[#1] Bledy i ciekawostki w grach
Chyba kazdy gral za mlodu w jakas gre na Amidze i spotkal sie z jakims bledem ktory mial jakis wplyw na dalsza gre.
Ja chcialbym przedstawic bledy ktore znalazlem w grze Ruff'n'Tumble.

1. Jesli spotkamy sie z przeciwnikiem to zawsze odrzuca postac do tylu. Jesli jednak po odrzucie spadniemy na trampoline to czesto nie bedzie dalo sie z niej zejsc. Wyjsciem z tej sytuacji jest usmiercenie postaci lub (jesli mamy wiecej szczescia) poczekac na atak jakiegos przeciwnika ktory zrzuci postac z tramoliny.

2. Po walce z trzecim Bossem mozemy przejsc do czwartego swiata z plazma. Strzelajac z niej w czwartym swiecie nie widac promienia. Jakbysmy strzelali niewidocznymi pociskami.

3. Czwarty swiat, plansza druga - bardzo upierdliwy blad polegajacy na zlym zapamietaniu przez gre markera od ktorego mozna kontynuowac gre po stracie zycia. Jesli ustawimy ten marker to po stacie zycia gra przeniesie postac w miejsce bardzo odlegle, w sam srodek nieciekawych wydarzen. Czesto trzeba wrocic do miejca w ktorym ustawilismy marker ale to moze sie okazac bardzo trudne.

4. Czwarty swiat, plansza trzecia - najprostrza plansza w calej grze, wystarczy pozbierac kolorowe kulki. Okazuje sie jednak ze mozna tej planszy nie ukonczyc. Stanie sie tak jesli pierwszym kluczem wylaczymy nieodpowidni promien blokujacy. Ale takie zagranie trzeba zrobic swiadomie, w normalnej grze raczej nikt tak nie zrobi.

5. Drugi swiat, plansza czwarta. Nie wiem czy blad ten wystepuje w wersji dyskietkowej jednak po zainstalowaniu gry na HD, po stracie zycia gra konczy dzialanie wychodzac do WB.

Jesli ktos zna inne bledy w innych grach to niech je opisze. Wiem ze juz raczej nikt ich nie poprawi ale bedzie to informacja dla gracza siegajacego po dany tytul.
[#2] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

OSCAR
W wersji CD32, mozna nie pozbierac wszystkich glowek i stanac na koncowym miejscu nacisnac "dół" po czym gra zakonczy etap i przeniesie nas gdzies w sufit planszy wyboru swiatow. Jesli zrobi sie mocny krok w lewo to postac spadnie w niewidzialny row i stracimy zycie, zbyt mocno w prawo postac zejdzie ze schodka stanie sie widzialna ale bedzie skakac gdzies we wnetrzu sufitu. Jak dobrze poskaczemy to bedzie widac na gorze chodnik, lampy i wejscie do kina. Mozna tez umiejetnie schodzic i spasc na niewidzialna rampe i tam delikatnie skrecajac i naciskajac dol mozna trafic do etapu bonusowego bez scian i elementow lub do etapu BCC bez scian i tylko woda, postac moze sobie poskakac jedynym wyjsciem bedzie utopienie jej, lub przejscie do drugiego etapu horror level nawet po zakonczeniu wszystkich plansz horror level. Ww staniecie na koncu i zakonczenie etapu mozna zrobic na kazdej planszy gry jesli jednak z planszy "sufitowej" trafimy do horror level to trick/bug z stanieciem na koncu i szybszym zakonczeniem etapu nie bedzie juz dzialal nigdzie.



Ostatnia modyfikacja: 05.07.2009 23:09:00
[#3] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

W DuneII ród Harkonnenów nie ma możliwości produkcji ornithopterów. Zastanawiam się, czy jest to jakiś błąd, czy też celowe działanie autorów gry wynikające np. z fabuły książki? Ale z tego co mi wiadomo ten ród był zaawansowany pod względem militarnym, więc chyba nie powinien mieć takiego ograniczenia.
[#4] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

W CANNON FODDER postrzelony przeciwnik często odlatuje kawałek dalej. Kilkukrotnie zdarzyło mi się w planszy "w dżungli" że przeciwnik leciał dalego w drzewa jednak nie umierał, tylko był ranny (charakterystyczne stękanie). Przeciwnik jednak nie umierał po czasie (wykrwawienie ?) tylko ciągle stękał, zadaniem misji było wybicie wszystkich, a ludek odleciał na tyle daleko że strzały go nie dosięgały. Jedyny ratunek - restart misji lub czekanie na wykrwawienie, jednak kilkukrotnie czekanie nie pomagało.

[#5] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Dawi, post #3

Harkoneni mogą budować orintropery. Wystarczy przejąc fabrykę wroga. Sam tag wiele razy robiłem. Ale to nie jest chyba błąd gry tylko zamierzenia autorów.



Benedykt Dziubałtowski

[#6] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

Dune 2

Nie wiem może to już było ale... Grając Ordosami możemy przejąć wrogą jednostkę (broń chemiczna) To oczywista oczywistość ;) Tylko że tu jest pewien trick.
1. Atakujemy "chemią" wrogą jednostkę.
2. Przechodzi ona na naszą stronę.
3. Zaznaczamy ją i wciskamy A (czyli atak), ale NIE WSKAZUJEMY jeszcze celu do ataku. Robimy to dopiero gdy skończy się działanie "chemii" na tej jednostce

Najlepiej atakować wrogie budynki. Pare takich akcji i można nieźle osłabić wroga. Oczywiście gdy budynek zostanie zniszczony jednostka znowu zacznie "normalnie" funkcjonować. Ot , taki pomocny błąd :)



Ostatnia modyfikacja: 06.07.2009 11:55:26
[#7] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@amYgaMen, post #6

BattleChess - podczas ruchu komputera wystarczyło wcisnąć "Ecs" a komputer wykonywał pierwszy lepszy ruch, zazwyczaj bez sensu. I tym samym nawet na najtrudniejszym poziomie można było oszukiwać rodzinę, że się wygrywa w szachy z komputerem :)

Dune 2- w ostatnich misjach "desantowani" przez komputer Fremeni nieraz "zawieszali się" na pustyni, stali sobie kij wie po co, nie szli atakować i tak czekali aż pożre ich czerw...

[#8] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

Hmm... może do tego tematu da się to zakwalifikować jako ciekawostka. Turrican II - intro. (Cytat) "There, Bren sights the new Turrican fighting suits, which are built of the most advanced technology known to mankind" (koniec cytatu).
Pytanie: dlaczego załoga nie wskoczyła w Turrican fighting suits zanim obcy wtargnęli na pokład? :P Tylko czekali z jakimiś pistolecikami (jedyne wytłumaczenie, jakie mi przychodzi do głowy, to że założenie takiej zbroi zajęłoby trochę czasu).

[#9] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@snajper, post #8

Pewno były zbudowane w oparciu o stare projekty zbroi Krzyżackich ;)

[#10] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Shoonay, post #9

O, to by miało sens nawet - w końcu grę robili Niemcy. :)

[#11] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

Kiedyś przez przypadek udało mi się odkryć w Mortal Kombat 2 (plansza z kolcami w suficie) taką ciekawostkę:

Gdy nasz przeciwnik wylądował już na kolcach, to szybko biorąc myszkę i dając w dół, mogliśmy go z powrotem sprowadzić na ziemię :D Po prostu zleciał z nich :D No chyba, że masz podłączony pod drugi port również dżojstik, to dżojem. Nie sprawdzałem, ale też powinno działać :D

[#12] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@parallax, post #11

Działa, działa, sam robiłem i o ile dobrze pamiętam nawet nie trzeba mieć nic w drugim porcie, wystarczy tym samym joyem którym wykonałeś Fatala.
Podobnie jeszcze w paru miejscach zdaje się, można przytrzymać końcowy ruch i stanie się coś innego.
Chyba jeszcze Johny Cage wykonywał potrójną dekapitację (dosłownie, 3 razy odpadała ofierze ta sama głowa z tego samego miejsca ;)) jak przytrzymałeś dół pod koniec animacji.

[#13] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Logan, post #4

Logan, a rzut granatem w takiego typka nie pomaga?

[#14] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Shoonay, post #12

No coś było z tymi trzema głowami, ale już nie pamiętam dokładnie jak to szło.

[#15] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Dawi, post #3

Trzymania się autorów fabuły książki bym do tego nie mieszał, o Ordosach to sam F. Herbert autor cyklu Diuna nie słyszał.
W grze każdy ród ma sprzęty oraz jednostki niedostępne dla innych.
Poczytaj zresztą na Wikipedii.


Pozdrawiam
[#16] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@parallax, post #11

Żeby przeciwnik spadł z kolców trzeba trzymać joystick w dół.
Żeby zrobić potrójną dekapitację trzeba trzymać dół+fire.

[#17] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@mailman, post #13

Nie zawsze. Czasem poleci na drzewa lub inne otoczenie terenu tak daleko że granaty nie dosięgną.

[#18] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Logan, post #17

W mojej ulubionej grze ekonomicznej na Amigę, czyli A-Train też jest fajny numer. Kiedy zaczyna się budować pierwszą linię kolejową z reguły buduje się gdzieś stację i doprowadza do niej tory z już istniejącej (lub na odwrót - bez znaczenia). Aby miasto się rozrastało wokół nowej stacji (domki się budowały) musi być określona ilość pasażerów, która tu przyjedzie (i osiedli się?). Tak czy siak na początku z tej nowej stacji gdy odjeżdża pociąg zabieranych jest zawsze 10 pasażerów co baaaardzo wydłuża proces "zaludziania". Z pierwotnej stacji odjeżdża zwykle więcej osób (zależy jaka mapa i która godzina w grze). Aby rozwinąć daną stację wystarczy zbudować przy niej krótki tor (na około 10 kwadratów), który będzie się zaczynał na danej stacji a kończył na pustkowiu po pięciu kwadratach. W wyniku tego pociąg będzie zabierał 10 pasażerów (początkowo), aby zaraz wrócić na stację i ich "oddać". Jeśli zrobimy tak ze stacją wokół której są już jakieś domki, to będzie się infrastruktura bardzo szybko rozwijała.

Trochę dużo miejsca mi to zajęło, ale jest to ciekawy bug ;) .


W Settlersach z kolei bug z łączeniem naszych dróg z drogami wroga też jest ciekawy. W dwóch ostatnich misjach to dosłownie element strategiczny :).

Pozdrawiam

Azzorek



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2010 13:19:09



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2010 13:22:52



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2010 13:23:26



Ostatnia modyfikacja: 20.05.2010 13:47:21
[#19] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Azzorek, post #18

Wing Commander. Gra miała to do siebie, że w niektórych misjach na procach 68000 z kickiem 1.3 gubiła textury. I czesto było tak, że po skonczonej misji lądowałem na oślep na Tiger's Claw... po prostu ne był widoczny...

Dobrze, że z asteroidami tak się nie działo :D

[#20] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@bombermax, post #19

Kolejny bug jest w Jaguar XJ220. Jeśli startujemy na jakimkolwiek torze mamy ostatnią - dwudziestą pozycję :/. Po ruszeniu Jaguara ustawmy się na skrajnym, lewym pasie jadąc tuż obok krawędzi drogi. Wszyscy przeciwnicy jakimś cudem nie zajeżdżają nam drogi :).

Pozdrawiam

Azzorek

[#21] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

Kolejna "ciekawostka"* a'la Turrican.
W intrze Apidya widzimy metamorfozę Ikuro w pszczołę, po którym to procesie pszczoła jest mniej więcej tej samej wielkości, co człowiek. W grze sterujemy już właściwych rozmiarów owadem.

* Chociaż może to podpada pod czepialstwo w tym przypadku, no bo co to za problem zmniejszyć się - dla człowieka, który zamienia się w pszczołę...

[#22] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

W settlers mogliśmy drogę podłączyć przez granicę do drogi przeciwnika.

Nie wiem czy tak mialo być, ale to raczej bug.

[#23] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Hubez, post #22

Ja zawsze byłem przekonany, że to kolejny "element strategiczny" w tej grze ;)
[#24] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@BULI, post #23

Też mi się wydaje że to nie do końca był bug :P
Fajnie było wybudować to i owo na koszt przeciwnika. Potem nawet czasami ci czerwone ludziki chodzili jako "twoi" :)
[#25] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@madman15, post #24

w Dune 2 bugiem, bylo to z tego co pamietam, ze komputer potrafil wybudowac budynek na "glowie" naszej jednostki

Najlepszym przykladem buga w grze, to rodzima gra LEGION...w ktorej to Bug Buga Bugiem Buguje
[#26] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@selur, post #25

Tak, nagminne było to, że burzymy budynek wroga, wjeżdżamy jednostką w to miejsce a on stawia w tym samym miejscu budowlę.


W Shadow Of the Beast III na planszy z fortem gdy włączyliśmy nieśmiertelność to pod koniec planszy gdy zrzucani byliśmy w beczce można było zamiast w lewo popłynąć w prawo. Wówczas gra się wysypywała :P

[#27] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

Muzyka do Turricana 3 to plagiat*! Porównajcie sobie pierwszy track z 1-go levelu z muzyką Jet Set Willy z Atari. Dla przykładu kawałki co bardziej rzucające się w uszy:
- motyw początkowy Turri (albo lepiej 1:55-2:20) z fragmentem zaczynającym się na 1:07 w JSW
- Turri 0:38, JSW 3:19

* OK, może przesadziłem. ;) Niemniej podobieństwa się rzucają w uszy.



Ostatnia modyfikacja: 20.10.2010 02:26:23
[#28] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@snajper, post #27

A mi się zawsze wydawało że motyw z Turricana to remix z transformersów.

[#29] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Phibrizzo, post #1

Ja często wykorzystywałem znany wam bug w Settlersach - kiedy ginął nasz ostatni obrońca strażnicy trzeba było jak najszybciej ją spalić - teren pozostawał w naszych rękach. Niestety gra lubiła się przez to czasem zawiesić na amen :)
Drugi bug znalazłem w grze North & South - kiedy ginie ostatni żołnierz przeciwnika lub jego armia się wycofuje, wystrzelcie z armat - dźwięk lecącej kuli mocno się wydłuża :D

[#30] Re: Bledy i ciekawostki w grach

@Gżegżółka, post #28

Na Wikipedii piszą:
"Subsong 2" from Turrican is actually the song "Escape" from The Transformers: The Movie soundtrack.


Ja z transformersami nie miałem za bardzo styczności (kojarzę tylko muzyczkę z "Transformers to ukryta moc" :P), to bym nie skojarzył...

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem