[#1] Dark Forces port by Bszili
Bszili po raz kolejny zadziwia.
Tym razem port Dark Forces.
https://eab.abime.net/showthread.php?t=115115&fbclid=IwAR1cD611h94ll591BA80C8p8_vkTwjg34AdhrV-APvZQ5Ne78xgx9-YVF3c

9
[#2] Re: Zapowiedzi nowych gier
BSzili zmajstrował natywny amigowy port Dark Forces w oparciu o the Force Engine.

https://eab.abime.net/showthread.php?t=115115&fbclid=IwAR2LAjyOpLgtoyLse7OUfQhZdHLT6Ij6ZdMrWU4qcslcw12KP36zXwoZzbM
4
[#3] Re: Zapowiedzi nowych gier

@kempy, post #2

Zupełnie grywalne na 060/50 MHz, a na 105 wymiata 🙂
1
[#4] Re: Dark Forces port by Bszili

@mateusz_s, post #1

Łał! Mam w swoich zbiorach na gogu Dark Forces, będzie testowane jak tylko wrócę z tego przeklętego Bałtyku.
1
[#5] Re: Dark Forces port by Bszili

@mateusz_s, post #1

łał, mój ulubiony FPS!



stawiam :piwox: BSziliemu... BSziliowi? BSziliu? 🤔

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2023 09:50:44 przez snajper
[#6] Re: Dark Forces port by Bszili

@snajper, post #5

No to jeszcze bodaj najlepsze midi_instruments do kompletu:
https://aminet.net/package/game/shoot/ADoom_Instr

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2023 09:58:27 przez Jacques
[#7] Re: Dark Forces port by Bszili

@Jacques, post #6

Muzyka odgrywana w wersji na MACintosha (prawdopodobnie "strimowane" sample) pod Amigą oczywiście, jednak brzmi lepiej niż PCtowe MIDI ok, racja

Poza tym to super sprawa, BShili znowu się spisał OK Jeden z najlepszych FPSów tamtych czasów. Pod Fusionem się grało z zapartym tchem- gra ma klimat no i to udźwiękowienie (pod MAĆkiem) było super OK

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2023 10:36:28 przez BULI
[#8] Re: Dark Forces port by Bszili

@BULI, post #7

Dark Forces było moim marzeniem od kilkunastu lat by zagrać na Amidze. Pod Fusion odpalałem i na Warpie z RTG też jest super, ale natywna wersja "się Amidze po prostu należała"
Bodaj też na przykładzie Dark Forces usłyszałem po raz pierwszy muzykę z Gravisa i robiło to wrażenie
Generalnie zaskakujące jak ten silnik The Force Engine się przydał i wiernie oddaje oryginał OK A BSzili to już legenda i należą mu się ogromne brawa OK



Ostatnia aktualizacja: 24.07.2023 10:37:18 przez Jacques
[#9] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #3

Prawda, chodzi to bardzo fajnie.
[#10] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nostrum666, post #9

W jaki sposób to należy zainstalować na Amidze? Proszę o tutorial dla laika.
[#11] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Bociek78, post #10

Wybierasz jeden z tych plików i umieszczasz w utworzonym katalogu z grą:
Anyway, here are the Amiga executables:
http://bszili.morphos.me/stuff/TheForceEngine.040
http://bszili.morphos.me/stuff/TheForceEngine.060


Następnie:
Installation:
Dark Forces is still commercial and can be purchased from various storefronts:
https://www.gog.com/en/game/star_wars_dark_forces
https://store.steampowered.com/app/3...S__Dark_Forces
Copy the following files into the game's drawer:
- LFD drawer
- DARK.GOB, SOUNDS.GOB, SPRITES.GOB, TEXTURES.GOB
- LOCAL.MSG
DARKPILO.CFG can also be copied from the DOS version to continue where you've
left off.

I na koniec:
MIDI instruments:
https://aminet.net/package/game/shoot/ADoom_Ins

i tyle. Można grać

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2023 10:46:55 przez nostrum666
3
[#12] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nostrum666, post #11

wielkie dzięki!
[#13] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nostrum666, post #11

https://aminet.net/package/game/shoot/ADoom_Ins


Z uwagą, że tu jest lepsze MIDI instruments:
https://aminet.net/package/game/shoot/ADoom_Instr
2
[#14] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #13

Skoro tak mówisz... OK
[#15] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #13

nawet sobie sprawy nie zdawałem z tego, ze istnieją dwie wersje.

Przed chwila sprawdziłem obydwie

ADoom_Ins.lha gra zdecydowanie lepiej
[#16] Re: Dark Forces port by Bszili

@mateusz_s, post #1

Pograłem, działa to wyśmienicie. Nie działa mi za to menu konfiguracji w trakcie gry (wywoływane ESC). Nie wiem czy tam się nie znajduje opcja save.
[#17] Re: Dark Forces port by Bszili

@Bociek78, post #16

Także pograłem i nie znalazłem możliwości sejwowania :(

Chyba trzeba czekać na kolejną wersję.
[#18] Re: Dark Forces port by Bszili

@Wankowicz, post #17

Także pograłem i nie znalazłem możliwości sejwowania :(


Nie wiem jak tutaj, ale w oryginalnym DF gra zapisuje się tylko po skończeniu misji.
[#19] Re: Dark Forces port by Bszili

@waldiamiga, post #4

Na szybkiego sprawdziłem pod WinUAE, nio szpil działa:)
[#20] Re: Dark Forces port by Bszili

@Bociek78, post #16

Pograłem, działa to wyśmienicie. Nie działa mi za to menu konfiguracji w trakcie gry (wywoływane ESC).


a przeczytałeś post z eab?

Since the DOS Configuration window is gone, it's missing some kind of Preferences editor to customize the controls and change various settings.

Unsupported features:
- Configuration menu
- high resolutions
[#21] Re: Dark Forces port by Bszili

@waldiamiga, post #19

Czy to jest kompatybilne z savegame zapisanymi w oryginale pod MS-DOSem?
[#22] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Wankowicz, post #15

Spróbuj jeszcze w DoomAttack, tam ewidentnie _instr gra lepiej, zresztą w DF moim zdaniem też i potwierdza co napisano w readme tej wersji.
[#23] Re: Dark Forces port by Bszili

@snajper, post #20

a przeczytałeś post z eab

Nie a szkoda.
PS. co do sejwów, to być może rzeczywiście nie ma takiej opcji w trakcie, zasugerowałem się druga częścią gdzie można było. Sory za niepotrzebny szum medialny.
[#24] Re: Dark Forces port by Bszili

@MUFA-amigaone-pl, post #21

Czy to jest kompatybilne z savegame zapisanymi w oryginale pod MS-DOSem?


Post na EAB, sekcja "Installation".
[#25] Re: Dark Forces port by Bszili

@MUFA-amigaone-pl, post #21

DARKPILO.CFG can also be copied from the DOS version to continue where you've
left off.

Więc raczej tak.
[#26] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Wankowicz, post #15

Masz rację, pomyliłem archiwa, oczywiście chodzi o to większe i ciut nowsze, czyli ADoom_ins.lha

Przepraszam za zamieszanie, podmieńcie sobie na ten jak wyżej z Aminetu.

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2023 21:24:49 przez Jacques
[#27] Re: Dark Forces port by Bszili

@MUFA-amigaone-pl, post #21

Oj, nie wiem. Nie mam sejwów z wersji MS-Dos.
[#28] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #3

tej grze przydałaby sie 2 razy wieksza rozdzielczosc, postacie strzelają z daleka ale z powodu ograniczeń rozdzielczosci są praktycznie niewidoczne, no ale do takiej rozdziałki to Amiga z turbiaczami juz jest za słaba
[#29] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #28

Rozdzielczość jest na tę chwilę taka jak w oryginale z PC. Natomiast The Force Engine na PC rzeczywiście zdaje się pozwala na sporo więcej.
BSzili bodaj nie wykluczał wyższych opcji, zobaczymy.

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2023 17:18:25 przez Jacques
[#30] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Jacques, post #29

Po co wyższe rozdzielczości. Klasyk z 060 tego nie uciągnie, wszystko powyżej nie ma nic wspólnego z Amigą.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem