[#61] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #58

http://aminet.net/package/disk/misc/ImageMount

i inne
[#62] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #60

Z tego co pamiętam najlepszym rozwiązaniem problemów z Settlers2 i HoMM było włączenie extension Sound Manager. Mogę niedokładnie pamiętać nazwę ale mnie to pomagalo. Inaczej tylko z save. Tam jest to nawet w ReadMe, do którejś z tych gier opisane.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2021 14:39:00 przez MisOr
[#63] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@MisOr, post #62

Wieczorem spróbuję.

Sprawdzę też montując obraz toast Settlers II programikiem Virtual CD/DVD-ROM Utility pod emulowanym Makiem, bo pod zwykłym Toastem nic to nie daje, a ktoś na EAB bodaj kiedyś pisał o użyciu Virtual CD lub czegoś podobnego...

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2021 15:16:45 przez Jacques
[#64] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #60

Chyba jeszcze mam, dam ci znać na priva.
[#65] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Solo Kazuki, post #64

Dzięki, ale w międzyczasie udało mi się osiągnąć pełny sukces
Jeszcze dziś wieczorem opiszę co i jak.
[#66] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #65

OK, po kilkunastu latach od pierwotnej walki z problemem niedziałania pełnej wersji S2, podczas gdy działało S2 Demo, udało mi się ustalić, że przyczyną jest konieczność podmontowania obrazu płyty Settlers 2 (w formacie .toast) nawet w przypadku używania złamanej wersji gry (nawet takiej, którą uruchamia się spatchowanym plikiem z [k] w nazwie). Jeśli się tego nie zrobi, próba uruchomienia kończy się zupełnym brakiem efektu.
Przy czym żeby gra wirtualną płytę zobaczyła, nie wystarczy podmontowanie obrazu w formacie .toast programem Toast (który też służy do nagrywania), trzeba użyć pełnoprawnego macowego progamu emulatora napędu CD/DVD, w moim przypadku sukces zapewnił "Virtual CD/DVD-ROM Utility".
W ten sposób NIE MA konieczności używania CD-ROMu lub jego emulacji w AmigaOS, wszystko odbywa się pod emulowanym Makiem.

Recepta (w oparciu o zasoby i wyszukiwarkę serwisu Macintosh Garden):
1. Szukamy "The Settlers II: Veni, Vidi, Vici"
2. Ze znalezionej podstrony wynikowej ściągamy spatchowaną wersję gry: settlersii.sit (7.42 MB) oraz obraz .toast płyty z grą: settlersii.zip (113.29 MB)
3. Szukamy i instalujemy Virtual CD/DVD-ROM Utility
4. W programie Virtual CD/DVD-ROM Utility montujemy obraz .toast płyty CD.
5. Z rozpakowanego settlersii.sit uruchamiamy grę poprzez ikonkę z [k] w nazwie.
6. Voila, działa bez problemu przy ustawieniu macowego ekranu 640x480x256 kolorów, przy czym gra z tego co widzę i tak po wyjściu pozostawia tę samą rozdzielczość, ale w większej liczbie kolorów i trzeba to sobie zmienić.

U mnie powyższa recepta sprawdza się na emulatorze Fusion z pluginem video amirefresh.
W końcu zadziałało coś, co nigdy nie działało. Kolejny etap to użycie RTG Warpa

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2021 22:11:01 przez Jacques
[#67] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #66

Jak to działa - jestem ciekaw. W ilu klatkach - jest bez problemu grywalne?
[#68] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Hexmage960, post #67

Z tym jest trochę dziwnie, grafika jest bez zarzutu, scrollowanie ekranu też, ale mam wrażenie, że całość działa nieco ślamazarnie i tutaj jakoś moc 060 się aż tak nie skaluje na szybkość samej gry, niewielka różnica między 66MHz 100MHz na pierwszy rzut oka. O ile ekran Amigi mam w 640x512x256, tak wydaje mi się, że Settlers2 przełącza emulowanego Maca w 15 lub 16 bitów i chyba to jest przyczyną, choć kolory w samej grze wyglądają idealnie
Cała reszta emulowanego macowego softu zasuwa na 060 w porównaniu z 030 OK Spróbuję na RTG gdy czas pozwoli.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 10:19:57 przez Jacques
[#69] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #68

No to może spróbuj przyspieszyć czas w grze? Były od tego skróty klawiaturowe.
[#70] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #68

Nie wiem, czy cię dobrze zrozumiałem, ale Settlers2 działa na ekranie w 8bitach ( i z tego co kojarzę to nie wykorzystuje większej palety).
Jak masz Warpa1260 to nie ma co udawać AGą, pod Pisasso96 powinno być normalnie z grafiką.
Wbrew pozorom 060 nie robi dużej różnicy (a czasem tylko kłopoty z kompatybilnością) w stosunku do 040, pomijam, że najmocniejsze oficjalne maki były z 040@40Mhz.
Ewentualnie sam zegar 060 powyżej 40MHz powinien pomóc w przyspieszaniu maka ok, racja
[#71] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@BULI, post #70

Trzeba pamiętać, że szmaciane maki w większości nie miały FPU i byle 040 z Amigi da kopa bo ma sprzętowy FPU. Dodatkowo Fusion podmienial jakieś fragmenty romu na optymalizowane wersje więc Amiga przeważnie jest szybsza od Maka z tym samym prockiem.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 10:52:52 przez michal_zukowski
[#72] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@BULI, post #70

Nie wiem, czy cię dobrze zrozumiałem, ale Settlers2 działa na ekranie w 8bitach ( i z tego co kojarzę to nie wykorzystuje większej palety).


Moje ustawienia ekranu dla Fusion: 640x512x256
Emulowany Mac:640x480x256

Gdy zmienię sobie ręcznie paletę MacOS-a na 640x480 w 15 lub 16 bitów, kolory blatu są przekłamane (mają prawo). Rzecz w tym, że startuję S2 z MacOS-em w 256 kolorach, a po powrocie z gry ekran zostaje właśnie w 15 czy 16-bitach i w trakcie uruchamiania gry widać, że coś kombinuje z ekranem. Wydaje mi się, że to może być dla samego intra, które leci z emulowanego napędu CD, a sama gra to 256 kolorów.
Tak czy siak, spróbuję z grafiką Warpa, taki jest plan tak czy siak i może będzie ciut szybciej, ale cała reszta działa baaardzo fajnie i mam monitor LCD-TV, który dobrze robi "deinterlace", więc i z AGA da się żyć OK

P.S. Ja porównuję 060 do Blizzarda 1230-IV, więc różnica jest ogromna :)
[#73] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Jacques, post #68

Z tym jest trochę dziwnie, grafika jest bez zarzutu, scrollowanie ekranu też, ale mam wrażenie, że całość działa nieco ślamazarnie i tutaj jakoś moc 060 się aż tak nie skaluje na szybkość samej gry, niewielka różnica między 66MHz 100MHz na pierwszy rzut oka.

Świetnie. Jakbyś miał czas i sposobność mógłbyś wrzucić filmik. Co do samej rozgrywki, to ludziki generalnie chodzą troszkę ślamazarniej w Settlers 2 - nie poruszają się z pełną płynnością.
[#74] Re: Rozwiązanie problemu z Settlers 2

@Hexmage960, post #73

Musiałbym porównać z wersją PC, bo tak naprawdę na poważnie do S2 przysiadłem w II połowie lat '90 i nie pamiętam dokładnie by porównać :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem