Komentowana treść: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna
[#31] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@QkiZ, post #30

To już pytanie do producentów, czemu wydając grę na ps4 nie wydają odpowiedniej wersji na nesa czy inne konsole lat 80-tychpomysł Wyjątki nie są brane pod uwagępomysł
[#32] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@QkiZ, post #30

Dzisiejszy świat gier to UNIFIKACJA. Pisanie softu oraz przenoszenie go na platformy PC <-> konsole obecnie jest oczywiste, a takowe nie było w latach '80 - '90. Przenoszenie tych programów pomiędzy platformami zbliżonymi technologicznie jest znacznie łatwiejsze niż dostosowywanie programu pisanego np. pod akcelerator i przeniesienie go na procedury rysowania wykonywane przez główny procesor danej maszyny (jak Doom na Amigę, czy inny Quake, które na klonach o podobnych prędkościach procesorów działały znacznie szybciej ponieważ nie miały "kuli u nogi" pt. AGA). Ostatnio przeczytałem książkę "Cyfrowe marzenia" (thx Wojt_GL! :D) - obecnie można ją za niecałe 20pln kupić na sieci - która to w bardzo fajny sposób wyrysowała obraz rynku gier w mojej głowie. Jeżeli jej jeszcze nie czytałeś to gorąco do tego zachęcam! :)
[#33] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Lokaty, post #32

Ale Doom na PC też rysowany był przez procesor akcelerator 3D pojawił się pare lat później (pierwszy to VooDoo)
[#34] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@sebbb, post #33

Trochę się zagalopowałem. ;) O ile wiem Doom wymagał karty VGA, a te zaś wspomagały rysowanie grafiki o czym na Amigach z AGA i starszych można było zapomnieć. Sprytni programiści przerzucali wtedy te obliczenia na 68k co dusiło samą grę. Chyba, że się mylę to ktoś na pewni mnie naprostuje ... OK
[#35] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Lokaty, post #34

Pewnie chodzi ci o planar graphics vs chunky pixel?

Where fewer than 256 colours are needed, planar graphics are more economical in RAM compared with chunky graphics. Example: to display 8 colours using 3 bitplanes, so each pixel has 3 bits assigned to it instead of 8, reduces memory and bandwidth requirements by 62.5%. This saving was most significant in the 1980s and early 1990s when fast RAM was expensive and most computer graphics displayed fewer than 256 colours.


http://en.wikipedia.org/wiki/Planar_(computer_graphics)

Jak widać w latach 1982-84 czyli wtedy, kiedy powstawał chipset Amigi, aż do początku lat 90tych było to rozwiązanie najbardziej sensowne - najszybsze i najbardziej ekonomiczne pod względem zużycia RAMu, który był wtedy bardzo drogi a grafikę wyświetlało się w stosunkowo małej ilości kolorów.
[#36] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Lokaty, post #34

Na PC przed wprowadzeniem akceleratora 3D i oczywiście bibliotek Microsoft Directx wszystko spoczywało na barkach procesora głównego
[#37] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@sebbb, post #36

Mam dokładnie na myśli to co jubi napisał powyżej (i wiele razy było poruszane na tym portalu). Amigowi programiści używali sławetnych procedur c2p, aby przyspieszyć rysowanie na starych kościach Amig. Tyle.
Sam nie miałem peceta z takimi możliwościami w tamtym okresie (bo miałem ami), ale na tamten czas okres była to największa bolączka naszych "klasyków" przez którą producenci gier opuścili naszą platformę (o czym mowa w komentarzach).

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2014 15:27:43 przez Lokaty
[#38] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Lokaty, post #37

Amiga 1000/500 (wielo zadaniowy system, specjalizowane układy) wyprzedziła o dekadę platformę PC, ale nie da się stać w miejscu albo rozwijasz się lub cofasz
[#39] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@QkiZ, post #30

No ale w jaki sposób różnorodność platform ma wpływ na producentów gier
Choćby w taki że z każdej dostaną kasiurę, a tu nie dostaną ile by ich nie zrobili. No chyba że zarzucą to później na iOSa i Andka.
[#40] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna
wracajac do samej gry widzialem trailer, wiecej dynamiki i klimatu to bylo w chaos engine i alien breed.
http://www.youtube.com/watch?v=_CGOF-QDZjQ
Jakos specjalnie mnie to nie porywa.
[#41] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Iceman, post #40

I te gry są na A500 1Mb, a wyglądają rewelacyjnie
[#42] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@sebbb, post #41

Mowie o gameplayu a te kolory tez nie w moim typie i dzwiek jakis taki nijaki. Muzyka w chaos engine do dzis mi sie podoba
[#43] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@parallax, post #31

To już pytanie do producentów, czemu wydając grę na ps4 nie wydają odpowiedniej wersji na nesa

chyba nie zrozumiałeś. diecast64 pisał, że ta różnorodność wersji tej samej gry przyczyniła do upadku graczy rynku komputerowego z czym się nie zgadzam, bo to nie ma żadnego poparcia w faktach. tu nie chodzi o przepisywanie gier z ps4 na c64 czy nesa. tu chodzi o to że dziś programista nie musi dbać o kod, bo ma GHz i GB.
Pisanie softu oraz przenoszenie go na platformy PC <-> konsole obecnie jest oczywiste, a takowe nie było w latach '80 - '90.

No to mnie rozśmieszyłeś. Przecież te same gry powstawały na Atari ST, Amigę i PC.
ale na tamten czas okres była to największa bolączka naszych "klasyków" przez którą producenci gier opuścili naszą platformę (o czym mowa w komentarzach).

wydaje mi się, że przyczyn było wiele, a najważniejsza z nich to upadek C=
http://www.youtube.com/watch?v=_CGOF-QDZjQ

Jeżeli to wymaga 030 to gratulacje dla programistów co do samej gry: dynamizm usypia
[#44] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@QkiZ, post #43

co do ostatniej kwesti pomyslalem podobnie, straszna monotonnia, jak to porownac do chaso engine bo to mi sie nasuwa jako pierwsze to ta staroc wygrywa, pal licho lepsza rozdzialke. Ale chaos engine to byla piekna rzeznia
[#45] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@QkiZ, post #43

No to mnie rozśmieszyłeś. Przecież te same gry powstawały na Atari ST, Amigę i PC.


Oczywiście, że tak, ale kod nie był kompletnie przenośny. Często - gęsto zatrudniano człowieka tylko po to, aby przepisał kod na inną platformę, a to przecież do dzisiejszych realiów ma się nijak, gdzie jeden kod skompilujesz dla kilku środowisk prawie za "jednym" szczałem. O tym pisałem, więc nie wiem skąd te "rozśmieszanie". Może słabo się znam na pisaniu softwareu, ale jednak jakąś wiedzą dysponuję. Jeżeli w zamierzchłych czasach było inaczej niż to opisuję to z łaski swojej i poszanowania drugiego rozmówcy, możesz mnie wyprowadzić z błędu. Z chęcią się czego nowego dowiem, nauczę... .
[#46] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Iceman, post #44

co do ostatniej kwesti pomyslalem podobnie, straszna monotonnia, jak to porownac do chaso engine bo to mi sie nasuwa jako pierwsze to ta staroc wygrywa, pal licho lepsza rozdzialke. Ale chaos engine to byla piekna rzeznia


Myślę że przesadzacie jadąc po tej grze. Aktualne demo bardziej przypomina Alien Breeda.
Jedynie przyczepiłbym się do tego, że jest świetna muzyka w intro, a nie ma jej podczas gry. Nie potrzeba żadnego modułu, tylko zapętlony sampel o długości około 20 sekund. Dla WinUAE, AOS4 i MOS w 44,1 kHz 16 bit, a dla słabszych klasyków 16 kHz 8 bit. Taki wybór przydałby się w konfiguracji. Gra dynamiczna jest, ale trzeba zagrać na WinUAE.
Myślę że na początku warto zająć się samą grą, a optymalizować na samym końcu. Jeżeli nawet gra będzie wolno działać, to i tak każdy ma WinUAE lub maszyny z AOS4/MOS.

Tak czy inaczej muzyka podczas gry doda dynamiki znanej z Chaos Engine. Choćby jeden kanał na muzykę, a trzy na odgłosy. AHI Rulez! :)
[#47] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Andrzej Drozd, post #46

Spać jakosik nie mogę, no to cosik dodam jeszcze.
Kto w ogóle "ubzdurał" sobie, że ta gra musi działać na A500? Ludzie, mało macie gier tego typu z lat 90-tych które działają Wam na A500? Którą i tak bezwstydnie trzymacie w szafie i gracie w te gry na WinUAE? Przecież Chaos Gun też wam ruszy na WinUAE, tylko ruszcie pupe i zainstalujcie system, na którym odpalicie grę.
Nie jest Wam wstyd? Na pamięć Jaya Minera! Nie musicie mieć 030 i RAM, jest przecież WinUAE!!!
Generalnie gra będzie działać na AOS4 i MOS oraz mocniejszych klasykach.
Czy odpalając gry tego typu na ShapeShifterze, też płakaliście że ShapeShifter nie działa na A500?
Ktoś wreszcie robi grę systemową, a wy marudzicie. Nie jest Wam wstyd?
[#48] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Andrzej Drozd, post #47

A nie wiecie ile ramu ta gra wymaga? Bo koniecznie chciałem sprawdzić demko na swojej A3000, bo z kartą graficzną i 640x480x16bit bardzo płynnie działa intro i menu, ale podczas wczytywania etapu, brakuje ramu. No i muszę uruchamiać bez dźwięku, bo on też zamula i to bardzo.
[#49] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Andrzej Drozd, post #47

Polać mu, bo dobrze prawi!

W dzisiejszych czasach każdy nowy soft na klasyka jest na wagę złota, a ludzie którym jeszcze się chce coś developować udowadniają że "Amiga's not dead". Sensowniej byłoby więc pograć trochę na WinUAE i podyskutować o samej rozgrywce, niż biadolić na wydajność. Kto potrafi lepiej niech pierwszy rzuci kamieniem (a potem pomoże chłopakom zoptymalizować kod ).

@glichtanski: U mnie gra pod koniec ładowania raportowała ~45MB/64MB wolnego fastu. Podejrzewam więc, że na 32MB spokojnie pójdzie, a na 16MB może się ledwo zmieścić, gdyby najpierw uruchomić system bez SS.

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2014 11:58:45 przez MasterM
[#50] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Lokaty, post #45

Często - gęsto zatrudniano człowieka tylko po to, aby przepisał kod na inną platformę, a to przecież do dzisiejszych realiów ma się nijak, gdzie jeden kod skompilujesz dla kilku środowisk prawie za "jednym" szczałem.

Zgadzam się, że do dzisiejszych realiów ma się to nijak, bo są frameworki. Ale kiedyś w takim Microprose były oddzielne oddziały produkujące gry najpierw na platformy 8bitowe, później 16bitowe. Nie opłacało by się zatrudniać osoby z doskoku, wiedząc że rynek jest różnorodny i na każdej platformie można zarobić. Jedyną pracą jaką trzeba było wykonać na różne platformy do kod, dane gry mogły zostać te same, albo po prostu skonwertowane.
Kto w ogóle "ubzdurał" sobie, że ta gra musi działać na A500?

Nie lubię się powtarzać. Gra ma po prostu za duże wymagania w stosunku do tego co oferuje.
[#51] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Andrzej Drozd, post #46

Jak wydadza pudelkowa to i tak kupie, wspomoge. Moze dupsko rusza i napisza cos ciekawszego, bo patrzac na filmik to mi sie widzi bardziej Alien breed i Chaos engine. OK
Ogolnie to jestem za tym by powstawaly te gry.
[#52] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@QkiZ, post #50

Nie lubię się powtarzać. Gra ma po prostu za duże wymagania w stosunku do tego co oferuje.


Ale dzięki temu można ją cały czas ulepszać, nie martwiąc się i nie główkując jak degradować pomysły aby ruszyła na A500. Nie ma ograniczeń tylko pole do popisu. Gdy będzie naprawdę dobra, to można stworzyć samobootujący się loader z UAE i promować ją także na peceta. Można wydać na CD, stworzyć dodatkowe animacje, itd

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2014 10:04:50 przez Andrzej Drozd
[#53] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Andrzej Drozd, post #52

Wszystko tylko nie promowanie na PC'ta...albo sie pisze gre pod Amigi albo pod PC'ty.
Gra pisana pod to i pod to zaliczy niechybnie wtope ( bo tak sie po prostu nie da) a autorzy sie zniecheca i wiecej wersji nie bedze.
[#54] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@selur, post #53

Zgadzam się obie platformy dzieli przepaść, a nawet kosmos jak piszą dla Ami to na pewno nie myślą o PC
[#55] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@sebbb, post #54

a malo dzis wychodzi gier arcade na pc z grafa pikselowa? Powaznie tylko o amidze? Ilu szczerze z was ma to zamiar kupic albo kupilo battle squadron, tales of gorluth? Jakby zrobic ankiete zapewne 3% ppa reszta pobralo z netu. Jak tylko dla amigowcow gra to naprawde chwalebne starania bo ciezko im bedzie z nich wyzyc. Chyba ze spia na worku z forsa i robia to dla zabawy
[#56] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Iceman, post #55

A kto wydaje obecnie gry na Amigę z myślą o zarobku
[#57] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Iceman, post #55

I pewnie na tych pikselowych grach na PC zarabiają
[#58] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@sebbb, post #56

Dlaczego nie? Kazdy kto obserwuje rynek ebay widzi jaki zbyt maja uzywki i jakie ceny gry w folii maja wciaz. Amigowcy chca grac, domagaja sie nowego softu to dlaczego nie sprobowac w tej dziedzinie?? Chyba chcesz miec na czym potestowac swojego blizzarda za 3 tys zl
[#59] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@sebbb, post #57

O tak, zupelnie niezle, gry indie, arcade i itp maja sie bardzo dobrze. Mysle ze chaos guns spokojnie moglby wyladowac np na ps4 jako indyk. Grales w Gemini rue badz lone survivors ze taki zdziwiony?
[#60] Re: Chaos Guns - druga wersja demonstracyjna

@Iceman, post #58

Ale po co grać w taką nędzę skoro można zagrać w świetny Alien Breed AGA na podstawowej A1200?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem