Komentowana treść: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a
[#1] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a
ikonki ładnie wypikselowane
grafika/interface też czytelna - mogła być fajna gra
[#2] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@jokov, post #1

Graficznie fajnie (OCS), ładniej by wyglądała od Dune 2 pomysł

Minniat: Zrób grę z tego OK

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2012 19:09:59 przez parallax
[#3] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@parallax, post #2

Grafiki wyglądają naprawdę super, Dune 2 graficznie przy tym wysiada.
Co prawda rok ten sam, ale jest jedno ale... Dune 2 wydali a tej nie...


Ostatnia aktualizacja: 12.12.2012 19:01:57 przez Radek_Cz
[#4] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a
Może ktoś się skusi i dokończy projekt ?
[#5] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Radek_Cz, post #3

Za Dune 2 stala duża firma a za tą gierką 3 ludzi. No i A1000. :)
[#6] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Deftronic/..., post #5

Grafika świetna aż brak słów. Ona jest lepsza nie tyle od Dune 2, ale nawet od Starcrafta. Moim zdaniem ta grafika bije na głowę wszystkie poznane przeze mnie RTSy, nawet te 3D. Dobrze, że została upubliczniona.
[#7] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Minniat, post #6

Miałem dobre skojarzenia tej grafiki z grą Tyrian. Tyrian
[#8] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Minniat, post #6

ej - przesadziłeś z tym entuzjazmem, niebieska (b255) woda, monokolorowe pojazdy??
- grafa czytelna i ok, ale do poziomu np. bitmap brothers z tego okresu to polotu nie ma...
a rts też niektóre ładne były

poza tym to tylko pakiet grafik (sprzed 20lat) zrobić coś z tym to... tak jak zrobić bez tego ;)

ale fajnie, że pokazali to
[#9] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Radek_Cz, post #3

Ten akurat obrazek wygląda dość średnio, bo został po partyzancku przeskalowany. Ale grafika wykonana starannie. Trochę szkoda wysiłku twórców, w sumie to dopiero po latach wychodzi ile było takich "gier, których nie było".
[#10] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@recedent, post #9

"...w sumie to dopiero po latach wychodzi ile było takich "gier, których nie było""

O to to panie Recendent, tak wlasnie powstaja legendy i basnie oraz mity gier komputerowych :)
Ktos namalowal troche grafiki, ktos pokazal ekran tytulowy a zaraz dopisuje sie historie, ze miala powstac gra, ktora wgniatala w ziemie itd. itp.
Tymczasem to wszystko, to jakies 10% gry i nazywanie "gra" paru screenow czy grafik, to jest po prostu gruba przesada.
Sytuacja jak zywo przypomina dzisiejsze amigowe produkcje - ktos tam zrobi skaczacego pamperka w amosie, czy samochodzik, ktory jezdzi w lewo i prawo po ekranie i juz szumne zapowiedzi niesamowitych gier, ktore maja powstac a nigdy nie powstana.

Te kilka screenow nie moze sie rownac z czyms takim jak Dune 2, mimo, ze bardziej kolorowe, to te grafiki nie maja zupelnie klimatu a budynki przypominaja jakies bezksztaltne kloce. Teren jeszcze jakos w miare dobrze wyglada ale pojazdy tez przypominaja zlepek oblych klocow.
Naprawde nie ma sie czym podniecac.
[#11] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@selur, post #10

Ależ ja wcale nie rozpływam się w zachwytach nad "RTSem, który wgniatał w ziemię", panie Selur. Dobrze wiem, że aby stworzyć grę potrzeba czegoś więcej niż czcza gadanina, nawet w grupie prywatnej :D. Piszę tylko, że grafika została wykonana starannie (nie to co w poniektórych współczesnych "potworkach" w Backbone), szkoda tylko że jednostki są w odcieniach szarości (chociaż z tego co widzę to chyba miały mieć różne kolory dla różnych stron konfliktu). Nie zgodzę się z Tobą, grafiki mają swój klimat, słusznie porównany do Tyriana (coś nawet za podobne, może to ten sam grafik?). Ściągnij sobie to archiwum i obejrzyj co znajduje się w środku. Choćby same tilesy do terenów - to jest naprawdę masa roboty.

A dla porównania - drugi przykładowy rysunek:


P.S. Nie myliłem się, Daniel Cook faktycznie jest autorem grafiki do Tyriana. Punkcik dla mnie i dla Dark Luke'a.

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2012 22:29:13 przez recedent
[#12] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@recedent, post #11

Swego czasu zrobiłem grafikę do pecetowej strategii FallWeiss, (okazała się coś jakoś 1998r). Kod gry powstaje równolegle z grafiką, programiście wystarcza byle bohomaz by sprawdzić czy jakaś tam funkcja działa, a grafik ma czas dłubać. Myślę, że jeśli grafika była tak wypieszczona to pisanie gry miało się już ku końcowi.
[#13] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Ancestor, post #12

Gdyby miała się ku końcowi, to chyba tylko utrata źródeł mogła by ją powstrzymać. Czasami grafik jest szybszy od kodera, a ten drugi szybko rezygnuje. No i zostaje tylko fajna grafika
[#14] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@jokov, post #8

Pozostaję przy swoim zdaniu, grafika wygląda naprawdę prześlicznie, klimatycznie bardzo podchodzi pod mój gust.

Jestem fanem RTSów i widziałem już kilka, zarówno w technice 2D i 3D. Ta grafika bije na głowę wszystkie produkcje, tak stylistycznie jak i jakościowo (nawet mojego ulubionego onegdaj C&C: Tiberiana Suna). Grafika jest jednolita, budynki nie wydają się "przylepione" do ziemi jak w większości produkcji, wszystko współgra ze sobą.

Przy tej grafice to niech schowają się RTSy potentatów branży. Grafika Red Alerta 2 na przykład jest obleśna. Tutaj widać prawdziwych zapaleńców i utalentowanych ludzi.

Ponieważ mam marzenie zrobić grę strategiczną, chyba skuszę się i zrobię grę na Amigę AGA wykorzystując tę grafikę, skoro jest ona teraz publiczna. Jezus, gdybym postarał się i zrobił swojego RTSa z tak prześliczną grafiką byłbym w siódmym niebie. Dziękuję Ci panie Boże za udostępnienie takiej nieziemsko ślicznej grafiki! OK
[#15] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Minniat, post #14

Ciekawe kiedy napiszesz tyle linijek kodu do tego swojego RTSa z tak prześliczną grafiką, co tu w tym poście pomysł
[#16] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@parallax, post #15

#11
Grafiki z Backbonowych krapow w ogole bym nie porownywal tu jest 256 kolorow a tam 16 wiec nawet geniusz nie stworzy arcydziela w 16k. Tyrian ma duzo lepsza oprawe, bardziej szczegolowa.
A tak w ogole to ten 'set' lezy tam juz kilka lat, jest tam tez gdzies inny, duzo lepszy do gry RPG tylko nie moge znalezc linka.
Trzeba by przeszukac cala ta stronke ale jest na pewno, bo sciagalem stamtad wszystko pare lat temu.

#13
"Czasami grafik jest szybszy od kodera, a ten drugi szybko rezygnuje."

Ja bym rzekl nie "czasem" tylko "dosc czesto" ;)

#14
"Ta grafika bije na głowę wszystkie produkcje"

Absolutnie sie z tym nie zgadzam. Masz dziwne poczucie estetyki.
Najpiekniejsza grafike w RTS'ach ma Warcraft 2, do tej pory nikt nie stworzyl bardziej bajkowej i szczegolowej.


"Jezus, gdybym postarał się i zrobił swojego RTSa"

Jezus niestety programistom RTS'ow nie pomaga, trzeba samemu sobie radzic :D

#15
Nie poganiaj Minniata, bo sie znowu zestresuje i bedzie leczyl nastepne pol roku zamiast pisac gry ;)
[#17] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@selur, post #16

Najpiekniejsza grafike w RTS'ach ma Warcraft 2, do tej pory nikt nie stworzyl bardziej bajkowej i szczegolowej.


Nie wspominaj mi o Warcrafcie. Przez to badziewie straciłem wiele godzin z mojego życia...
Ta grafika podoba mi się bardziej, nawet od Napalmu etc. Ba, wszystkie te rozreklamowane produkcje wielkich korporacji (vide Starcraft 2) mogą się, tak jak już napisałem, schować. Ale o gustach rzekomo się nie dyskutuje.

Nie poganiaj Minniata, bo sie znowu zestresuje i bedzie leczyl nastepne pol roku zamiast pisac gry


To mi tym razem nie grozi.
[#18] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@selur, post #16

Może nie 16 (trzeba by pewnie większość rzeczy przerysować od nowa), ale z powodzeniem udało mi się przekonwertować tego screena do 32 kolorów:



Wbrew pozorom 32 kolory w LowResie są w AMOSie jak najbardziej do osiągnięcia.
[#19] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#20] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#21] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@recedent, post #20

A tam odrazu "czepiac", to byla taka drobna uwaga.

Co do twojej konwersji, calkiem udana bo oryginal mial tylko 70 kolorow, dzielone na dwa to 35, wiec akurat obcinajac co drugi kolor otrzymamy w miare sensowna podrobe oryginalnego screena.
Niestety nie swiadczy to o tym, ze calosc prezentowala by sie rownie dobrze.
Nie da sie skonwertowac 256k w 32k tak zeby wygladalo to dobrze a o 16k juz nie wspominam. Roznice mozna zobaczyc w konwersjach Amigowych gier na Atari St (np. Utopia na ST wyglada paskudnie). Co prawda w necie szlajaja sie screeny mistrzow 16kolorow ale i tak ta sama grafika wykonana w 32k bedzie o niebo lepsza. Podobnie ma sie roznica miedzy 32k a EHB. Jesli ktos potrafi sensownie ulozyc palete w EHB to ta sama grafika w 32k wyglada biednie. Do okolo 100k mozna konwertowac grafike na 32k, powyzej 100k konwersja przypominac bedzie walke z wiatrakami ;)
[#22] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@selur, post #21

Akurat jeśli mamy być dokładni to oryginał używa 72 kolorów, czyli pozbyliśmy sie 40. To ponad połowa (a dokładnie - 55,5%). A to, że da się sensownie przekonwertować 256 na 32 widać choćby tutaj:



Podpowiadam: Od lewej - oryginał, konwersja na 32 kolory, oryginalna konwersja by Sierra (ouch!).
[#23] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a
ciekawe, ciekawe, szkoda że nie zostało ukończone. Mógłby być prawdziwy hit.
[#24] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@recedent, post #18

Musialbyś wziąć wszystkie używane przez gre kafle (+wszystkie grafiki używane przez panel boczny, ale to można powiedzmy ominąć przenosząc panel na dół/górę ekranu), wrzucić je na ekran i wtedy redukować paletę (do tego dorzuć kilka wersji kolorystycznych na pojazdy).
[#25] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@kiero, post #24

No, może nie wszystkie tylko te, które będą używane w danej planszy ale oczywiście masz rację. To co pokazałem to parę minut roboty nad optymalizacją palety jednego obrazka.
[#26] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@Minniat, post #6

Ona jest lepsza nie tyle od Dune 2, ale nawet od Starcrafta. Moim zdaniem ta grafika bije na głowę wszystkie poznane przeze mnie RTSy, nawet te 3D.

Musiałeś strasznie mało RTSów widzieć w swoim życiu.
[#27] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@recedent, post #25

Dzis taka konwersja to nic trudnego - odpowiednich narzedzi sa setki.
W 91 r taka konwersja nie byla czyms oczywistym :)

Swoja droga, pisanie w komentarzach "o jaka to musiala byc fajna gra" tylko na podstawie grafiki jest spora przesada. Grafika w zaden sposob nie jest przeciez wyznacznikiem jakosci gry.
[#28] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@GumBoy, post #26

No, można policzyć na palcach obu rąk. ;) Ale widziałem te najważniejsze, Dune 2, Dune 2000, Emperor, serię Command & Conquer, późniejsze Generals, C&C 3 i C&C 4, Red Alert 3, Starcraft 1,2, Warcraft 1,2,3 i powiem jedno: ta grafika Hard Vacuum naprawdę ma to coś w sobie! Chyba chodzi o niesamowity styl, jaki ma grafik, pracujący nad tą produkcją, grafika wydaje się taka soczysta i perfekcyjnie dopracowana. Wszelakie efekty 3D, rendering kiedy artysta wyręcza się komputerem, moim zdaniem kompletnie wymiękają przy tej grafice. Aż dziw, że gra nie została wydana, pewnie z braku funduszy.

Druga część trylogii Starcraft 2 w marcu nadchodzącego roku, ale tym razem nie umoczę 200 zł w niego i nie będę rozbudowywał komputera. Uznałem, że to mija się to zupełnie z celem. Lepiej jak Hard Vacuum wyjdzie na Amigę, na tę okazję otworzę całą skarbonkę :)
[#29] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a

@michalmarek77, post #27

Dzis taka konwersja to nic trudnego - odpowiednich narzedzi sa setki.
W 91 r taka konwersja nie byla czyms oczywistym


A nie wiem, ja używałem Personal Painta :)
[#30] Re: Hard Vacuum - historia zapomnianego RTS-a


Od razu pomyślałem że to nowa gra z serii Battle Isle pomysł



A to - nowe poziomy do Cannon Foddera 2 albo trzecia część :)

Drzewka tak swoją drogą, to bardzo przypominają mi te z gry Dafel: Bloodline OK tylko są trochę większe. :P



Szkoda, że pozostało tylko to co udostępniono, a nie gra ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem