@mikecios, post #2
Może zacznę od tego że Ja jako prawdziwy amigowiec,
a nie imigrant z innych platform nigdy nie miałem jakiegoś specjalnego nabożeństwa do kości aga.
To od samego początku była prowizorka która miała być tylko na jakiś czas zanim Commodore wyprodukuje lepsze układy.
Które będą niezgodne z aga w związku z czym wszystko należy robić pod system bo jak będą nowe układy od Commodore to soft używający rejestrów z AGA nie będzie działać.
Tak mówili ludzie którzy pokazali mi jak programować na Amidze, tak pisało w Magazynie Amiga i tak też ogłosiło Commodore na konferencji dla developerów DevCon 93 w styczniu 1993.
Nowe lepsze układy AAA miały być zgodne na poziomie rejestrów tylko z ECS a następne już w ogóle.
Co było całkiem zgodne z prawdą opis rejestrów układów AAA każdy se może ściągnąć z sieci zobaczyć że to ma zupełnie nowe rejestry 32 bit i np żaden soft który korzysta z więcej niż 32 kolorów a wali po rejestrach aga na nowym fajnym AAA nie będzie działał.
Hombre też są opisy w sieci to już w ogóle nie zgodne z OCS/ECS.
Poza tym oczywiście to dziadostwo AGA było dużo wolniejsze od pc/mac/atari z tego okresu.
Dlatego też w ogóle nie widzę powodu żeby się męczyć z używaniem aga.
Choć rozumiem że niektórzy ludzie chcą używać sprzętu z czasów Commodore.
Po tym krótkim wstępie co by było potrzebne do klasyka żeby zabawa w programowanie miała sens?
To proste trzeba wstawić jakaś grafika gdzieś na poziomie końca 1993.
Do użytków coś na poziomie Windows 3.1 640x480 16 bit kolor odświeżanie 25 fps jedna warstwa. Tyle wystarczy.
Do gier wiadomo to już czasy rewolucji 3D potrzebne byłoby coś z wsparciem 3D.
Atari Jaguar to za wolne. Coś o mocy 3D0 będzie ok wystarczy tak jak 3D0 320x240 16 bit kolor odświeżanie 25 fps cztery warstwy.
PS1 no fajnie ale aż tyle nie trzeba.
Po wstawieniu takiej grafiki klasyk będzie miłym przyjemnym hobby z grafiką gdzieś na poziomie końca roku 1993.
CPU? W zasadzie nie trzeba wstawiać nic lepszego niż 030 z fpu.
Choć tu też można oszczędzić i zrobić tylko na fpga prosty układ z mnożeniem macierzy i pojedynczą precyzją.
Oczywiście są tu przypadki że nie wyda na lepszą grafike i ch.. bo to jest panie pieniądz!!!
Można takich olać nic się nikomu nie stanie jak wyda stówke czy raczej parę stówek na lepszą grafikę do klasyka.
@swinkamor12, post #1
@_arti, post #4
@swinkamor12, post #1
@swinkamor12, post #1
@swinkamor12, post #1
@mikecios, post #2
@teh_KaiN, post #8
@swinkamor12, post #16
@_arti, post #4
@swinkamor12, post #16
@Kefir_Union, post #19
@Kefir_Union, post #19
@_arti, post #21
Tymczasem - z roku na rok, na 8-bitowce powstają hity, które co rusz przesuwają granicę możliwości sprzętowych danego komputera i wszyscy robią wielkie oczy mówiąc "Gdybyśmy to zrobili w latach 80', to byśmy tym wykosili tym całą konkurencję!
@snajper, post #3
Może zacznę od tego że Ja jako prawdziwy amigowiec,
@_arti, post #21
Tymczasem - z roku na rok, na 8-bitowce powstają hity, które co rusz przesuwają granicę możliwości sprzętowych danego komputera i wszyscy robią wielkie oczy mówiąc "Gdybyśmy to zrobili w latach 80', to byśmy tym wykosili tym całą konkurencję!"
@_arti, post #4