kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#481] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sordan, post #480

No właśnie poszło i coś już wyświetla, tylko że obraz delikatnie wyjeżdża poza ekran (nie widać m.in. belki) i nie mogę w P96 ustawić by mi wszystko było widać - nie reaguje. Sprawdziłem na 2 TV :/
Mogą to być ustawienia monitora w Picasso?

Przyczyna banał - wyszło, że instalator miałem walnięty - nie wrzucał mi jednego pliku właśnie.

Oj ja gupi ;) Chyba w tej intencji piwo trzasnę :D

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2016 16:43:43 przez Tom Rain
[#482] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Tom Rain, post #481

, tylko że obraz delikatnie wyjeżdża poza ekran (nie widać m.in. belki)


Zmien w screenmode z 640 x 512 na 640 x 480 i belka zaraz sie pojawi :)
[#483] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sordan, post #482

Sęk w tym, że z każdej strony brakuje - a zmiana w ScreenMode nic nie daje poza kaszaną.
[#484] Re: RTG i Vampire 600 V2

@madman15, post #466

z Silvercore wspomniane gry działają poprawnie
[#485] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Tom Rain, post #483

ustawiłem 640x480 16bit i wszystko poprawnie wyświetla
[#486] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Tom Rain, post #483

Walki dzień kolejny - dalej nie chce wyświetlać normalnie 640x480.
Skończyły mi się pomysły.


Ostatnia aktualizacja: 06.03.2016 13:35:30 przez Tom Rain
[#487] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Tom Rain, post #486

Coś musisz mieć pomataczone skoro innym działa poprawnie.
Musisz od nowa wszystko zrobić po kolei wg. schematu.
Albo masz problem przysłowiowego kabelka. Spróbuj na innym kablu...
[#488] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #487

No na to wygląda że coś mam skopane.
Wszystko po kolei robię, łącznie ze zmienianiem file systemu ;)
Za cholerę nie chce łyknąć, 4 kable sprawdziłem na TV i monitorze.
Zauważyłem, że jak instaluję SAGA to gubi plik saga (ten do DEVS/Monitors) przy instalacji i go nie wrzuca do właściwego katalogu.
Ściągałem go znowu z neta i dalej to samo. Tylko tego pliku mi nie wrzuca.

No i walczę z tym na dwóch Vampirach :/
[#489] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Tom Rain, post #488

Najlepiej by było jakby ktoś zrobił turtorial na youtube. Taki krok po kroku.
Skorzystałby każdy kto czeka na kartę. A tak niepotrzebnie większość będzie drążyć ten sam problem. No i pamiętamy że to jest jakaś beta wersja drivera...
[#490] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #489

Może ktoś będzie na tyle dobroczynny i podaruje tobie spakowany swój system.
Zapytaj.
[#491] Re: RTG i Vampire 600 V2

@mwb113, post #490

A może ktoś by zmodyfikował jakiś classicWB a potem wypuścił patcha?
[#492] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Tom Rain, post #488

Przegraj sobie z instalki picasso do devs:monitors plik Picasso96 i instaluj saga.
[#493] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #491

A po co? instrukcja instalacji SAGA to są trzy zdania i dokładnie tyle wystarczy. Prosta klarowna i co najważniejsze po zastosowaniu jej SAGA działa od strzała:).
[#494] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #493

Jeśli było, sorki:

Amiga 600 - Vampire V2-128 - Fire Effect ASM rewrite:

https://www.youtube.com/watch?v=qJFKT97FPKo&feature=youtu.be

More RTG demos with the Vampire 600 V2:

https://vimeo.com/156679312
[#495] Re: RTG i Vampire 600 V2

@slay, post #494

Tak Flype napisał całkiem fajny efekt ognia.
Myślę że niedługo udostępni binarki pewnie razem z kodem źródłowym więc będzie można i potestować na innych maszynach. Cgugl uruchamiał na swojej A4000 z 040+RTG i mial całe 3 FPS. Tuko uruchamiał chyba na Sam460 (nie pamiętam końcówki sp czy jakoś tak) z AOS4 i mial 6 FPS ale chyba w 640x480. No ja na moim laptopku z UAE w 320x240 to mam jakieś 560.
UAE jest bardzo szybkie jeśli chodzi o pamięć ale zapewne nie ma co się dziwić jeżeli na PC jest teraz tak dużo cache że pewnie cały AOS się tam mieści ze 2 razy.

PS. fajny filmik jest z giercy Gunnara - 194x. Można ją ściągnąć i potestować na innych platformach (Windoze, MOS,AOS, Linux) z jego strony link
[#496] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #495

Lata temu w Amosie napisałem ogień który chodził szybciej na 040 niż 3 fpsy :).
Ale gwizdać Amosa - Jeżeli na Sam460 to chodzi w 6 fpsów, to jest coś zrobione bardzo źle - innej opcji nie ma.

Tyle mniemanologii, wracając do rzeczywistości: ciekawi mnie link do wersji "coldfire" dla Amigi 68k. Skąd kompilator? Czy po prostu "nie używa tego czego cf nie ma" i to cała wersja cf? Znasz jakieś szczegóły, skoro jesteś "insiderem"?
[#497] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #496

Hej !
Jeśli chodzi o wersję CF to wiem że Gunnar ma jakąś kartę od Freescale z tym procem i testował v4e pod względem wykorzystania w Amidze. I pewnie dlatego ma wersję skompilowaną pod CF. CF za bardzo go nie zachwyciła - jest trochę za bardzo niekompatybilna z 68000 i trzeba wiele rozkazów emulować co odbija wydajnościowo na znacznej części programów. Ale jak widać Atarowcy na Firebee (266 Mhz ColdFire v4e) nie narzekają, chociaż u nich to trochę inna bajka jest. Oni nie mają takich szopek z systemem jak my i przekompilowanie całego systemu pod CF nie jest trudne.

A jeśli chodzi o ten efekt ognia to... no cóż myślę że jednak nie jest napisany źle skoro na Vampirce wyciąga ponad 200 FPS w 320x240. Myślę że Twój Amosowy ogień nie działał pod Amigowym RTG i złączem Zorro ;)

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 09:46:34 przez pisklak
[#498] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #496

3fps na 040 i 6 na ppc. No sorry, ja rozumiem, ze uprawiamy propagande ale bez przesady:) To jest efekt ktory jest bardzo przyjazny dla cache + jest bardzo (bardzo) prosty perpixel. Nie wiem, moze autor uzywa bufora ramki przy liczeniu efektu? Trudno mi sobie wyobrazic jak mozna spowodowac zeby dzialalo to 3fps:)
[#499] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #495

fire to nic innego jak blur ciagniety w gore przy odpowiedniej palecie i losowych kropkach w ostatniej linii ekranu, jeden z nastarszych i na pewno najprostszy efekt osiagalny na c2p, uzyty w nieskonczonej ilosci dem i inter. wiedzac do kad ogien najwyzej moze dostac blurujemy tylko te czesc ekranu, wiec efekt dziala jeszcze szybciej. na 030 powinien byc juz dosc mily dla oka, a co dopiero 040. cos te 3 fps mi sie nie zgadzaja... sam fakt, ze na 040 3 fps a na aos4 6 fps nie pasuje, sam460 ledwo dwa razy szybszy niz 040?:)
[#500] Re: RTG i Vampire 600 V2

@kiero, post #498

Bingo !
A dlaczego tak ? Bo po prostu tak jest najlepiej gdy masz pamięć dzieloną. Ma to swoje zalety, ma też wady. Wiem też że ten sposób kodowania jest bardzo "nieoptymalny" gdy trzeba przerzucać każdy pixel przez złacze karty graficznej....
Ale kod jest po prostu przystosowany do jak najlepszego wykorzystania architektury karty Vampire i jak myślę o to chodziło w całym tym "demku" - żeby pokazać moc drzemiącą w Apollo. Zresztą jak Flype wypuści kod to każdy będzie sobie go mógł przepatrzeć i zmodyfikować odpowiednio. Ja wiem że "głupi ogień" to powinien lepiej chodzić na "głupiej 040" szeroki uśmiech . Z niecierpliwością czekam na porównanie Flypowego ognia z Twoim na szybkiej 060+RTG. Myślę że to będzie dość pouczające i ciekawe zarówno dla Ciebie jak i dla innych (Ty być może dowiesz się czegoś o nowego o Apollo a inni mogą się zainteresować co tak naprawdę czasami mierzą różnej maści "benchmarki" itp, bardzo ciekawa dyskusja jak sądzę) OK
[#501] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #500

A i myślę że na FPGArcade/MIST to ten Flypowy ogień też będzie lepiej chodził niż 3 FPS
[#502] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #501

to i tak cud, ze dziala skoro jest pisany pod niekompatybilny procesor :P
[#503] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #501

Kibicuje Vampir V2, ale takie testy i porównania są dość słabe. Faktycznie pokazują pewnie, że transfery wewnętrzne karty są super szybkie, w porównaniu do oryginalnej Amigi.
Gdzie można znaleźć exe do tych testów, odpalę na swojej 68060 66MHz i na RTG z G-Rexa. Zobaczymy ile ja będę miał FPS.
Możemy zrobić też konkurs na taki ogień, jest tutaj kilkunastu programistów, tak jak z Rubber Cubem możemy zrobić konkurs i napisać najlepsze najszybsze efekty na OCS 320x256 lub overscan oraz 640x480 RTG na Decrunch 2016 i porównać na Amigach i na Vampire szeroki uśmiech
Bez FPU ale może być skomplikowany efekt na particles (tutaj na pewno fajny pokaz da Kiero) i w tedy zobaczymy co ile jest tak naprawdę warte.

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 10:43:38 przez flops
[#504] Re: RTG i Vampire 600 V2

@juen, post #502

Co masz na myśli przez "niekompatybilny" ?
[#505] Re: RTG i Vampire 600 V2

@flops, post #503

Hej !
Świetny pomysł z tymi konkursami na Decrunch ! Było by naprawdę fajnie jakby można było porównywać kilka(naście) procedurek na szybkiej 060 z RTG i na Vampirce. Jeszcze lepiej by było gdyby kilka(naścioro) świetnych amigowych koderów mogło przy okazji popatrzeć jak zoptymalizować ich kod pod duet Apollo-Vampire. Byłoby świetnie zrobić to w "realtime" razem z Gunnarem na IRCu ! Myślę ze naprawdę chętnie dopowiedziałby na wszystkie techniczne pytania.

A jeśli chodzi o Flypowego ognika i Twój config... nie spodziewałbym się oszałamiających wyników. Po prostu taki efekt trochę inaczej kodujesz jak masz FB za szyną Zorro/PCI a inaczej jak masz bezpośredni dostęp do FB. Ale pamięc dzieloną to będziesz miał chyba we wszystkich projektach w FPGA. No może w jakims standalone ktoś zechce dołożyć PCi....
W każdym razie kod powinien być niedługo udostępniony jak myślę.

PS. Nie ma sensu robić kod pod ECS/AGA jeśli chcecie porównywać szybkość CPU...
PS2. Jest już kod tutaj --> link
Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 11:09:18 przez pisklak

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 11:13:12 przez pisklak

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 11:18:20 przez pisklak
[#506] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #500

Wybacz, ale na siłę przepychasz tezy które kłócą się ze zdrowym rozsądkiem. Pisanie benchmarku, który ma na siłę udowodnić zalety jednej tylko architektury, to żart, a nie obiektywny benchmark.
Wrócę jeszcze do sprawy z Sam460. Nawet jeśli była by tam prosta karta realizujący prosty frame buffer (a jak wiemy - nie jest), to w rozdzielczości 320x240x8 i teoretycznej przepustowości PCIe x4 - może przepchnąć danych na ponad 1600 klatek. Załóżmy zły scenariusz - niech potrafi 1/4 maksymalnej przepustowości - będzie dalej tych klatek ponad 400. Nawet przy 1/16 będzie ich nieco ponad 100. Jak trzeba to napisać, żeby dostać wynik 6? Pozostawiam ocenie czytającym.
[#507] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #506

