[#61] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@RomanWorkshop, post #60

Nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe ;)


He, he dobre
[#62] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@AceMan, post #59

Można robić rok, dwa, pięć - nikt nikogo nie pogania. A dodatkowa motywacja pieniędzmi automatycznie konwertuje projekt z hobbystycznego na komercyjny.

Przy proponowanych zyskach pt. 10zl/miesiac w tak nielicznym srodowisku, roznica pomiedzy jednym, a drugim jest stricte akademicka. Bardzo dobrym przykladem gry fanowskiej jest "Newcomer" (C64) - nie posiadal budzetu, skladal sie jedynie z pracy w wolnym czasie grupy osob. I powstawal 10 lat.

Polecam popierac i powielac ten proceder, na pewno bedzie w co grac. OK

Ja patrzę na to tak: jeżeli ktoś nie jest w stanie znaleźć czasu na robienie czegoś na Amidze/dla Amigi, to znaczy że nie zależy mu aż tak bardzo.

Nie. To znaczy, ze ma inne, bardziej oplacalne priorytety i nie musi chciec robic innym dobrze za free kosztem wlasnego czasu.

chętnie kupię dobrą, nową grę na Amigę, ale na zasadzie jest produkt -> kupuję -> mam.

Takie myslenie ma sens, gdy "na gorze" znajduje sie game-dev zrzeszajacy caly proces produkcyjny, czyli na wspolczesnych platformach. W srodowisku, gdzie ilosc osob posiadajaca potencjalne umiejetnosci wydania takiej produkcji, wynosi huk kilkanascie-kilkadziesiat, a zainteresowanych zakupem jest niewiele wiecej, w gre wchodzi wlasciwie wylacznie crowdfunding.


Ostatnia aktualizacja: 05.03.2015 00:27:28 przez F7sus4
[wyróżniony] [#63] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Czy warto wydać kolejną np. nową platformówkę na gołą Amige 1200. Grę 2D na przyzwoitym poziomie?
Moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś już ma A1200, to (statystycznie) raczej rozbudowaną przynajmniej o dodatkowy Fast. Ale kupiłbym grywalną grę nawet stworzoną pod ECS - pod warunkiem, że grafika/dźwięk byłyby na poziomie (vide Flashback, SWIV) i dałoby się ją bez problemu uruchomić na dopalonej A1200 albo A4000.

2. Ile taka pudełkowa gra mogła by kosztować? 50-60zł? Ile sztuk dało by się jej sprzedać, 50-100szt?
Za boksa ładnej grywalnej gry dałbym 80zł. Na temat potencjału "rynku" wolę się nie wypowiadać.

3. Czy preferujecie wydanie pudełkowe?
W sumie może być i bez pudełka - fajny fetysz, ale z drugiej strony mam trochę dość klamotów rozmaitych w mieszkaniu.

4. Czy byłby sens wydawania płatnych dodatków?
Myślę że po wydaniu gry "rynek" sam udzieliłby wskazówek/odpowiedzi. Gdyby gra została dobrze przyjęta i pozostawiła niedosyt, pewnie znaleźliby się chętni na dodatki.

5. Jaką orientacyjnie kwotą maksymalną możesz na dzień dzisiejszy wesprzeć taki projekt?
Na dzień dzisiejszy to jestem przed wypłatą. ;) Skoro deklarowałem 80zł za gotowy produkt to pewnie i podobną kwotę (80-100) bym wrzucił do wora crowdfundingowego.
[wyróżniony] [#64] Re: Crowdfunding - Nowa gra pod 68k

@Koyot1222, post #1

1. Czy warto wydać kolejną np. nową platformówkę na gołą Amige 1200. Grę 2D na przyzwoitym poziomie? (np min 1,5-2 godz grania przechodząc wszystkie poziomy za jednym podejściem)

Warto, ale jeśli ma mieć niskie wymagania to niech chodzi na A500 1mb
Jeśli ma być ładniejsza to niech wykorzystuje Blizzardy i ACAy :)

2. Ile taka pudełkowa gra mogła by kosztować? 50-60zł? Ile sztuk dało by się jej sprzedać, 50-100szt?

50zł
Sprzedaż w sztukach trudno określić.
Jeśli gra będzie dobra to przez dłuższy okres czasu sprzeda się może nawet z 500szt :) a jeśli słaba to 0.

3. Czy preferujecie wydanie pudełkowe?
- Ściągnij grę i wprowadź klucz?

Ja chciałbym dyskietkę z nadrukiem i pudełeczko z instrukcją.

4. Czy byłby sens wydawania płatnych dodatków?
- nowe poziomy
- nowa historia
- nowy tryb gry po ukończeniu gry?
- poprawki w kodzie (free!)

Najlepsze gry to takie które użytkownicy sami mogą modować i projektować levele :)
Dodatki od producenta też w dobrych grach zawsze były mile widziane.

5. Jaką orientacyjnie kwotą maksymalną możesz na dzień dzisiejszy wesprzeć taki projekt?
- może jesteś gotów wpłacać np 20-50zł miesięcznie?

Ja mam takie podejście, że z założenia nie daję z góry na nic kasy,
jednak w wypadku światka amigowego mógłbym wspomóc projekt który mi się spodoba.
(np. gra pogobna do Deluxe-Galaga, ale bardziej rozbudowana)
Przykładowo: jeśli zaistnieje jakaś wersja pre-alpha i mogę ją zobaczyć, komentować, dzielić się pomysłami i testować podczas dalszej produkcji to chętnie będę dokładać 20zł miesięcznie jeśli będą widoczne postępy co miesiąc :)
Jednak po skończonym projekcie liczę na darmową wysyłkę oryginał-dyskietki.


Ostatnia aktualizacja: 05.03.2015 20:40:00 przez Vato
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem