[#91] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #90

Amiga 500 Plus -Balls Design - 2MB Chip

TK Turbo :
EC020/28mh
RAM 9.5MB

Rom 3.1.4







Ostatnia aktualizacja: 01.01.2022 19:43:29 przez Dorian3d
1
[#92] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #91

Zbych odwalil kawal dobrej roboty ! Świetnie to wygląda i cieszę się że jest wizualnie tak zbliżone do wersji z Atari i C64 ;))))
Biorąc pod uwage ze to chyba pierwsza prodka Zbycha na Ami to wielkie brawa.OK
1
[#93] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@mikecios, post #92

Gra Rewelacja Pomału będę wrzucał filmy z testów na sprzętach
1
[#94] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #93

Yoomp! OCS Preview amiga 600 2 MB Chip RAM
3
[#95] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #94

Apollo 30\40 MHz -32MB

3
[#96] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #95

hmm A600 z 030/40 Mhz i wykrywa jako wolny sprzęt??
coś nie tak się skaluje jakość gry...
miało być mniej więcej tak:
niski – 4 kolory, zmniejszony rozmiar tunelu, dla A500/A600 1MB ram
średni – 4 kolory bez dodatkowego skalowania, dla A500+512 fast ram, lub goła A1200
wysoki – 8 kolorów, dla A500 z cpu 14MHz i 512 fast ram lub A1200+512 fast ram


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2022 17:58:00 przez RokiS
[#97] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #96

Tak widać
[#98] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #97

a może na oko widać jakieś różnice między gołą a dopaloną A600?
np różnica w kolorach??
[#99] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #96

Szybkość jest badana na podstawie pomiaru ilości wywołań realnej procedury odpowiedzialnej za rysowanie tunelu. Szybkość Amigi nie jest to jakoś "sztucznie" mierzona, jest to po prostu wywoływany ten sam kod który będzie wywoływany podczas działania gry, im więcej razy uda się wywołać procedurę tym szybsza jest Amiga.
Procedura oraz bufor tekstury (oznaczony jako BSS) powinny zostać automatycznie wrzucone przez system do fast ram, jeśli taka jest dostępna. Jeżeli z jakiegoś powodu kod i/lub bufor tekstury wyląduje np. w chip ram lub ta "fast ram" nie będzie odpowiednio szybka, no to sorki, ale nie będzie dało się odpowiednio szybko narysować tunel żeby gra byłą płynna przy pełnej liczbie kolorów i wtedy zostanie zmniejszona liczba kolorów lub użyta procedura rysująca w mniejszej rozdzielczości w zależności od zmierzonego wyniku.
Jeszcze jedno - czas pomiaru jest brany na podstawie rejestru CIA A CIATODMID

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2022 19:14:59 przez Zbych
1
[#100] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #98

tu z hd apollo 30/40



Ostatnia aktualizacja: 06.01.2022 19:57:55 przez Dorian3d
3
[#101] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #100

hmm ciekawe
nawet nie wiem jak to skomentować... :)

jak rozumiem w poprzednim filmiku uruchamiałeś na A600 z 030/40 ze stacji FDD, a na tym z "hdd" - reszta konfiguracji była bez zmiany a w grze test prędkości wyszedł różnie... na korzyść grania z "hdd"...

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2022 20:43:46 przez RokiS
[#102] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #100

A to jest już wydane? Można gdzieś nabyć czy zassać?
[#103] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@nostrum666, post #102

Dostałem to do sprawdzenia (Test) na rożnych Konfiguracjach Amigowych
[#104] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #103

Ok.
[#105] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #100

Dlaczego wygląd tunelu to taka psychodelia? Przecież oczy bolą od patrzenia. Tych kolorów nie można dobrać inaczej?

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 06:11:04 przez mailman
[#106] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@mailman, post #105

Nie mam takich ustawień .
Drugi lewe wgląda inaczej
zobacz tu na dużym ekran


nawiązuje to tej wersji


Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 07:35:41 przez Dorian3d
[#107] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #96

dziś załaduje grę jeszcze raz z dyskietki może coś nie tak załadowało

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 08:32:55 przez Dorian3d

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 08:33:02 przez Dorian3d
[#108] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #96

niski – 4 kolory, zmniejszony rozmiar tunelu, dla A500/A600 1MB ram
średni – 4 kolory bez dodatkowego skalowania, dla A500+512 fast ram, lub goła A1200
wysoki – 8 kolorów, dla A500 z cpu 14MHz i 512 fast ram lub A1200+512 fast ram


Jakieś duże te wymagania, Atari XL/XE to jednak miało moc

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 08:49:01 przez Jacques
[#109] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Jacques, post #108

Tak bo węgiel to dobre paliwo !
Teraz wszyscy kupują atari i przez to ceny prądu poszły w górę ! ( zabijacie naszą gospodarkę )


[#110] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Jacques, post #108

Tylko musisz wziąć po uwagę takie rzeczy:
- tunel na Amidze jest większy
- nie jestem pewny na 100% Atari bo tam jest specjalny tryb graficzny ale pewnie podobnie jak w C64 przy przerobieniu tej samej ilości danych otrzymujesz na ekranie 4 kolory a w Amidze 2 więc to już wymaga 2x więcej mocy żeby uzyskać tą samą liczbę kolorów
- pamięć chip jest współdzielona z innymi układami więc bez fast ram jest taki efekt jakbyś używał CPU z 1/3 mocy więc nie 7 a 2 MHz
[#111] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #101

jak rozumiem w poprzednim filmiku uruchamiałeś na A600 z 030/40 ze stacji FDD, a na tym z "hdd" - reszta konfiguracji była bez zmiany a w grze test prędkości wyszedł różnie... na korzyść grania z "hdd"...

Czy jest wywpływany Setpatch pod FDD?
[#112] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@BULI, post #111

Na hdd jest instalowana ta sama wersja co fdd. A co to jest Setpatch?
[#113] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Zbych, post #112

Komenda wywoływana najczęściej na samym początku sekwencji startowej systemu w celu włączenia, aktywacji, załatania- spatchowania "zasobów sprzętowych" etc
[#114] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@BULI, post #113

Ok mogę dodać coś takiego do SS tylko czy mogę dowolną (najnowszą) wersję czy jest to jakoś powiązane z wersją KS czy OS bo nie mogę znaleźć informacji o tym?
[#115] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@BULI, post #111

Dziś jeszcze raz sprawdzę z apollo 30/40 i grę załaduje z FDD

Apollo też potrafi odstawiać szopki


Karta była archi-tech wymienił mi podstawkę pod sim i tą co się nakłada na procesor i przestała wariować , w sensie brak ram lub czarne obrazy.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2022 11:11:00 przez Dorian3d
[#116] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Zbych, post #114

Na szybko potestowałem sobie i jak dla mnie setpatch przy ECS ( przy OCS pewnie też ) nie daje żadnego przyspieszenia w grafice. Podejrzewam, że Dorian3d w sekwencji-startowej na "hdd" posiada jakiś programik kopiujący kickstart do pamięci Fast (maprom, apollo coś ) . Kickstart w Fascie daje kopa przy generowaniu grafiki - testowane na A600 z Furią w SysSpeed-zie i AIBB.
[#117] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@RokiS, post #116

Kick w faście przyspieszyć może ci "grafike" tylko pod systemowe rozwiązania typu wywołania intuition itp.
Prawdziwego przyspieszenia chipsetu zrobić nie może i tego nie robi.
Nie wiem, czy w tej sytuacji winny jest brak SetPatch, ale np przy starym kicku Cloanto SetPatch był potrzebny, bo inaczej nie wyło "włączone"/wywołane AGA. Przy oryginalnym 3.0 i 3.1 nie był potrzebny.
Może z jakiegoś powodu Dorian nie miał widocznego Fast ramu na karcie?
[#118] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@BULI, post #117

Może z jakiegoś powodu Dorian nie miał widocznego Fast ramu na karcie?


Czasami tak bywa z starymi kartami
[#119] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #118

2
[#120] Re: A może by tak Yoomp! OCS ?

@Dorian3d, post #119

no tym razem lepiej poszło :)
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem