[#6]
Re: Zapowiedź premiery Doom 3 dla AmigaOS 4
@XoR,
post #5
Tak to prawda, różnic w wydajności nie ma praktycznie żadnych w przypadku maszyn z PCI-e, bo na starej A1 XE róznice w wydajności po zwiększeniu rozdziałki były nawet w głupim Quake. Natomiast w przypadku X1000 czy X5000 to ja na grach które dotychczas wyszły nie widziałem róznicy. Dzieje się to tak dlatego, że wbrew opinii przedmówcy, te komputery mają dosyć mocny procesor względem gier, które były na nie dotychczas przenoszone i bardzo mocną grafikę, z dużo większą ilością VMEM no i dużo więcej pamięci RAM. Gry na poziomie 2003 roku byly robione pod Pentium 3 w okolicach 500MHz, grafiki na AGP z 32MB RAM, 128MB pamięci operacyjnej i pod rozdziałkę w okolicach 800x600 podaję
wymagania dla gry Jedi Academy z 2003r za stroną Moby Games. Także przy takich wymaganiach X5000 jest prawdziwym potworem i gry na silniku Quake 3 typu RTCW, Jedi Outcast czy Jedi Academy po prostu dzialają tak samo w FullHD jak w 640x480 (róznica jest niezauważalna na poziomie 1 - 2 fps). Oczywiście Doom 3 to gra nieco mlodsza bo z 2004 roku, no i na pewno dużo bardziej zaawansowana technicznie niż Quake 3. No ale nadal to gra względnie stara z wymaganiami, które nie powinny sprawiać że posiadaczowi X1000 czy X5000 będzie się jeżył włos na głowie. Zatem w kwestii płynnego grania w 1920x1080 na najwyższych detalach, jestem optymistą:
Minimum system requirements:
CPU:
PentiumIV 1.5 GHz or Athlon XP 1500+ processoror higher
RAM:
384MB RAM
GPU:
3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX 9.0b compatible 64MB
NOTE: Supported Chipsets.
ATI RadeonTM 8500
ATI RadeonTM 9000
ATI RadeonTM 9200
* ATI RadeonTM 9500
* ATI RadeonTM 9600
* ATI RadeonTM 9700
* ATI RadeonTM 9800
* All nVidia GeForceTM 3/Ti series
* All nVidia GeForceTM 4MX series
* All nVidia GeForceTM 4/Ti series
* All nVidia GeForceTM FX series
* nVidia GeForceTM 6800