[#1] The Battle for Wesnoth MOS & 68K
Hej. Mam kilka pytań odnośnie tego tytułu zarówno pod 68K oraz MorphOS.

Najpierw wersja pod MorphOS. Czy działa u Was wersja 1.8 dostępna na MorphOS Storage? U mnie otwiera się tylko okienko CLI/Shell, coś tam pisze i na tym koniec uruchamiania. Natomiast wersja 1.6.2 działa dobrze. Jedynie wskazany język zostaje zastosowany dopiero za drugim uruchomieniem. Sporadycznie lubi się też zawiesić przy wyjściu, zakończeniu gry.

Pod 68K uruchomiłem port 1.0.2 od Artura. Niestety za żadne skarby nie udało mi się zmusić gry aby zastosowała inny język niż angielski. Próbowałem obie dostępne wersje dla FPU i bez. Natomiast wersja dla Vampira nie dość, że uruchomiła się o wiele szybciej to również w języku polskim. Ale wystarczy najechać tylko kursorem na którykolwiek z wyświetlanych przycisków i wszystko się zawiesza. Jest to dla mnie zrozumiałe bo gra wymaga Vampira zamiast WinUAE.

Podsumowując czy u Was pod MorphOS-em działa prawidłowo wersja 1.8, oraz czy udało się komuś uruchomić wersję 68K w innym języku niż angielski?


Ostatnia aktualizacja: 03.06.2023 17:56:55 przez Ponki1986
[#2] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #1

Na zawieszanie nie pomaga zwiekszenie stosu? Większość portów z innych platform wymaga w zasadzie sporego stosu do działania.
Oczywiście wersja na Vampira na UAE może się wykraczać

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2023 19:08:28 przez pisklak
[#3] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@pisklak, post #2

Niestety zwiększenie stosu nie pomaga, ale wiedziałem że tak raczej będzie bo po uruchomieniu nie słychać również dźwięku. UAE to nie Vampir.
[#4] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #1

Odniosę się do wersji na MOS. Miałem podobne z wersją 1.8 na MacMini (32MB), gra się nie uruchamiała. Chwilę temu pobrałem 1.8 z MorphOS Storage uruchomiłem i objaw podobny nic się nie dzieje CPU na 100% ale odczekałem chwilę około 3 min (musiałem odebrać tel. :P ot przypadek, gdyby nie to pewnie bym już zabił proces) i gra się uruchomiła. Kolejne uruchomienia były już szybkie i bezproblemowe. Pytanie na jaki sprzęcie to uruchamiasz ja na PMG5 z R9600P?

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2023 08:59:06 przez RadziN
[#5] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@RadziN, post #4

iBook G4 A1133. W takim razie muszę chyba zaczekać trochę dłużej. Sprawdzę dzisiaj po południu.
[#6] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #5

Ta gra tak ma że za pierwszym razem coś tam się keszuje i uruchamia się długo. Co do wersji językowych, to zdaje się że zależy od tego co tam sobie ktoś poustawia przy kompilacji. Nie wiem jak to jest w przypadku AOS 3, ale np. w przypadku AmigaOS 4, gdy stare wersje kompilował Andrea Palmate, gra nigdy nie chciała działac po polsku, gdy za portowanie wziął się Fredrik Wikstorm, lokalizacja zadziałała jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
1
[#7] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #5

To zachowanie jest nawet opisane w recenzji tej gry (w numerze 22 Total Amiga PL) - strona 42.
[#8] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #5

Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz wersję 1.8 i faktycznie po dłuższej chwili w końcu się uruchomiła, ale następne uruchomienia trwały już tylko kilka sekund. Jedynie podobnie jak w wersji 1.6.2 wybrany język zastosowany zostaje dopiero za drugim uruchomieniem. Generalnie wszystko działa bardzo dobrze, płynnie. Jedynie czasami zamiast odgłosu atakowanego Orka można usłyszeć jakiś trzask, zakłócenie dźwięku.

Tak czy inaczej uruchomiłem grę tylko na chwilę aby ją sprawdzić. Ale jak po chwili zerknąłem na zegarek to minęły prawie 2 godziny

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2023 20:29:42 przez Ponki1986
2
[#9] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #8

Super, że rzuciłeś na to okiem. Ja sprawdzę jak u mnie z dźwiękiem jest, bo nie zauważyłem trzasków oraz jak z lokalizacją.
[#10] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@RadziN, post #9

Problem z polską lokalizacją, wymagającą dwukrotnego uruchomienia rozwiązany. Wystarczy katalog TRANSLATIONS/PL zdublować w tym samym miejscu nadając mu nazwę POLSKI. Taką nazwę lokalizacji ja mam bynajmniej zapisaną w pliku ENVARC:LANGUAGE. Snoopium jak zwykle okazał się bardzo pożyteczny.
[#11] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #1

Zamontowałem pod WinUAE obraz CoffinOS_R58 z nadzieją, że może coś ciekawego tam znajdę. No i znalazłem wspomnianą grę skompilowaną przez Artura. Niestety gra również wymaga Vampira, o czym informuje w trakcie uruchomienia co skutkuje brakiem dźwięku. Natomiast nie następuje zawieszenie już w chwili najechania kursorem myszy na którykolwiek z widocznych przycisków na ekranie. Można normalnie uruchomić samouczek lub kampanię. Działa również język polski. Fajnie było by gdyby Artur zmodyfikował tą wersję aby działał jeszcze dźwięk.
[#12] Re: The Battle for Wesnoth MOS & 68K

@Ponki1986, post #10

Ciekawe, bo nie mam ani trzasków audio ani problemów z lokalizacją działa od strzału po przełączeniu. Oczywiście wersja 1.8 pobrana z MorphOS Storage.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem