[#61] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #58

Nie ma żadnego ani jednego powodu aby używać 16bit skoro jest 24bit. Nie ma też powodu pisać "totalna bzdura" na "szczególnie nie w MODach dla których 16bit 44KHz jest aż nadto" bo na tej samej zasadzie te 16bit i 44KHz jest potrzebne co i 24bit 192KHz.

Masz nikłe widać pojęcie o tym jak to działa i po co te 24bit 192KHz w ogóle Oczywiście sygnał do karty wystarczy 16bit 44KHz bo więcej ciężko usłyszeć zarówno przez ucho jak i sprzęt który nawet pełnych 16bit nie potrafi odtworzyć bo takiego jest bardzo mało a tych z dynamiką >96dB to już w ogóle...
Jednak w procesie generowania dźwięku precyzja jest znacznie lepsza dla wyższych formatów i z nich można ładnie przerobić na 16bit 44KHz z dużo lepszą jakością niż można by uzyskać generując bezpośrednio plik 16bit 44KHz. A do odsłuchu na żywca jeśli ma się kartę 24bit najlepiej używać już tej wyższej precyzji skoro dla nawet wolnych starych wieloletnich PC to żaden problem.

a jeśli uważasz że akurat generowanie pliku odrazu i tylko do 16bit 44KHz jest ideałem to dlaczego tak uważasz? Ani sprzęt Amigi ani specyfika MODów (i każdego innego modułu) nie ma nic wspólnego z akurat 16bit a już tym bardziej z 44.1KHz.

I ja nic o 8bit nie pisałem. WRĘCZ PRZECIWNIE, pisałem że 8bit to najgorszy z możliwych format bo Paula i każdy jeden format modułów używa więcej od 8bit. Zastanów się co piszesz w ogóle...

No, standardowa audiofilska gramatyka "więcej", "lepiej" itp. Tylko nie wiadomo co to znaczy to "lepiej". Tylko nie wiem co miał na myśli 4-mat/anarchy pisząc w modku "interpolation off" http://dl.dropbox.com/u/4816829/4MAT-BH.XM . Pewnie chciał żeby było lepiej charczało , bo dla niego lepiej=gorzej?
Problem modułów to sample niskiej jakości z niskimi częstotliwościami przez to w zakresie wysokich częstotliwości nie ma co grać. No chyba że nie ma filtrowania, wtedy zasadą "odbicia" dorabiane są dodatkowe częstotliwości. Brzmi to zwyczajnie sztucznie i irytująco. Wszystko fajnie jak ma się badziewny sprzęt który i tak wysokie częstotliwości przytłumia (czyli zapewne 99% sprzętu jaki ludzie mają w ogóle którzy modułów słuchają) i je niewyraźnie odgrywa bo nie ma wystarczającej precyzji w tych częstotliwościach. Nawet Commodore dało filtry do Amigi ograniczające wysokie częstotliwości właśnie aby nie irytować ludzi Oczywiście rozwiązanie w Amidze to cyrk na kółkach. Dzisiaj można lepiej :D

Jak ktoś lubi to niech nie używa filtrów ani filtrowania konwersji częstotliwości sampli. Niech sobie używa 16bit 44KHz jeśli uważa że wyższe formaty nie są mu potrzebne. Jednak czepiać się do kogoś kto słusznie pisze że w przypadku generowania dźwięku z modułów WIECEJ => LEPIEJ jest zwyczajną głupotą. Czy te lepiej słychać czy nie może być tematem na dyskusję a to co ty tutaj pokazujesz to to że jesteś ograniczonym ksenofobem

ps. nie wliczam do tej puli emu0404 ani nawet x-fi. Wszystkie integry i ogromna część kart zewnętrznych odgrywając udial.wav pierdzi. No chyba że używa się Visty/Win7 i ustawi samplowanie na 48KHz (często domyślnie jest na 44.1)
i nie gonię za żadnym gralem. Nigdy nie twierdziłem że róznica jest słyszalna. Nic jednak nie szkodzi zrobić te zasrane mp3 porządnie skoro zamierza się go potem słuchać jakiś tam czas...



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 17:41:37
[#62] Re: Konwersja mod na mp3

@karaczan, post #60

nikt nie chce robić 24bit 96KHz z MP3 tylko z modułów. I chodzi o zasadę. Zawsze moduł zrobiony w 24bit 96KHz potem zresamplowany przy użyciu odpowiednich algorytmów do 16bit 44.1KHz będzie grał lepiej.

Akurat przy konwersji na PC wiele czasu się nie traci a można wszystko robić z automatu kilkoma kliknięciami. Ba, np. dbPowerAmp może zresamplować moduł i potem wrzucić do Mp3 za jednym zamachem OK

Co do ASIO to popieram. Przynajmniej w XP to jedyny sposób aby dźwięk był dobry. W Viście/Win7 wolę KernelStreaming, nie dlatego że lepiej gra bo gra tak samo tylko dlatego że gra tak samo właśnie XP ma coś bardzo nie tak z całym systemem dźwięku i trzeba się uciekać do ASIO (oczywiście natywnego a nie ASIO4ALL)

[#63] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #61

skoro zignorowałeś moje pytania, ja zignoruję Ciebie. Tymbardziej, że rozmowa z Tobą (co jak pisałem wczesniej, jest typowe dla 90% tzw. "audiofili") nie ma sensu.
[#64] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #63

no fajnie, audiofilofobie, argumenty się skończyły?
a na pytania odpowiedziałem w ps.

nast razem nie będę pisał nigdzie słowa audiofil bo można się na jakiegoś uprzedzonego kretyna nadziać...

ps. temat niedługo poleci. Niech tylko moderator tu zajrzy



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 17:48:20
[#65] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #64

no fajnie, audiofilofobie, argumenty się skończyły?



Wiem, to ta gra co wygrywa ten co napisze ostatniego posta ale ja właśnie odpadłem. I tak tych specyfikacji się nie doczekam, a tylko filozoficzne bajdurzenia, więc graj dalej sam.
[#66] Re: Konwersja mod na mp3

@grg, post #65

a na co Ci specyfikacje?
ważne jest że udial.wav na większości kart źle gra. Nic innego się nie liczy. Jeśli jakiś Realtek napisze że jego super złom gra 44.1 to nic nie znaczy. Nawet mój Xonar nie uważam aby miał dobrą implementację 44.1KHz mimo że udial gra dobrze bo są inne testy gdzie mógłby lepiej grać natywne 44.1KHz. I testami właśnie się takie rzeczy sprawdza a nie specyfikacją.

a że kończysz dyskusję to dobrze bo właściwie nie miałeś nic do przekazania oprócz zbluzgania mnie i zanegowania każdego mojego słowa i wszystko nie na temat dodatkowo bo ja przynajmniej napisałem jak zrobić porządnie mp3 a ty absolutnie nic



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 18:03:04



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 18:04:57
[#67] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #62

Nie bedzie gral lepiej MOD przelozony na 24bit a potem resamplowany do 16.
Ale to tylko moje zdanie, nie musi sie nikt zgadzac z tym ;)
Te powiedzmy MODowe sample 8bit, zostana przerobione na 24bit, dodajac puste bity, zajmujace tylko nie potrzebnie miejce, do tego wykalkulowane za przeproszeniem z dupy z interpolacji i tak 8bit.
A potem te 24 chcesz przerabiac na 16, co z koleji utraci czesc informacji dodanych z dupy przez interpolacje do 24bit. Masz pewnosc ze wezmie sie za te informacje glowne, czy za te "dodane" przez interpolacje?
Skoro audiofile to purysci (czyli byc jak najblizej tego co chcial przekazac autor, co kolwiek by to nie znaczylo) chcesz resamplowac to 2x? Utracisz wiecej oryginalnych informacji niz przy 1krotnym resamplingu.
Chyba ze autor chcialby podlaczyc Amige do PC z dobra karta muzyczna i ripowac do mp3 czy tez innego formatu to co wypluwa sama Paula po chinchach. Wtedy MOZE mialo by to jakis sens.
Ale mnie sie i tak to nie widzi, bo z tego co czytalem to zalozmy ze Paula po swoich mixowaniach kanalowych wypluwa dziwek w okolicach 14bit.
To czemu blizej do oryginalu, co dostanie mniej bitow wyliczonych z dupy? :D
16 czy 24bit?

Tak poresamplowany MOD moze grac lagodniej, dla wiekszosci lepiej, i tu sie zgodze. Wszystko zostanie "wygladzone".
Ale skoro mowimy o poprawie jakosci dziweku to nie gadajmy o Audio(pedo)filizmie. Bo to 2 rozne rzeczy!
To juz nie bedzie jakosc oryginalu! :P



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 18:13:06
[#68] Re: Konwersja mod na mp3

@karaczan, post #67

To czy będzie grał lepiej zależy od samego dekodera modułów. Jeśli pracuje wewnętrznie w np. 32bit do SSRC sampli, efektów i końcowego miksowania a potem tylko ditheruje w dół to lepiej grało nie będzie. Jeśli jednak dekoder używa końcowej jakości do obliczeń to lepiej robić tak jak napisałem 24bit -> 16bit.

Sampli nikt nie zwiększa do >8bit ale już miksowanie ich razem, z różnymi częstotliwościami to inna bajka. Sam proces resamplingu sampla (a ten jest w modułach za każdym razem jak gra prawie jakikolwiek dźwięk) zachodzi dokładniej jak docelowa rozdzielczość jest większa od rozdzielczości bitowej sampla. Do tego dochodzą efekty i końcowe miksowanie. Więcej w tym procesie = lepiej.

Z resamplingiem jest tak zaś że jeśli dekoder ma SSRC to lepiej nie używać >48KHz i resamplingu w dół do MP3 bo to bez sensu i wtedy więcej != lepiej. Ale tylko w tym przypadku. Różne są algorytmy i większość znanych mi dekoderów używa od filtrowania liniowego do jakichś wysoko-wydajnościowych rozwiązań raczej a nie SSRC.

Czyli ostatecznie dobrze zrealizowany dekoder nie potrzebuje tych kroków :D
Czy dekodery są dobrze zrobione? Tego sam nie wiem :( Jak słucham na żywo to jakby nie było lepiej użyć 24bit i przynajmniej 48KHz (tyle ma dekoder w winampie, mi styka :D) a jakbym chciał przekonwertować na MP3 to bym też tym winampem zgrał do tych 24bit 48KHz i zrobił MP3 320kbps w pełnym stereo w 48KHz oczywiście 16bit z ditheringiem. Konwersja 24bit -> 16bit byłaby za jednym zamachem co do MP3 bo używam dbPowerAmpa do takich rzeczy.

W najgorszym przypadku jeśli in_mod.dll te 24bit ma tylko na zasadzie że dodaje zera na końcu to i tak nic nie tracę ich używając OK

ps. jest jeszcze jakiś bass player do winampa. Trzeba by go spróbować na różnych dziwnie grających modach. Może być lepszy albo i gorszy :)

ps2. wydaje się grać sporo fajniej. Lepiej nawet od modplugplayera :D i ma wybór protracker/fastracker :D

http://www.winamp.com/plugin/bass-module-player/132367



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 18:47:09
[#69] Re: Konwersja mod na mp3

@XoR, post #68

Widzisz, i tu pojawia sie magiczne slowko "fajniej" ;)
Fajniej nie znaczy dobrze, ani jak oryginal.
Crystalizer z SB XFi tez brzmi "fajnie".
Pluginy typu DFX, czy glupie SRS WoW tez brzmia fajnie.
Ale czy brzmia tak jak powinny? NIE! Graja tak jak wiekszosc ludzi lubi, dodajac od siebie od groma podbic i wygladzen.
Wiec skonczmy bezsensowne klotnie o audiofilskim puryzmie ;]

16bit, 44.1khz tak jak 640kb pamieci konwencjonalnej. Powinno wystarczyc kazdemu :D
A jak nie to resampling, filtry, eq...
I rozeszerzenia ramu ;)

[#70] Re: Konwersja mod na mp3

@karaczan, post #69

Powinno wystarczyc kazdemu

Tylko do odsłuchu. Chociaż L.V. Beethovena polecam słuchać na słuchawkach i kartach 24 bit ASIO. Chodzi o specyficzne potrzeby, ponieważ Metallice z powodzeniem można słuchać w 16 bit, a nawet w 14 bit na Pauli.
Natomiast modułów MOD nie da się w ogole słuchać na słuchawkach. Ohyda, większości nie da się słuchać nawet na głośnikach mimo ciekawych aranżacji.
Jeżeli moduły, to łykam tylko te klasy DBM z użyciem sampli 16 bit.

Natomiast do nagrywania muzyki w studio, rozdziałka 16 bit nie nadaje się w ogóle. Nagranie i obróbka musi przebiegać w trybie 24/32 bit. :)



Ostatnia modyfikacja: 08.05.2011 20:27:56
[#71] Re: Konwersja mod na mp3

@lucky770, post #1

Temat od dawna nie dotyczy Amigi. Do hydeparku go! buuu!

[#72] Re: Konwersja mod na mp3

@Andrzej Drozd, post #56

001 = XMPlay
002 = MPT
003 = Hippoplayer

Tak w kwestii informacyjnej :)

[#73] Re: Konwersja mod na mp3

@AceMan, post #72

i ten tego tej... "niepowtarzalnej...". Amiga rulez! joker
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem