[#61] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #49

Będzie można w finalnej wersji zabić bohatera, bo póki co widzę że jest włączony `cheat mode` na nieśmiertelność :)


Będzie, teraz brakuje implementacji kolizji z bohaterem.

filmik z build v.0.10.
link

Lista zmian od build 0.8 do 0.10.
- dodany obrazek tytułowy
- dodany ekran po skończeniu planszy
- poprawiony kolor w ekranie ładowania
- podmieniłem mod na poprzedni
- dodany drugi gracz (eksperymentalnie, ale można biegać)
- dodano warunek końca planszy (zabij 10 nietoperzy by ukończyć plansze)
- poprawiłem pokazywanie numeru planszy (wywalenie debugowego kodu)

Jeszcze baaardzo dużo brakuje.
[#62] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #61

Cały czas cieszę się, że nad tym ciągle pracujecie. Keep up OK
[#63] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #61

No i teraz jest duzo lepiej:) Jeszcze przydaloby sie dorzucic dzwiek wystrzalu pistoletu.
[#64] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sachy, post #62

@sachy
Cały czas cieszę się, że nad tym ciągle pracujecie. Keep up OK

Muszę przyspieszyć, bo czasu mało a chciałbym chociaż coś malutkiego na rkle zrobić. Pewnie znowu zostanę mistrzem ostatniej prostej i tego właśnie chcę uniknąć :D

@Geeman
No i teraz jest duzo lepiej:) Jeszcze przydaloby sie dorzucic dzwiek wystrzalu pistoletu.

Bardzo dużo by się przydało by to była z tego gra, nawet nie umiem ocienić procentowo ile to może być.
[#65] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #64

Drogi Asmanie, tak jak napisał Sachy, keep up the good work! OK Piszesz to w asemblerze, więc wszyscy wiemy, że zadanie jest bardzo trudne. Po prostu spróbuj dokończyć grę.

Wynik pracy nad grą zależny jest od tylu czynników, że głowa mała.

Życzę Tobie i Aszu powodzenia w dokończeniu gry "Blazing Guns" i żeby gra była wystrzałowa!

Pozdro.

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2017 12:12:43 przez Hexmage960
[#66] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #64

Muszę przyspieszyć, bo czasu mało a chciałbym chociaż coś malutkiego na rkle zrobić. Pewnie znowu zostanę mistrzem ostatniej prostej i tego właśnie chcę uniknąć :D
"Coś małego" obowiązkowo musisz wystawić na RKLE, inaczej będzie ban na frytki podczas imprezy

A to że wielu kończy prodki nawet podczas imprezy - to zupełnie normalne (choć niepolecane). Ja tam liczę na pudełkową wersję BlazingGuns i chętnie taką kupię.
[#67] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sachy, post #66

@Hexmage960
Motywacja jest na dobrym, wysokim poziomie, po prostu wywaliłem słowo "spróbuj" ze swojego słownika OK

@sachy
Jeden efekt mam wstępnie zakodowany, oczywiście to znana rzecz ale zrobiona po mojemu. Do tego mam dwa pomysły w fazie 'robienia' ale to jak się zmęcze przy BlazingGuns.

Co do frytek to jak nie będzię ziemniaków to najwyżej zjem z chlebem

A tymczasem prace nad BG trwają i dwa buildy już poszły. Wciąż sporo do wersji alfa.

v0.11
- dodałem menu i wybieraczkę do niego.
v0.12
- napis loading wyśrodkowany
- wybieraczka w menu działa, 3 funkcje z 9 działają: start, single mode / team mode, exit
- wybieraczka w ekranie po skończeniu levelu działa.
[#68] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #64

ukończone BG na RKLE... to byłoby coś!
[#69] Re: Blazing Guns - wiadomości

@twardy, post #68

Jak będzie dobra punktacja, to może nawet dołączymy BG do Łamaczy Joysticków? :)
[#70] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sachy, post #69

@twardy
ukończone BG na RKLE... to byłoby coś!


Odpalam trubo mode

@sachy
Nie dzielcie skóry na niedźwiedziu :)

Tymczasem borem lasem nowy build. I pewnie krótka przerwa majowa :D

v0.13
- dodałem animacje smierci bohatera
- dodałem sprawdzanie kolizji z bohaterem
- uaktualniłem ekran końca levelu jak bohater zginie
[#71] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #70

Pierwsze wprawki do nowej grafy
[#72] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Koyot1222, post #71

Wiem, że to wyjdzie świetnie. I teraz będę miał w majówkę dylemacik, bo zarówno grafika Aszu i Koyota1222 mnie się podoba. I chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zamieścić zarówno twórczość Aszu jak i Koyota1222. Na szczęście assety są ładowane dynamicznie, wraz z danymi do animacji, ale będę musiał popracować nad niektórymi czasami (bo dane animacje nie mają triggerów do tego i zmiana stanu bohatera jest ustawiana za pomocą czasu), które umieściłem w kodzie - czas to zmienić żeby było niezależne od kodu - być może silnik animacji trzeba przemyśleć, który teraz wygląda tak
;-----------------------------------------------------------------------------
;in
;	a6 - hero structure
HeroCalcAnimation:
		subq.w	#1,heroAnimFrameTime(a6)
		bpl.b	.exit

		move.l	animationHero(a4),a2
		add.w	heroAnimOffset(a6),a2
		move.l	(a2)+,d0
		add.w	d0,heroAnimOffset(a6)
		swap	d0
		move.w	d0,heroAnimFrameTime(a6)

	;add gfx offset
		move.l	gfxHeroSprites(a4),a0
		add.w	(a2)+,a0
		move.l	a0,heroAnimSprite(a6)

.exit		rts

;
;a zewnetrzna animacja wygląda tak
; 
		dc.w	1	;time
		dc.w	6	;next
		dc.w	0*60	;gfx offset

		dc.w	1
		dc.w	6
		dc.w	1*60

		dc.w	1
		dc.w	6
		dc.w	2*60

		dc.w	1
		dc.w	6
		dc.w	3*60

		dc.w	1
		dc.w	6
		dc.w	4*60

		dc.w	1
		dc.w	-30
		dc.w	5*60


Dzięki Wielkie Koyot1222 za Twoje starania z grafiką.

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2017 22:17:13 przez asman
[#73] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Koyot1222, post #71

o ciekawy koncept z tymi budynkami, moze cos a 'la




szeroki uśmiech
[#74] Re: Blazing Guns - wiadomości

@selur, post #73

Coś, coś w tym stylu, ale bardziej celuję w snesową a castlevanie.
Założyłem sobie zejście do max 15 barw. Paleta nie gotowa, jeszcze do końca nie zdecydowałem na kształt klocków.


Ostatnia aktualizacja: 30.04.2017 08:03:29 przez Koyot1222
[#75] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Koyot1222, post #74

O matko, ta twarz w lewym dolnym rogu wygląda jak ostatnia recydywa! A ja myślałem, że to jakiś dobry łotr...
[#76] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Koyot1222, post #74

@Koyot1222

OK

Wczoraj wpadł mi pomysł - by zrobić tą grę w 2x8 kolorów + sprajty. Czyli 3 bitplany na grafikę tła, a 3 bitplany tylko na obiekty, wtedy by się działo na ekranie
Oczywiście to tylko pomysł, na ten czas skupiam się nad tym co trzeba ogarnąć by wersja alfa była jak najszybciej.

@recedent

"dobry łotr" - niezły oksymoron OK

Przecież to widać, że nasz bohater to weteran niejednej wizyty w saloonie.
[#77] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Koyot1222, post #74

No fajna grafa, ale czy to znaczy, że Aszu już nie robi grafiki do tego projektu?
[#78] Re: Blazing Guns - wiadomości

@BULI, post #77

Grafika Koyota jak zawsze superowa, ale w tej grze grafa Aszu ma świetny klimat - niesamowicie mi się podoba. Wiem, że to coś odległego, ale podobne odczucia wywołuje u mnie grafika z cienkiej gry Blade Warrior.

Asman czekam na pudełkową wersję na pięćsetkę. Świetna gra będzie, no i te 50 fps miodzio :)
[#79] Re: Blazing Guns - wiadomości

@recedent, post #75

Czyli głównym bohaterem jest jedna z moich ulubionych postaci westernowych




Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 00:39:55 przez Vato
[#80] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Vato, post #79

Dobry Zły Brzydki
[#81] Re: Blazing Guns - wiadomości

@BULI, post #77

@BULI
czy to znaczy, że Aszu już nie robi grafiki do tego projektu?

Robi, robi.

@mastaszek
czekam na pudełkową wersję na pięćsetkę. Świetna gra będzie, no i te 50 fps miodzio :)

Nie ma lekko, najgorzej idzie mi z pamięcią, wszystko by było dobrze gdybym faktycznie miał 500kb CHIP na starcie. A jak dobrze pamiętam to mogę zaalokować coś w stylu 400 kb (o ile plik wykonywalny jest niewielki). A chcę by gra była dosowa i bez problemu działała i z dyskietki i, z twardego dysku. Jak będzie bardzo kiepsko to na przykład będą tylko efekty dźwiękowe na nagiej 500 a na takiej z 1mb to ma być już wszystko. Takie optymalizacje zostawiam na koniec. Najpierw musi wszystko już być, bo uciąć to zawsze coś można.
[#82] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #81

Jak się zmieścisz w konfiguracji 1MB CHIP to i tak by było spoko, bo przezworkować Amigę to w sumie nie problem.
[#83] Re: Blazing Guns - wiadomości

@teh_KaiN, post #82

kolejny build.

wersja 0.13

YOUTUBE
najwazniejsze zmiany to :

+dodana obsluga menu
+dodany tryb dla 2 graczy
+ napis loading wyśrodkowany
+ wybieraczka w menu działa, 3 funkcje z 9 działają: start, single mode / team mode, exit
+ wybieraczka w ekranie po skończeniu levelu działa.
+kolizja bohatera i animacja smierci. koloszyacy sie kapelusz...

asman na szybko podmienienil grafike, totez nie wszystko wyglada tak jak powinno.

tak wyglada kolejne tlo. jest jeszcze nie skonczone.

ogolenie sporo sie dzieje i bez watpienia bedzie sporo zmian:) prosze trzymac kcuki i slodzic asmanowi



Ostatnia aktualizacja: 02.05.2017 22:30:03 przez aszu
[#84] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #83

prosze trzymac kcuki i slodzic asmanowi


OK
[#85] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #83

trzymam za ukonczenie kolejnej asemblerowej produkcji, dosc juz bakbonow OK
[#86] Re: Blazing Guns - wiadomości

@selur, post #85

@aszu
Małe sprostowanko.
ten filmik z youtube to nie build 0.13 a bazujący na nim. Zmieniona tylko grafika.
Poza tym OK

@selur
To właśnie moja walka z bakbonem


Koniec majówki.

Wersja v0.14 w natarciu.
- dodałem mryganie wybieraczek dla menu i planszy końcowej.
- rozszerzenie struktury planszy o warunek końcowy planszy
- dodanie funkcji mapującej w-k końcowy na odpowiednią funkcję (teraz zabij 10 nietoperzy zaszyte jest w planszy)
- mała optymalizacja tablicy kolizji przy okazji rozszerzania struktury planszy, zamiast 20x16 mamy 32x16. Dzięki temu mulu #20 albo tabelkę zamieniłem na lsl.w #5. To efekt uboczny, bo optymalizacje będą na końcu.

By przyspieszyć prace, będę pisał nad czym będe teraz siedział.
- implementacja AI przeciwników,
- przeniesienie przeciwników do struktury planszy wraz z AI. Tak by było niezależne od kodu.
[#87] Re: Blazing Guns - wiadomości

@teh_KaiN, post #82

@teh_KaiN
Jak się zmieścisz w konfiguracji 1MB CHIP to i tak by było spoko, bo przezworkować Amigę to w sumie nie problem.


Dla mnie będzie spoko jak to pójdzie na 0.5MB CHIP

Nie miękkiej gry, build v0.15
- zaimplementowałem 3 rodzaje ai nietoperzy. Pewnie jeszcze kilka zostanie zaimplementowanych.
- przeniosłem nietoperze do struktury planszy, i teraz jest niezależne od kodu.
- dodałem moduł do ekranu po przejściu (lub nie) planszy.

Już bliżej niż dalej wersji bardziej przypominającej alfe. Teraz popracuję nad:

- dodać tekst przed planszą tak by było wiadomo co trzeba zrobić by plansze przejść
- dodać rozpoznawanie kto strzelił ( bo na razie to pierwszy gracz zbiera punkty ).

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2017 20:19:45 przez asman
[#88] Re: Blazing Guns - wiadomości

@asman, post #87

dla ogladaczy:

V 0.15 YOUTUBE
[#89] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #88

OK
[#90] Re: Blazing Guns - wiadomości

@BULI, post #89

Build v0.16 (paczkę z buildami od wersji v0.01 do v0.16 można znaleźć w The Zone na EAB )
- poprawiono prędkość bohatera
- poprawiono sprawdzanie platform (nie do końca ale to naprawiłem w build v0.17 nad którym siedze obecnie)
- poprawiono kolizję dla nietoperzy na bardziej przyjazne. Prostokąt kolizji jest mniejszy :)
- poprawiono graficzne artefakty pomiędzy planszami.
- zmieniono zachowanie ładowania - bez przeładowań dla gry i planszy podsumującej.

Powyższy build jest z 8 maja, następny się "programuje" :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem