móc napisać własną grę opierającą się o elementy 3D ?

Kwahu
[#2] Re: jak zacząć programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C

@Kwahu, post #1

Masz do wyboru: AMOS, Blitz Basic, Assembler 68k, C lub C++ do wyboru do koloru. :]
[#3] Re: jak zacząć programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C

@Stoopi, post #2

Hej, jestem zdecydowany na C + asm, ale nie czuje się na siłach pisząc własne funkcje w adm, chciał bym nauczyć się wykorzystywać istniejące rzeczy pisane w adm, ale za pomocą programowania logiki w c
Nie wiem jak sobie z tym poradzić , chyba mam problem z tym że trzeba coś linkować, a na tym się już nie znam
[#4] Re: jak zacząć programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C

@Kwahu, post #1

Przestudiuj wszystkie RKRM. Chociaż tak na szybko to może Amos3D.
[#5] Re: jak zacząć programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C

@Kwahu, post #3

Piszesz że programujesz na PC. Jeśli programujesz w C++ to programuj na Amidze w dalszym ciągu na C++.
[#6] Re: jak zacząć programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C

@Kwahu, post #1

Jak bardzo pewnie czujesz się w języku C/C++? ;)

Ostatnio był tu taki wątek a tu jest chyba mój pierwszy na PPA. Jest tam parę linków i opinii, które Cię na co-nieco nakierują.