[#31] Re: Konwersja mod na mp3

@AmiClassic, post #27

To źle robisz.
Paula nie dawała dźwięku 8bit ani MOD nie ma 8bit. Ma 8bit sample ale dźwięk ma większą dynamikę bo poszczególne kanały są miksowane analogowo.

Dobry player modułów wszystko to bierze pod uwagę i wypluwa ładny dźwięk nawet w 24bit. To można wtedy zditherować spowrotem do 16bit i jest idealnie :D
[#32] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #31

Audiofile twierdza, i maja w tym duzo racji ze im blizsze sobie zrodlo i plik wynikowy tym lepiej.
Resampling zawsze wprowadza pewne (marginalne) przeklamania.

Ja tam bym konwertowal .mod'a do .wav'a 16bit stereo, 44.1KHz.
Lub jesli jakis soft amigowy potrafi konwertowac bezposrednio to jeszcze lepiej ;)
Format wynikowy na .mp3,16bit stereo (nie joint stereo, wazne), 44.1KHz, CBR 320kbit/s.
Jakosc bedzie doskonala, 0 przesluchu miedzykanalowego (a nie jak przy joint stereo) i najwieksza kompatybilnosc z roznymi odtwarzaczami mp3.
O ile playery softwareowe radza sobie swietnie z kazda mp3, o tyle hardwareowe (playery mp3, radia samochodowe, co tam chcecie) miewaja problemy z plikami o nie standardowych parametrach.

[#33] Re: Konwersja mod na mp3

@karaczan, post #32

Ja mam pomysl zsamplowac dzwiek prosto z Pauli (z wyjscia Amigi) przez przetworniki zawarte w karcie firmy Line6 w 24 bit 96 kHz, potem ew. zresamplowac "w dol" ;). Paula nadaje modom charakterystyczne brzmienie, niemal nie do podrobienia, wlasnie z uwagi na chatakter jej pracy. Ona zmienia swoja czestotliwosc dla kazdego z kanalow z osobna "w locie". Wraz ze zmiana "nuty" zmienia sie owa czestotliwosc danego kanalu zamast resamplowac czestotliwosc samych sampli! Potem cztery kanaly sa analogowo miksowane (dwie pary) i analogowo filtrowane.
No, ale to takie moje "widzimisie" ;)

Dla tej metody zgrywania konieczne sa dobre przetworniki A/C. W przeciwnym wypadku lepiej uzyc jednego z wyzej wymienionych przez przedmowcow programow zdecydowanie.

[#34] Re: Konwersja mod na mp3

@karaczan, post #32

Okej, zróbmy sobie test :)

Tempest - Acidjazzed Evening (v1)
Tempest - Acidjazzed Evening (v2)
Tempest - Acidjazzed Evening (v3)

Jeden z tych plików nagrywany był moją metodą (HippoPlayer -> LineIn), jeden bezpośrednio z ModPlugTrackera, a jeden bezpośrednio z XMPlaya.

Wszystkie skonwertowane do mp3 128kbps (gdyż taki format potrzebuję dla ModFM).

Ciekawi mnie czy odgadniecie, który jest który i wskażecie wszystkie, niesamowicie wpływające na odsłuch różnice :)

Ps. nie, nie mam czasu na sprawdzenie wszystkich dostępnych playerów, ale chętnie posłucham waszych renderów tego moduła i jego porównania do w/w :)

[#35] Re: Konwersja mod na mp3

@AceMan, post #34

czelendż aksepted ale nie działają linki
[#36] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #35

Fixed :)

[#37] Re: Konwersja mod na mp3

@AceMan, post #36

Nie mam pojęcia ale w trzecim chyba źle zlutowałes kabelki
[#38] Re: Konwersja mod na mp3

@karaczan, post #32

sam jestem audiofilem i uważam że im więcej bitów tym lepiej :D Nie ma żadnego powodu używać 8bit. Tak samo jak nie ma powodu używać 16bit jeśli można użyć 24bit :)

Co do częstotliwości próbkowania to tak samo najlepiej używać 192KHz. Jeśli ma być MP3 to trzeba używać 48KHz a nie 44.1 bo większość układów audio lepiej działa z 48KHz. Aby sprawdzić czy 44.1KHz gra dobrze można użyć udial.wav OK

No i jeśli używa się MP3 to i tak nie ma mowy o porządnej jakości
Choć MODy to w zasadzie Hi-Fi i tak nie są...

---------------------------
W odpowiedzi na #34
trzeci plik gra "przymulenie" więc pewnie jest z Amigi ;)



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 21:27:02
[#39] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #38

Ktoś ma ochotę podjąć prawdziwie audiofilskie wyzwanie na moim "ślepym" teście? ;)

http://shoonay.thecompany.pl/MegaTest/

W każdym katalogu z ponumerowanych od 01 do 14, znajdują się 2 próbki różnych gatunkowo kawałków muzycznych.
Obie próbki na katalog są tej samej jakości.

Tylko w jednym katalogu obie próbki są w bezstratnej jakości, reszta katalogów zawiera próbki skompresowane w najróżniejszej jakości w formatach MP3 i OGG.

Poziom Easy: znajdź katalog z próbkami w bezstratnej jakości.
Poziom Hard: posegreguj katalogi od najgorszej do najlepszej jakości.

Kto podejmuje wyzwanie? Żeby Was zmotywować dodam że nikt jeszcze poprawnie nie odgadł...
Odpowiedzi na PW lub GG żeby nie podawać tutaj i psuć zabawy innym :)



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2011 22:19:02
[#40] Re: Konwersja mod na mp3

@Shoonay, post #39

a dlaczego nie FTP?

[#41] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #40

Nie wiem nawet, a dlaczemu powinno być?

Tak możesz kliknąć i w przeglądarce wysłuchać. ;)

[#42] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #38

sam jestem audiofilem


Audiofili uwielbiam... mordować


i uważam że im więcej bitów tym lepiej Nie ma żadnego powodu używać 8bit. Tak samo jak nie ma powodu używać 16bit jeśli można użyć 24bit



Tak samo jak nie ma powodu aby używać 24 bitów jeśli można użyć 154858321 bit, nie?

Co do częstotliwości próbkowania to tak samo najlepiej używać 192KHz. Jeśli ma być MP3 to trzeba używać 48KHz a nie 44.1 bo większość układów audio lepiej działa z 48KHz.



Lepiej lepiej! Wszystko lepiej... ale tylko Tobie.




Fajnie, super, ekstra gadka szmatka, ale szkoda, że zawsze jak się pojawiają audiofile to wszystko sprowadza się do licytacji na długość p*****, a gubią się podstawowe fakty (w kwestii modułów):

Fakt 1: Bardziej niż o parametry pliku wynikowego martwiłbym się o interpretację protrackerowych komend przez poszczególne playery. W dawnych czasach nawet na Amidze bywało różnie i na PC podobnie.

Fakt2: "Stereo" amigowe było fajne jak się słuchało modułów na 1084S i to jeszcze na zatłoczonej giełdzie. 99% autorów modułów ignorowało ten wątpliwej przyjemności ficzer kombinując poprzez zwieranie kabelków w chinchach lub zatykając tylko jedną wtyczkę.
[#43] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #42

Zapomniałeś o jeszcze dwóch innych faktach:
1. Maksymalne pasmo słyszalne dla ucha każdego człowieka na Ziemi to około 16-bit i 44100Hz.
2. Żaden audiofil w tak zwanym "ślepym" teście nie jest w stanie rozróżnić nic powyżej tej wartości (patrz pkt. 1) nie wspominając o różnicach kompresji w najlepszej jakości MP3 i OGG, bez programiku do sprawdzania pasma.

[#44] Re: Konwersja mod na mp3

@Shoonay, post #43

Maksymalne pasmo słyszalne dla ucha każdego człowieka na Ziemi to około 16-bit i 44100Hz.


bity to nie pasmo ;). 44kHz to też nie jest pasmo "słyszalności" tylko częstotliwość próbkowania wynikająca z "prawa" Nyquista. Ale oczywiście to co się mieści w "paśmie" ma znikome znaczenie dla prawdziwych hardkorowych audiofili, najważniejsze informacje muzyczne zawierają się w okolicy 50kHz i wyżej ;)

Nie sposób o wszystkim wspomnieć w zdawkowym poście. Nie wspomniałem także o interpolacji, która jest także kwestią gustu, niektórzy lubią bez i po to są opcje w konfiguracjach programów, żeby każdy sobie do woli ustawiał.



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 11:33:33
[#45] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #44

Mówiłem w dużym uproszczeniu i uogólnieniu, dawno nie miałem fizyki ;)
Wiem, pasmo słyszalnej częstotliwości dla ucha to ~16Hz do ~22kHz.
I ma się to nijak do częstotliwości próbkowania cyfrowego zapisu dźwięku.



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 12:33:53
[#46] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #42

A na co używać 16bit 44KHz skoro 24bit 192KHz jest LEPSZE i nie zużywa bardziej procesora (tj. nie widać tego ) ? Tak samo używa się wyższej jakości (precyzji) filtrowania i konwersji częstotliwości bo to nic nie kosztuje.

Ograniczanie się do 16bit 44KHz na nowoczesnym PC jest zwyczajnie głupie... A jak chcemy słuchać tego w samochodzie czy ogólnie na mp3playerze to oczywiście że wystarczy OK Tylko ja bym i tak nagrał udial.wav lub udial.mp3 i sprawdził czy może nie lepiej użyć 48KHz :)

Interpretacja komend jest ważniejsza ale to już jest o tyle ciężka sprawa że w zasadzie o ile nie ma rażących błędów to nie wiadomo czy to powinno tak grać jak słychać czy nie

Dla mnie dobrym sposobem na niektóre wredne moduły (kiedyś miałem trochę S3Mów które na winampie i modplugplayer źle grały) było wczytanie ich w Impulse Tracker i zapisanie jako .IT i potem wszędzie grały już prawidłowo. Problem jest tylko taki że gdybym nie słyszał ich w IT to bym myślał że są zwyczajnie źle zrobione...



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 11:46:41
[#47] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #46

A na co używać 16bit 44KHz skoro 24bit 192KHz jest LEPSZE


Bo jeśli nie pracujesz na dźwięku i nie zamierzasz go dalej obrabiać/przetwarzać to nadmiar informacji jest zbędny.


Ograniczanie się do 16bit 44KHz na nowoczesnym PC jest zwyczajnie głupie...



Jest całkowicie rozsądne i wystarczające, chyba że ktoś chce się polansować w Internecie na jakimś forum. Taki szpan na wiosce.


Tylko ja bym i tak nagrał udial.wav lub udial.mp3 i sprawdził czy może nie lepiej użyć 48KHz



To zamiast gadać co byś takiego nie zrobił to może po prostu to zrób.


Interpretacja komend jest ważniejsza ale to już jest o tyle ciężka sprawa że w zasadzie o ile nie ma rażących błędów to nie wiadomo czy to powinno tak grać jak słychać czy nie


Wystarczą zdrowe i umyte uszy aby porównać z oryginałem (chociażby na uae) i stwierdzić czy jest ok.

A co powiesz o tzw. Amiga Frequency table? ustawić, olać, bez różnicy?
[#48] Re: Konwersja mod na mp3

@Shoonay, post #45

Taka częstotliwość próbkowania co prawda pokrywa pasmo słyszane przez ludzkie ucho ale jest niedokładna - kwestia tych schodków tworzonych przez kolejne próbki. Np. sinusoida 16kHz nagrana z częstotliwością próbkowania 44,1 kHz przypomina już piłe a nie sinusa, dlatego konieczne są filtry na wyjściu które ją wygładzą. Dlatego m.in. ludziom dźwięk z płyty winylowej wydawał się bardziej ciepły. Co do 16 bitów to od nich zależy dynamika płyty, przy 16stu bitach wynosi ona ok. 98 dB, a jak wiadomo różnica między najcichszym dźwiękiem słyszanym przez człowieka a najgłośniejszym który nie powoduje jeszcze bólu to ok. 120-140 dB, więc 16 bitów teoretycznie nie pokrywa pełnej "dynamiki" ludzkiego ucha, ale można powiedzieć że do muzyki jest to aż nad to. Przy natężeniu hałasu z otoczenia człowiekowi wystarczyłaby dynamika kasety audio - szczególnie w samochodzie (tak dla ciekawostki to magnetofony najwyższej klasy osiągały na zwykłych kasetach dynamikę rzędu 92dB i pasmo do 21kHz ;)). Jeszcze odnosząc się do częstotliwości próbkowania 48kHz (lub jej wielokrotności, np. 192kHz) to ich stosowanie ma jedną zaletę o czym trochę wspomniał kolega w poprzednim poście. Otóż większość kart dźwiękowych (wszystkie zintegrowane i inne popularne) używa wyłącznie częstotliwości próbkowania 48kHz, dlatego słuchając nagrań 44,1 kHz są one konwertowane do 48kHz(podobno nawet Windows tego dokonuje domyślnie, nawet jak karta ma przetwornik 44,1kHz), a takie przejście 44,1 na 48 może powodować słyszalne zniekształcenia dźwięku, dlatego wiele osób twierdzi, że muzyka lepiej brzmi z odtwarzacza CD niż z komputera. Niemniej jednak przy nagrywaniu dźwięków jakie zapewniała Amiga nie byłbym za tym, żeby nagrywać to w super formatach bo i tak to nic nie da, to tak jak przegrywanie VHS-u na Blu-Ray. To tyle ode mnie :)
[#49] Re: Konwersja mod na mp3

@Shoonay, post #45

Mówiłem w dużym uproszczeniu i uogólnieniu, dawno nie miałem fizyki
Wiem, pasmo słyszalnej częstotliwości dla ucha to ~16 do ~22kHz.
I ma się to nijak do częstotliwości próbkowania cyfrowego zapisu dźwięku.


Dlatego doprecyzowałem dla jasności i poprawności. Charakterystyka słuchu nie jest linowa, a po 16kHz zaczyna się ostry spadek w dół. U niektórych szybciej, u innych wolniej, u młodych mniej, u starych bardziej. 22kHz jest po prostu narzutem 'bezpieczeństwa'. Wątpliwe aby ktokolwiek to słyszał (poza jakimiś mutantami), a jeśli nawet to informacje tam zawarte są mało istotne muzycznie.
[#50] Re: Konwersja mod na mp3

@Maniu, post #48

...dlatego konieczne są filtry na wyjściu które ją wygładzą.Dlatego m.in. ludziom dźwięk z płyty winylowej wydawał się bardziej ciepły.


Mam pytanie do Ciebie - skąd pewność, że ta "ciepłota" wynika właśnie z tego, a nie z innych cech winyla?


Otóż większość kart dźwiękowych (wszystkie zintegrowane i inne popularne) używa wyłącznie częstotliwości próbkowania 48kHz


Skąd taka informacja? Na którejś płycie miałem ALC650 i nic nie piszą o "wyłączności", za to o zmiennej częstotliwości owszem http://realtek.info/pdf/alc650.pdf
[#51] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #47

Lubisz się ograniczać to proszę bardzo. Ja nie twierdzę że słyszę różnicę, a już szczególnie nie w MODach dla których 16bit 44KHz jest aż nadto Ale po co używać gorszego formatu dźwięku?

Nie wiesz nawet że >90% układów dźwiękowych w PC nie obsługuje 44.1KHz, a te co nawet obsługują robią to niekoniecznie poprawnie. Po co więc w ogóle zabierasz głos w dyskusji?

Wystarczą zdrowe i umyte uszy aby porównać z oryginałem (chociażby na uae) i stwierdzić czy jest ok.
A co powiesz o tzw. Amiga Frequency table? ustawić, olać, bez różnicy?
1. Amiga nie musiała być oryginalną platformą. MODy robiono nawet na zwykłym Atari ST. Zresztą badzo dużo ich tam powstało
2. Jeśli chcę i tak słuchać na Winampie to nie będę cudował aby zgrywać każdego modułu z oryginalnej platformy bo ostatecznie wyszłoby że in_mod w winampie większość gra lepiej i tak
3. plików MOD powstało dużo ale jakoś większe doczynienie miałem z S3M, XM i IT a stary MOD wydaje się koszmarnie ograniczający
Czyli zwyczajnie wygodniej jest olać sprawę i bawić się jak widać że moduł jest fajny ale fałszuje. Jeśli moduł jest i tak słaby albo jest dobry i gra dobrze to szkoda zachodu :) Swoją drogą XM i IT czyli te najlepsze formaty nie mają takich cyrków i grają zawsze poprawnie OK Na dobrą sprawę konwersja wszystkiego na IT w Impulse Tracker załatwi sprawy niekompatybilności bo ten tracker interpretuje wszystko idealnie :D



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 14:17:46
[#52] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #51

Lubisz się ograniczać to proszę bardzo.


Jaaaaasne! Jak idziesz do sklepu to kupujesz WSZYSTKO, bo 'po co się ograniczać', nie? Stary, robisz wiejski lans audiofilski, rozsiewasz ploty, a potem na takich plotach sprzedaje się debilom rzeczy w stylu X-FI i inne bzdury.

Nikt Ci nie zabrania się ograniczać, tylko po co ludziom wmawiasz, że oni się ograniczają, gdy nic takiego nie ma miejsca?



Ja nie twierdzę że słyszę różnicę, a już szczególnie nie w MODach dla których 16bit 44KHz jest aż nadto Ale po co używać gorszego formatu dźwięku?


To jest totalna bzdura i teraz już mam pewność, że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz (jak 90% rzekomych audiofili). Zgranie modułu do standardu 16bit/44kHz ma pełen sens o czym było wcześniej już napisane. Jest to standard zawierający pełne pasmo dźwięku oraz niskie szumy kwantyzacji. Jak uważasz, że to za dużo to zrób sobie zrzutke w 8-bitach, porównaj i skończ fantazjować.


Nie wiesz nawet że >90% układów dźwiękowych w PC nie obsługuje 44.1KHz, a te co nawet obsługują robią to niekoniecznie poprawnie. Po co więc w ogóle zabierasz głos w dyskusji?


Nie wiem, bo też nie interesowałem się ani nie używałem nigdy 90% układów dźwiękowych PC. Ale jeśli chcesz mnie uświadomić to do dzieła, chętnie poczytam jakieś konkretne materiały na ten temat.


1. Amiga nie musiała być oryginalną platformą. MODy robiono nawet na zwykłym Atari ST. Zresztą badzo dużo ich tam powstało
2. Jeśli chcę i tak słuchać na Winampie to nie będę cudował aby zgrywać każdego modułu z oryginalnej platformy bo ostatecznie wyszłoby że in_mod w winampie większość gra lepiej i tak
3. plików MOD powstało dużo ale jakoś większe doczynienie miałem z S3M, XM i IT a stary MOD wydaje się koszmarnie ograniczający
Czyli zwyczajnie wygodniej jest olać sprawę i bawić się jak widać że moduł jest fajny ale fałszuje. Jeśli moduł jest i tak słaby albo jest dobry i gra dobrze to szkoda zachodu Swoją drogą XM i IT czyli te najlepsze formaty nie mają takich cyrków i grają zawsze poprawnie Na dobrą sprawę konwersja wszystkiego na IT w Impulse Tracker załatwi sprawy niekompatybilności bo ten tracker interpretuje w



A do czego ta odpowiedź niby ma być przypięta? Bo ja nie rozumiem co Ty tutaj chciałeś zawrzeć. Że nagle to Ci bez różnicy czy moduł jest zrzucony poprawnie i czy gra zgodnie z intencjami autora? To po co to całe halo z bitami i kilohercami?

Kogo to obchodzi czy mod jest ograniczający czy nie? Nie rozmawiamy tutaj o komponowaniu modułów 4 kanałowych, tylko o zrzucaniu istniejących. stopa
[#53] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #50

oczywiście "ciepłota" wynika także z innych cech winyla, jak trzaski, ale tu bardziej mi chodziło, że ludzie po przesiadce z winyla na CD uważali, że dźwięk z CD brzmi metalicznie, być może to właśnie wynika z tego co napisałem wyżej. Robiono też testy, że winyle przegrywano na CD, wtedy ludzie nie słyszeli róznicy. Kiedyś płyty CD były 3 razy droższe od tego samego albumu na winylu, teraz robi się odwrotnie, więc może coś w tym jest ;) Ja lubię winyle bo mają swój klimat w słuchaniu i na półce stoi duża okładka płyty a nie malutka książecka z CD :D


Co do kart dźwiękowych to czytałem to na kilku forach audio, jak znajdę link do tematu to wrzucę. Każda karta może obsłużyć 44,1 kHz, ale jej przetwornik cyfrowo analogowy zwykle pracuje z częstotliwością 48kHz, więc karta albo już dostanie 48kHz z miksera w windowsie, albo sama sobie 44,1 kHz przekonwertuje na 48 jeśli przy użyciu odpowiedniego oprogramowania pominie się mikser w windowsie. 48kHz jest bardziej "komputerową" częstotliwością próbkowania.
[#54] Re: Konwersja mod na mp3

@Maniu, post #53

No właśnie, więc jak zwykle okazuje się że więcej jest w tym winylu psychologii niż zimnych faktów.


A dla przykładu to o jakiej karcie piszesz?
[#55] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #52

wyglądasz na osobę że tak się lekko wyrażę nierozumną. Ubzdurałeś sobie że trzeba mnie zwalczać bo moim pierwszym zdaniu "jestem audiofilem" i nie myślisz w ogóle co piszesz

To jest totalna bzdura i teraz już mam pewność, że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz (jak 90% rzekomych audiofili). Zgranie modułu do standardu 16bit/44kHz ma pełen sens o czym było wcześniej już napisane. Jest to standard zawierający pełne pasmo dźwięku oraz niskie szumy kwantyzacji. Jak uważasz, że to za dużo to zrób sobie zrzutke w 8-bitach, porównaj i skończ fantazjować.
Jeśli bzdurą jest to że różnicy się nie da usłyszeć pomiędzy 16/44 a 24/192 i że bzdurą jest to że 16/44 jest wystarczające to dlaczego kłócisz się że 24/192 nie jest potrzebne? Zastanawiasz się w ogóle nad tym co piszesz?

A do czego ta odpowiedź niby ma być przypięta? Bo ja nie rozumiem co Ty tutaj chciałeś zawrzeć. Że nagle to Ci bez różnicy czy moduł jest zrzucony poprawnie i czy gra zgodnie z intencjami autora? To po co to całe halo z bitami i kilohercami?
Do tego że słuchasz na Amidze Atarowych i PeCetowych MODów zrobionych na wydziwionych trackerach ze złą interpretacją efektów i częstotliwości i uważasz że to tak miało być bo MOD = Amiga a to jest guzik prawda Zazwyczaj zwykły Winamp na 24bit/48KHz zagra lepiej niz jakikolwiek oryginalny tracker które to nawet nie miały filtrowania



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 15:31:55
[#56] Re: Konwersja mod na mp3

@AceMan, post #34

Założyłem słuchawki podłączone bezpośrednio do peceta. Nie wiem który dźwięk pochodzi z jakiego programu, ale najprzyjemniej słucha mi się próbki trzeciej.
Pierwsza z drugą są prawie identyczne, obie drażnią moje ucho i dłuższe słuchanie na słuchawkach powoduje ból głowy. Druga próbka jest nieco lepsza od pierwszej.
[#57] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #54

ciepłota czarnych płyt wynika z tego że porównania robiono do starych układów D/A które były badziewne, waliły na kilometr tranzystorem i używano opampów w I/V bardzo niskiej jakości które były chłodne i nieprzyjemne.

W nowoczesnych DACach można sobie dobrać "ciepłotę" dźwięku względem swojego gustu :) Np. Xonar STX ma wymienne opampy i można sobie zrobić dźwięk ciepły i vinylowy. OPA2111KP + 2x (2xOPA627AU) czyli tak jak mam teraz i masz ciepły dźwięk rodem z płyt tylko bez trzasków i zbędnych szumów :D

a karty to większość działa tylko w 48KHz lub jego wielokrotności. Ot choćby 100% integr, wszystkie karty Creative'a począwszy od Live! Na XP dźwiek 44.1KHz z takich kart brzmi żałośnie Zresztą i tak brzmią one żałośnie

Audiofil to purysta. Po co ma grać gorzej jak może lepiej? Tak Cię ten fakt drażni?



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 15:41:30
[#58] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #55

Jeśli bzdurą jest to że różnicy się nie da usłyszeć pomiędzy 16/44 a 24/192 i że bzdurą jest to że 16/44 jest wystarczające to dlaczego kłócisz się że 24/192 nie jest potrzebne?



Jak na rasowego audiofila przystało, budujesz beznadziejnie bezsensowne i ogólnikowe konstrukcje językowe oraz ignorujesz to co zostało jasno napisane wcześniej. I oczywiście bez związku z tematem.



Do tego że słuchasz na Amidze Atarowych i PeCetowych MODów zrobionych na wydziwionych trackerach


A gdzie ja niby napisałem, jakich ja modów rzekomo słucham??? Nie dość, że audiofil to jeszcze fantasta.



ze złą interpretacją efektów i częstotliwości i uważasz że to tak miało być bo MOD = Amiga a to jest guzik prawda Zazwyczaj zwykły Winamp na 24bit/48KHz zagra lepiej niz jakikolwiek oryginalny tracker które to nawet nie miały filtrowania


No, standardowa audiofilska gramatyka "więcej", "lepiej" itp. Tylko nie wiadomo co to znaczy to "lepiej". Nie wiem co miał na myśli 4-mat/anarchy pisząc w modku "interpolation off" http://dl.dropbox.com/u/4816829/4MAT-BH.XM . Pewnie chciał żeby było lepiej charczało pomysł, bo dla niego lepiej=gorzej?

Druga sprawa... to ja gdzieś napisałem kiedykolwiek, że MOD=Amiga? Pisałem o standardzie wyznaczonym przez Amigowego Protrackera, od którego odszedł w swoim czasie Fasttracker. Kurde, żeby człowiek musiał z polskiego na polski tłumaczyć



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 16:54:18
[#59] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #57

a karty to większość działa tylko w 48KHz lub jego wielokrotności. Ot choćby 100% integr,


Po polsku proszę. Chodzi o układy zintegrowane na płycie? Konkretnie jakie i gdzie mogę poczytać o ich specyfikacji.



wszystkie karty Creative'a począwszy od Live! Na XP dźwiek 44.1KHz z takich kart brzmi żałośnie Zresztą i tak brzmią one żałośnie



No tak, SB Live miał faktycznie sztywno 48kHz, ale w sumie zabawne, bo wisi mi w kompie Emu0404. Wprawdzie robi teraz tylko za interfejs midi ale kiedyś jej używałem. Czy tę kartę też wliczasz do puli?


Audiofil to purysta. Po co ma grać gorzej jak może lepiej? Tak Cię ten fakt drażni?



Audiofil to w 90% mitoman goniący za świętym gralem. Jedyne co mnie drażni, gdy zaczyna tym mitomaństwem zarażać okolice. Szczególnie, że jak zwykle temat dotyczy zupełnie innych zagadnień, ale co to audiofilowi szkodzi, że się polansuje troche swoimi bitami, na którym koniec końców i tak będzie słuchał diskopolo...
[#60] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #58

Mialo byc o konwersji mod na mp3 a tu offtop na 2strony :D
Pozatym to mp3 do jasnej cholery, wiec co tu knocicie o audiofilskich jakosciach?!
Jakie 24bit 96KHz z glupiego mp3?! To dekodery proboja dolozyc od siebie te brakujace bity, na podstawie roznych, lepszych badz gorszych algorytmow.

W dzwieku za mocno nie siedze, jednak dalej podtrzymuje teorie ze kazde resamplowanie powoduje utracenie pewnych informacji i zastapienie je innymi, wykalkulowanymi z kosmosu.
Taki dzwiek ani nie jest bogatszy w czestotliwosci, ani w szczegolowosc anizeli zrodlo z ktorego powstal!
Plik wynikowy najblizszy plikowi zrodlowemu, z zachowaniem dzisiejszych standardow. Specyfikacja CDAudio i tak przewyzsza to co wypluwa Amiga.
Im mniej "sciemnionych/przeliczonych" bitow tym lepiej. Zadne HDAudio nie jest tu potrzebne.
Liczy sie tylko bitrate i to zeby bylo zakodowane w stereo, a nie w joint ;)

A ludziom ktorzy resampluja wszystko radze posluchac co potrafi wypluc nawet glupi WinAMP po magistrali ASIO. ASIO omija wszeklie resamplingi, jakie windows (WaveOUT/DirectSound) namietnie uskutecznia.
Zdziwicie sie jak dobrze brzmia te same utwory, jaka glebokosc i dynamika basu i sopranow uzywajac tego samego pliku, dekodera, karty muzycznej, wzmacniacza, kabli i glosnikow ;)

A SoundBlastery Live, Audigy1, Audigy2 to najlepsze karty Creativa.
Tylko programisci dali ciala. Zainstalujcie alternatywne sterowniki kXproject, posluchajcie, pozgarniajcie kopary z podlogi i zamilczcie.
A nie jakies Crystalizery z kart XFi, ktore ubarwiaja dziwek po swojemu na wszelkie sposoby.
Audigy 2ZS Gold+kXproject bede sie trzymal, dopoki w komputerach beda montowali zlacze PCI :D A kto sie nie zgodzi ten zakrawa juz pod Audio VooDoo ;]



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 17:29:01
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem