kategoria: Szukam gry
[#31] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@nostrum666, post #30

Cześć.

Dysponuję demo classic wraz forkiem "shoot`em up" (swoistym żartem-wariacją na temat).
Możemy rozważyć udostępnienie paczki do pobrania na PPA z wyłączeniem wszelkiej odpowiedzialności oraz gwarancji. Muszę to omówić ze współautorem tej wersji.
[#32] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@selur, post #28

Od wersji ECS grafika o niebo lepsza , od AGA jednak gorsza chociaz wielkiej roznicy nie ma. To dobry przyklad w jakich grach powienien byc wykorzystywany tryb EHB (przypominam, ze legendarny Black Crypt byl tez w EHB). Wymagania sa wygorowane: 2Mb Chip + 4Mb Fast z tego co pamietam


Wynikało to z rezerwacji części palety kolorów na UI. Nie pamiętam już proporcji, ale chciałem mieć niezależne indeksy kolorów między oknem rozgrywki a resztą. To dawało pewną swobodę - możliwość łatwej modyfikacji palety np. w celu symulowania wieczoru, nocy czy świtu.

EHB nie dałoby rady - to 1/8 palety AGA + drugie tyle half-tones, średnio przydatnych.

Z dzisiejszej perspektywy szukałbym innych rozwiązań, może przez przygotowanie optymalnej palety 256 kolorów, jakąś tabelę translacji best matching rgb->index koloru, aczkolwiek rendering engine musiałby być znacznie "mądrzejszy" i nie wiem czy by wydolił na tych cpu. Trudno teraz o tym mówić.

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2015 10:39:11 przez marcinn
[#33] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #31

Było by super, gdyby można było sobie ściągnąć demo OK OK OK
[#34] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #31

Też chętnie potestuję na A1200 z Blizzem i na A600 2mb chip i 8mb fast :)
Jak coś się będzie kasztanić dam znać, jak będę miał jakieś pomysły też mogę się podzielić
[#35] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@Vato, post #34

No fajnie, że dasz znać, ale czy to się przyda ? Gra będzie pisana dalej ?
[#36] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #32

Wynikało to z rezerwacji części palety kolorów na UI


Zawsze można zrobić tak jak przy Pechowym Prezencie - UI na osobnym ekranie :)
[#37] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@Hubez, post #35


Gra będzie pisana dalej ?


Wg stanu na dziś - nie będzie. Testy niestety nie będą miały żadnego znaczenia.

Bez funduszy, bez planu i bez skompletowania nowego zespołu nie da się tego zrealizować. Może to banał, ale produkcja gier innych niż casual to duże wyzwanie, szczególnie w dzisiejszych czasach. I tak to po zrywach spontaniczno-sentymentalnych spadamy na ziemię w kuble zimnej wody. ;(
1
[#38] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #37

https://www.gamesthatwerent.com/2023/08/thalimar-land-of-chaos/
3
[#39] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@rygar997, post #38

https://www.gamesthatwerent.com/2023/08/thalimar-land-of-chaos/


Nie wiem kto to zrobił, ale serdeczne mu dzięki! OK

PS. Mam konwerter oryginalnych map do edytora Tiled. Wyrenderowałem próbnie mapę w pełnym 3D. Później syn rozbudował ją w Tiledzie. Od razu mówię, że to nic nie oznacza szeroki uśmiech

4
[#40] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@rygar997, post #38

Króciutkie spojrzenie na grę - mały gameplay:
6
[#41] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #32

Marcin pozdrowienia z imprez AKM ..pozdrowienia dla Pińczowa ;)
3
[#42] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@HOŁDYS, post #41

Marcin pozdrowienia z imprez AKM ..pozdrowienia dla Pińczowa ;)


Hołdys, krasy byku, żyjesz!

Powiem Ci szczerze, że jakimś cudem z czasów AKM niewiele pamiętam. No może poza rozpuszczającymi się plastikowymi kubkami ;) Gdzie to się teraz podziewasz? Ja już ponad dwajścia lat na Śląsku siedzę, paaanie.
1
[#43] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@zzielinski, post #40

Króciutkie spojrzenie na grę - mały gameplay


Tam coś nie tak jest z gujem - batony nie powinny tak znikać/mrugać. Może to jakaś wersja ciut starsza, albo kwestia konfiguracji emulatora? Jestem ugadany z kolegą, że przygotuję paczuchę z exe z tego co mam.
1
[#44] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #43

Tak, niestety zaczęły znikać... sam nie wiem dlaczego...
1
[#45] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@zzielinski, post #44

W czym się dzisiaj programuje na miśce? W C? Czy jest coś wyższego poziomu, jak kiedyś Blitz Basic?
I czy ktoś coś robi w ogóle?
[#46] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@zzielinski, post #40

Ktoś chyba inspirował się ISHAR 3.
2
[#47] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #43

Brakuje Patcha, którego sam stworzyłeś. Podesłałem na priv ;)
1
[#48] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #45

Głównie są 4 języki: AMOS, Blitz, C, asm. Do dwóch ostatnich są bardzo fajne dodatki do vscode, które umilają pracę. Sam piszę w C i wtyczka do niego jest rewelacyjna - zintegrowany debugger, printy do okienka poza emulatorem, wykresiki co ile zajęło czasu w klatce, itd.

Tutaj to cudo do C można obczaić: BartmanAbyss.amiga-debug
A tutaj cudo do asma: prb28.amiga-assembly
Do blitza, najmniej spektakularne: mickgyver.amiga-blitzbasic2

Ludzi trochę piszę na Amigę - starych i nowych. Nawet jakieś polskie game compo raz do roku na Decrunchu się zdarzy, a z zagranicznych to cyklicznie na itch.io jest amigowy game jam z nagrodami.

EDYT: doczytałem początek wątku i widzę że sporo ogarniasz z programowania - możesz się zainteresować biblioteką ACE, którą rozwijam od paru ładnych lat - w zasadzie to część wspólna moich wszystkich gier, ale nie można tego nazwać silnikiem, bardziej na kształt SDLa to działa - wystawia Ci prymitywy do zarządzania ekranem, blitterem i sprajtami. Całą logikę gry i bardziej skomplikowane rzeczy na sprzęcie musisz zrobić sam na miarę własnej gry.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2023 21:55:39 przez teh_KaiN
3
[#49] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@teh_KaiN, post #48

Dodałbym jeszcze język AmigaE stworzony specjalnie dla Amigi.

Co do Blitza, polecam Ultimate Blitz Basic, który posiada dodatkowe biblioteki i jest prosty w instalacji. Równolegle jest AmiBlitz, który posiada jeszcze więcej bibliotek. Przykładowo tam już jest możliwość użycia kart RTG. Jeśli chcesz spróbować Blitza, to służę pomocą.
1
[#50] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@teh_KaiN, post #48

ożesz się zainteresować biblioteką ACE, którą rozwijam od paru ładnych lat - w zasadzie to część wspólna moich wszystkich gier, ale nie można tego nazwać silnikiem, bardziej na kształt SDLa to działa


Rewelacja! Poczytam.

Dzięki za obszerne info. To widzę że głównie Blitz się rozwinął, bo Thalimara sklejałem w "jedynce" jeszcze (o ile dobrze pamiętam wersję).
[#51] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@tukinem, post #49

eśli chcesz spróbować Blitza, to służę pomocą.


Dzięki. Jeszcze nie ten etap. Będę pamiętał i podpytam w razie czego.
Żeby to miało sens, to musiałbym zacząć pisać coś pod Amiśkę. Na razie pytam z ciekawości.
[#52] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #51

Zawsze jest dobry moment żeby zacząć i powoli rozwijać swoje umiejętności. A jeśli jest ktoś kto Ci pomoże to już całkiem inna robota. Wiem coś o tym
1
[#53] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #51

kod do thalimara przepadl czy nie ?
1
[#54] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@selur, post #53

kod do thalimara przepadl czy nie ?


Przepadł, ale to bez znaczenia. Kod pisany przeze mnie ponad 20 lat temu musiał być śmietniskiem. A z perspektywy całości to tam niewiele było zrobione.
[#55] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #54

Kod napisać to najmniejszy problem. Pytanie brzmi, ile % oprawy audiowizualnej i notatek z przetestowanych mechanik rozgrywki/balansu jest gotowych i się zachowało?

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2023 21:16:56 przez teh_KaiN
[#56] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@teh_KaiN, post #55

ile % oprawy audiowizualnej i notatek z przetestowanych mechanik rozgrywki/balansu jest gotowych i się zachowało?


Z tego co pamiętam to nie było mechaniki rozgrywki, choć być może była omawiana na grupach.

Grafiki użyte w demie są w stylu, którego nowe osoby nie kontynuowały (poza Slayerem, który narysował sporo nowych mordek). Styl zapoczątkował Zombie, a ja zrobiłem kilka prototypów w Cinema4D. Renderowałem je skryptem do 2D na siatkę, i to miał być docelowy workflow (tańszy niż pixel art). Te prototypy też nie trafiły do dema. W skrócie - zostało niewiele więcej od tego co widzicie.
[#57] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #56

Renderowałem je skryptem do 2D na siatkę, i to miał być docelowy workflow (tańszy niż pixel art)


o to jest bardzo ciekawe. Mozesz to jakos opsiac bardziej szczegolowo, ostal sie ten skypt itp. ?
[#58] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@selur, post #57

o to jest bardzo ciekawe. Mozesz to jakos opsiac bardziej szczegolowo


Siatka okna gry wyglądała mniej więcej tak:



Rendering (skrypt?) robił jeden obraz:



Obiekt z perspektywy mniej więcej tak (BTW: należało uważać na cienie):




Miałem zrobione narzędzie, które cięło ten obrazek na "chunki". Te przynależały do obiektu o konkretnym ID (te ID były użyte na mapie 2D). Obiekt mógł mieć (nie musiał) do 4 zestawów chunków (N, E, S, W). Czyli mogłeś wyrenderować obiekt z każdej strony.

"Chunki" były zapisane w jakimś customowym formacie (raw?), które engine nakładał od najdalszego do najbliższego (painter's algorithm), aby na końcu zrobić wyrzut do bitplanes jakąś routinką c2p skleconą w asm. Czy zrobiłem maskowanie dla redukcji kopiowanych fragmentów pamięci - nie pamiętam.

Miałem korbę, żeby engine był szybszy (płynniejszy) od wszystkich znanych mi wtedy gier tego typu. Te potrafiły zamulać, a moim cełem było wyeliminowanie lagowania. Jednak kosztem było zużycie ramu, dysku i trochę cpu. Mogłem natomiast "blitować" dowolne chunki o dowolnych rozmiarach po prostu kopiując fragmenty pamięci. Tak też były robione animacje (klatki animacji miały obszar obcięty tylko do zmian). Z tego co kojarzę to operacje na bitplanach były o wiele wolniejsze i lepiej było orać po ram-ie, a potem wywołać finalne c2p. Nie stosowałem sprites poza kursorem myszki.

ostal sie ten skypt itp


To był chyba Arexx, ale nie pamiętam. Cały kod i narzędziownia (jak i edytor mapy oraz obiektów) uległy zniszczeniu wraz z moim HDD. Zostało to, czym wymienialiśmy się emailowo/snailowo.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2023 03:13:41 przez marcinn

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2023 03:14:47 przez marcinn

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2023 03:16:22 przez marcinn
3
[#59] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@marcinn, post #58


Miałem korbę, żeby engine był szybszy (płynniejszy) od wszystkich znanych mi wtedy gier tego typu


OIDP renderowane (blitowane) były tylko te części ekranu, które ulegały zmianie (partial rect redraw). Nie operowałem pojęciem FPS - nie było potrzeby rysowania wszystkiego 60 razy na sekundę. Animacje (np. fontanna) wyglądały dobrze w max kilkunastu fps. Całość okna gry była przerysowywana tylko przy ruchu i obrocie, i prawdopodobnie była robiona kopia finalnej klatki, która służyła za podkład pod odrysowanie tła przy animacjach.
1
[#60] Re: polski rpg - thalimar land of chaos

@teh_KaiN, post #55

ile % oprawy audiowizualnej się zachowało?


Jako ciekawostkę podsyłam szkice (autorstwa Zombie oraz Paula):
















Inspiracje z książek z cyklu "Tak żyli ludzie":




Trochę prac Slayera:








I niektóre prace kolegi przedstawiającego się jako Frag (świetne rysunki itemów, choć już odbiegały stylistycznie):




Dobranoc :)

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2023 03:42:25 przez marcinn

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2023 03:45:25 przez marcinn
5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem