@AmiClassic, post #27
@XoR, post #31
@karaczan, post #32
@karaczan, post #32
@karaczan, post #32
@XoR, post #38
@XoR, post #38
sam jestem audiofilem
i uważam że im więcej bitów tym lepiej Nie ma żadnego powodu używać 8bit. Tak samo jak nie ma powodu używać 16bit jeśli można użyć 24bit
Co do częstotliwości próbkowania to tak samo najlepiej używać 192KHz. Jeśli ma być MP3 to trzeba używać 48KHz a nie 44.1 bo większość układów audio lepiej działa z 48KHz.
@grg, post #42
@Shoonay, post #43
Maksymalne pasmo słyszalne dla ucha każdego człowieka na Ziemi to około 16-bit i 44100Hz.
@grg, post #42
@XoR, post #46
A na co używać 16bit 44KHz skoro 24bit 192KHz jest LEPSZE
Ograniczanie się do 16bit 44KHz na nowoczesnym PC jest zwyczajnie głupie...
Tylko ja bym i tak nagrał udial.wav lub udial.mp3 i sprawdził czy może nie lepiej użyć 48KHz
Interpretacja komend jest ważniejsza ale to już jest o tyle ciężka sprawa że w zasadzie o ile nie ma rażących błędów to nie wiadomo czy to powinno tak grać jak słychać czy nie
@Shoonay, post #45
@Shoonay, post #45
Mówiłem w dużym uproszczeniu i uogólnieniu, dawno nie miałem fizyki
Wiem, pasmo słyszalnej częstotliwości dla ucha to ~16 do ~22kHz.
I ma się to nijak do częstotliwości próbkowania cyfrowego zapisu dźwięku.
@Maniu, post #48
...dlatego konieczne są filtry na wyjściu które ją wygładzą.Dlatego m.in. ludziom dźwięk z płyty winylowej wydawał się bardziej ciepły.
Otóż większość kart dźwiękowych (wszystkie zintegrowane i inne popularne) używa wyłącznie częstotliwości próbkowania 48kHz
@grg, post #47
@XoR, post #51
Lubisz się ograniczać to proszę bardzo.
Ja nie twierdzę że słyszę różnicę, a już szczególnie nie w MODach dla których 16bit 44KHz jest aż nadto Ale po co używać gorszego formatu dźwięku?
Nie wiesz nawet że >90% układów dźwiękowych w PC nie obsługuje 44.1KHz, a te co nawet obsługują robią to niekoniecznie poprawnie. Po co więc w ogóle zabierasz głos w dyskusji?
1. Amiga nie musiała być oryginalną platformą. MODy robiono nawet na zwykłym Atari ST. Zresztą badzo dużo ich tam powstało
2. Jeśli chcę i tak słuchać na Winampie to nie będę cudował aby zgrywać każdego modułu z oryginalnej platformy bo ostatecznie wyszłoby że in_mod w winampie większość gra lepiej i tak
3. plików MOD powstało dużo ale jakoś większe doczynienie miałem z S3M, XM i IT a stary MOD wydaje się koszmarnie ograniczający
Czyli zwyczajnie wygodniej jest olać sprawę i bawić się jak widać że moduł jest fajny ale fałszuje. Jeśli moduł jest i tak słaby albo jest dobry i gra dobrze to szkoda zachodu Swoją drogą XM i IT czyli te najlepsze formaty nie mają takich cyrków i grają zawsze poprawnie Na dobrą sprawę konwersja wszystkiego na IT w Impulse Tracker załatwi sprawy niekompatybilności bo ten tracker interpretuje w
@grg, post #50
@grg, post #52
@AceMan, post #34
@grg, post #54
@XoR, post #55
Jeśli bzdurą jest to że różnicy się nie da usłyszeć pomiędzy 16/44 a 24/192 i że bzdurą jest to że 16/44 jest wystarczające to dlaczego kłócisz się że 24/192 nie jest potrzebne?
Do tego że słuchasz na Amidze Atarowych i PeCetowych MODów zrobionych na wydziwionych trackerach
ze złą interpretacją efektów i częstotliwości i uważasz że to tak miało być bo MOD = Amiga a to jest guzik prawda Zazwyczaj zwykły Winamp na 24bit/48KHz zagra lepiej niz jakikolwiek oryginalny tracker które to nawet nie miały filtrowania
@XoR, post #57
a karty to większość działa tylko w 48KHz lub jego wielokrotności. Ot choćby 100% integr,
wszystkie karty Creative'a począwszy od Live! Na XP dźwiek 44.1KHz z takich kart brzmi żałośnie Zresztą i tak brzmią one żałośnie
Audiofil to purysta. Po co ma grać gorzej jak może lepiej? Tak Cię ten fakt drażni?
@grg, post #58