Widzisz "problem" polega na tym że ja nic nie przepycham !
A jak można to napisać ? Zajrzyj do żródła - podałem link. I już będziesz wiedział. Kiero od razu "zgadł".
Hmm... i ciekawe czy powiesz że "ten kod jest do d..y". Ja już napisałem wystarczająco wyraźnie dlaczego kod Flypa działa tak jak działa. Napisałem też dlaczego jego kod nie jest zły - JEŻELI masz pamięć dzieloną. A tak poza tym to czy ja mówiłem że ten fire jest jakimś typowym benchmarkiem ? Spokojnie PPC powinno wyciągać więcej niż Vampire przy małej przeróbce jego kodu. Co nie znaczy że ten kod nie pokazuje możliwości Apollo+Vampire.
[#508] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #492

Widocznie jest to problem monitora, bo nie tylko ja mam z tym problem.
Być może pochylą się nad tym problemem ;)

Kupiłem sobie chiński adapter HDMI-VGA i wszystko śmiga tak jak powinno.
Pozostaje czekać na kolejne rozdziałki ;)
[#509] Re: RTG i Vampire 600 V2

@baderman, post #506

Hmm... może napisze to wyraźnie żeby nie było żadnych nieporozumień.
Flype napisał tego "fira" dla własnej przyjemności i nauki programowania. Nie jest on jakimś demokoderem z niesłychaną znajomością 68k , ale kodować potrafi. Ten efekt ognia był jego chyba pierwszym "demoscenowym wybrykiem" w życiu.
Kod nigdy nie był pomyślany jako jakikolwiek benchmark, za to miał działać jak najszybciej na Vampirce. A uruchamiany był na innych konfiguracjach z czystej ciekawości. Ja osobiście wiedziałem na przykład że będzie wolno działał na PPC ale że aż tak wolno to mnie trochę zaskoczyło ( co prawda w 640x480 ale 6 FPS to przesada, myślałem że po PCI jednak będzie trochę szybciej).
A niektórzy się tu zachowują jakby cały Apollo Team zawali pół internetu jednym wielkim "Partzcie PPC ma tylkoo 6 FPS! Haha 6 FPS... 6...." podczas gdy coś takiego po prostu nie miało miejsca ! I gdybym ja (tylko tutaj) nie wspomniał że to tak chodzi na innych konfigach to by pewnie nie było "świętego oburzenia".
A jeżeli już ktoś chce porównywać jak taki efekt może chodzić na innym 68k/PPC to wystarczy mała modyfikacja kodu flypa i już będzie DUŻO lepiej i bardziej miarodajnie do porównania. Zapraszam więc do porównywania waszego kodu - kto wie pewnie Kiero może pobić flypa na Vampirce szeroki uśmiech
Zresztą Sordan (i nie tylko) ma Vampirkę więc możecie przykłady uruchamiać u niego jeśli nie chcecie robić tego przez jakichkolwiek "pośredników".
[#510] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #509

Przypomnijmy tylko, że na Sam pewnie ten kod działa pod emulacją 68k (bo chyba nikt nie pisał pod PPC wersji dla Sam, tylko jeden exec dla wszystkich platform), a nie natywnie na PPC. Odpalę toto u siebie i zobaczymy. Na mojej Amidze podejrzewam że będzie działać dużo szybciej niż te 6FPS, gdyż transfer do frame buffera mam koło 40MB/s, więc jeżeli test na Vampire chodzi w 200FPS, to przynajmniej 40FPS powinno być u mnie, jak nie to znaczy, że odbywa się wew. Vampira jakaś magiczna optymalizacja np. move.b po sobie łączone w jeden zapis 64-bit. Po optymalizacji kodu, u mnie powinno być max. 2x wolniej.

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 17:07:58 przez flops
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem