@pisklak,
post #632
UMA jest dobre, gdy większość operacji graficznych jest robiona procesorem. W Vampire w tej chwili wszystko jest robione procesorem, więc UMA jest OK, o ile cykle odczytów idących do układu video nie kolidują. Jeżeli kolidują, to im wyższa rozdzielczość i odświeżanie, tym więcej cykli jest kradzione procesorowi (znamy to świetnie z ECS/AGA).
W momencie gdy pojawia się blitter, dochodzą jeszcze cykle zabierane przez niego. Przez to przyspieszenie dawane przez blitter nie jest tak duże jakby być mogło. Jeżeli np. blitter wypełnia kolorem prostokąt, to co prawda procesor nie musi tego robić, ale z drugiej strony nie może robić nic innego, bo blitter odcina go od pamięci pracowicie pchając piksele do bufora ramki. W praktyce najczęściej jest tak, że procesor i blitter dzielą się cyklami.
Może to wyjaśnia tajemnicę dlaczego na razie najwyższym trybem SAGA jest 640 × 480...