kategoria: Blitz
[#1] Ami-Tower
Witam.

Po dłuższej przerwie prezentuję wczesną wersję gry napisaną w Blitz Basic 2. Jest to klon słynnego Icy-Tower. Bardzo wczesna wersja gry prezentująca praktycznie podstawy rozgrywki.

Działa zarówno na kick 1.3 i OCS, jak i lepszych sprzętach.

Tutaj jest narazie plik ADF z grą, póki nie ma jej na itch.io

Zasady: sterujemy joy'em i staramy się nie spaść.

Oto screen z gry:
10
[#2] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #1

Ogień! Czemu nie puściłeś tego na decrunch game compo które odbyło się dosłownie wczoraj? Zająłbyś bankowo podium ;)

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2022 14:15:58 przez teh_KaiN
1
[#3] Re: Ami-Tower

@teh_KaiN, post #2

Jeszcze będzie okazja puścić coś na konkurs. Teraz narazie zgłębiam tajniki Blitza. Gra nie ma jeszcze dźwięków i muzyki. Fizyka gry jest nie do końca napisana tak jakbym to chciał. Do tego muszę opracować dalsze rysowanie planszy i coraz trudniejsze etapy. Muszę dopisać bonusy przy odbijaniu się od ścian tak jak w oryginale. Pasek czasu nie ma być od czasu a od poziomu bonusu (power). Później dopisanie hiscore, opcji itd...

To bardzo wczesna wersja gry. Poza tym jeśli mi się uda ją dopracować wiernie co do oryginału to i tak będzie plagiat więc nie wiem czy jakiś konkurs bym wygrał
1
[#4] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #3

Niestety ale moim zdaniem sterowanie krasnalem calkowicie do poprawy.
Hałabała skacze jak paralita , ciezko trafic w odpowiedni moment... przynajmniej u mnie na klawiaturze nie da sie grac
[#5] Re: Ami-Tower

@selur, post #4

Dlatego mówię że to zupełnie wczesna wersja.

Być może sterowanie napiszę całkiem od nowa. W oryginale też łatwo nie jest i już na samym początku łatwo przegrać. Tutaj kwestia rozpędzania i przyspieszania jest trochę pobieżnie napisana.

Grafiki i animacji już nie będę zmieniać. Jak jest tak będzie. Jeśli uda mi się skończyć tą grę, to najwyżej później później ulepszę paletę i bitmapy o więcej kolorów dla AGA.

Co do dźwięku i muzyki jeszcze się nie zastanawiałem co wrzucić. A wiem że testowanie "niemej gry" jest mniej atrakcyjne od gry z dźwiękiem. Jaka by nie była.

Jeśli ktoś testował, to mam pytanie, czy tak samo czuć u was minimalne zwolnienie podczas dorysowywania kolejnych elementów planszy? (Co 50 pikseli).
1
[#6] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #1



Wrzucam TUTAJ wersję z poprawionym sterowaniem. Już jest lepiej.

- dodana muzyka w menu startowym
- poprawione sterowanie (teraz strzałki na boki + spacja jako skakanie)
- scroll ustawiony w zależności jak wysoko jesteśmy
- dodany zegar odliczający czas (w późniejszym stadium gry będzie się dodawać przy przejściu określonej liczby platform, więc trzeba się będzie spieszyć)

Co jeszcze zostało do zrobienia:
- system bonusu (bonus będzie jeśli przeskoczymy o 2 rampy naraz)
- wyrysowanie całej planszy wraz z różnymi levelami
- muzyka do samej rozgrywki wraz z efektami dźwiękowymi
- dodatki typu hi score, wyłączanie muzyki i jakieś opcje sterowania klawiatura/joy

Dodatkowo planuję dodać lekki scroll tylnego playfieldu dla ładniejszego efektu

Ktoś przetestuje i się wypowie, czy lepsze takie sterowanie?
Wiele nie potrzeba, bo gra działa na gołej A500 z kick 1.3
1
[#7] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #6

TUTAJ jest już wersja z dodanym scrollem tylnego playfieldu. Efekt jest bardzo dobry i nie wpływa na szybkość gry. Przy okazji mały bug z kodu usunąłem odnośnie wyświetlania bitmap :)
[#8] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #7



Prace trwają. Na zdjęciu widać zmianę grafiki platform przy setnej platformie.

Algorytm tworzenia platform jest już bardziej złożony, bo co 50 platform będzie pełna platforma na całej szerokości, tak jak w oryginale i wtedy będzie się restartować czas pozostały do końca gry.

Testowałem dzisiaj na swojej Amidze i mam dziwny problem. Przy uruchamianiu gry od razu wskakuje do gry zamiast do menu. Tak to wygląda jakby po uruchomieniu gry następował klawisz FIRE. To samo mam w innej produkcji, którą stworzyłem. Po wyjściu z gry i uruchomieniu ponownym system się wiesza i trzeba zrestartować. To drugi problem. Reszta jest ok.

Jeśli dopiszę sporo dodatkowych rzeczy do gry, to wrzucę dziś kolejną wersję, a może już utworzę profil gry na itch.io.

PS. Tak szczerze, to myślałem że ta gra będzie się cieszyć powodzeniem, a tu jakoś pusto.
[#9] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #8

Weekend panie, wczoraj impreza a dzisiaj rosołek
[#10] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #7

Włączyłem właśnie na chwilę i ogólnie jest fajnie jak na aktualny stan rozwojowy i zazdroszczę szybkiego przyrostu umiejętności.

Gdzieś tam mi troszkę grafika zgliczowała po lewej stronie ekranu, fizyka trochę jeszcze jest 'dziwna'. Aha no i jeśli dobrze zauważyłem to spacja w ekranie tytułowym nie jest traktowana jak fajer, a przydało by się (mój przypadek - włączyłem na winuae, mam ustawione game port na layout B, daję fajer (ctrl), nie mogę biegać, wchodzę w ustawienia, przełączam na inny layout, teraz biegam strzałkami i skacze sobie spacją, spadłem, wracam do menu, odruchowo zaczynam klepać w spacje żeby zrestartować, wracam do ustawień przypomnieć sobie gdzie mam emulację fajera, wracam do gry :P czyli pewnie na realnej Amidze bym musiał dać fajer na dżoju żeby biegać i skakać z klawiatury, trochę to nieporęczne i nie zawsze się ma podpiętego dżoja).
Tyle na szybko zauważyłem, i tak jak kolega napisał to jest weekend pewnie dla wielu imprezowo-wyjazdowo-skomplikowany więc pewnie więcej feedbacku będziesz miał po tym całym zamieszaniu ;)
[#11] Re: Ami-Tower

@Lucus, post #10

Tak spytałem, bo inne tematy ciągle bardzo aktywne.

Co dosm sterowania to najpierw było sterowanie joyem, ale zmieniłem na strzałki. Muszę jeszcze ustawić właśnie start gry poprzez spację.

Dziwne, że glitche wyskoczyły po lewej stronie. Może przez to że inny konfig winuae. Właśnie w Blitzu to już zauważyłem że czasem coś działa idealnie na 68000, a po uruchomieniu na 030 są jakieś cuda.

Kilka błędów poprawiłem w międzyczasie więc może już nie wyskoczą. Nawet dzisiaj sprawdzałem czemu na platformie powyżej numeru 130 się wieszało. Okazało się, że zmiennej poziom przypisałem byte bo nie przewidziałem że tak daleko zajdę. Po zmianie na word nastąpiła poprawa i doszedłem do 600 platformy po czym spadłem.
[#12] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #1

Dziś podciągnąłem już na tyle grę, że uznałem, aby wskoczyła na ITCH.IO.

- dodałem muzykę oraz zdarzenia dźwiękowe
- dodane są numery co dziesiątej platformy
- przeskakując o 2 platformy otrzymujemy bonus w postaci lekko większych skoków i więcej punktów
- co 50 platform odnawia nam się czas
- co 100 platform zmienia się grafika platform
- za każdym razem generowana jest losowo inna plansza

Sterowanie: strzałki na bok + spacja od skakania
Start gry: spacja

Na A500 z kick 1.3 i 500kB fast/slow ram gra działa płynnie

Co zostało do napisania:
- zakończenie gry, aby nie wywalało błędu po 1000 platformie
- ekran opcji trudności oraz high score i wyłączenia muzyki
- dorysowanie brakujących grafik dla ostatnich poziomów gry
- dopisanie game over, gdy braknie nam czasu

Wyłapałem jeszcze taki błąd, że gdy przeskoczymy 50 platformę o 2 naraz, to nie zresetuje się czas. Trzeba stanąć na co 50 platformie, aby odnowił się czas. To jest do poprawienia w późniejszym czasie.

Na pewno znajdą się jeszcze jakieś inne błędy w grze. To jest nieuniknione. Ciągle się uczę i poznaję nowe rzeczy w Blitzu, więc proszę też o wyrozumiałość. To jest amatorska produkcja.

Dodaję zdjęcia z aktualnej wersji:


1
[#13] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #12

Bardzo spoko, nie czuje jeszcze w tej wersji dynamiki i tej bezwładności, ale jest progres, oby tak dalej to fajna gierca będzie na ami OKok, racja

Ostatnia aktualizacja: 01.11.2022 10:06:04 przez QUAD
1
[#14] Re: Ami-Tower

@QUAD, post #13

Z bezwładnością jest problem bo chciałem podczas bonusu dać wyższe skakanie ale wywalało game over pomimo że scroll bitmapy nadążał za krasnalem spokojnie. Może szybkość opadania pomoże jeśli dam większą lub mniejszą.

Jak się uwinę z rzeczami, które napisałem że są do napisania jeszcze, to wtedy będę próbować poprawić jeszcze dynamikę gry.

Dzięki za komentarz.
[#15] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #14

Gra zaktualizowana.

Zostało jedynie dopisać obsługę highscore.

- mamy gotowe menu
- w menu możemy wyłączyć muzykę i zmieniać poziom trudności
- poziomy trudności są 3: easy, medium i hard
- zmieniłem grafikę tylnego playfieldu (background) - teraz jest taki efekt 3D jak w środku wieży bądź studni
- napisałem zakończenie gry, o ile ktoś dojdzie do 1000 platformy

co zostało:
- dorysować brakujące grafiki dla ostatnich plansz gry
- dopisać obsługę high score

oto zdjęcie z gry (grafika poziomu 2):


tutaj poziom Hard (chociaż nie widać szybkości scrolla, który tam jest szybszy):


a tu główne menu gry:
[#16] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #15

Sympatyczna gierka ale sterowanie mocno przeszkadza w zabawie. Po skosie skacze zupełnie inaczej niż pionowo. Bardzo chaotycznie.
[#17] Re: Ami-Tower

@ppill, post #16

Jeszcze będę próbował coś poprawić ale jak już się raz napisało fizykę gry to później ciężko usprawnić cokolwiek. Jak przyspieszę opadanie ludzika, to wtedy nie wyłapuje platformy pod nim i przelatuje przez nią. Tak samo gdy powiększałem wyskok to wywalało mnie do głównego menu.

Co dokładnie byś poprawił? Może tak mi będzie łatwiej coś zmienić gdy będę znał konkretny powód...
[#18] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #17

Długie skoki to loteria jak dla mnie. Czasami się zatrzymuje się w najmniej oczekiwanym momencie, czasami leci przez pół planszy w górę. Raz odbije się od spodu platformy i spada, znowy innym razem przeskoczy. Dobiłem do drugiego levelu z wynikiem 2300(Easy), więc jakoś tam ogarniam sterowanie

I jak ten bonus się zdobywa?

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2022 20:15:16 przez ppill
[#19] Re: Ami-Tower

@ppill, post #18

Żeby zdobyć bonus musisz przeskoczyć o 2 platformy naraz.

Im bardziej się rozpędziesz tym wyżej podskoczysz (oczywiście jest limit bo inaczej byś wyleciał poza planszę)

Możesz się odbijać od ścian ale musisz od razu wcisnąć strzałkę w przeciwnym kierunku.

Mając bonus możesz podskoczyć jeszcze wyżej. Najważniejsze to przed wyskokiem się rozpędzić.

Najłatwiej nauczyć się grając w oryginał.
[#20] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #1

GRĘ uważam za ukończoną.

Co miałem dopisać, to dopisałem do gry. Jeśli wystąpią jakieś błędy jeszcze to będę próbować się ich pozbyć.

Sterowanie lekko poprawiłem, ale cudów nie zdziałam niestety.

Listy highscore są dwie: sortowana po najlepszej liczbie punktów oraz po najwyższej osiągniętej platformie.

Dodałem grafikę do dolnej coplisty podczas gry, co widać na fotkach:




Zapraszam chętnych do gry, życzę udanej zabawy i proszę o napisanie, jak wrażenia :)

Pozdrawiam.
1
[#21] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #20

Super, że ukończyłeś kolejny fantastyczny projekt.

Z tego co pamiętam gra Icy-Tower bardzo podobała się mojemu bratu.

Sam chyba nigdy w nią nie grałem. W wolnej chwili postaram się zobaczyć to w akcji.
1
[#22] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #20

GRĘ uważam za ukończoną.

Powiedz jakiego pakera uzylesdo spakowania gry, a ja odpowiem ci dlaczego nie powinienes go uzywac.

Btw. Gra bardzo fajna. Tez gratuluje :)
1
[#23] Re: Ami-Tower

@Phibrizzo, post #22

Crunchy Dat
[#24] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #23

Tego nie znam ale wiem jakie sa problemy.
Otoz przy rozpakowywaniu na 060 jedyne co zobaczylemn to reset komputera. Sprawdzone kilka razy.
Wylaczenie cache przed odpaleniem gry pomoglo. Dlatego sa dwie mozliwosci:
1. paker ten nie dziala poprawnie na 060
2. ma jakis problem jesli procesor na cache.
[#25] Re: Ami-Tower

@Phibrizzo, post #24

To samo mam na A630. Cache musiałem wyłączyć. To chyba nie wina pakera. Bez pakowania miałem to samo ale moje turbo już tak ma.

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2022 15:47:24 przez tukinem
[#26] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #25

To nie pakuj. Zobaczymy co sie stanie.
A jesli juz chcesz to polecam ten:

Shrinkler
[#27] Re: Ami-Tower

@Phibrizzo, post #26

Na pewno go sprawdze. Nie pakowana też ma ten problem.
[#28] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #27

Sprobuj StoneCrackera, ze starszych pakerow chyba byl najlepszy jesli chodzi o obsluge cache. Przynajmniej na 68040.

link
[#29] Re: Ami-Tower

@Phibrizzo, post #26

Porobiłem kilka ADFów. Najlepiej, gdybyś sam u siebie sprawdził.

- WERSJA NIESPAKOWANA
- SPAKOWANA STONECRACKER'em
- SPAKOWANA SHINKLER'em

To są ADFy bootowalne. Jeśli chcesz mogę również spakować Titanics Cruncher'em, ale on nie jest zbyt efektywny. CrunchyDat mi polecano, gdy pisałem Farmigę. Mocno pakuje pliki i podoba mi się efekt rozpakowywania przy starcie (te kolorowe kreseczki w CLI).

Daj znać proszę, czy wersja niespakowana i te dwie spakowane innymi packerami działają u Ciebie.

PS. Sprawdziłem teraz u siebie na Amidze i odziwo każda wersja (nawet ta pakowana CrunchyDat) startuje na Amidze bez problemu, a cache mam włączony.

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2022 08:51:53 przez tukinem
[#30] Re: Ami-Tower

@tukinem, post #29

Gratulacje ukończenia kolejnego projektu!, grafika fajna muzyka w menu z oryginału wiec na + , niestety fizyka i ruch postaci odbiera przyjemność z gry.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem