[#211] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@as..., post #209

Zarzuć timedemo demo1, jak możesz. Pokaże ile wychodzi FPS.
Fajnie by było odpalić Quake 1 na Apollo 4040 100MHz z kartą RTG.
U mnie na PPC Quake chodzi tak: http://www.youtube.com/watch?v=D5R9gYKPKhI
[#212] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #211

W 640x480 fajnie już wygląda i chodziOK Dalej to już by się przydało OpenGL, bo i tak w tych wyższych rozdziałkach nie ma aż takiej różnicy w grafie?pomysł
[#213] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@parallax, post #212

Osobiście wole soft rendering bo tekstury i tak są w niskiej rozdzielczości a opengl dodatkowo je rozmywa,więc im wyższa rozdziałka tym tryb softwarowy lepszy.

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2014 11:12:44 przez damianx
[#214] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@as..., post #209

Zrób testy Timedemo demo1, 2, 3- też jestem ciekaw wyniku.
I włącz porządny full Screen w tym filmiku okno jest zmniejszone.

Ale jak widać z filmiku FLOPSa szybkością do amigowego PPC to i tak nie podskoczy OK
a jeśli idzie o wygląd też nie bardzo- wersja GL (również na 040/060) ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2014 13:56:16 przez BULI
[#215] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@damianx, post #213

Wiesz, zawsze możesz podmienić tekstury na te z "Quake retexturing project" i masz "hade czyde". Z tym że nie wiem czy jest port na klasyka, który obsłuży tę paczkę.
[#216] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@recedent, post #215

podmienić pewnie by się i dało ,ale czy silnik gry je wykorzysta ,bo znając życie to silnik w wersji amigowej ma wprowadzone jakieś uproszczenia bądź ograniczenie w możliwości wyświetlania.

po drugie jakoś nie przypadły mi te usprawnienia ,wole oryginał.

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2014 16:27:26 przez damianx
[#217] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@damianx, post #216

W weekend postaram się zgrać film z timedemo..
[#218] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@damianx, post #213

gl_texture_mode gl_nearest_mipmap_linear
gl_round_down 0

I masz tekstury 'kanciaste' a te które mają rozmiary nie 2^n tylko inne są skalowane w górę więc wygląda to dobrze w przeciwieństwie do domyślnej wartości 1 która teksturę np. 64x96 zmiejsza do 64x64

Taki zestaw polecem to must have do GLQuake, Quake2 czy Hexena, Half-Life i innych gier na silniku Quake i Quake2 które z wygładzaniem tekstur wyglądają co by nie mówić słabo
[#219] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@as..., post #209

No dobrze AS'ie...

Pownie już nie pamietasz ale na SV2000 na mojej A1200 puszczałem timedemo Quake1 i działało mniej więcej tak: [click]
[#220] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@at0m, post #219

I bardzo ładna merytoryczna odpowiedź OK
[#221] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #173

No to wyciągam temat, bo nie doczekałem się filmiku z tego P100 zapierdzielającego jak Meserszmit.
W piątek znalazłem chwilkę, żeby poskładać swojego P75 i walnąłem filmiki dwa:
320x240
320x200

System testowy:
Pentium 75MHz wersja poprawiona 3.3V
Voodoo rush PCI
64MB simm łączony w pary (a były płyty które obsługiwały nawet pojedyncze, kosztem straty prędkości, byłoby jeszcze wolniej)
Chyba 512kB chache L2 - to też przyspiesza, jakby dołożyć L2 do Ami 68060, to pewnie FPS by wzrosły, mogę jeszcze później włączyć Q1 bez tej pamięci.

16.1FPS na Pentium 75MHz z cache L2 vs 14.2 na 68060 66MHz na AGA, to chyba 68060 nie wypada tak biednie.
Jakby ktoś nie wierzył w filmik, że to tak działa, zapraszam do mnie, póki mam kompa, bo niedługo P75 idzie na sprzedaż na Alledrogo.

Edit:
Jeszcze mam pierwszego Pentium 1 60MHz 5V z płytą referencyjną, tylko nie mam budy i czasu, żeby zainstalować system i dograć Quake. Jak znajdę czas kiedyś w nocy, to jeszcze to odpalę, bo jestem ciekaw, jak będzie Quake chodził :D

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 12:58:45 przez flops
[#222] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #221

Fajnie, że ci się chciało poskładać to i zrobić filmiki :) Takie wyprawy w przeszłość pozwalają nieraz dobrze zweryfikować to, co wydaje nam się że pamiętamy.
[#223] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #221

lol nikt ci nie powiedział, że w software render karta graficzna też ma znaczenie link
[#224] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #221

To lubię, konkretne argument w dyskusji- dzięki szeroki uśmiech
[#225] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #223

Ale o co konkretnie Ci chodzi? Że ma za słabą testową grafikę w porównaniu z AGA?
[#226] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #223

No właśnie też nie wiem o co Ci chodzi. Podałeś link do wyników, gdzie jest wykorzystany procesor dwadzieścia parę razy szybszy od testowanego (albo i jeszcze więcej), gdzie wiadomo, że jak się wrzuci wolną grafikę to będzie wąskim gardłem. Ale przecież mój Voodoodziak nie jest wąskim gardłem, jest na PCI, a nie na jakieś powolne ISA. Jak chcesz wrzucę Radeona HD4350PCI (tylko mogę mieć problem ze sterownikami, ale to wrzucę G-Force bo też mam na PCI) i pokażę Ci, że karta to nie jest wąskie gardło. Wąskim gardłem jest pamięć i słaby procesor.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 15:47:09 przez flops
[#227] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@BULI, post #225

chodzi o porównywanie peceta z pecetem i jego "zdziwienie", że u innych "zapierdziela".

jak porównujecie wydajność procesorów to do testów lepszy będzie encoder mp3 lame.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 15:52:32 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#228] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #227

Najpierw to bym chciał zobaczyć filmik wraz z tym komputerem P100 z postu #155, gdzie Quake chodzi w 34FPS.
Co to porównania procesorów, to można porównywać na wiele sposobów, ale taki Quake pokazuje jak bardzo ludzie się mylą, bo jest jednym z bardziej złożonym zagadnieniem, które sprawdza procesor i koprocesor pod kątem wielu złożonych operacji. W teorii na PC jest dużo lepiej zoptymalizowany, gdyż newralgiczne części były pisane pod potoki Pentium, a tutaj w wynikach jakoś nie kładzie średnio optymalnego portu na 68k.
To skoro Lame ma być lepszy, podrzuć wyniki z 68060 i Pentium OK
Ja swoje zrobiłem

Jakby ktoś znał chętną osobę na zakup retro PC od 8086, 186, 286, 386, Pentium, K6-II, K6-III i troszkę nowsze to niech da znać.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 16:12:59 przez flops
[#229] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #228

We wpisie powyżej popełniłem błąd, chodzi mi o wyniki podane w poście #164, odpowiedz była na #155 :-/ źle spojrzałem. Ja mam na Pentium MMX 233MHz z pamięciami DDR, na dobrej płycie, grafice S3 Trio PCI 42FPS. A pentium 100MHz, jest ponad dwa razy wolniejszy z samego taktu, do tego dochodzą mniejsze cache L1.
Wrzuciłem więcej filmików z retro sprzętów: https://www.youtube.com/user/FlopsPL/videos

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 22:50:50 przez flops
[#230] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #221

Czy quake na ami jest portem wykonanym w języku C, czy może przeniesionym do assemblera?
[#231] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@sanjyuubi, post #230

Większość w C, ale kod na Amigę ma również kilka wstawek w Asm.
[#232] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #227

Czy enkodowanie mp3 to dobry tester? Do samego CPU muślę, że tak.
Chyba w tych testach amigowe procki powinny wypaść równie dobrze a nawet lepiej, opieram się na testach porównawczych enkodowania mp3 pod amigą z PPC a Pentium II o podobnym lub takim samym zegarze.
U kumpla na PII było wolniej , ale większość gierek chodziła lepiej
[#233] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #221

Z proporcji wychodzi, ze Pentium 66 MHz ma 14.2 FPS.
Czyli udowodniles to o czym wczesniej pisalem, ze przy pamieci tego
samego typu, niedorobiony procesor Motoroli jakim jest MC68060 ma lepsze
osiagi niz marketingowy hit Intela Pentium I.
[#234] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@Don_Adan, post #233

Pentium w porównaniu do 486 był faktycznie hitem (szkoda tylko, że początkowo wyszedł z błędem :D). Ale jak widać MC68060 wcale nie odbiegała od Pentiuma, założę się, że tak w tak w wielu przypadkach Motorola jest szybsza.
Jak widać na filmach na YT, 486DX66 dławi się na Quake, Pentium jakoś już chodzi, także postęp był znaczny. Jakby ktoś wrzucił filmik z wynikami z Apollo 1240 40MHz, to mielibyśmy jeszcze szersze spojrzenie na całość. Ja pamiętam to tak, że na 68040 40MHz Quake chodził przynajmniej tak samo jak na 486DX2 66MHz.
[#235] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@Don_Adan, post #233

Raczej udowodnił, że pentium 75MHz ma proporcjonalnie taką samą wydajność, co 68060 (14.2fps vs 14.2fps). Ale, aby test był rzetelniejszy, oryginalne źródła quake na PC powinny być także zoptymalizowane pod pentium 75Mhz.

Jeżeli MC68060 była niedorobiona, to nie znaczy, że Pentium był. Był to po prostu taki sam skok z 486, jak z 030 na 040. Hitem to był pentium z MMX.

Ogólnie widać, że wielkiej różnicy nie ma, ale już widzę jak ta subtelna rzecz będzie wyolbrzymiana subiektywnie w każdym najbliższym "flame war".
[#236] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@sanjyuubi, post #235

Zapomniales o czyms takim jak c2p, 14.2 fps dla Amigi jest lepszym
rezultatem niz 14.2 fps dla PC-ta. Dla wyzszych rozdzielczosci typu 640x480
przy tym samym taktowaniu procesora to juz raczej PC-et bedzie szybszy, bo
samo c2p bedzie zuzywalo 4x wiecej czasu procesora. No i najszybsza (najlepsza
technicznie) znana mi karta Amigowa jest CyberStorm, i dla tej karty chyba
wyniki powinny byc jeszcze lepsze. Jest jeszcze taki szczegol jak cache L2.

O ile sie nie myle to w wersji Amigowej tylko c2p jest w asemblerze,
wiec nie wiem co chcesz optymalizowac w wersji PC. Ten program byl pisany
pod x86, a nie pod 68k, wiec na pewno sama konwersja endianow tez zuzywa
dodatkowo jeszcze czas procesora 68K.

PC-towe kompilatory sa duzo lepsze niz kompilatory na MC68K, jedynie firmowy
kompilator Motoroli czyli CodeWarrior byl wedlug mnie dosc dobry, ale jego nikt
nie uzywa do kompilacji Amigowych programow. Ale chyba nawet on nie ma
optymalizacji kodu pod 68060, a jedynie 68040.
[#237] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@sanjyuubi, post #235

Ewentualna dyskusja moglaby dotyczyc problemu miarodajnosci testow na PC. Niezaladowanie sterownika myszy do pamieci wyzszej (przez lh) powoduje spadek ok. 1-2 fps, ta sama rzecz dotyczy sterownika karty dzwiekowej (ewentualnie golego sbinit). Na Amidze rozwiazane jest to zupelnie inaczej, pytanie brzmi - z ktora konfiguracja porownywac.
[#238] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@Don_Adan, post #236

To zależy kto co che porównywać, procesory czy komputery. Mówiąc o optymalizacji miałem na myśli, optymalizację pod konkretny model procesora pentium (tak jak optymalizacja pod 060), a nie do uniwersalnych zastosowań. Jeśli włączamy w porównania c2p to już nie porównujemy procesorów, tylko komputery, a przecież nie o to nam chodzi. Poza tym wiadomo, że amiga jest jedna, a PC masz niezliczoną ilość klonów, wiec i kod musi być uniwersalny, a uniwersalność idzie kosztem prędkości. Tak jak na konsolach programiści mogą sobie pozwolić na zabawę sprzętem z bardzo niskiego poziomu, tak na Windows/Linux takiego komfortu już nie ma. Prymitywne rozwiązania w PC niestety odbijały się mu przez długi czas, do dzisiaj (choć są alternatywy, lecz nie popularne) panuje ten sam standard dot. dysków twardych, czyli maks. 4 partycje primary, które obchodzi się stosując rozwiązanie w postaci tworzenia partycji w partycji.

Amiga w tym teście wypada dobrze (zwłaszcza, ze dotyczy AGA), ale aby porównać moc procesorów, należałoby użyć testu, który korzysta tylko z procesora (może być ten lame mp3 w tej samej wersji, albo inny matematyczny program) aby wykluczyć ograniczenia architektury, bo tak to sobie możemy gdybać. Na razie architekturą A1200 wygrywa z PC z okresu Pentium 1.
[#239] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@sanjyuubi, post #238

Można w sumie popatrzeć na testy w distributed.net - przy RC5 procesor 060/80 MHz odpowiada Pentium 233 MHz względnie K6/166 MHz, przy OGR - taka Motorola odpowiada z grubsza AMD 5x86/133 MHz.
[#240] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@sanjyuubi, post #238

Jasne, ze tu chodzi o porownanie procesorow, bo Quake na karcie graficznej bedzie dzialal szybciej niz na PC-cie z Pentium I czy na AGA, przy takim samym taktowaniu procesora i takiej samej pamieci, bo po prostu nie bedzie uzywal c2p, czyli jedna procedura mniej do wykonania, mozna by ja nazwac petla opozniajaca.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem