[#1] Doom III nadchodzi
Przed kilkoma dniami Huno wznowił pracę nad amigowym portem legendarnej gry Doom III. Poniższa wersja jest tylko zajawką z postępu prac i oczywiście nie nadaje się jeszcze do publikacji, bo nie wygląda jeszcze tak jak powinien wyglądać pełnoprawny Doom III, a prędkość działania pozostawia do życzenia ze względu na obciążenie włączonym debugowaniem. Niemniej pokazuje że Huno w zasadzie w 2 dni osignął takie same jeśli nie lepsze efekty niż spece od Dooma dla Morphosa w dwa lata. Jest zatem szansa że jeszcze tej wiosny amigowcy zagrają w pełnoprawną produkcję działajacą i prezentującą się tak jak byśmy wszyscy sobie tego życzyli.

[#2] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #1

HunoPPC pisze:

Then 2 versions will be released:
without native shaders
With native shaders
[#3] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #2

Jesli z shaderami bedzie działać na Amidze jak na Linux ( na tej samej Amidze, zresztą ) to będę grał. OK
[#4] Re: Doom III nadchodzi

@arturB, post #3

Doom3 i Doom3 Resurrection of Evil.
Gamma, fullscreen, lights effects.




Ostatnia aktualizacja: 30.03.2022 19:21:42 przez Amig_OS
4
[#5] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #4

No fajnie, że jest, ale chyba tych shaderów dalej nie widzę, a bez nich gra wygląda słabo
1
[#6] Re: Doom III nadchodzi

@BULI, post #5

Spokojnie ... będzie wersja z shaderami i bez nich. Tak jak napisał HunoPPC.
Wszystko zależy od posiadanej karty graficznej.
1
[#7] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #6

Trzymam kciuki OK
[#8] Re: Doom III nadchodzi

@BULI, post #7

"Dla informacji funkcje, które muszę dodać/naprawić to:
Efekty świetlne
Tryb pełnoekranowy (jeszcze nie zaimplementowany)
Tekstury z wygładzaniem
Menu znaków
Czcionki w ttf zamiast grafiki
Sekwencje wideo z wygładzaniem
Funkcje ładowania obrazów EGL_wrap jpeg png bmp
Wsparcie joysticka
Altivec dla wyposażonych maszyn

Następnie zostaną wydane 2 wersje:
bez natywnych shaderów
Z natywnymi shaderami"


Powyższa lista rzeczy do zrobienia została opublikowana przez Huno jakiś tydzień temu, kiedy projekt był w jeszcze bardzo wczesnym stadium i było widać mnóstwo artefaktów na ekranie. Wydaje się jednak że przez te kilka dni autor amigowego portu uporał się z wszystkimi lub niemal wszystkimi założeniami. Tak więc nie wykluczone że już w kolejnym materiale wideo przyjdzie czas na shadery.
2
[#9] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #8

Doom3 AmigaOS 4x part 7 W.I.P:

Shadow effects working now
Lights effects working now
Animation of objects 60% working

3
[#10] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #9

Co taki słaby klatkarz.
[#11] Re: Doom III nadchodzi

@mmarcin2741, post #10

Wszystko odpalone na pełnym debugu.
[#12] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #9

O GoldED, czyli jednak ktoś z tego jeszcze korzysta OK
[#13] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #1

Niemniej pokazuje że Huno w zasadzie w 2 dni osignął takie same jeśli nie lepsze efekty niż spece od Dooma dla Morphosa w dwa lata

Dwa dni? Naprawdę można zrobić taki port w dwa dni? wow! :)
[#14] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #9

Fajnie to wygląda. Gratuluję programistów Amiga OS 4 z takimi umiejętnościami!

Jednak z punktu widzenia gracza, chciałbym zwrócić uwagę, że dopóki nie zdobędziemy "kostki dusz" gra Doom III jest wyjątkowo przygnębiająca. Według mnie realizm ujmuje grze całą zabawę.

Zdecydowanie wolę starsze gry FPS, zarówno na PC jak i Amigę. Więcej zabawy, wszystko na luzie. Oczywiście to moja opinia.

Podobnie jest z grami strategicznymi RTS. Te bez Shaderów są dla mnie bez wątpienia bardziej grywalne, a grafika czytelniejsza.

@Michał Żukowski

To jest zapewne Cubic IDE. A z jakiego IDE kolega korzysta na systemie NG? Bo ja np. pisałem edytor ikon w CygnusED, który uważam za świetny procesor tekstu dla programisty.

Używam CygnusEDa na bieżąco na swojej Amidze 1200.

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2022 10:43:10 przez Hexmage960
[#15] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#16] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#17] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#18] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#19] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #9

Doom3 AmigaOS 4x part 8 W.I.P

First run test with a MOD d3xp "Resurrection of Evil":




Ostatnia aktualizacja: 08.04.2022 20:29:21 przez Amig_OS
2
[#20] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #19

Doom3 AmigaOS 4x part 10 W.I.P MOD "Hard Corps"

1
[#21] Re: Doom III nadchodzi

@luk, post #13

Huno korzysta z kodu Cowcata i nawet o tym nie wspomina.
[#22] Re: Doom III nadchodzi

@Artur Jarosik, post #21

Podobno współpracują?
[#23] Re: Doom III nadchodzi

@BULI, post #22

Chyba nie za bardzo:
Cowcat:
So a famous developer is porting Doom3 to AmigaOS4 (famous specially for not giving back GPL code that he uses). Claims that he's resuming his work that he started in 2018 (fine). Now, for a bunch of videos he releases documenting his progress (for their fans - cash please), one can see that he blatantly uses my MOS sources: He didn't even remove my output debug code and hacks that are not in original Dhewm3. All good.
5
[#24] Re: Doom III nadchodzi

@Artur Jarosik, post #23

Ajjj..
[#25] Re: Doom III nadchodzi

@Artur Jarosik, post #23

Może poczekajmy na wydanie ukończonej wersji portu wraz z dokumentacją, podziękowaniami i opisem praw autorskich.

Możesz podać źródło wypowiedzi ?
[#26] Re: Doom III nadchodzi

@Artur Jarosik, post #23

No tak, niebieskie trolle słynące z torpedowania amigowych inicjatyw już osiągnęły swój pierwszy cel, filmów nie można zobaczyć. Tak to jest, jak się jest słabszym programistą i robi się gorsze porty Dooma od konkurencji, to się szuka sposobów na zdyskredytowanie lepszego programisty.
[#27] Re: Doom III nadchodzi

@Artur Jarosik, post #23

Kod Cowcata jest bezużyteczny z shaderami AmigaOS4.
Nie da się go uruchomić na AmigaOS4 i jest zdegradowany do używania na starych radeonach.

Port HunoPPC nie zawiera żadnego kodu pochodzącego z gita Cowcata gdyż jest oparty na innym silniku.
Zawiera także wsparcie dla MODów.

O wszystkim zapewne dowiemy się niebawem po opublikowaniu ostatecznej wersji portu Doom3.

Żeby nie tworzyć teorii spiskowych proszę o cierpliwość i danie szansy programistom aby ukończyli swoje projekty i odnieśli się do wszystkich kwestii spornych.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 14:28:32 przez Amig_OS
[#28] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #26

Pierwsze słyszę, żeby Artur Jarosik był niebieskim trollem
[#29] Re: Doom III nadchodzi

@Amig_OS, post #27

skąd zatem pojawiło się "didn't even remove my output debug code"...
[#30] Re: Doom III nadchodzi

@michal_zukowski, post #29

Sprawa jest dziwna. Na chwilę obecną wygląda to tak:

Huno: Próbuję jeszcze raz zasiąść do Dooma III, odkurzając swój niedokończony port sprzed 4 lat. Tu macie filmy.
Cowcat: Kolego, korzystasz z mojego kodu, co widać na filmach, po komunikatach debugu w konsoli.
Huno: To nieprawda, kod jest mój i nawet niespokrewniony z Twoim. A na poparcie moich słów właśnie usunąłem filmy, o których przed chwilą wspomniałeś.
6
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem