kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#721] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #718

Matematyka nigdy nie kłamie.


Tu nie chodzi o to, czy matematyka kłamie czy nie, tylko co reprezentuje wynik danego programu, jeden program poda ci prędkość samego odczytu, a inny poda ci średnią odczytu i zapisu i cykli mieszanych. Dlatego nie porównuje się wyników z dwóch różnych programów (nawet tych samych w różnych wersjach nie powinno się porównywać). Spójrz sobie tutaj: AIBB pokazuje przepustowość pamięci na poziomie 47MB, o ile pamiętam, to bustest w przypadku pierwszego Vampire pokazywał około 180MB/s. Jak widać bardzo łatwo jest zmanipulować informacje w tym przypadku.
[#722] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #720

Najpierw ktoś musiałby taki czip opracować i wyprodukować. Nierealne.
Moc Vampire obecnie jest tak wielka, że planowanie mocniejszych rzeczy/marzenie o nich jest niepotrzebne. Ważniejszy jest soft, bo bez niego skończy się jak z VBXE na Atari.
Pytanie tylko, czy on się pojawi - jakoś na WinUAE nic, co odpowiednio wykorzystywaloby możliwości, które oferuje, w zasadzie nie wyszło.
[#723] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #716

Może ktoś spróbować zainstalować AROSa 68K na VV2 i

to juz bylo probowane, niestety byly problemy z ladowaniem i obsluga wewnetrznego ide w a600, podobne jakie mialem w a4000. aros ata hidd wymagal poprawek, zdaje sie ze jest to zalatwione ale nie jestem w stanie powiedziec na pewno bo jestem z daleka od mojego sprzetu.
w kazdym razie jeden z glownych programistow arosa(68k), jason, jest rownoczesnie programista sterow do wampira, co upraszcza sprawe. zreszta sa tez innen korzysci z pojawienia sie wampira, mianowicie ostatnio poprawiona zostala obsluga amigowych sterow prawdziwych kart rtg w arosie. problem w tym ze w tym momencie sporo sie zmienia, przenosimy sie na gcc6, kalamatee uaktywnia support dla llvm i clang z ewentualna opcja na vbcc jak sadze, wiec nir zapodalem teamowi wampira jeszcze zadnej nowej wersji arosa do testow.

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2016 16:45:09 przez wawrzon
[#724] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #722

Najpierw ktoś musiałby taki czip opracować i wyprodukować. Nierealne.
Moc Vampire obecnie jest tak wielka, że planowanie mocniejszych rzeczy/marzenie o nich jest niepotrzebne. Ważniejszy jest soft, bo bez niego skończy się jak z VBXE na Atari.
Pytanie tylko, czy on się pojawi - jakoś na WinUAE nic, co odpowiednio wykorzystywaloby możliwości, które oferuje, w zasadzie nie wyszło.


no jakto, jest przynajmniej cala masa roznych portow sdl co szoruja tylkiem po betonie na prawdziwych amigach a dzialaja ok na uae.
[#725] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #720

No patrz, a mój seminowoczesny HD7750 też cudów nie robił, ani w glQuake, ani w dark places ;) Przy czym darkplaces chociaż częściowo ciągnie z możliwości chipów nowej generacji, glquake jest pisany przy użyciu archaicznych funkcji gdzie w rzeczywistości jedynie część efektów wykonywana była na "akceleratorze" - znacząca większość to wstawki assemblerowe czyli... CPU :)
[#726] Re: RTG i Vampire 600 V2

@abcdef, post #725

Chyba się mylisz z leksza. Przy tym samym procku będę zmieniał tylko kartę grafiki i wynik zawsze będzie dużo lepszy. Rekord jaki widziałem w timedemo demo1 to ponad 2100 fps. Tylko raz bzykło i po teście.
Mam nadzieję że vampire jednak zostanie wyposażony w SAGA nowszej generacji i będzie jako takie 3D.

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2016 19:00:59 przez Voyox
[#727] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #726

3d na klasycznej amidze? Na 68k? Kto zrobi, dziś, środowisko pod takie cos? Lata roboty przy projektowaniu HW jak i SW po to by odpalić sobie GLQuake? No i po co? Robienie czegoś takiego jest tak kompletnie nierealne (przy obecnych i przyszłych zasobach ludzkich) jak i bezsensowne.
[#728] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #727

Wszystko jest realne i sensowne. Rzeczy nie możliwe wymagają tylko odrobinę więcej czasu....
[#729] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #727

Hmmm to nie jest a takie egzotyczne jak Ci się wydaje. Ja 3d na 68k miałem w końcu lat 90:).
[#730] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #729

Jakie 3d? mini gl by sobie Q1 czy Wipeouta odpalić? Kto się będzie męczyć by to w fpga wsadzić?
Przecież to bez sensu. Sztuka dla sztuki. Jak wspomniane wcześniej VBXE. Zresztą ta pierwsza generacja OpenGL była i nadal jest tak paskudna, że wręcz wstyd byłoby się tym zajmować
Jak ktoś chce 3d to zdecydowanie lepiej bawić się neoAmigą czy byle pecetem a nie myśleć o rozszerzeniu do takiej 600 czy innej 1200.
[#731] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #730

A ja chcę A1200 OK
No i będzie, wspomniesz moje słowa.
Pełne 3D w A1200 Classic...
[#732] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #730

No stress Miszczu tylko odpowiadam na pytania:
3d na klasycznej amidze? Na 68k?
.
[#733] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #730

Kto się będzie męczyć by to w fpga wsadzić? Przecież to bez sensu. Sztuka dla sztuki.
Pewność, z jaką wypowiadasz tego rodzaju kategoryczne sądy jest wręcz imponująca. Można się tylko zastanawiać z czego ona wynika.
[#734] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #733

Ja sie tylko tak zastanawiam po co takie bezsensowe wymienianie zdan?jest vqmpire j3st dopalka z prawdziwego zdqrzenia więc po co kłótnie.trzeba sie cieszyć że są jeszcze ludzie którzy coś robią dla klasycznej amigi. Ale zawsze sie znajdzie ktoś ktoremu coś nie pasuje
[#735] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #733

To dlatego, że michalmarek77 nie lubi prymitywnego 3d, za to uwielbia pikselki. 3d w Vampirze więc wybitnie mu nie pasi.
[#736] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #735

To nie tak do końca , Recedencie.
By mieć, powiedzmy, odpowiednie 3d 68k to za mało. Jasne, że teoretycznie można snuć wizję o uber_fpga z 68k 500Mhz i odpowiednią kartą graficzną, tyle, że to, imo, tak nierealna jak i niepotrzebne. Przecież, są o wiele lepsze rozwiązania do 3d niż klasyczna Amiga. Fak, napiszę to - taki MAcMini z MOSem jest (i zawsze będzie) w tej kwestii zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od klasycznych Amig.
Obecnie to co jest w Vampirze to cholernie dużo, biorąc pod uwagę cenę tego urządzenia. A w tym wątku często więcej jest o "kolejnych" Vampirach niż o tym obecnym

I tak, uwielbiam piksele. Nie przepadam za pierwszą generacją 3d bo, z małymi wyjątkami, była paskudna i zestarzała się niewyobrażalnie. No i oczywiście, 3d z klasyczną Amigą zawsze miało na pieńku :) To królowa 2d a nie jakichś tam paskudnych plygonów
[#737] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #736

Możesz tupać nóżką i rwać włos z głowy ale prawie pewne jest że jakieś ułomne 3d będzie zaimplementowane w wampirze. Pisklak, człowiek z timu apollo pisał przecież że gfx docelowo będzie z niedoszłej Natami a tam z tego co pamętam 3d /niegodne, podłe, paskudne i dramatycznie obrzydliwe/ było, na dowód nawet jakieś filmiki latają po Łorld Łajd Łeb.


Ostatnia aktualizacja: 26.03.2016 21:55:49 przez fazior
[#738] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #737



Ano masz rację Fazior. Takie sobie zdjęcie znalazłem. Nie takie złe to 3D.
[#739] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Sir_Lucas, post #738

... na dowód nawet jakieś filmiki latają po Łorld Łajd Łeb.
. Ewentualnie zdjęcia:). Dzięki Łukasz.
[#740] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #731

A teraz jakie jest? Niepełne? Jest takie same jak było na kartach VGA, czyli wszystko liczone procesorem, a RTG to tylko "framebuffer" + blitter ewentualnie (jest w VV2 ?). Chyba, że chodzi wam o sprzętową akcelerację 3D, a to już zupełnie inna bajka.
[#741] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #726

Chyba się mylisz z leksza. Przy tym samym procku będę zmieniał tylko kartę grafiki i wynik zawsze będzie dużo lepszy. Rekord jaki widziałem w timedemo demo1 to ponad 2100 fps

glQuake
IBM Thinkpad T61, Core 2 Duo 2GHz, GMA X3100, 500MHz, 8ROP, 8TMU, przepustowość pamięci max 12.8GB/s (zakładając, że do procka nie zostaje nic) ~230FPS (fullscreen jeśli dobrze pamiętam 640x480x16)
Athlon II X3 3.2GHz + HD4670 750MHz, 8ROP, 32TMU, przepustowość pamięci 32GB/s ~750FPS
FX 6300 3.5GHz + HD7750 800MHz, 16ROP, 32TMU, przepustowość pamieci 72GB/s ~1100FPS
na tej ostatniej konfiguracji uruchomiłem też darkplaces z lighting:normal i effects:quake w 640x480x32 i było ok 830fps, podniosłem rozdzielczość do 1600x900 i dodałem AF16x i miałem 750fps. Włączyłem wszystkie efekty na max i miałem 100fps. ztcp glQuake też oferuje wyższe rozdzielczości tylko trzeba w konsoli przestawiać. Niech kolega przestawi choćby w takie hd ready i powtórzy test. Równie dobrze może się okazać, że nagle intelowskie GMA zacznie się dławić.
[#742] Re: RTG i Vampire 600 V2

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #1

Chłopaki, jak wygląda sprawa z dostępnością Wampira do 600-ki? Wiem, że nie leży na półkach, chodzi mi o zamówienie - gdzie to zrobić i mniej więcej jaki jest czas oczekiwania.
[#743] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Umpal, post #742

Teraz to jedynie tutaj możesz zamówić.
[#744] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #743

Dzięki, poszło OK
[#745] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Umpal, post #744

Tylko musisz się uzbroić w cierpliwość. Kipper2k ponoć słabo odpowiada na maile:). Ja nie miałem problemu z komunikacją z nim.
[#746] Re: RTG i Vampire 600 V2

@fazior, post #737

Hmm jeśli chodzi o te nieszczęsne 3D to na razie nic takiego jeszcze niema. Myślę że jak dojdzie ten cały Vector to można by się pokusić o np. Wazpz3D zoptamalizowane - to taka trochę droga na skróty ale powinna działać jako tako. Myślę ze oczywiście jakieś "mocniejsze" wsparcie 3D się prędzej czy później pokaże. Sam Gunnar mówił mi że jago 3Dcore z Natami miał jakieś sterowniki OpenGL - i to działające !
Ale priorytetem jest w tej chwili oczywiście CPU + dodanie AGA.

PS. release candidate SILVER3 powinno gdzieś tam się pojawić szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2016 10:50:46 przez pisklak
[#747] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #746

Sam Gunnar mówił mi że jago 3Dcore z Natami miał jakieś sterowniki OpenGL - i to działające !

nie bardzo w to wprawdzie chce sie akurat wierzyc, ale diabli wiedza, jak potrafil zaprogramowac cpu i fb to moze i jaka prosta akceleracje do opengla moga zrobic.
[#748] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #713

albo Gunnar podpisałby kontrakt z Freescale


NXP. I wszystko jasne.
[#749] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #746

Można wiedzieć z którą wersją OpenGL był zgodny ten 3Dcore?
[#750] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #749

kilka stron wczesniej prosilem o jakies testy gier 68 k obsugujace RTG, zamiast tego cigle piszecie od rzeczy wymachujac szabelka , testowal ktos cos sensownego ? jakis filmiki na YT bym obejrzal przed zakupem, o ile sie doczekam nowej parti produkcyjnej..
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem