[#121] Re: Pixele, piksele

@juen, post #118

Chętnie pomogę w miarę pikselkowych możliwości ;)
Akurat mam tymczasowo "holiday time" przy Fruity. Na razie chłopaki grzebią przy kodzie i wrzucają ficzersy.
Jak by wrzucać tu postępy prac, to zawsze jest większe grono a i dodatkowe ręce pomocne do roboty zawsze jak widać się znajdą OK

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2014 10:04:53 przez Koyot1222
[#122] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #121

ja nie dam rady
za dużo zobowiązań
mogę jedną rzecz zrobić - title screen - jak się wyłoni ostateczna koncepcja
powodzenia (fajnie, że asm)
pozdr
j.
[wyróżniony] [#123] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #121

Mysle, ze wrzucanie wszystkiego publicznie, to nie jest dobry pomysl.
Ludzie sa juz znudzeni kolejnymi zapowiedziami i "spojlerami", lepiej zeby najpierw powstalo cos grywalnego a dopiero pozniej to pokazywac. Poza tym jak juz wszyscy wszystko zobaczac, to przy koncu produkcji nie bedzie takiego zainteresowania.
[#124] Re: Pixele, piksele

@selur, post #123

ja tam jestem zdeterminowany i dlatego dalem Wam "demo". obecnie blokuje mnie wylacznie brak grafiki :)
[#125] Re: Pixele, piksele

@selur, post #123

Faktycznie masz rację, jak już się coś urodzi to będę zamieszczał. Żeby ludzi nie denerwować.

Czas trochę ożywić wątek
Dziś rzecz na której kompletnie się nie znam, mowa tu o "antyaliasingu" w skrócie AA, na który ja mówię zazwyczaj "stopniowanie".
Do czego się to przydaje? Jakie są z tym problemy? Spróbuje wyjaśnić na przykładach. Proszę jak zwykle włączać się do dyskusji. Prace, wypociny własne przykłady, mile widziane ;)

Naszą drogę przez mękę zacząć możemy od chyba... najprostszego przykładu, czworoboku o wysokim kontraście. Specjalnie doczepiłem do obrazu mapę kolorów na której widać że do naszego obrazka potrzebne są tylko 2 barwy aby go przedstawić.
Sytuacja wydaje się prosta jeśli grafika w naszej przyszłej grze składa się tylko i wyłącznie z linii ułożonych do siebie pod katem 90 stopni.


Spróbujmy okręcić nasz czworobok pod kątem 35stopni... i jest nadal piękny.

Ale Co to się stało? W podglądzie palety widać że na krawędzi naszego obiektu powstało wiele innych odcieni. Krawędź wygląda na lekko rozmazaną. Antyaliasing, po mojemu stopniowanie maskuje niedoskonałości wyświetlania grafiki.

Jak już sobie powiedzieliśmy wcześniej, pikselków nie da się ustawić np w połowie linii z góry ustalonej siatki. Z pomocą przyszły tęgie umysły i doszły do wniosku że da sie oszukać oko stosując pewien trik, czyli stopniowe wygaszanie i rozjaśnianie, mieszanie, rozmywanie pikseli dodając wiele dodatkowych wartości.
W przypadku szerokiej palety nie ma to większego znaczenia, problemem jest "wąskie gardło" (;)) naszej przyjaciółki, nie tylko jej, inne stare sprzęty mają podobnie albo gorzej. No o taki "rozmach" po prostu nie przejdzie.
Zwyczajny Antyaliasing powstaje sprzętowo za pomocą algorytmu, szybko i wydajnie. W naszym przypadku, droga będzie usłana kamieniami, ostami i cierniami. Mowa tu o oszukanym antylaiasingu. Taki trochę temat chirurga co powiększa niektóre aspekty za pomocą silikonu. Którko mówiąc trzeba robić tak aby wyglądało naturalnie. Jak zawsze bardzo łatwo jest przesadzić.



Wracając do naszego prostopadłościanu.

skoro mleko już się wylało, wypada posprzątać.

ściany są mocno poszarpane, ale jeśli zastosować zasadę skoku piksela nie większa niż 1 piksel to da się całość ogarnąć systemem 1-2-1-2-...
Stosując dodatkowe 2 barwy, zrobiłem czary mary i powstało coś takiego:

Jak widać najpierw najwygodniej było mi dodać lekko jaśniejszą barwę na krawędzi gdzie optycznie figura wyglądała na najbardziej wygryzioną. Ostatecznie dorzuciłem kolejną najjaśniejszą barwę w skutek czego uzyskałem efekt choć trochę podobny do tego co na początku ze sprzętowym "AA". Przy jednoczesnym zachowaniu w miarę ostrej krawędzi. Okazuje się że sprzętowa technika jest o wiele szybsza i wygodniejsza, jednak generuje zbyt wiele podobnych i niepotrzebnych barw. Zrobienie tego odręcznie może jest czasochłonne, ale daje o wiele wydajniejsze efekty, które potem zawsze w późniejszej pracy mogą się przydać.

Podobną zasadę można zastosować w przypadku innych barw i kolorów które skutecznie mogą maskować niedoskonałości techniczne "indeksowanej" grafiki. Zachęcam do eksperymentowania, jak już napisano wcześniej, droga maniaków pikselkowych usłana jest kamieniami, głazami, przeszkodami, pułapkami i czym jeszcze się tylko da. Można się skutecznie odprężyć i odpocząć. Obserwacja to podstawa.
CDN :)

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2014 11:59:46 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#126] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #125

Zwróć uwagę, że Twój kwadrat przez dokładanie pikseli z zewnątrz staje się coraz bardziej "puchaty". Ja poszedłbym innym tropem - dla klatki numer 2 zastępujemy skrajne czarne piksele jaśniejszym odcieniem, a dla klatki numer 3 - używamy dwóch odcieni (skorzystałem z Twoich), dokładając dodatkowo jaśniejsze piksele w miejscach z największym kontrastem do tła. W skrócie wygląda to tak:



Ostatnia aktualizacja: 07.10.2014 13:20:36 przez recedent

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2014 13:21:31 przez recedent
[#127] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #126

Słuszna uwaga!
Ja zazwyczaj mam obawy przed "wcinaniem" się w rysunek. Dziękuję za przykład ;)
[#128] Re: Pixele, piksele

@selur, post #123

Obrazek już trochę "do tyłu" w stosunku do aktualnego stanu.

Jedna ze wstępnych wersji grafiki. Obrazek poskładany z kilku elementów aby zobaczyć czy koncept ze sobą gra. Paleta mocno losowa ;)
Docelowo 16 barw.
Na obrazku również wstępny koncept głównych bohaterów.

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2014 14:54:56 przez Koyot1222
[#129] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #128

fajne!
[wyróżniony] [#130] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #128

Ladne pixele ale calosc psuje szara paleta. Brakuje "zywszych" barw.
[#131] Re: Pixele, piksele

@selur, post #130

Nio, paletę zostawiłem sobie na koniec ;)
Na razie mocno "szorowałem" klocki żeby do siebie w końcu pasowały.
[#132] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #131

ożywię temat :)
Z cyklu Kody "kjuar"!
[#133] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #132

Która ewentualna bohaterka komandos, wam się bardziej podoba?
Mi, pasują bardziej czerwone włosy.

[#134] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #133

Żółty kombinezon i czerwone włosy. :)
[#135] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #133

Środkowa lub ta po prawej.
[#136] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #133

Daj w stringach pomysł
[#137] Re: Pixele, piksele

@Deftronic/..., post #134

Taaa - Zgrabna jest tylko jeszcze żeby to oko po lewej mniej jej wystawało z głowy. Bo to są oczy te niższe czarne kropeczki tak?

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2014 16:29:12 przez ZbyniuR
[wyróżniony] [#138] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #133

Kwestia tła na którym będzie się pojawiać - dobrze by różniło się i jasnością i kolorem (nasyceniem też) - mi najbardziej podoba się 3 wariant.
Postać fajna (tylko do b. niskich rozdzielczości - przy amigowej pewnie będzie za mała na głównego bohatera) - ciekaw jestem animacji.
Jedynie te 2 czarne kropki we włosach nie pasują - skoro oczy robisz czarnym to lepiej tam dać jednak zielony (zwłaszcza, że niewiele wnoszą w rysunek)
czekam na więcej :)
[#139] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #138

Panie numer dwa i trzy to zdecydowanie moje faworytki :)
[#140] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #138

2 czarne kropki to antenka
[#141] Re: Pixele, piksele

@jokov, post #138

Niom, grafiki jest już trochę więcej ;) Ale wolę poczekać jak już pył opadnie, bo dużo rzeczy jeszcze eksperymentalnie jest wrzuconych.
Dzięki za uwagi, z tymi pixlami ze spinką do spięcia włosów, to kapitalny pomysł. Wcielę w życie!
[#142] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #141

Przyznam, że ostatnio łapie mnie trochę przygnębienie, jest coraz więcej elementów, ale nie jestem zadowolony z siebie. Chyba potrzebuję poklepania po plecach... że wszystko idzie w dobrym kierunku ;)

Kilka roboczych materiałów



Roboczy screen z edytora, swoją drogą świetnego narzędzia zaprojektowanego przez Juen'a.



Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 08:59:40 przez Koyot1222
[#143] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #142

Jest dobrze bracie <klep w plecy> plansza na pierwszy rzut oka kojarzy mi się z FlashBack, animki Super-Bochaterki też robią dobre wrażenie (podskakujący kucyk mnie rozwala- jest super) OK
[wyróżniony] [#144] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #142

Dla mnie bomba! Podoba mi się flashbackowy klimat planszy a dynamiczne kucanie postaci to mistrzostwo świata. Tak więc zdecydowanie 'klepię po plecach' i trzymam kciuki za wytrwałość, bo rodzi się coś fajnego.

PS. [uwaga, prywata!] Od jakiegoś czasu dłubię i montuję silnik (toż to już jakaś epidemia, istny wysyp!) pod grę na a500 i pewnie będę prosił kolegę Koyota o zaprojektowanie ikonki lub dwóch w zamian za niewątpliwie zaszczytny zaszczyt wystąpienia w creditsach ;)

mast
[wyróżniony] [#145] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #142

Również klepnę po plecach - jest dobrze

Animacje są ładne i dokładne, plansza też prezentuję się nieźle (może jedynie trochę bardziej podkreśliłbym / zaakcentował / zwiększył kontrast tych elementów tła (pierwszy plan), po których bohaterka może biegać / chodzić, aby nie wtapiały się tak bardzo w 'neutralne' / podobnie skontrastowane tło (drugi plan).

Na wcześniejszym przykładzie ten kontrast był dobry - choć sama grafika była bez wątpienia gorsza.

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 10:15:14 przez slay
[#146] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #143

Trochę się zdublowaliśmy. Zobaczyłem twój post gdy już dodałem swój. Mówią, że geniusze myślą podobnie ;)
[wyróżniony] [#147] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #142

no wygląda fajnie - animacja mi się b. podoba
przy skoku trochę mało klatek ale to chyba spowolnione.
level taki burawy ale też fajny - będzie dobrze widać postać :)

domyślam się, że pierwsze to avatar bohaterki (co to za postać btw?)
Wiem, że to sporo pracy ale super było by zobaczyć animowanego mockupa
ogólnie kul :) dawaj dalej!

no i dwie prośby - to są PIXELE w końcu meeen :)
1) nie nagrywaj w stratnych formatach
2) pleaseee dawaj porządnie powiększone wersje
- dzisiejsze przeglądarki interpolują przy zoomie i g.. widać (zwłaszcza jak rzucisz jpgiem).
Ja używam pluginów do oglądania pixeli, ale te nie radzą sobie z animacją w gifach
więc z dzisiejszego update niewiele zobaczyłem :/
[#148] Re: Pixele, piksele

@mastaszek, post #146

no właśnie - mi coś przewało pisanie posta więc też nie czytałem waszych
[#149] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #142

Bardzo zacne animacje i ciekawie uchwycone fazy ruchu, jak na to że masz do dyspozycji tylko kilka pikseli na krzyż to udało ci się ten ruch uchwycić nadzwyczaj dobrze.
[#150] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #142

Klep, Klep, świetna robota :) a teraz wracaj do pracy i nie pozwól by Twoje dzieło utkneło gdzeiś w środku produkcji. To wygląda bardzo fajnie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem