[#121] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@twardy, post #101

Odpowiadam sam sobie, ale oto dowód działania, video z GLQuake, co prawda jest już w innym wątku, ale tu też pasuje : link
[#122] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@baderman, post #120

Jesli istnieje i ma FPU to pewnie jest najszybszym procesorem 68k.
[#123] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@twardy, post #121

Fatalnie to chodzi jak na taki config. Istotnosc roli tego Voodoo3 drapie po glowie.
[#124] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #123

Fatalnie? Bez tego Voodoo było by wolniej i znaczniej brzydziej (bez filtrowania i dodatkowych efektów oświetlenia). Ja mam Voodoo 3 w mojej Amidze i daje rade.
[#125] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #123

?
[#126] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@twardy, post #121

czemu 320x480?
Voodoo3 spokojnie da sobie radę z quakiem i w 1280x960 albo i 1600x1200...
[#127] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #124

Darek, zdecydowanie jestem fanem plynnego framerate kosztem wodotryskow. Golego AmiQuake na golym 060@80MHz puscisz z lepsza plynnoscia. Nie powiesz chyba, ze te kilka flar i odbic to wszystko, na co stac Voodoo 3? joker

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2013 11:40:19 przez F7sus4
[#128] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@XoR, post #126

Tu masz zarys odpowiedzi w poście 55

Doda, że moje doświadczenia dotyczą BVision + 060@60 i Voodoo3 + Apollo 040@33 a karty te róźnią się znacznie od siebie i trochę inaczej wyglądają transfery w obu przypadkach.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2013 11:29:37 przez BULI
[#129] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #127

Sprawdzę to na mojej Ami, ale wydaje mi się, że z akceleracją na Voodoo chodzi szybciej Quake, niż goły Quake bez akceleracji. A przy okazji wygląda lepiej. Dwa, mogę zapuścić w wyższej rozdzielczości i nadal fajnie działa. Tam gość ma filmik przy 320x480, a nie 320x240. Bez akceleracji, podejrzewam że przy 320x480 będzie czkawka na 68060 nawet 100MHz.
[#130] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #129

wydaje mi się, że z akceleracją na Voodoo chodzi szybciej Quake

Jest szybciej.
[#131] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #129

Byloby wrecz dziwne, gdyby z akceleracja dzialal wolniej, nie sadzisz? Niestety, na pewno wolniej, niz na PC i jest to ten kontrowersyjny bol - dalece zbyt dobra akceleracja w stosunku do mozliwosci platformy, przez ktorej gardlo przechodzi.

Mikołaj
[#132] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #131

Dla mnie nie dziwne, pamiętam czasy Riva 128, Voodoo 1 oraz osławionego deceleratora Virge DX/GX, gdzie często z akceleracją było wolniej niż na P233MMX. Permedia II też demonem szybkości nie jest. Jeżeli zaś chodzi o Amigę i Voodoo3, to nie wina wąskiego gardła, tylko tak naprawdę trzeba by bardziej zoptymalizować sterownik (bo wydaje mi się że nie jest optymalny). Ja mam G-REX, więc przepustowość z procesora do karty jest całkiem przyzwoita, a nadal nie działa to tak jak na PC.
[#133] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #131

Jasne, że szkoda, że nie można wykorzystać na max'a potencjału karty, ale to co napisałeś to po prostu jakaś bzdura- max rozdzielczość i max przepustowość karty z akceleracją 3D to nie jedyne wyznaczniki jej potencjału.
[#134] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #132

Na Twoim miejscu sprawdzilbym, ile bylo na tych szynach, ktore wymieniasz. Sterownik to jedno, kolejne to jeszcze silnik i tak zawsze cos. Zreszta, sami programisci z ID Software przyznali, ze w Quake 2 nadrobili to, co bylo wrzodem w pierwszej czesci. I rzeczywiscie, mimo wiekszych tekstur i obiektow, druga czesc chodzila znaczaco plynniej.
[#135] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@BULI, post #133

max rozdzielczość i max przepustowość karty z akceleracją 3D to nie jedyne wyznaczniki jej potencjału.

I nigdzie nie napisalem, ze jedyne. Stwierdzilem za to, ze majac wybor, wole wyzszy framerate kosztem efektow.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2013 13:26:31 przez F7sus4
[#136] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@F7sus4, post #135

I nigdzie nie napisalem, ze jedyne. Stwierdzilem za to, ze majac wybor, wole wyzszy framerate kosztem efektow

Zawsze możesz wyłączyć tekstury ;)
[#137] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@BULI, post #136

LOL
[#138] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@BULI, post #136

I podłogę i sufit pomysł
[#139] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #129

Tutaj QuakeGl na A4000 z 060@60 Mhz (więc wolniejszy zegar niż u twardego 75 Mhz) i Voodoo3 (Mediator) w 640x480.
[#140] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@BULI, post #139

jakoś słabo to u ciebie wygląda, dużo gorzej niż u mnie http://www.youtube.com/watch?v=ppJzr-1DQGo&feature=youtu.be
[#141] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@XoR, post #140

A-ha, to może pochwal się tym filmikiem z "artefaktami GL" (ja ty to piszesz) na jakimś forum, które zajmuje się "twoja platformą" ok, racja

P.S
To nie jest (niestety) moja amiga
[#142] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@XoR, post #140

Niezła próba, ale przecież od razu widać, że to jest wersja z ostatnich lat Quake 1, przerobiona, dodane pixel shadery, bumpy i wszystkie wodotryski. Odpal tą wersję na P233MMX i z Voodoo 3. Nawet nie ruszy.

Przecież jeszcze nie minęło 20lat, czy pamięć zawodzi, czy po prostu lata '90 to jeszcze nie lata użytkowania komputera, żeby nie pamiętać jak Quake wyglądał w tamtych czasach i jak się ciął . Ja pamiętam bardzo dobrze, jak był wielki szum o Quake (nawet jeszcze w tedy bez akceleracji w OpenGL, tylko ew. Glide), dopiero później z tego co pamiętam wyszła wersja GL. Ja w tedy miałem Amigę i po czasie pojawił się port na Ami, na 68030 z 68882 nie dało się grać. U znajomego na 68040 40MHz chodziło lepiej niż na innego znajomego 486DX2 66MHz.

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2013 12:28:40 przez flops
[#143] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #142

Ta, pamietam jak odpalilem to u kumpla w 640x480 na 486dx4 100 mhz, oczywiscie w software. Calkiem ladnie biegalo. Pamietam tez, ze nie podobalo mi sie graficznie, straszne kafle - moze jakis tryb low detali czy cos.
[#144] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@marianoamigo, post #143

pamietam jak odpalilem to u kumpla w 640x480 na 486dx4 100 mhz, oczywiscie w software. Calkiem ladnie biegalo ...


Quake1 software render 320x200 on a 486 and 586 timedemo demo1
http://www.youtube.com/watch?v=KbcFvUOGA44

Compares Quake (demo1) running on a 33 MHz 486DX and then again on a 133 MHz AMD Am5x86. Unlike Doom, Quake is a fully 3D game and is likewise optimized for the pipelined FPU of the Pentium. The 486 had a non-pipelined FPU with add and multiply latencies of ~12 and ~16 cycles, respectively. Despite its name, the 5x86 is essentially a quad-clocked 486 with a 16KB unified L1 cache. It thus has the same fundamental handicap as the 486. As you'll see in the video though, a high-clocked 486 is *almost* enough to make Quake playable.

Both CPUs are run on the same motherboard using the same settings. DRAM and cache read/write wait states are all set to 0, and cache burst timing is 2-1-1-1; no stability problems so far. The tested resolution is 320x200, the lowest resolution supported.

results

486 dx2 33 mhz = 3.5 fps
586 133mhz = 8.5 fps
[#145] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #144

No to 68060 wychodzi tutaj dużo lepiej:

Ja tyle na 68060 66MHz mam:
320x240x8 11,0
640x480x8 4,3

Jak ktoś ma wyniki z Apollo 1240 40MHz to niech wrzuci.
[#146] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #144

No i? 100mhz - 3 razy szybszy procesor
[#147] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@marianoamigo, post #146

No i to, że nie wyobrażam sobie jak to "ladnie biegalo" u twojego kumpla w software w 640x480
[#148] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #147

link

12 minuta

wyglada na to ze jednak w 320x200, stad na ujowa grafika jaka zapamietalem, zwracam honor
[#149] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@marianoamigo, post #148

a tutaj dla porównania Pentium 75MHz link

i porównanie P100 do CyrixGX 266MHz (to takie w sumie 486) link

O ile 486 był wolniejszy od 68040 to już Pentium jest wydajniejszy od 68060 więc różnica pomiędzy generacjami w przypadku Intela była znacznie większa niż u Motoroli.

BTW. odpalałem Quake na CyrixGX 400MHz, chodziło to to znośnie, coś a'la Pentium 166MHz może ciut wolniej. Za to gry 3D używające integerów chodziły lepiej na nim niż P166

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2013 22:54:32 przez XoR
[#150] Re: 60 kręcona na 90 mhz

@flops, post #145

proponuję, żeby każdy zainteresowany wrzucił wynik timedemo demo1 z blitzquake w 320x240 i dokładnym podaniem konguracji kompa. wtedy będzie miarodajnie :)

co do roznicy pomiedzi wersja software (Click Boom) a W3d to jest to bodajże 8 fps na korzysc warpa przy wyzszej rozdzielczosci na moim sprzecie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem