[#1] MAGAZYNek - ukryta komnata
Podczas czekania na premierę Robertowego Magazynu, można spróbować sił tutaj. Tylko jeden etap, w dodatku ukradziony. Byłem ciekaw czy się to da w amosie zrobić. Da się i to całkiem szybko. Robert, mam nadzieję że się nie gniewasz za użycie Twojej pracy.

Wymagania: amiga 500 z 0,5 mega ramu

Sterowanie dżojem lub na strzałkach

Jeśli ktoś spróbuje, to niech napisze czy łatwy ten etap. Mi się wydał trudnawy, ale kiepski jestem w te klocki.

LINK do ADFa




Ostatnia aktualizacja: 06.07.2022 23:59:32 przez mastaszek
4
[wyróżniony] [#2] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #1

Looo Panie ... magazynek (do karabinu) jak ta lala! OK


p.s.
etap trudny w cholere... po kilku probach poleglem ale dawno nie gralem w sokobany
[#3] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@selur, post #2

"etap trudny w cholere..." < no i dobrze, bo już myślałem że jakiś gupi jestem. Musiałem sobie solucję zobaczyć, żeby przejść.
[#4] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #3

W sam raz trudny, za pierwszym podejściem zepsułem w połowie, za drugim zostały mi 4 ostatnie, za trzecim poszło, ale trzeba bardzo uważać.
Fajna grafika tych "diamentów-skrzynek", przypomina te z giana sisters :)
1
[#5] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #1

Magazyn nigdy się nie ukaże.
Gość jest skompromitowany jak prezes banku narodowego.
2
[#6] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@Dorian3d, post #5

Eeee bez przesadyzmu.
Banki rujnuja Polakow w tym kraju od 15 lat a Magazyn rujnuje jedynie jego fanow od 3-4 lat, jednak nie ta skala zniszczen.
1
[#7] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@Dorian3d, post #5

Ja obstawiam, że Hex jednak da radę
1
[#8] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #7

Ja też tak obstawiam. A czekanie wzmaga pożądanie
[#9] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@tukinem, post #8

Tylko, ze jak facet za dlugo czeka... np. 50 lat, to pozniej konar juz nie zaplonie
2
[#10] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@selur, post #9

Zapłonie, zapłonie! Tylko podpałki trzeba dobrej. pomysł
[#11] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@selur, post #9

Za 50 lat magazynier na emeryturce już będzie. Chyba że będzie dorabiać jeśli z ZUSu mu nie wystarczy ale wtedy będzie wolniejszy bo już i latka nie te hehe
[#12] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #1

MAGAZYNek zaliczony :) Czy etap jest łatwy? Trochę trzeba wysilić szare komórki, ale plansza jest do ogarnięcia. Gra jak na jeden etap wystarczająca na kilkanaście minut w zwyż do godziny zabawy z racji braku opcji cofnięcia ruchów. Miły przerywnik przy kawie... Ile czasu bawisz się amosem??
[#13] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@WojoS, post #12

Amosem bawiłem się długo. Za długo. Już z niego nie korzystam, chwilowo tylko wróciłem, żeby sprawdzić czy dam radę przenieść Magazyn na rom 1.3, bo Robertowy pod tym romem nie chodzi. Etap ukradziony z gry "Movem", etap nr 40. Moim zdaniem Movem to najlepszy sokoban na amigę. Dzięki za test OK

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2022 14:34:45 przez mastaszek
[#14] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #13

Sam muszę przetestować.

Ciekaw jestem czy ktoś by się gniewał gdybym kilka poziomów z tej gry Movem przeniósł do swojego. Albo zrobił wersję z tymi poziomami na moim programie.
[#15] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@tukinem, post #14

No to byłaby kradzież. Ja zwędziłem poziom, ale zaznaczyłem że układ bezczelnie ukradłem na potrzeby testowe. Tak samo ukradłem grafikę Roberta na potrzeby testu. Na skopiowanie większej liczby etapów bym się nie odważył bez zgody autora. To kwestia szacunku dla czyjejś pracy.

PS Jeśli będziesz testował na prawdziwym sprzęcie, to daj znać czy działa bezproblemowo.

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2022 16:18:50 przez mastaszek
[#16] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #13

Amosem bawiłem się długo. Za długo. Już z niego nie korzystam


Wiekszosc narzedzi potrzebnych do stworzenia gry warto tworzyc w AMOSie , bo jest "latwo, szybko i przyjemnie".
Nie widze sensu tworzenia tymczasowych programow w asmie czy C, bo zajmie to duzo, duzo wiecej czasu.
Dlatego warto znac AMOS'a chociazby po to ok, racja
1
[#17] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@selur, post #16

Pełna zgoda
[wyróżniony] [#18] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #15

Działa idealnie. Testowałem na A600 z turbo 030 50MHz zarówno z CPU Cache jak i bez. Diamenty wstawiłeś jako boby, czy rysowane poprzez Paste Bob? Na 030 nie widać wcale jakichkolwiek ruchów blittera ani odświeżania bobów.
[#19] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@tukinem, post #18

Diamenty to Paste Bob'y rysowane tylko przy ich przesuwaniu. Dzięki OK
[#20] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #19

To bardzo szybko się przemieszczają. Klatka po klatce i piksel po pikselu razem z czyszczeniem kafla po diamencie i bardzo szybko Ci to wyszło. Niech zgadnę. Wszystko działa na pojedynczym buforowaniu, a chłopek to sprajt?
[#21] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@tukinem, post #20

Tak, chłopek to sprajt. Użyłem Double Buffer. Kafla po diamencie nie trzeba czyścić, bo poprzez użycie "No Mask" diament stawiany jako Paste Bob automatycznie zamazuje poprzednią pozycję diamentu. Taki właśnie był zamysł i zadziałało. Podłoga i ściany pozostają nienaruszone, bo są narysowane na osobnym ekranie (Dual Playfield). Szybkościowo to daje radę, bo całe rysowanie podczas rozgrywki to stawianie tylko JEDNEGO Paste Boba diamentu i wyświetlanie sprajta chłopka.
[#22] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #21

Rozumiem. Pytam bo u mnie wszystko było rysowane na dolnym playfieldzie. Górny miał być nie tknięty i dlatego musiałem to inaczej rozegrać.

A tak to wszystko bardzo szybko i płynnie działa u Ciebie. Teraz nie widzę sensu pisania latami tej gry w C.
[#23] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #1

fajna plansza i trudna do przejścia, całość zrobiona w amosie?
alternatywa dla magazynu?
[#24] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@JacK_Swidnik, post #23

Tak, w amosie. To nie jest alternatywa dla Magazynu, tylko próba zrobienia Magazynu pod rom 1.3. Chciałem sprawdzić czy się uda w amosie.
[#25] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@tukinem, post #22

A tak to wszystko bardzo szybko i płynnie działa u Ciebie. Teraz nie widzę sensu pisania latami tej gry w C.

A możesz rozwinąć myśl pisania w C i powiązanie z "pisania latami"? Bo jak ja rozumiem wg. Ciebie pisanie w C od razu narzuca, że program będzie powstawał znacznie dłużej (rząd wielkości) niż pisany w Amosie???
[#26] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@Rafael/ARMO, post #25

Pewnie chodzi o moją grę, którą piszę w C.

Język nie ma tutaj żadnego znaczenia. Gdybym pisał to w AMOSie, Asm, czy E nie byłoby różnicy.
[#27] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@mastaszek, post #24

chyba jestes czlowiekiem bardzo malej wiary :P skoro franko chodzi pod 1.3 i jest napisany w amosie to czemu nie mialby prosty sokoban?:) tutaj mozna by rzucic mnostwo piekniejszych tytulow napisanych w amosie, ale w sumie wystarczy siegnac do dyskietek z tutorialami, tam juz sa swietne przykladowe gry, ktore wykorzystuja amosa w pelni na golej a500

co bym chcial zobaczyc - to dobre wykorzystanie amos3d :)
1
[#28] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@Hexmage960, post #26

Tak wiem że chodzi o Twoją grę i też wiem że nie było by różnicy. No może poza tym że jednak w C zdecydowanie kod może być lepiej dopracowany i dużo czytelniejszy.
Amos to takie klocki lego, szybko można prototypować proste gry co widać po tym wątku (i nie tylko). Ale to zawsze tylko zabawkowe klocki (nawet Technic) i wychodzą zabawkowe gry (poza kilkoma wyjątkami, które tylko potwierdzają regułę).
Na dłuższą metę jak gra/program się rozwija (z prototypu) zdecydowanie lepiej się sprawdzają języki pokroju C/C++ wraz z bibliotekami i narzędziami dla nich.

BTW. Ogólnie do wszystkich którzy robią niekonstruktywne przytyki do Roberta i jego Magazynu, dalibyście sobie wreszcie spokój. Weźcie pod uwagę że komuś możecie swoimi słowami sprawiać po prostu przykrość.
2
[#29] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@Rafael/ARMO, post #28

BTW. Ogólnie do wszystkich którzy robią niekonstruktywne przytyki do Roberta i jego Magazynu, dalibyście sobie wreszcie spokój. Weźcie pod uwagę że komuś możecie swoimi słowami sprawiać po prostu przykrość.

Chciałbym zapewnić, że nikt mi przykrości nie sprawia. Po prostu piszę tę grę za długo - i to wyłącznie moja wina.

Cieszę się, że w tym wątku padło kilka pozytywnych opinii - i wiary, że grę ukończę. Pracuję nad tym, tylko po cichu.

Amos to takie klocki lego, szybko można prototypować proste gry co widać po tym wątku (i nie tylko). Ale to zawsze tylko zabawkowe klocki (nawet Technic) i wychodzą zabawkowe gry (poza kilkoma wyjątkami, które tylko potwierdzają regułę).

AMOS jest spoko i można w nim pisać dobre gry. Tak jak pisałem, gdybym pisał Magazyn w AMOSie, a nie w C, to trwałoby tyle samo.

W swojej pracy wykorzystuję system Amiga OS 3.1, bo udostępnia wiele gotowych narzędzi. Moja gra może działać na ekranie systemowym, w wielozadaniowości i być bardziej przyjazna.

Język C udostępnia oczywiście więcej narzędzi i kompiluje bezpośrednio pod procesor M680x0. Jednak w AMOSie mamy gotowe rozwiązania - gdzie w C musimy stosować albo sprzęt (nie polecam, choć są wyjątki), albo systemowe biblioteki i urządzenia.
2
[#30] Re: MAGAZYNek - ukryta komnata

@Rafael/ARMO, post #25

No ile czasu zajęło Mastaszkowi napisanie tego przykładu Magazynu w Amosie? Kilka dni max podczas gdy Robert pisze w C tą grę ile już? Trzeci rok? Po drugie pisanie w o wiele bardziej skomplikowanym języku C w tym przypadku jest chyba niepotrzebne skoro gra działa tak samo napisana w Amosie. Nie widzę tu szczególnych powodów aby gra musiała być pisana "pod systemowe biblioteki". W tym wypadku to pewnie jedyny minus to byłby rozmiar gry, bo chyba napisana w C mniej miejsca by zajmowała.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem