@recedent,
post #172
Ale nie chodzi mi o skalowanie grafiki, tylko o możliwość powiększenia okna gry. Każde systemowe okienko ma do tego gadżet w dolnym prawym rogu ekranu. Ten w Colonization jest nieaktywny powyżej pewnej wielkości.
Nie każde systemowe okienko można powiększać. Po drugie każde okienko ma możliwość określenia maksymalnego i minimalnego rozmiaru.
Zauważ, że obok okienka z mapą masz też trzy mniejsze okienka, których rozmiaru nie da się zmieniać. Ponieważ ich grafika została stworzona dla 320x256, to one są takie małe na ekranie 640x512.
Jak mniemam na ekranie 320x256 okno gry można powiększyć na cały lub prawie cały ekran. Zatem wystarczy grać w tej rozdzielczości i masz mapę na cały ekran.
Masz tam okienko z podglądem całej mapy (tzw. minimapa), w której bieżący fragment mapy jest oznaczony prostokącikiem. Celowo zatem tak zrobiono, że widać tylko fragment mapy.
Ciekawym jak gra zachowuje się na ekranie 640x256. Przetestuję jak już kupię tę grę.
To po co te systemowe rozwiązania, skoro nie działają?
Działają, tylko zostały stworzone dla niskiej rozdzielczości. Gra działa naprawdę fajnie i szybko biorąc pod uwagę wydajność systemowych okienek w 256 kolorach.
System jest wykorzystany po to, by autorzy mogli skupić się na mechanice gry. Moim zdaniem nie ma co marudzić, bo takie gry można policzyć na palcach jednej ręki.
Colonization wygląda na porządnie zrobioną grę.
Użytkownik np. z 1920x1080 przecież zawsze będzie marudzić na taką grę, że nie działa w rozdzielczości jego blatu. Nie dowodzi to, że gra jest zła. Najlepiej odpalać taką grę na odrębnym ekranie 320x256, co umożliwia Amiga OS i problem rozwiązany.
Ostatnia aktualizacja: 07.04.2019 08:13:04 przez Hexmage960