@nogorg, post #60
@Daclaw, post #61
To co innego.
@RokiS, post #63
@nogorg, post #64
@RokiS, post #65
@Daclaw, post #66
@Daclaw, post #66
@WojtekX, post #58
Skoro Amiga nie ma zalet, bo AGA be, bit plany be itd to po co ludzie bawią się w to retro
@sanjyuubi, post #69
stary komputer nie ma dziś zalet, retro bawisz się dla sentymentu, równie dobrze można by zadać pytanie, czemu miłośnicy motoryzacji odrestaurowują stare samochody
@recedent, post #59
@Deftronic/..., post #71
@recedent, post #72
@Deftronic/..., post #71
Amigę "zje...i" kolejni szefowie zarządzający korporacją - co widzą chyba wszyscy - a nie mega-zdolni inzynierowie, fani postępu i technologicznego i parcia naprzód.
@hrw, post #74
@abcdef, post #75
@nogorg, post #64
@swinkamor12, post #76
Twierdzenia że lepszy chipset nic by nie zmienił są oparte na niczym.
@abcdef, post #78
@swinkamor12, post #79
Jakby się nazywało Commdore 3D0 albo lepiej Commdore Amiga 3D0 pewno by się sprzedało parę mln więcej.
@abcdef, post #78
Dlatego przerwano prace nad AAA, bo to już w tym momencie było bez sensu
@djpiotrs, post #81
@djpiotrs, post #81
@abcdef, post #83
@swinkamor12, post #79
@Kefir_Union, post #85
@Daclaw, post #84
@abcdef, post #83
@Kefir_Union, post #85
@djpiotrs, post #88
The project was all but abandoned in 1993 after it was projected that PCs were to equal the AAA shortly after release, so a further jump was needed, leading to project Hombre. AAA was not designed to be AGA compatible.
The AAA chip set is a radical departure from anything you have seen
before. Everything in it was designed new, from the ground up
Gateway/AI would have been insane to continue AAA. It would have been99r
revolutionary if released in 1990, pretty cool in 1992, ok in 1994 (the
earliest it could have been released on the schedule we had, with a
healthy Commodore). Today, it would be a horribly expensive thing with
less graphics performance than any old everyday $10 PCI-based SVGA
graphics chip. There is simply no point whatsoever