kategoria: ANSI C
[#1] Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3
Cześć!

Mam plan przez wakacje liznąć trochę C na Amigę. Jest to dla mnie coś kompletnie nowego więc nie radzę sobie już na początku.

Skorzystałem z tego poradnika, aby ustawić sobie cross kompilator vbcc na linuksie (używam Debian Stable), ale nie działa mi prawidłowo paczka targetująca platformę kick1.3, a bardzo zależałoby mi, aby móc pisać coś dla "gołej" A500.
Problem jest taki, że kompilując najprostszy program hello world poleceniem:
vc +kick13 -o hello hello.c

Amiga 500 przy próbie odpalenia tego programu wyświetla:

Po czym doznaje guru meditation.
Program skompilowany za pomocą polecenia:
vc +aos68k -o hello hello.c

działa na kicku 2.x, ale odpalony na platformie z kick 1.3 wywala już błąd, że
"File is not an object module".

Czy ktoś podzieliłby się przemyśleniami co ja tutaj mogłem zgrzebać?

I również korzystając z okazji: jeśli ktoś miałby linki do jakichś fajnych materiałów traktujących o programowaniu na Amigę w C to byłbym bardzo, bardzo wdzięczny OK
[#2] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #1

A mógłbyś pokazać źródełko czyli hello.c tak by wszystko było jasne.
[#3] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@asman, post #2

Jasne. Raczej bez zaskoczeń

#include <stdio.h>

int main()
{
	printf("Hello Amiga!\n");
	return 0;
}


Próbowałem także odpalić programik otwierający puste okienko w WB z takim samym efektem

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2018 15:07:36 przez shirozuki
[#4] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #1

ja nie robiłem +aos68k tlyko +kick13. Nie wiem czy w najnowszym VBCC jest taki config ale ma on u mnie taką zawartość:

-cc=vbccm68k -quiet -hunkdebug %s -o= %s %s -O=%ld -I"%%VBCC%%/ndk/include_h" -I"%%VBCC%%/include" -I"%%VBCC%%/netinclude"
-ccv=vbccm68k -hunkdebug %s -o= %s %s -O=%ld -I"%%VBCC%%/ndk/include_h" -I"%%VBCC%%/include" -I"%%VBCC%%/netinclude"
-as=vasmm68k_mot -quiet -Fhunk -phxass -nowarn=62 %s -o %s -I"%%VBCC%%/ndk/include_i"
-asv=vasmm68k_mot -Fhunk -phxass -nowarn=62 %s -o %s -I"%%VBCC%%/ndk/include_i"
-rm=del %s
-rmv=del %s
-ld=vlink -bamigahunk -x -Z -Bstatic -Cvbcc -nostdlib "%%VBCC%%/lib/startup13.o" %s %s -L"%%VBCC%%/lib" -lvc -o %s
-l2=vlink -bamigahunk -x -Z -Bstatic -Cvbcc -nostdlib %s %s -L"%%VBCC%%/lib" -o %s
-ldv=vlink -bamigahunk -t -Z -x -Bstatic -Cvbcc -nostdlib "%%VBCC%%/lib/startup13.o" %s %s -L"%%VBCC%%/lib" -lvc -o %s
-l2v=vlink -bamigahunk -t -Z -x -Bstatic -Cvbcc -nostdlib %s %s -L"%%VBCC%%/lib" -o %s
-ldnodb=-s
-ul=-l%s
-cf=-F%s
-ml=500


Przy okazji proponuję Ci toolchain Bebbo - GCC6 produkuje nieporównywalnie lepszy kod od VBCC, a przynajmniej taki, który działa jak włączysz optymalizacje. ;) Przy okazji tam będziesz mieć VBCC także.

Ja zaczynałem na Amidze od tego jak jeszcze było na innym serwerze. Co prawda potem to idzie już w nowożytny OS ale pierwsze rozdziały możesz przeczytać żeby nabrać oglądu na sprawy bibliotek i tego jak OS działa.

Jak chcesz pisać gry/dema to możesz zapomnieć o używaniu funkcji bibliotecznych (a przynajmniej tych na kicku 1.3 bo kluczowe są zabugowane i wolno działają na tej wersji) i pisać wszystko od zera. Nie wiem jak się z C czujesz, ale jest parę kodów źródłowych gier na Githubie, z których co nieco możesz podglądnąć. Cahir ma też całą swoją bibliotekę do pisania efektów demoscenowych.

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2018 17:50:40 przez teh_KaiN
[#5] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #3

Na podlinkowanej przez Ciebie stronie jest błędny target.

Dla AmigaOS 1.3 powinieneś użyć tego:
http://server.owl.de/~frank/vbcc/2017-08-14/vbcc_target_m68k-kick13.lha

A nie tego: http://server.owl.de/~frank/vbcc/2014-12-30/vbcc_target_m68k-amigaos.lha

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2018 18:02:13 przez Hexmage960
[#6] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@Hexmage960, post #5

Ja zawsze używałem m68k-amigaos, albo dlatego że nie było dedykowanego pod kick13 albo dlatego że go przeoczyłem. ;) Swoją drogą, czym się taki target może różnić? Pewno tylko w inkludach są rzeczy, które na starszych kickach nie działają. Chyba że inaczej sam plik wykonywalny się generuje?

Tak czy inaczej, radzę autorowi wątku celować w nowsze kickstarty, a do 1.3 wrócić jak się będzie bardziej oblatanym. Chyba że kolega lubi robić sobie pod górkę. ;)

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2018 18:17:41 przez teh_KaiN
[#7] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@teh_KaiN, post #6

Ja zawsze używałem m68k-amigaos, albo dlatego że nie było dedykowanego pod kick13 albo dlatego że go przeoczyłem. ;)

Ten target wyszedł 18 maja 2017 roku (http://sun.hasenbraten.de/vbcc/index.php?view=main)

Swoją drogą, czym się taki target może różnić? Pewno tylko w inkludach są rzeczy, które na starszych kickach nie działają. Chyba że inaczej sam plik wykonywalny się generuje?

W tym rozdziale dokumentacji do VBCC może leżeć odpowiedź:
http://server.owl.de/~frank/vbcc/docs/vbcc.pdf#76

Kod startowy jest inny.

Zauważ, że autorowi wątku program działa, wypisuje napis, po czym generuje błąd programowy. Może to być powodowane kodem startowym dedykowanym dla Amiga OS 2+.

Tak czy inaczej, radzę autorowi wątku celować w nowsze kickstarty, a do 1.3 wrócić jak się będzie bardziej oblatanym. Chyba że kolega lubi robić sobie pod górkę. ;)

Zgadzam się, ale autor chce pewnie by to działało na każdej A500.
[#8] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@teh_KaiN, post #4

Serdeczne dzięki Panowie za porady!

teh_KaiN
Sam wcześniej skłaniałem się w stronę GCC, ale gdziekolwiek nie czytałem to wszędzie tylko że "vbcc najlepszy" i "vbcc najlepszy". Dzięki za propozycję, aby jednak spróbować z GCC - to są rzeczy, których nigdy się nie dojdzie zanim nie porozmawia się z praktykiem :)
Czuję się w miarę ok w C, mam jakieś doświadczenie w pisaniu programów systemowych pod Unix - problemem dla mnie jest to, że nie znam kompletnie ani Amigowego hardware, ani Amigowych bibliotek. I teraz właśnie pytanie - mówisz, że w takim przypadku powinienem raczej skupić się, przynajmniej póki co, na nowszym kickstarcie? Bo naprawdę nie wiem jakiego poziomu trudności spodziewać się targetując stary kick :) Czy tutaj problem jest w samych bibliotekach, których jest mniej? Czy na czym polega główna trudność?
Dziękuję Ci za podesłanie configu :) Mój różnił się minimalnie, ale zbudowanie programu na nim kończy się tak samo - też wyskakuje mi guru.

Hexmage960
Oczywiście wgraną mam tę paczkę z targetem, którą podlinkowałeś (tzn. mam zarówno dla kick13 jak i dla aos68k). Program skompilowany wg kick13 i uruchomiony na A500 wyrzuca ten błąd, który widać na screenshocie. Skompilowany jako aos68k i przy próbie uruchomienia na A500 wyrzuca błąd "File is not an object module". Na kicku od 2.x w górę ten sam program działa prawidłowo.

Generalnie póki co na żadne cuda się nie nastawiam. Cała zabawa ma na chwilę obecną cel edukacyjny bo domyślam się, że nauka programowania na platformę amigi będzie dość czasochłonna dlatego wszystkie Wasze uwagi i porady będą dla mnie bardzo cenne. Jeżeli uważacie, że póki co męczenie na siłę programowania dla kick1.3 jest na początek bez sensu to ok :) chciałbym tylko wiedzieć na czym (ogólnie) polega różnica w programowaniu na 1.3 a np. 3.0?
[#9] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #8

Z kompilatorami to jest parę opcji:

- GCC 2.95 - wszechobecne w tutorialach i źródłach wiedzy, powinno zginąć jak najszybciej bo generuje taki sobie kod, słaba obsługa nowszych ficzerów C, C++ jest na niedopalonej Amidze słabo używalne. Używałem go na UAE, ale czasy kompilacji mnie dobijały i przesiadłem się na DICE.
- typowo amigowe SAS/C lub DICE - ten drugi jest spoko, ale w pewnym momencie z niego przeszedłem na VBCC - nie pamiętam z jakiego powodu, chyba brakowało mi jakiegoś ficzera z C99 a może chodziło po prostu o kompilowanie skrośne.
- VBCC - fajny, bo nowożytny, dostępny zarówno na Amigę jak i skrośnie, obsługuje C99 i... na tym plusy się kończą. Przykładowo funkcja clock() z biblioteki standardowej nie jest zaimplementowana lub zaimplementowana źle - nie pamiętam teraz. Ogólnie jest spoko, jak jesteś ostrożny i nie włączasz optymalizacji flagą -O1 lub wyższą. Jak napisałem do autora że brakuje pewnego rozszerzenia C działającego na GCC (dziedziczenie struktur) to powiedział że jestem pierwszą osobą która tego potrzebuje i że może kiedyś będzie. Moce przerobowe autor ma słabe.
- GCC 6.3 od Bebbo - generuje sprawny kod na każdym poziomie optymalizacji, masz też do dyspozycji nowożytny C++, który prawdopodobnie pozwoliłby wycisnąć większą wydajność niż z C (move semantics i spółka), ale jeszcze tego nie sprawdzałem. Największym plusem jest sam Bebbo, który ten kompilator utrzymuje przy życiu, poprawia bugi które mu zgłosisz w czasie rzeczywistym i wprowadza własne optymalizatory typowo amigowe. Jedyna wada to trochę problemów przy pierwotnym zbudowaniu toolchaina - od czasu do czasu są z tym jaja, ale jak założysz issue na Githubie to dość szybko Bebbo Ci pomoże z tym się uporać. Miałem problemy, bo mój kody nie działał na -O2 i -O3, zgłosiłem to i w ciągu tygodnia wyszedł patch naprawiający ten problem. Czego chcieć więcej?

Co do kickstarta 1.3 to ScrollVPort jest pierwszym-lepszym przykładem, który spowodował że musiałem wyrzucić graphics.library do kosza i napisać własną obsługę ekranu. Masz w opisie rubrykę BUGS która dotyczy wersji biblioteki V37 (czyli kick 1.3 i niższe) i tego typu rubryk przy opisach funkcji odnoszących się do V37 będzie więcej. No i na V37 nie ma wielu funkcji dodanych później (najważniejszą wg mnie to bitmapy w trybie interleaved), ale to aż tak nie przeszkadza jak te wszystkie bugi spowalniające działanie.

Jak chcesz pisać niesystemowo (a chcesz jeśli upierasz się przy kicku 1.3 lub masz przeświadczenie że system Cię spowalnia) to poczytaj sobie Amiga Hardware Reference Manual i popisz chwilę z użyciem graphics.library. Potem możesz spojrzeć na ACE i na gry w nim zrobione. Największym plusem tego engine'u na tę chwilę jest to, że masz źródła (!) z komentarzami i doxy-dokumentacją (!!). Największym minusem jest brak tutoriala i to, że nie wszystko działa jak należy. Gry w tym da radę zrobić. ;)

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2018 19:57:50 przez teh_KaiN
[#10] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #8

Oczywiście wgraną mam tę paczkę z targetem, którą podlinkowałeś (tzn. mam zarówno dla kick13 jak i dla aos68k).

Rozumiem. To nie wiem, co jest w takim razie przyczyną.

W tej sytuacji rzeczywiście polecałbym GCC, albo dowolny oldschoolowy kompilator jak SAS/C, DICE itp.

chciałbym tylko wiedzieć na czym (ogólnie) polega różnica w programowaniu na 1.3 a np. 3.0?

Już w wersji 2.0 doszło naprawdę wiele rzeczy, które sprawiają, że pisanie pod OS jest przyjemniejsze. Głównie obiektowy interfejs użytkownika (tzw. BOOPSI), funkcje z listami Tagów, Datatypy do łatwego operowania dowolnymi danymi i wiele innych rzeczy.

Jeżeli dopiero startujesz przygodę z programowaniem na Amidze, to polecam najpierw skorzystać z funkcji bibliotecznych systemu, dlatego że ułatwiają one ogromnie pracę, a poza tym użycie rejestrów sprzętowych to dosyć trudna sztuka dla nowicjusza.

System Amigi jest naprawdę ciekawy, i poznanie go nie jest rzeczą trudną, jak posiadasz dokumentację, np. dostępną na tej stronie.

Już system 1.3 oferuje takie ciekawostki jak ekrany (Screen), okienka (Window), requestery (Requester), dodawanie ramek (Border), obrazków (Image), tekstu (IntuiText), bądź gadżetów (Gadget) do okienek itp.

Jeśli podchodzisz poważnie do swojej pracy na Amidze polecam wyposażyć się również w płytę Amiga Developer CD, gdzie znajdziesz od groma materiałów, w tym zestaw developerski dla Amigi CDTV i CD32, dokumentację do programów AmigaGuide, Installer, przykładowe Datatypy i wiele więcej.

Jeśli chcesz pisać programy użytkowe, wtedy system (szczególnie od wersji 2.0) ułatwi Ci pracę.

Jak już opanujesz system, możesz przystąpić do optymalizacji swoich gier, zastępując wybrane funkcje własnym kodem (lub nawet posiłkując się asemblerem) ucząc się funkcji sprzętowych Amigi (Copper, Blitter, przerwania itp.).

Istnieją dynamiczne gry na A500, które działają w wielozadaniowości i systemie 1.3, podam Ci przykłady. Są to gry Public Domain, więc nie powalają grafiką, ale pokazują, że można uzyskać fajny efekt.

  • MiniBlast - strzelanka
  • Rocky - klon Boulder Dasha, zawiera kod źródłowy w asemblerze
  • Running - labiryntówka

Kapitalnym przykładem, że pod system można pisać bardzo dobre i złożone gry jest komercyjna gra Colonization dla Amigi 1200 (można też wspomnieć o takich grach jak Sim City). Jest to przykład gry, w której system posłużył jako narzędzie do napisania interfejsu użytkownika dla bardzo ciekawej i złożonej gry.

Powodzenia.
[#11] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #1

Sprobuj moze wiekszy stos ustawic, programy w C potrafia zzerac duzo stosu. Jesli jest za maly to moze byc taki efekt, bo pamiec bedzie zasmiecona.
[#12] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #1

Skupmy się na problemie "File is not an object module"
Rozumiem, że masz workbench1.3 i możesz użyć komendy list coby zobaczyć jakie bity protekcji są ustawione. Bo prawdopodobnie ten bit nie jest ustawiony w pliku hello. bit E musi by ustawiony - a zrobisz to za pomocą komendy protect. Ustaw bit E i sprawdź czy hello działa i daj znak.

@Don
- przy takim małym 'projekcie' ciężko mówić o jakiś wyczesanym zużyciu stosu. Ale i tak jak osobiście mi nie odpowiada że hello Amiga za pomocą printf generuje w sumie 3800 bajtów i 6 hunków. Darowałem sobie już sprawdzenie co tam w nich siedzi.
[#13] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #1

Ja bym obstawiał użycie w kodzie nieparzystego adresu w jakiejś instrukcji .w / .l
[#14] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@asman, post #12

Nie, to nie jest bit protekcji. Na 1.3 to nie ma zadnego znaczenia. To jest kwestia hunku, ktory nie jest obslugiwany przez 1.3, chyba jakis reloword_16, czy jakos tak sie zwie.
[#15] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@Don_Adan, post #14

Jak sprawdzałem u siebie to wyskoczył mi błąd 121 na kick1.3 i faktycznie był tam hunk który pojawia się jak pamięć mnie nie myli od 2.0 - DREL32 ($03f7). Jak zamieniłem w vc.cfg linię
-ldnodb=-s -Rshort

na
-ldnodb=-s

Wtedy wygenerował hunk RELOC32 ($03ec) i działa na kick1.3. Ale nie pojawił mi się ani razu błąd 'file is not object module' - być może to kwestia, że autor wątku działa na linuksie. U mnie na Win10_x64 z WinUAE nie ma problemu z odpaleniem tego pliku

@shirozuki - Czy mógłbyś wkleić zawartość pliku vc.cfg a najlepiej jakbyś zrobił paczkę z targets i wynikowym hello to ja sobie obejrze - bo może startup13.o masz jakiś inny. Mojego mejla znajdziesz w profilu jakby co.

edyta: Mógłbyś sprawdzić narzędziem typu HunkFunc bądź DropHunk jakie hunki są w hello i wkleił wynik - wtedy bedzie wiadomo.


Ostatnia aktualizacja: 17.06.2018 09:36:36 przez asman
[#16] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@teh_KaiN, post #9

teh_KaiN
Hexmage960

Nawet nie wiedzie Panowie jak bardzo jestem Wam wdzięczny za podzielenie się wiedzą. Informacje i linki są bezcenne, bo powiem Wam szczerze, że chcąc zacząć taką przygodę mega ciężko jest oddzielić wartościowe źródła od śmieci i stwierdzić, które wygooglowane informacje mogą być przestarzałe.

@teh_KaiN
Wielkie dzięki za wypowiedź! Teraz mam przynajmniej jakiś ogląd w temacie kompilatorów. Szczególnie dzięki za polecenie gcc od bebbo ;) Nie spodziewałbym się, że istnieje coś takiego jak Amiga C Engine... Wygląda to fajnie i mam nadzieję, że rozwinę w końcu skill do takiego poziomu, żeby móc go ogarnąć. Czy to przypadek, że cały ten silnik jest umieszczony na Twoim githubie...? ;)

@Hexmage960
Bardzo Ci dziękuję za opisanie różnic i profitów z programowania dla OS 2+. Generalnie chyba mnie przekonaliście, że bez sensu jest rozpoczynać od razu operować tak blisko sprzętu tym bardziej jeśli biblioteki zawierają bugi, albo są niezbyt wydajne. Rozpocząłem już zapoznawać się z dokumentacją, którą podlinkowałeś. Gdzieś na eab wyczytałem tez o Amiga Developer CD i chciałem zakupić, ale wygląda na to, że vesalia jest obecnie "out of stock"... Wcześniej próbowałem też z kompilatorem SAS/C w wersji 6.0, bo tylko taką znalazłem gdzieś u siebie w starych plikach, ale miałem problem z jego uruchomieniem na A1200 więc dość szybko odpuściłem. Myślę, że teraz skieruje się na gcc :)

@asman
Potwierdzam, że to niestety nie jest problem z bitem protekcji. To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem.
W tej chwili nie jestem w stanie podesłać pełnego configu, bo mam go na PC w domu. Mógłbym to zrobić dopiero jutro, ale próbując uporać się z problemem natrafiłem na ten post, z którego pobrałem zarówno plik startup13.o, jak i zmieniłem domyślne wskazaną linijkę w configu (przełącznik -Rshort) więc prawdopodobnie config będzie tożsamy z Twoim :)

Generalnie chciałbym Wam wszystkim Panowie podziękować za chęć pomocy i za informacje, których udzieliliście zielonemu w temacie gościowi. Serio, ciężko w internetach o lepszą społeczność niż ta Amigowa :)
[#17] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #16

Gdzieś na eab wyczytałem tez o Amiga Developer CD i chciałem zakupić, ale wygląda na to, że vesalia jest obecnie "out of stock"...

Amiga Developer CD v1.1 w formie ISO płyty CD znajdziesz tutaj.

Przy czym w tej chwili na eBayu jest do dostania nowa, fizyczna płyta tutaj.
[#18] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #16

A tam, jakieś ISO. Masz tu wszystko co najważniejsze w formie online. Jak Cię zdenerwuje forma przeglądania tego, to część znajdziesz w PDFach a część na wiki AOS4.

ACE powstaje od 5 lat i ewoluuje z czasem, bo z każdą produkcją okazuje się że coś można by zrobić lepiej. Nie ma tu stałego API, może kiedyś będzie. Ustabilni się pewnie jak stracę resztki poczytalności i daruję sobie nad tym pracę. ;)

Jak chcesz to możesz poczynić małą archeologię i poszukać mojego wątki "Pisanie gry w C na Amigę". Parę stron miał, parę przydatnych linków i wskazówek od różnych ludzi. Miej na względzie że od tamtego czasu stan wiedzy poszedł trochę do przodu.
[#19] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@teh_KaiN, post #18

A tam, jakieś ISO. Masz tu wszystko co najważniejsze w formie online.

Już koledze ten link podawałem.

Na Amiga Developer CD są jednak materiały niedostępne na tej stronie i gorąco polecam każdemu Amigowemu programiście. Najwygodniej przeglądać tę płytę na Amidze z odtwarzaczem CD:

Oto co można znaleźć na ADCD v1.1:

This CD contains all the material you need to start developing software for Amiga computers. This includes:

- The CD32 developer package. In addition to the original five disk set distribution you will find the "Build-CD" CD writer package.

- Packages contributed by 3rd parties:
  • The WBPath and ActionFSSM packages, courtesy of Ralph Babel
  • The Envoy v2.0 developer kit, courtesy of IAM, Inc.
  • The INet developer kit, version 2, courtesy of Interworks, Inc.
  • The Kiskometer package, courtesy of Angela Schmidt
  • The Enforcer v37.64, courtesy of Mike Sinz

- Information in support of forthcoming operating system developments

- Additional developer material:
  • BOOPSI gadget and image classes
  • The AmigaOS 2.04 example code, as at of the original 2.04 Native Developer Kit
  • The RKM 2.04 code examples
  • The complete set of registered IFF forms
  • IFF example and stress test files
  • All IFF packages released by Commodore-Amiga, Inc., covering 1986 through 1992
  • The camd v37.1 MIDI developer kit
  • The SANA-II standard package and developer kit
  • The Installer v43.1 package

- International support material:
  • Sample text using the full ISO-8859-1 character set
  • Translation guidelines

- The updated 3.1 Native Developer Kit:
  • "C" and asssembly language header files, linker and runtime libraries
  • System documentation and tutorial texts
  • Example code covering the Amiga OS 3.0 and 3.1 features
  • The NewIFF v39 package
  • the AmigaGuide and DataTypes documentation and example code

- Reference material:
  • The collection of AmigaGuide Volume 1 articles, covering Spring 1987 through January/February 1989
  • The complete AmigaGuide Volume 2 articles in AmigaGuide format, covering January/February 1990 through March/April 1993; also included are the printable issues in PostScript and PageStream format
  • Hardware related articles
  • The Includes & Autodocs in AmigaGuide format


Ostatnia aktualizacja: 18.06.2018 08:44:25 przez Hexmage960
[#20] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@Hexmage960, post #17

@Hexmage960
Coś fantastycznego. Dzięki! Tyle na tej płytce dobrodziejstwa, że jeszcze skończe pisząc na A1200 zamiast pracować z cross-kompilatorem na moim etapie chyba nie ma specjalnego znaczenia to, że jest to starsza wersja CD?

@teh_KaiN
Udało mi się odnaleźć wątek o którym wspominałeś, dziękuję. Na razie rozumiem dość niewielką część tego, o czym tam dyskutujecie ale z czasem na pewno się przyda

Dzięki Wam wiem od czego zacząć i mam z czym pracować. Oby tylko mnie Amiga nie przerosła
[#21] Re: Problem z cross-kompilatorem vbcc dla kick1.3

@shirozuki, post #20

Chciałbym jeszcze dodać, że w tym samym środowisku ten sam kod skompilowany za pomocą GCC od bebbo lata na A500 i starym kicku bez problemu :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem