[#181] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1

Dzięki za tą lekturę! A prace mega! OK
[#182] Re: Pixele, piksele

@Gżegżółka, post #180

Bardzo przyjemnie zaanimowane. Ładne kolory i bardzo przyjemnie narysowane postacie. Ech, fajnie widzieć takie prace.
Jak macie swoje pracki to wklejajcie, podyskutujemy ;)
[#183] Re: Pixele, piksele

@Gżegżółka, post #180

każda postać była osobno

Tak, widziałem u źródła- ładną drużynę skompletowałeś z tego, aż się prosi żeby zaprząc te postacie do jakiegoś RPGa.
[#184] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #182

Dziś wygrzebałem teksturke do helikopterka w 3D.
Sam model zagubił się w mrokach dziejów, ale teksturka została ;) Po latach pewnie bym sobie inaczej poradził z niektórymi krawędziami.

[wyróżniony] [#185] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #182

to wrzucę 2 'zdradzieckie' ;)
na c64, standardowe multi:

atari ST - standardowy lowres


obie 16 kolców
[#186] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #184

fajny - choć trudno mi sobie wyobrazić jako obiekt...
[#187] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #185

Wyśmienite
.
[#188] Re: Pixele, piksele

@rePeter, post #187

Z tego co wiem to w necie są dwie wielkie społeczności żyjące we wypikselowanym świecie, Citypixel i Habbo. Wystarczy wpisać którąś z nich w Google grafika, aby zobaczyć masę, naprawdę masę genialnych pixelartów.
[#189] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #186

Niekoniecznie helikopter musi zostać użyty jako obiekt. Moim zdaniem idealnie nadaje się jako obrazek w menu gdzie kupuje się uzbrojenie po skończonej misji. Wracając do obiektów dzisiaj trochę się nudziłem i stworzyłem nowe postacie do Glooma. Dodam, że poczwarki w trakcie gry wyglądają śmiesznie (pic) / (ZIP).
[#190] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #188

hmm - jak toś lubi iso
imo mało jest naprawdę ładnych iso

ja polecam pixeljoint - do oglądania
a wayofthepixel jako forum twórców

co do helikoptera - true :)

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2014 00:13:19 przez jokov
[#191] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #184

Wygląda wybornie, w sam raz do jakieś gry opartej na low-poly modelach. Mógłby to być nowy-stary thunderbird https://www.youtube.com/watch?v=1pYCMlsl8QM
[#192] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #186

Nic nadzwyczajnego... wygrzebałem jeszcze jakiś niewielki screen shot :)



Co do Twoich prac, chylę czoła. Super. Dużo wody w Wiśle jeszcze upłynie zanim zrobię coś podobnie imponującego ;)

W odpowiedzi na #186

Kopaczowa iście przerażająca ;D Gratuluję!
Kiedyś bardzo chciałem stworzyć nowe mapy do Glooma z nowymi "badiesami" w stylu "Spacehulk". Ale umiejętności zabrakło...

W odpowiedzi na #184

3D, może nie koniecznie. Ale prosty 2D "shump" z ładnie wypikselowaną grafiką... np 2 helikoptery na ekranie w trybie "2 players". Pewnie byłby to super pomysł na spotkania okołoamigowe ;) Lot w prawo, rozwalanie wszystkiego co nadlatuje i od czasu do czasu lądowanie na doładowanie energii albo uratowanie rozbitków/więźniów.
Jak skończę z platformersem to chyba zrobię troche sprajtów do takiej gry... Będzie kolejny bezużyteczny zestaw pikseli obok klona Galagi ;)

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2014 08:05:42 przez Koyot1222
[#193] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #192

właśnie miałem zapytać o screenshoota :)
fajnie!
a i racja z tym, że grafika pasuje do gierki 2d

szkoda, że niewiele widać - ogólnie bardzo lubię pixelowe lowpoly
exocet swego czasu zamieszczał na swoim blogu (tak coś mi się kojarzy)

dawaj jakieś postępy z gierki :)

no i dzięki :) - obie były robione na compo więc trochę niedokończone
coś ty, masz dobry poziom (zresztą po tej gierce zdziwisz się o ile Ci łatwiej pójdzie coś większego) - zrób coś na demoparty (pikselowego oczywiście :) )

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2014 09:24:47 przez jokov
[#194] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #193

Do shumpa raczej się nie nadaje, ta teksturka, troche duża.
Ale nie problem bylo by zrobić coś w 32x32. Takie coś ala "Advance Wars", na razie czerwony helikopterek ;)



Co do gry, jest trochę nowszych elementów, ale ogólnie nie ma jeszcze rewolucji. Muszę poskładać coś z tego sensownego.

Większe prace, nio, marzy mi się coś. Tylko czy zapału wystarczy.
Na razie może na podstawie tego helikopterka przyszedł mi do głowy kolejny tutorial pixelkowy, na wzór tego z bloga do którego link podałeś. Dzięki!

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2014 14:36:11 przez Koyot1222
[#195] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #194

Wiedziony linkiem który zapodał jokov, na blogu wymienionego pikseartysty znalazłem ciekawy tutorial. Skłoniło mnie to zrobienia czegoś bliźniaczego, uznałem że moją pracę mógłbym usprawnić dzięki tej wiedzy, może komuś też się przyda.
Zatem do dzieła:

Zacznijmy od referencji, wcześniej zamieszczałem teksturkę helikoptra, uznałem że do gry nie bardzo się ona nadaje... co najwyżej do jakiegoś intro.

Poszukałem wiec, jakiejś innej inspiracji, i było nią "Advance Wars":

Problemem jednak okazała się wielkość helikopterka, nie nadawał by się aby zmieścić go w klatce obrazka wielkości 16x16 pikseli, a nawet 32x32 piksele. Sprubowałem go przerysować "po swojemu". Zmieścił się, w okienku 32x32 piksele.

niedługo jednak odnalazłem wyżej wspomniany tutorial i spróbowałem zrobić ten rysunek od nowa. Rezultat zaskoczył mnie, jest wg mnie szybszy i czytelniejszy.
Zatem do dzieła.
Zacznijmy od czworoboku o podstawie i wysokości maksymalnie 32 pikseli.

Nie jest to "maj fejwret" kolor jeśli chodzi o podstawę ale, niech będzie.

Punkt 1: Obok referencji tworzymy prosty kolorowy obrys naszego obiektu, jeszcze bez szczegółów:

Jak widać już na wstępie, trzeba niechybnie zrezygnować z wielu elementów. Obrazek wygląda bardzo brzydko. Ale to dopiero początek. Ważne aby zostawić sobie po bokach tyle miejsc aby zmieścił się jeszcze ewentualny obrys przynajmniej 1 piksel po każdej stronie.

Punkt 2: Tworzymy prosty obrys całości. Elementów jest więcej. Ważne aby nie skupiać się nadal nad szczegółami ale traktować obiekt całościowo. Im czyściej tym lepiej. Można pokusić się o lekkie zaokrąglone szczegóły naszego obiektu. Nadal jest płasko ;)


Punkt 3:Pora na kolejne jaśniejsze szczegóły. Pierwsze lekkie przejścia kolorów. Pozbyłem się też jednolitego obrysu wewnątrz obiektu, zastępując go delikatniejszym kolorem.


Punkt 4: Kolejny kontrast, pozwolił na mocniejsze wydobycie obiektu i zaakcentowanie szczególnie wystających elementów. Jest to dobry czas na mocniejsze zaakcentowanie ciemniejszych faragmentów.


Punkt 5: Ostateczna "polerka", zmiękczyłem ostre krawędzie. Dodałem małe szczegóły jak odbicie światła na elementach optycznych i ewentualnych światłach pozycyjnych helikopterka. Jest to też dobry moment na podkręcenie palety i dopasowanie ewentualnych kontrastów. W zasadzie to mógłby być już finał.


Punkt 6: Postanowiłem jeszcze tę pracę zepsuć, mimo wszystko chcąc zobaczyć jak wspomniany statek powietrzny będzie się prezentować na innym tle. Wynik eksperymentu poniżej. Pacjent ledwo przeżył ;)


Finał: W sumie, to by było na tyle. Nie jest to może mistrzostwo świata, ale pokazuje jak uporządkować pracę nad pojedynczymi elementami grafiki aby skrócić czas pracy i uczynić ją bardziej przyjemną. Jeszcze raz dziękuję za inspirujące linki!

wcześniej>

Pozdrawiam! CDN...
[#196] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #195

Piękna robota :) przychodzi mi na myśl Metal Slug, Irem i inne piękne stare gry :) Twoja praca trzyma wysoki poziom.
[#197] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #195

advance wars miało genialną grafikę i animację

dobre robota !
- to co mi się rzuca w oczy to za mocne 'rotacja' (jak na taki rozmiar sprajta)
żeby to dobrze wyglądało trzeba by obrócić też śmigło (które mogłoby też migać na obwodzie)
tzn w grze mogło by się sprawdzić - jako lądowanie i start, ale jako standby wygląda nienaturalnie (jak windy)
w każdym razie w stylu AW :)
[#198] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #197

o, pogrzebałem w śmieciach i jest większa wersja ;)
[#199] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #198

Pikselkowy kick
[wyróżniony] [#200] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #199

Fajne. Można by było zamiennik oryginalnej animacji do Kickstartu z tego zrobić. Tylko tam jeśli dobrze pamiętam animacja jest generowana proceduralnie, więc koder musiałby sprytnie zamienić poszczególne klatki na program. Przez to że dyskietka jest w rzucie "izometrycznym" i w pewnym momencie nachodzi na stację nie byłoby to takie proste (w porównaniu z oryginalną animacją zajmowałoby więcej miejsca).

Poza tym, po włożeniu dyskietki przycisk stacji nie wyskakuje :P.
[#201] Re: Pixele, piksele

@strim_, post #200

He he.
Nie wiedziałem, że ze strony programistycznej sprawiało by to aż takie problemy. Bardzo cenna uwaga.
Dobrze, że ww animacja pozostanie tylko okołoamigowym żartem, stworzonym do większej animacji ;)

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2014 09:31:18 przez Koyot1222
[#202] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #201

Cześć!
Wiem ze już mało czasu zostało, ale czy dalibyście rady zrobic fajną planszę do Video creatora na cd32 żeby można było sobie włączyć cyklowanie kolorów i mieć takie fajne kolorowo-animowane tło z napisem np."wesołych świąt"? Jest tam plansza "Groovy" w której po właczeniu kolory ida z góry na dół. Ogólnie jest to bardzo fajny efekt i z waszymi mozliwościami możnaby rozbudować standardowy pakiet tekstur na jakieś bardziej dopasowane do teraźniejszych trendów.Do niedawna myślałem że nie ma po co włączać cd32 bo ma mało ramu itd ,ale wystarczyło pooglądać ostatnie demka na c64 oraz wasze wpisy i mamy "Possibilities are endless" .Pozdrawiam
[#203] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #202

"Possibilities are endless"
Owszem i "sky is the limit", ale wszystko rozbija się o czas, w tym przypadku przed świętami i do tego czas "wolny". Przed świętami u mnie ojca 3 dzieci to pojęcie niestety nie występuje w nadmiarze ;)
Ale wracając do tematu. A mógłbyś wyjąć taką teksturę i zamieścić tu żeby można było zobaczyć jak to technicznie miało by wyglądać?
Cykl palety jest fajnym efektem znam do z wielu dem i gier np Snes, ale nie robiłem nigdy nic pod niego.

Mam Videocreatora Cd32, mógłbym popatrzyć co się da z niego wycisnąć. Sam kiedyś miałem chęć na zrobienie ami-animacji.
[#204] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #203

To się świetnie składa!
Autor napisał konwerter Anim na VCquad anim oraz program do robienia wektorowych animacji w VC. Te drugie choć dwukolorowe zajmują b. mało pamięci .Rysuje sie je bezp. w edytorze albo zamienia z iff-ów, więc jest sie czym pobawić.
Co do tekstury to chyba jest to blok pikseli z pixelowym gradientem z którego jest ułożona skośna plansza. jak sie włącza cyklowanie to wygląda jakby kolory płynęły z góry na dół po skosie. Pixelami można zrobić dużo ciekawych postaci np bugs bunny na gameboya i inne.
Mi zależy na ładnych napisach na czarnym tle do ew. nałożenia, bo oryginalne czcionki nie są polskie i nieładnie sie komponują (muszę ogarnąć dithering :D) .
Tu jest coś nowoczesnego ale nie amigowe:http://www.pikilipita.com/
Pozdrawiam
[#205] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #203

Żona mnie spytała "Co z twoim pixel blogiem?". Ach, no tak, trzeba coś odkurzyć i zajrzeć.
Ostatnio wypikselowałem trochę grafiki do klona Robbo autorstwa Hexmage960.

Patrząc na zrzut zamieszczony przez autora
Doszedłem do wniosku że mógłbym coś zrobić, trochę inaczej narysować w gruncie rzeczy to samo ale w innym stylu. Nie trudno się domyślić, że mój wybór padł na rzut top-down. Udało się uczynić:


Jak widać po wątku Robbo, grafika została bardzo ciepło przyjęta. Tak sądzę, bo hejtu otwartego nie widziałem, a nie mam włączonego ignorowania kogokolwiek odpowiedzi. Więc chyba nie jest źle ;)
A, że jestem królem robienia dużej ilości ciekawej, nikomu niepotrzebnej roboty postanowiłem nawet rozwinąć wątek grafiki do Robbo w lekko gotycki klimat. Jak wiać grafika zrobiła się bardziej skomplikowana, niestety takie rozwiązanie mocno komplikuje też dopasowanie klocków, potrzeba ich więcej rodzajów i układanie ich jest bardziej wymagające. Ale... Moooożeee, kiedyś, autor zrobi wersję deluxe swojego klona, kto wie ;) to może pomysł się przyda :D



CD może... N Pozdrawiam wszystkich retro pixel geeków!
[#206] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #205

Hej, ta ściana jest piękna - chętnie dołączę.

Padła propozycja, by Robbo wystartował w konkursie Retro Game Compo. Chciałbym Ciebie zapytać, czy byłbyś zainteresowany stałą współpracą przy grafice? Ewentualne nagrody będą wtedy rozdzielone. Myślę też, że AceMan zatroszczy się o oprawę dźwiękową.

Oczywiście najlepiej jak rzut i rozdzielczość pozostaną jakie są. Z wieloma kafelkami przedstawiającymi ścianę nie będzie problemu.

Ja oczywiście zatroszczę się o cały kod.

Dziękuję za odpowiedź.
[#207] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #206

Problem z tego typu kafelkami jest niestety taki, że kafelków domykających ściany trzeba sporo więcej. Dużo więcej problemów z dodatkowymi elementami w edytorze. Lepiej zostawić tak jak jest i dodać nowe istotne elementy. Nie hamuj swojej roboty ze względu na grafikę.
Jak będzie coś potrzebne to zamieszczaj prośby albo tu albo w wątku Robbo. Jak nie umrę z głodu, w miarę dostępnego czasu chętnie pomogę OK
[wyróżniony] [#208] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #207

W ramach odkopania tematu, zacna czołówka do The Simpsons w pixel arcie:

https://www.youtube.com/watch?v=FIZ_gDOrzGk

Koyot: jak tam Wasza gra z Juenem?
[#209] Re: Pixele, piksele

@slay, post #208

Wow! Generalnie, pixel kisiel w gaciach ten teledysk! Dzięki!

Co do gry, nio to jest tak, że to jest projekt juena a ja tylko grafikę dorabiam ;) Kontakt jest dobry. Nie chcę się mieszać, mieszać w projekcie, staram się robić to co lubię i potrafię. Aktualnie projekt "się koduje", grafiki jest już trochę, jeśli się uda będzie kilka miłych niespodziewanek :P Nie chcę nic zdradzać ani zapeszać, będzie już coś konkretnego to się pochwalimy ;)
[#210] Re: Pixele, piksele

@slay, post #208

No ten klip jest po prostu bomba!! :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem