kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#631] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #630

klon Amigi
[#632] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #614

Widzisz mi chodziło raczej o to że ja też podawałem tylko cyferki.... a jakie emocje potrafi wywołać taka prosta rzecz. Jedni podchodzą do cyferek tak inni inaczej. Generalnie to trochę dystansu by się do tych cyferek przydało.

A jeśli chodzi o UMA i "tylko inną pamięć" to to chyba nie jest jednak takie proste jak się wydaje - trzeba by nowy kontroler pamięci chyba napisać. Zresztą UMA ma swoje zalety - min. dlatego Flype napisał swój kod tak jak napisał. Do zastosowań 2D (gierce 2D) to jest to chyba całkiem niezły pomysł. Gorzej z 3D, ale do tego potrzeba i tak jeszcze czegoś w stylu SIMD (będzie Vector) bądź oddzielnego cora 3D. Vampirka jest dopiero początkiem i jak daj Boże się to jakoś rozkręci to następna generacja będzie miała znacznie szybszą pamięć i lepszą FPGA z AGA+ FPU+SIMD. Możliwy do osiągnięcia zegar w rozsądnej cenie to gdzieś tak pewnie ze 150 Mhz będzie. Ale UMA to się szybko nie zmieni chyba.
[#633] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #632

UMA jest dobre, gdy większość operacji graficznych jest robiona procesorem. W Vampire w tej chwili wszystko jest robione procesorem, więc UMA jest OK, o ile cykle odczytów idących do układu video nie kolidują. Jeżeli kolidują, to im wyższa rozdzielczość i odświeżanie, tym więcej cykli jest kradzione procesorowi (znamy to świetnie z ECS/AGA).

W momencie gdy pojawia się blitter, dochodzą jeszcze cykle zabierane przez niego. Przez to przyspieszenie dawane przez blitter nie jest tak duże jakby być mogło. Jeżeli np. blitter wypełnia kolorem prostokąt, to co prawda procesor nie musi tego robić, ale z drugiej strony nie może robić nic innego, bo blitter odcina go od pamięci pracowicie pchając piksele do bufora ramki. W praktyce najczęściej jest tak, że procesor i blitter dzielą się cyklami.

Może to wyjaśnia tajemnicę dlaczego na razie najwyższym trybem SAGA jest 640 × 480...
[#634] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #633

Najwyzszym (jedynym ?) trybem bylo 800x600 w sterowniku Thora dla Vampire2:
http://apollo-core.com/knowledge.php?b=3&note=117
widac na zdjeciu. No i sporo filmow bylo przy takiej rozdzielczosci odtwarzanych. Oczywiscie filmy byly w mniejszej rozdzielczosci np 352x288.
[#635] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #633

Najwyższa testowaną rozdzielczością było FullHD (1980x1080)@30 HZ. Więcej FPGA nie wyrabia. UMA ma też tą zaletę że jest "niszkokosztowa". Być może w standalone będzie oddzielna pamięć graficzna ale to jest melodia przyszłości.
[#636] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #635

Przecież napisałem wcześniej co można zrobić, aby układ graficzny miał swoją prywatną przepustowość bez wchodzenia w drogę procesorowi i wcale nie musi być "standalone".

Kontroler pamięci to pewnie 1% tego całego procesora, raczej bułka z masłem dla Gunnara.
[#637] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #632

Widzisz mi chodziło raczej o to że ja też podawałem tylko cyferki....


Tu nie chodziło o same cyferki, tylko o "overhypową" sztucznie pompowana propagandę, którą zaczął chyba prze-ekscytowany Gunnar podając w swoim porównaniu wyniki przepustowości pamięci z dwóch różnych programów! Nie porównuje się wyników z dwóch tych samych programów lecz w innej wersji, a co dopiero dwóch różnych programów!

Jeden program ci pokaże przepustowość chwilową pamięci (bustets), która istnieje tylko w momencie czytania instrukcji z pamięci (z punktu widzenia oprogramowania), a drugi pokaże prędkość "rzeczywistą" (tez punktu widzenia oprogramowania) będącą średnią prędkością, gdy procesor miesza cykle odczytu instrukcji, odczytu danych i zapisu danych (może wyjść 40%-50% prędkości chwilowej). Nie będę już wspominał o różnicy w algorytmach jaki stosują programy. Napisałem z punktu widzenia oprogramowania, ponieważ z punktu widzenia sprzętu masz cały czas operacje na pamięci na poziomie 370MB/s, ale jeśli procesor musisz i czytać instrukcje i operować na danych w pamięci, to praktyczna przepustowość spada o połowę (jeśli nie ma cache), jesli dochodzi zapis to o spada do 33%.


Przetestuj przepustowość pamięci w AIBB, tam będziesz miał podany właśnie taki średni wynik, np przepustowość pamięci dla 68020 28MHz w tym programie wynosi około 14MB/s, gdzie prędkość "chwilowa" wynosi tak naprawdę ponad 30MB/s (dawno nie mierzyłem).
[#638] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #636

Demko Metropolice na SAGA:





Ostatnia aktualizacja: 18.03.2016 19:56:10 przez Fest3r
[#639] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Fest3r, post #638

A teraz na tych nowych sterach :-]

[#640] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Fest3r, post #639

Zobacz jaki bonus, odpalasz jedno demo a dostajesz cztery:).
[#641] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #640

Masz rację, w sumie z każdą wersją sterów mam więcej Ghostown w ami :-] a ich to ciągle mało :-]
[#642] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Fest3r, post #641

Only vampire makes it possible:).
[#643] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #642

ROTFL!!!
[#644] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Fest3r, post #643

Jason napisał :
<jmcmullan> Well, if they are using 0.7 and not 0.7c, what they see could happen
Którą wersję sterowników używacie ?
[#645] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #644

http://www.apollo-accelerators.com/ z official strony. Jest jakiś inny?
[#646] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #645

Dokładnie z tej stronki

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2016 22:45:33 przez Fest3r
[#647] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #644

Alo, alo. This is night hawk. Is pisklak there? From what source we can get the uber cool c version of non aga saga driver?
[#648] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #647

ja bym chetnie zobaczyl jak działa Freespace ver 060 +RTG oraz SimCity 2000 w 640x400 RTG , ScummVM RTG oraz inne gry obslugujace 68k +RTG , moze by sie komuś chciało zrobic testy i wrzucic filmik na YT ?:)
[#649] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fibi, post #648

W niedzielę, jak młody pozwoli :).
[#650] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #647

No jest jeszcze niepubliczna wersja 0.8.... myślę ze nikt sie nie obrazi jak zapodam wam linka
link szeroki uśmiech
[#651] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #650

Widzę mountliste SD0
Jakie transfery oferuje SD na tej karcie?
[#652] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #650

Podziekowal.

Yuppiii :-]



Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 11:09:04 przez Fest3r
[#653] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Fest3r, post #652

:D wypas panie :)

A tu nowe wersje portów lantusa na Vampire , jeszcze nie upublicznione : link Ruse of the triad w 640x480 w 35 fps.
[#654] Re: RTG i Vampire 600 V2

@twardy, post #653

Czego by nie pisać, te porty odpalane na Vampirze robią nieporównywalnie lepsze wrażenie niż cokolwiek puszczanego na neoAmigach.
[#655] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #654

Dlaczego lepsze?
[#656] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #655

Bo na A600 odpalony Duke Nukem 3d wrażenie robi kolosalne.
Taka gra na takiej śmiesznej zabaweczce? To jest po prostu fajne.
A na neoAmigach...hmn, nie wiem, Quake 3 czy inny Wolfenstein szału na tych maszynach nie robi. Technicznie wiadomo, że lepsze ale co to za pokaz możliwości skoro, np: Half-Life 2 działa na byle telefonie a na neoAmidze nadal w to nie mozna zagrać :P
Żeby, powiedzmy, taki MacMini robił wrażenie jak ta 600 z Vampirem to chyba by musiano to niego GTXa 980 Ti z HTC VIve podłączyć :P
[#657] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #656

no, to fakt, mimo ze trudno twierdzic ze dany software dziala tu na 25letnim kompie, bo dziala de fakto na wcisnietej do niego nowoczesnej technice, to a600 jako gadget ma i zawsze mial definitywnie "coolness factor". w epoce piecow-szaf ludzie pytali mnie do czego to jest klawiatura i podobnie jest i dzis. jakies grzmoty wieklosci lodowki na ktorych mozna z bieda odpalic quake pod niby amigowym systemem, to jest w porownaniu jednak zenada. a nawet czterytysiaczka oryginalnej desktopowej obudowie, chocby i zzolklej jest znacznie bardziej kultowa, niezaleznie od tego co ma w srodku.
[#658] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #656

Doprawdy nie rozumiem tego wrzucania kamyków do ogródka jak to nazywasz "neoAmig". To są inne kategorie zabawy. Po co do wątku o Vampire 600 V2 wpychać coś takiego? Będziemy sobie porównywać dalej czy gra w tenisa jest lepsza od piłki nożnej albo czy wyścigi rydwanów są lepsze od F1? Panie, daj pan spokój... Lepiej chyba skupić się na temacie zamiast go zaszumiać? Taka moja sugestia.

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 14:00:44 przez grxmrx
[#659] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #656

Przeciez DukeNukem 3D zawsze smigał na A1200, a mówimy tu o komputerze z tego samego roku co A600. Rozumiem, że dla nieamigowca Duke3D to super sprawa ale amigowcy grali a D3D na Amigach w latach 90tych i raczej to opadu szczeki u nich nie spowoduje.
[#660] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michal_zukowski, post #659

Tak, mówisz, że śmigał na A1200 z rozszerzeniem za 150E tak samo szybko jak to robi na A600 z Vampirem? Ciekawe.
Jak napisał Wawrzon - fakt, że to śmiga na A600 jest znaczący. Po prostu na czymś takim takie coś robi wrażenie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem