[#31] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #30

Dodatkowo obie wersje wyglądają prawie identycznie, co dziwi przy dużo lepiej rozwiniętych shaderach w AmigaOS4. Przecież wersja dla AmigaOS4 powinna zjadać MorphOSową na śniadanie.
[#32] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #28

Pierwsze słyszę, żeby Artur Jarosik był niebieskim trollem


Ale człowiek, którego cytuje już tak.
[#33] Re: Doom III nadchodzi

@michal_zukowski, post #31

Dodatkowo obie wersje wyglądają prawie identycznie


No niestety nie, Huno tłumaczy że MOSowa wersja jest bezużyteczna, bo np. nie zawiera refleksów i cieni, które widać na filmach Huno.
[#34] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #33

dlatego napisałem prawie
1
[#35] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #30

[#36] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #26

Człowieku, uspokój się, to tylko gra, zwykła gra. A jeśli chodzi o to czy programista portu na AOS4 korzystał z kodu programisty portu na MOS to ja mam odpowiedź na swoje pytanie zadane do tego zdania, którego jesteś autorem:

Niemniej pokazuje że Huno w zasadzie w 2 dni osignął takie same jeśli nie lepsze efekty niż spece od Dooma dla Morphosa w dwa lata

Wychodzi na to, że to jest możliwe, jak się korzysta z nieswojego kodu
[#37] Re: Doom III nadchodzi

@luk, post #36

Tak to zwykła gra, jak dla mnie osobiście względem grywalności gorsza niż Doom 1. Niemniej ta gra to trochę taki symbol jakim kiedyś był Doom 1 dla klasyka. Tyle lat było gadane że się nie da, no i na NG też X lat było gadane, " Po co co te nowe kary, te nowe 3D itd, skoro nawet Doom III nie działa.". Tak więc miło było dla części amigowców patrzeć jak etapami ten Doom 3, w końcu jednak się rodzi. Przez te głupawe podchody krowiego kota, już tego nie zobaczymy. I choć w pełni rozumiem motywację Huna by nie karmić trolli, to jednak zawsze szkoda. Tak więc ja mam prawo wyrażać dezaprobatę dla oskarżeń krowiego kota bo jego działalność już przyniosła negatywny skutek.

Poza tym tak można zrobić port we wczesnej wersji w parę dni, wszak źródła są otwarte. Tak, skoro Huno twierdzi że to co zrobił krowi kot jest dla niego bezużyteczne to ja mu wierzę.

Po pierwsze to on wie lepiej od niebieskiego ludka z czego sam korzysta. Po drugie Morphos jest systemem retro z retro 3D, więc mosowe produkcję tego typu nie mogą być bazą dla produkcji dla Amigi NG. Tak samo jak np. bazą dla amigowe go portu International Karate nie była wersja z ZX Spectrum, tylko z Atari ST. Po trzecie krowi kot nie jest dla mnie żadną wyrocznią. Tworzy np. gry dla WOSa, które nie działają na AOS 4, mimo że inni potrafią robić je tak by na nowym AOS działały. To natomiast oznacza że albo jest kiepskim fachowcem, a takiego nie ma co słuchać. Może też facet umie, ale specjalnie sabotuje Amigę NG, wtedy jednak też jest niewiarygodny w roli obiektywnego eksperta, który Amidze NG dobrze życzy.
[#38] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #37

Amigowanie w wykonaniu Mufy - Robisz to źle.
7
[#39] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #37

Przypominam tylko, że Cowcat jest w gruncie rzeczy klasykowcem, a z MorphOSa korzysta raczej dlatego, że jedyne sensowne SDK dla WarpOSa jest na MorphOSie.
[#40] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #37

Ale weź no nie ekstrapoluj naszego typowo polackiego zachowania, gdzie ktoś daje przysłowiowego "fucka" o to, kto czego używa, na bądź co bądź, dobrego i ogarniętego programistę, jakim jest cowcat i który zapewne mam totalnie w tyłku kolory koszulek i po prostu używa to, co lubi. I portuje gry na to, na co mu wygodnie. Zreszta @michal_zukowski ci wyżej w sumie to samo już wyjaśnił.
[#41] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #37

Fajnie jakby zainteresowani Panowie sami wyjaśnili bezpośrednio między sobą dyskusyjne kwestie i w efekcie powstał jednak port tego Doom'aIII.

Mnie ta gra nie leżała, pamiętam, że odpaliłem pograłem 20 minut i stwierdziłem, że za ciemno i w ogóle nie tego się spodziewałem, liczyłem na coś w klimacie dwóch poprzednich wersji. Teraz jednak wydaje mi się, że zbyt szybko skreśliłem tą grę i warto dać jej druga szansę bez sugerowania się tytułem.

Mam nadzieję, że port zostanie dokończony i zobaczę jak to hula z shaderami ok, racja
2
[#42] Re: Doom III nadchodzi

@_arti, post #40

Wiesz, ja nigdy nie stosuję kryteriów narodowościowych i na podstawie historii ostatnich 20 lat nie uważam że wojenki czy inne szpileczki to coś przypisane wyłącznie Polakom, wręcz przeciwnie wcale nie jesteśmy tutaj w awangardzie. A Rzookol ma prawo tłumaczyć na swój sposób wiele rzeczy. Natomiast każdy forumowicz może w ciemno takie tłumaczenia brać za pewnik lub przeanalizować fakty. A fakty są takie że port Dooma 3 dla Morphos to jest projekt, który nie wygląda jak jakichś odprysk od projektu dla klasyka, tylko jak projekt zaangażowanego Mosisty. Ja oczywiście nie szufladkuję też z automatu że ktoś kto jest sympatykiem MOSa musi być przeciwnikem AOSa., jest kilku programistów, którzy jak można przypuszczać nie mają z tym problemów, nie wiem np. RNO. Z drugiej strony naiwnością byłoby przypuszczać że absolutnie żaden programistą MOSowy nie darzy AmigaOS 4 niechęcią, tylko dlatego że nie jest Polakiem.
[#43] Re: Doom III nadchodzi

@BULI, post #41

Nie sądzę aby obaj panowie podyskutowali między sobą, zwłaszcza że ze względu na zainteresowania i sympatie nie udzielają się raczej na tych samych forach. Huno chyba nie udziela się na Morph.zone a Cowcata w ogóle nie kojarzę z Amigans..net. Natomiast fajnie by było by obaj dokończyli w spokoju swoje wersje Dooma, bez niepotrzebnych komentarzy, dotyczących pracy drugiej strony.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 12:39:53 przez MUFA-amigaone-pl

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 12:53:47 przez MUFA-amigaone-pl
[#44] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #43

fajnie by było by obaj dokończyli w spokoju swoje wersje Dooma, bez niepotrzebnych komentarzy, dotyczących pracy drugiej strony.


Oskarżenie jest jednak dość poważne (przypomnę - chodzi o przywłaszczenie sobie cudzej pracy bez uznania autorstwa), sprawie należy się więc wyjaśnienie. Wypowiedzi w stylu "niech już panowie spokojnie dokończą swoją pracę" wydają mi się więc nie bardzo na miejscu. Zwłaszcza po tym jak w nerwach zwyzywałeś Cowcata od "krowich kotów".
5
[#45] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #44

GPL jest dość liberalną licencją, jesli nie udostępniło się nikomu swojej pracy nie wymaga udostępniania kodu źródłowego:
Programista, który chce włączyć jakikolwiek kod na licencji GPL do swojego projektu i móc projekt rozpowszechniać musi wypuścić całe swoje oprogramowanie na licencji GPL. Nie musi tego robić, jeśli oprogramowanie nie będzie rozpowszechniane.
źródło

Rozumiem rozgorycznie Cowcata jeśli został użyty fragment jego kodu, jednak jesli projekt pozostaje tylko na dysku huno to nie łamie on żadnej licencji.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 17:48:03 przez jarokuczi
[#46] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #44

Nie wiem czy sprawa jest poważna. Rzekłbym raczej iż pomówienia że strony niebieskich to standard. Już wcześniej pamiętam jak jakiś niebieski gostek z MOSTeamu oskarżył że jego kod jest użyty w amigowy SDK. Pamiętam też oskarżenia o nielegalność amigowego MUI i próby nacisków na pierwotnego autora MUI na podjęcie jakichś kroków w tej sprawie, co chyba skończyło się odwrotnym skutkiem do zamierzeń podjudzaczy, bo zirytowany Stuntz dał sobie spokój z MOSTeamem. Pamiętam wreszcie oskarżenia o korupcję wobec Daytony, który rzekomo za sponsorowaną przez Trevora wycieczkę do USA miał zrobić grę Tower 57, tak by była wydajniejsza na AOS4 niż na MOSie. Jednak prawdziwi amigowcy wyznają zasady friendshipu i nikt nigdy nie założył sprawy o pomówienie. Jestem przekonany że Huno też tego nie zrobi. Oczywiście nigdy też nikt z oskarżycieli nie złożył żadnego zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, co najlepiej świadczy o solidności podstaw dla ich oskarżeń.
[#47] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #46

niebieski gostek z MOSTeamu oskarżył że jego kod jest użyty w amigowy SDK


nie kod tylko nagłówki, zarzut był prawdziwy, nagłówki zostały usunięte z OS4 SDK i zastąpione własnymi

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 20:46:04 przez michal_zukowski
1
[#48] Re: Doom III nadchodzi

@michal_zukowski, post #47

No cóż Ty znasz okoliczności sprawy tylko z jednej strony, ale nie ważne bo nie chce mi się już o tych starych sprawach sprzed 10 lat gadać i wszystkjiego tłumaczyć, jak to wyglądalo od strony prorgmaisty z AOS 4. Mogę powiedzieć tylko tyle, właśnie pobralem Dooma 3 (tak na wypadek, gdyby kiedyś zaginął) dla Morphosa, także macie już astronomiczną liczbę 37 pobrań. No i czekam teraz tylko na upublicznienie wersji dla AmigaOS 4. Moi koledzy spod znaku niebieskiego motyla, przeciagając ten wątek mocno zmobilizowali mnie do tego bym wymontowal z jednego z moich pecetów leciwego Radeona 4650, włożył go do X5000 i nagał film porównawczy z Dooma 3 dla MOSa i Dooma 3 dla AOS, by wszyscy sami przekonali się na temat podobieństw obu wersji i czy zarzuty mają jakąkolwiek podstawę czy są absurdem. Tak więc kończę swój udział w tym watku na jakiś czas, ale obiecuję że jeszcze do niego wrócę.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 21:07:38 przez MUFA-amigaone-pl
[#49] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #48

Radeon 4650 nie zadziała na razie z MorphOSem w 3D. Max z 3D to R500 czyli X1950XT i słabsze.
[#50] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #44

W sprawie "afery" z Doom3 odezwał się do mnie na maila Cowcat i dostałem takiego oto emocjonalnego emila:
"..my Amiga programs don't have any code inside that disables the possibility of running on NG Amigas. That was a problem with gcc warpos that was fixed months ago by Hedeon. Of course I have to recompile all games again but not a priority now.
Also that I'm not a part of a "Morphos Gang Team against OS4".

Tell them those are retarded opinions: Bullshit all the way.

Other than that, OS4 Doom3 videos showed my own debug code for a particular MOS problem with TinyGL in plain sight: None of this came from D3 official sources (old or new). And in the beginning videos looked very familiar to me: Render has only on pass textures because TexGen doesn't work on MOS (and is disabled) and the first OS4 videos looked like that. Again none of that is from D3 sources (just me doing crap).

Programs evolve from one developer to another but claiming that this is his own stuff is not fair. More than that he never published any of this work while being most of his stuff "GPLed".

OF COURSE I downloaded some video from his channel just in case he did "something". As he does now "privating" the videos.

To be clear, claiming that this is his own "unique" work pisses me off. Definitely not.
He should wrote "I took the MOS port (or some of it) and made my own.".

Ask why he put away the videos and why he never publish sources.

My two cents."


Ostatnia aktualizacja: 19.04.2022 12:36:27 przez recedent
1
[#51] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#52] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#53] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#54] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom III nadchodzi
[#55] Re: Doom III nadchodzi

@BULI, post #50

A więc już wiadomo:
Cowcat dodał w źródłach wypisywanie w logu:
-----Alloc more headers in. Size = "SomeValue".
-----Alloc more headers out

Linijki te pojawiły się w logu od wersji D3 z AmigaOS4. Nie ma możliwości, żeby Huno wymyślił te same teksty i formatowanie sam więc to jest dowód, że wziął źródła (część źródeł) od Cowcata. Abstrakcją wydaje się natomiast jego dalsze działanie z zaprzeczaniem, usuwaniem wideo. Nie jest ujmą na honorze wzięcie źródeł dostępnych w sieci i przerobienie na własny system operacyjny. Przecież tak samo było z MorphOSowym MPlayerem i portem dla AmigaOS4.

Najładniej by teraz było, jakby Huno przeprosił, a Mufa napisał że został wprowadzony przez Huno w błąd. Sprawa jest dość prosta, a wyszła z tego biedadrama.

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2022 14:14:45 przez michal_zukowski
9
[#56] Re: Doom III nadchodzi

@michal_zukowski, post #55

A więc już wiadomo:
Cowcat dodał w źródłach wypisywanie w logu:
-----Alloc more headers in. Size = "SomeValue".
-----Alloc more headers out

Linijki te pojawiły się w logu od wersji D3 z AmigaOS4. Nie ma możliwości, żeby Huno wymyślił te same teksty i formatowanie sam więc to jest dowód, że wziął źródła (część źródeł) od Cowcata. Abstrakcją wydaje się natomiast jego dalsze działanie z zaprzeczaniem, usuwaniem wideo. Nie jest ujmą na honorze wzięcie źródeł dostępnych w sieci i przerobienie na własny system operacyjny. Przecież tak samo było z MorphOSowym MPlayerem i portem dla AmigaOS4.

Najładniej by teraz było, jakby Huno przeprosił, a Mufa napisał że został wprowadzony przez Huno w błąd. Sprawa jest dość prosta, a wyszła z tego biedadrama.


No sprawa rzeczywiście jest prosta. Dwie osoby postanowiły tutaj rozpropagować zarzuty Cowcata, jednak żadna z nich przed publikacją jego wypowiedzi nie uznała iż byłoby rzeczą uczciwą i stosowną napisać również w tej sprawie do Huna by forumowicze obiektywnie mogli wyrobić sobie zdanie na podstawie argumentów obu stron. Do tego doszły opinie paru userów Morphosa, którzy choć gdy im wygodnie (np. gdy idzie o zarzuty Bena co do legalności MorphOSa) piszą iż świętą zasadą jest domniemanie niewinności i skoro Hyperion nie przedstawił sprawy przed sądem, to żadnej sprawy nie ma, to tutaj nie mieli najmniejszych oporów by z marszu postawić Huna pod pręgierzem. Tak że jest rzeczą oczywistą że jako jeden z nich znalazłeś sobie jakiś pretekst by z miejsca wydać werdykt. W sumie nawet rozumiem iż bardzo byś chciał by nakreślony przez Ciebie scenariusz się sprawdził. Wszak w takim wypadku uniknąłbyś miana naiwniaka i tego który w ciemno opowiedział się po stronie osoby, która jest czarnym charakterem tego konfliktu.

Niestety mam dla Ciebie bardzo złe wieści, wkrótce sprawdzi się kompletnie odmienny scenariusz, czyli taki w którym to nie Huno a Cowcat będzie zobowiązany do przeprosin i nie Mufa, a m.in. Rzookol będzie jedną z osób, która została wprowadzona w błąd. Tymczasem w oczekiwaniu na ostateczne i niebudzące wątpliwości wyjaśnienie sprawy (a zapewniam na 100% że tak się stanie, bo to już poszło za daleko). Skoro już wyskoczyłeś tutaj z kwestią odtwarzaczy filmów, proponuję byś obejrzał film dotyczący MPlayera na AmigaOS 4. Tak się bowiem składa że dla systemu Amigi czwartej generacji dostępne są 4 różne forki MPlayera i tylko jeden z nich (Mplayer MUI) jest portem z MOSa. Niestety jest to najgorsza odsłona tego odtwarzacza dla mojego ulubionego systemu, której używania zdecydowanie odradzam.
[#57] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #56

Odnośnie MPlayera to oczywiście chodziło mi o pierwszą wersję MPlayera, która kiedykolwiek pojawiła się na AmigaOS4. Czyli wersje z początku 2005. Użytkownicy lekko marudzili https://amigaworld.net//modules/newbb/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic_id=9827&forum=14&start=20&viewmode=flat&order=0#127404 że wywala niekoszerny debug :)

Available audio output drivers:
ahi AHI audio output using low-level API (MorphOS)
ahi_dev AHI audio output using high-level API (MorphOS)

Wszystkie pozostałe wersje MPlayera, które powstały dla MorphOSa i AmigaOSa opierają się o ten pierwszy port MPlayera dla MorphOSa (choć pewnie z oryginalnego kodu zostały tam szczątki).

Co do Dooma3, to to co napisał Cowcat wydaje się spójne i logiczne (pod względem życiowym i programistycznym). Oczywiście ciężko być 100% pewnym, gdy nie widzi się źródeł od Huno (źródła Cowcata razem z historią zmian są na githubie więc każdy może przeanalizować rozwój, rzeczone linijki debugu pojawiają się na internecie tylko w repo Cowcata). Jeśli wyjdzie inaczej to oczywiście przyznam, że się myliłem (ale tu by musiała wyjść sytuacja, że Cowcat podkradł źródła od Huno).



Ostatnia aktualizacja: 20.04.2022 00:52:59 przez michal_zukowski

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2022 00:55:12 przez michal_zukowski
1
[#58] Re: Doom III nadchodzi

@michal_zukowski, post #57

ale tu by musiała wyjść sytuacja, że Cowcat podkradł źródła od Huno


To by się chyba musiał włamać mu do domu, bo z czego jak z czego, ale z udostępniania swojego kodu to kolega Huno nie słynie...
[#59] Re: Doom III nadchodzi

@recedent, post #58

No, no, no, to że 100 razy powtórzysz oskarżenia Cowcata nie będzie znaczyć że nagle staną się prawdziwe. W zasadzie paradoksalnie to sytuacja jest odwrotna do tej jak to próbuje się tutaj przedstawić. Mianowicie Huno doskonale wie że masa rzeczy na MOSa została zrobiona w oparciu o jego źrodła, przy czym nigdy nie przyszło mu do głowy by robić z tego aferę.

No więc sugeruję odwiedzić Twój ulubiony portal i przenanalizować opis na przykład tej gry, zwłaszcza polecam sam koniec opisu, kumu tam autor MOSowej wersji dziękuje za pomoc (którą, jak się można domyśleć było udostępnieniie źródeł).
[#60] Re: Doom III nadchodzi

@MUFA-amigaone-pl, post #59

doskonale wie że masa rzeczy na MOSa została zrobiona w oparciu o jego źrodła, przy czym nigdy nie przyszło mu do głowy by robić z tego aferę


Jeśli uznaje się autorstwo to nie ma z czego robić afery.

to że 100 razy powtórzysz oskarżenia Cowcata


To akurat nie są słowa Cowcata, tylko BSziliego:

Huno doesn't release the source for his ports (at least I never saw him doing so, or respond to such requests), so it's not like Cowcat will be able to check the code afterwards.


P.S. Zanim zaczniesz swoje tradycyjne wywody - BSzili to też nie jest MorphOS-owy developer. Kiedyś siedział bardziej w AROS-ie, teraz z kolei bardziej w klasyku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem