[#31] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@Rafał A-3000, post #29

Może byłby fenomen jak dzisiejszy Wiedźmin.

screeny z tej mega-produkcji pokazuja dokladnie cos innego, raczej bylaby kolejna "bieda z nedza".

Jedno jest pewne, lata 90'te nalezaly do polskich fantastow i marzycieli, ktorym marzylo sie tworzenie super gier ale zycie toczylo sie na ziemi a nie w kosmosie i powstawaly glownie amatorskie krapy
3
[#32] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@selur, post #31

Ale Exodus jednak powstał.
[#33] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #30

O "Excessive Speed" słyszałem w epoce pomimo tego, że nie było planów zrobienia wersji dla Amigi. Ale zawsze lubiłem jeździć autkami na ekranie i pewnie dlatego się zainteresowałem. O grze opowiadał też chyba 2 razy Maciej Miąsik w wywiadach po latach. Miało to być podobno coś fajnego jak na tamte czasy. Ale przyznam się, że (pomimo wysłuchania opowiadań w wywiadach) do dzisiaj nie wiem czym od strony technicznej ta gra miała być. Czy to było już jakieś 3D, czy udawane 3D czy może coś takiego jak Lotus. Po prostu nie wynikało to zupełnie z opowiadań. A na podstawie marnego screenu w gazetce też za wiele nie dało się wywnioskować. Widać było jakieś pokręcone drogi bardziej przypominające Wipeout i tak sobie jakoś człowiek wmówił, że to było 3D.
Widzę, że Ty wiesz znacznie więcej, bo widziałeś DZIAŁAJĄCĄ wersję.
[#34] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #33

Na YT są filmiki z wersji PC, to gierka w stylu Skid Row, tyle że trasy są nocne po mieście, przynajmniej te pierwsze.
1
[#35] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #33

Bo byly dwie gry "Excessive Speed" - jedna wygladajaca jak Skidmarks (o ktorej tu byla mowa) oraz wersja pseudo 3d, o ktorej wspominal Miasik. Ta wersja byla troche podobna do Lotusa. Nie bylo to pelne 3d, raczej teksturowana podloga z elementami bitmapowymi. Calosc byla renderowana w hicolorze, wiec ladnie wygladala i niezle dzialala. Wiem to stad, bo w latach 90 prowadzilem rozmowy z autorami nt wydania tej gry za granica i mialem wersje demo.
3
[#36] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #35

Ooo, ciekawa informacja. Nigdy bym nie przypuszczał, że były dwie.
Z zapowiedzi w czasopismach chyba kojarzę tę pseudo 3D.
[#37] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #28

Ta gra miala tytul "Tower of the World" nie Worlds. Wersja alfa na Amige powstala i byla "miejscami" grywalna :). Zajmuje ona 3 dms ale ma z 5 woluminow, wiec docelowo miala pewnie 5 dyskow zajmowac. Patrzac po datach, (pliki sa z 1994-5 roku bo pewnie wtedy je zapisywalem na dysku) - powstawala nieco wczesniej.
4
[#38] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #37

No to w niektórych pisemkach dodano to "s" i zjedzono sobie "the". szeroki uśmiech
Widzę, że trudno znaleźć tworzoną w Polsce grę, której byś nie znał, a nawet nie miał z nią jakiejś styczności. Tak się zastanawiam dlaczego ktoś nie zgłosił się z propozycją jakiegoś obszernego wywiadu żeby "wycisnąć" te wszystkie informacje. Jak widzisz, my tu się zastanawiamy, domyślamy czegoś co Ty po prostu wiesz z pierwszej ręki.
Ja bardzo chętnie też posłuchałbym o kulisach powstania amigowej wersji TeenAgenta. On tak po prostu został zrobiony i nikt nic o tym nie mówi. Z tego co pamiętam port został zrobiony na serio bardzo dobrze i amigowa wersja działała bardzo fajnie, nie "gwałciła" systemu. Zdaje się, że miałeś z tym przedsięwzięciem baaaardzo dużo wspólnego.
2
[#39] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #37

Docent Masz te pliki? Możesz się nimi podzielić? Kończę właśnie montaż filmu z twórcami i nie mam prawie nic do pokazania w kwestii samej gry. Twórcy też nie posiadają już nic na swoich dyskach.
1
[#40] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@(V)(I)mothe(P), post #1

Można jeszcze by dodać Husarię grę RTS autorów Exodus: The Last War na którą bardzo czekałem jednak niestety się nie ukazała. Ciekawe na jakim etapie zostały porzucone prace i czy z gry były tylko ujawnione screeny i to było tyle, czy jednak gra była w jakimś stopniu zakodowana
[#41] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@Prometeusz84, post #40

raczej tylko faza projektu i troche grafiki klik
[#42] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@selur, post #41

Czy ta strona z niewydanymi grami w ogóle powstała? Mógłby ktoś podrzucić linka?
[#43] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@rygar, post #42

A miała powstać?
[#44] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@(V)(I)mothe(P), post #24

Prace nad stroną posuwają się do przodu ( w sumie już jest 80 % strony ).
Teraz najcięższe jest ją uzupełnić o materiały które posiadam.

Wiadomo, z czasem zawsze jest krucho, więc nie pójdzie już tak szybko ;P

Troszkę koncept strony się zmienił - ale to już będzie wiadomo jak ją ukończę.

no raczej miała, ale nie powstała ... ;)
[#45] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@brain030, post #44

Nie spojrzałem na pierwszą stronę. Sądziłem, że to wątek co najwyżej z 2022, a nie sprzed 13 lat
[#46] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@rygar, post #42

Czy ta strona z niewydanymi grami w ogóle powstała? Mógłby ktoś podrzucić linka?

Jest taka strona i cały czas działa, zbiera nowe informacje. Co jakiś czas dostaję mail z informacją, że pojawiła się jakaś nowa-stara niewydana gra. Mam na myśli tę stronę:
https://www.gamesthatwerent.com
W każdym miesiącu są 1-3 wpisy o jakichś znaleziskach.

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2023 20:14:40 przez MDW
[#47] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #46

Tyle że tu chodziło o polskie tytuły.
1
[#48] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@mailman, post #47

Dorzucę kilka info o Joy of Killing. To miał być taki vertical shooter. Tworzył ją lubelski wtedy team, ja robiłem kod. Powstała pierwsza wersja silnika i trochę sprite'ów. W tym samym czasie znajomy z Lubartowa pisał podobną grę na PC (w C). Pokazał mi jak to działa. Po powrocie do domu zainstalowałem sobie Watcom C. Przy użyciu biblioteki Allegro stworzyłem w 2 dni lepszy silnik niż na Amidze. Byłem zawiedziony i porzuciłem pisanie na amigę. Aż do AmiBP
2
[#49] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@jarek72, post #48

Info z SS 6/96:


[#50] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #38

sorry, ale dopiero teraz przeczytalem Twoje pytanie o Teenagenta.
Teenagent powstal na amige poniewaz Maciek Marzec lubil grac w przygodowki. Gdy wyszedl Teenagent na pc, to bardzo mu sie ta gra spodobala I chcial pograc na amidze. Porozmawialem z Adrianem Chmielarzem, ktorego znalem wczesniej (m.in. z wypraw na ECTS) i sie okazalo, ze chcieliby miec wersje amigowa ale nie maja doswiadczenia w pisaniu na amige. Maciek (autor Virus Experta, ktorego wczesniej moja firma dystrybuowala oraz znany cracker) zadeklarowal sie, ze zrobi wersje na amige, wiec dogadalem sie z Adrianem i Grzegorzem, dostalem od nich assety graficzne i kod zrodlowy wersji z pc. Niestety okazalo sie, ze nie bedzie to takie proste: assetow bylo tysiace (kazda klatka animacji byla jako osobny plik bmp) a oryginalny kod gry byl w assemblerze na x86 i nie mial niczego w rodzaju silnika - kazdy ekran byl osobno oprogramowany w asm. Maciek uznal, ze zamiast przenosic kod z pc woli zrobic do gry prawdziwy silnik do przygodowek. W takim silniku gra miala byc zaprogramowana jako pseudo skrypt, w ktorym slowa kluczowe sa w postaci makr assemblerowych.
Maciek napisal silnik oraz od nowa caly skrypt gry, skonwertowal grafike na ecs i zrobil zabezpieczenie. Ja zrobilem troche narzedzi, ktorymi konwertowalem i laczylem assety w bmp, zrobilem takze roznego rodzaju drobne systemowe poprawki w silniku oraz pozniej wersje na cd z mowionymi dialogami. Wojtek Panufnik napisal nowa tytulowa muzyke a Darek Zwierzynski zrobil logo Union.
Niestety gra mimo tego, ze miala bardzo dobre recenzje w prasie, bazowala na hicie z pc i byla technicznie bardzo dobrze zrobiona, nie byla jakims sukcesem finansowym. Byl juz 1996 i rynek amigowy pikowal, piractwo podnosilo glowe :). Poza tym Metropolis sam gre dystrybuowal a poniewaz nie mial wczesniej produktow amigowych, to nie mial tez wlasciwej sieci amigowej dystrybucji. Dodatkowo wydostanie jakichs pieniedzy z Metropolisu to byla udreka - do tej pory wisza mi kase za czesc sprzedanych kopii...
Z ciekawostek:
- Zabezpieczeniem jest long track, ktorego nie da sie zapisac na normalnej stacji - do jego nagrania potrzebny byl SyncroExpress. Odczyt i sprawdzanie tego long tracka bylo zaszyte w roznych miejscach silnika, takze w skrypcie gry. Zawieral on dane, niezbedne do gry, wiec usuniecie samego sprawdzania nie pomagalo.
- system sprawdzania miejsc, ktoredy postac moze sie przemieszczac w danej lokacji opiera sie o bitmaske, w ktorej ustawione bity to miejsca dostepne. Kazda lokacja miala swoja maske.
- w wersji ecs niektore animacje byly doczytywane w tle (bez przerywania gry) z dysku i rozpakowywane na ekran w realtime.
- sa dwie wersje angielskie - pierwsza, ktora bazowala na angielskiej wersji Teenagenta z pc, oraz druga (bazujaca na pierwszej i na kodzie wersji cd) z poprawionymi tekstami i voiceoverami po angielsku, nad ktora pracowalem z Alexem Amselem i Markiem Hollanderem.
16
[#51] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #50

Rewelacyjna opowieść. Przecież tego dobrej pory nie wiedział nikt (poza Tobą). Wałkujemy ciągle te same retro-opowiastki, a tutaj takie perełki zostają nieopisane i niewiele brakuje żeby przepadły. Jeżeli masz więcej takich informacji to ja bardzo chętnie poczytam. Uwielbiam tamie historie.

A co do Teenagenta to ja właśnie zawsze mówiłem, że jest to chyba najporzadniej napisana polska gra na Amigę. No ale nie wiedziałem, że amigowa wersja została stworzona właściwie od podstaw. Nigdy bym nie przypuszczał, że na PC w połowie lat 90 ktoś będzie dziubial tego typu grę w assemblerze metodami jak z ośmiobitowców. szeroki uśmiech Właściwie gdyby chcieć robić bardziej dzisiejszy port na jakakolwiek platformę to najlepiej byłoby portować wersję na Amigę, bo pierwowzór jest bezwartościowy pod względem portowania.
Tak sobie myślę, że skoro jest angielskojęzyczna wersja to może dzisiaj jakoś sprzedałaby się jakaś reedycja amigowa. Myślę, że sporo ami-ludzi spoza Polski nie zna Teenagenta, a to jest na serio właściwie wzorowo zrobiona gra.
1
[#52] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #50

Weź Ty książkę/bloga pisz. Chętnie przeczytam więcej. ;)
4
[#53] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #46

W poniższym wątku jest info chyba o innej stronie, która jednak powstała:
https://www.ppa.pl/forum/komentarze/21642/amiweb-amiga-portal

Wygląda na to, że strona działała bardzo krótko bo WebArchive nic nie zarejestrowało.

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2023 09:41:50 przez rygar
[#54] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@mailman, post #47

Tyle że tu chodziło o polskie tytuły.

Oj... nieprzytomny jestem od kilku lat. :) Przepraszam.
[#55] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@rygar, post #53

Zupełnie umknął mi ten news. A dziwne, bo na polskie gry zawsze zwracałem uwagę.
Szkoda, że strona już nie działa.
Dzięki. OK
[#56] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@MDW, post #51

Mam troche takich historii, np. jak napisalem skrypt dla Black Legend do powielania Behind the iron gate z zabezpieczeniem na specjalnych komercyjnych duplikatorach, do ktorych nie mialem dostepu ani zadnej dokumentacji oprocz przykladowego skryptu do powielania dosowych dyskietek... Ale dzialal od pierwszego strzalu :)
Kod TeenAgenta w assemblerze x86 mam gdzies na dysku - jak mi sie Adrian Chmielarz czyms narazi to upublicznie :))) Po tym kodzie widac, ze powstal na bazie "Tajemnicy statuetki", poprzedniej gry Metropolis.
Kod na amige tez jest w assemblerze, wiec nie nadaje sie za bardzo na port, bo caly engine trzeba by przepisac na c a pozniej na docelowa maszyne...
Moze by bylo jakies zainteresowanie TeenAgentem po angielsku tylko sa 3 problemy: ogarniecie produkcji pudelek itp, sprzedazy no i problem z anglojezycznymi voiceoverami: mam je nagrane na kasecie DAT, ktorej nie mam jak odczytac :))
3
[#57] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@teh_KaiN, post #52

Moze na emeryturze... Jeszcze parenascie lat przede mna :))
1
[#58] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #56

Nie masz VBSa, czy kaseta już padła?
[#59] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@Rafał A-3000, post #58

Kaseta DAT to nie kaseta VHS
[#60] Re: Zapowiedzi gier polskich, ktore nie były wydane

@docent, post #56

dat nagrywany na amidze jakims diavolo backup?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem