kategoria: AMOS
[#31] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@djpiotrs, post #24

Piotrs, ja nie lubie tekstowek szeroki uśmiech


#29 pp
"Na pc powstało takie narzędzie jak ham_converter. Robi naprawdę dobrą robotę (praktycznie rampy nie widać)"

Nie bedzie widac rampy do czasu jak sie wklei "boba" na ekran i wtedy... sruuu
[#32] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #31

A tak się zastanawiam, jak ta gra będzie zoptymalizowana... dużo kolorów + boby na ekran, do tego DOUBLE BUFFER i goła A500 może zwalniać. Dobrze mówię? Jeszcze zależy jak wielkie boby i ile ich będzie naraz...
[#33] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@djpiotrs, post #30

I po co te nerwy
1
[#34] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@snajper, post #8

1
[#35] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@tukinem, post #32

Nie bedzie zwalniac, bo tam nie ma dynamicznych obiektow. Co najwzyej jesli na jakiejs lokacji bedzie duzo przedmiotow "do wziecia" to ekran tej lokacji bedzie rysowal sie nieco dluzej od tych gdzie nie ma wcale przedmiotow.
AMOS zwalnia kiedy na ekranie animujesz kilka duzych obiektow (bobow) naraz lub skrolujesz ekran.
[#36] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #35

No to w takim razie to nie będzie point'n'click typu Kwatermaster gdzie bohater jest dużym animowanym bobem na ekranie.
[#37] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@tukinem, post #36

To chyba ma być gra typu "Tajemnica statuetki", czyli głównego bohatera nie ma w ogóle na ekranie, bo to my nim jesteśmy i wszystko widzimy jego (swoimi) oczami.
[#38] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #31

Nie kojarzę by aż tak to było widać w demie Wilczej Budy.
[#39] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #31

Nie kojarzę by aż tak to było widać w demie Wilczej Budy.
[#40] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #1

Ja bym się bardzo upierał przy użyciu trybu EHB. Te dodatkowe, przyciemnione 32 kolory zostaną przy konwersji grafiki z 24-bitowego zdjęcia bardzo dobrze wykorzystane. To są dodatkowe cenne odcienie, które z pewnością złagodzą pixelozę w 32 kolorach. Narzędzi do konwersji jest cała masa. Każdy amigowy program graficzny z czasów świetności kości OCS/ECS to potrafi. Myślę, że np.: PersonalPaint, ImageFX, Brilliance, Deluxe Paint.
Panel robiłbym na osobnym, małym ekranie. Miałby własną paletę i nie zabierał kolorów ze zdjęć, które są w tym przypadku tak bardzo cenne.
Dodatkowo wykorzystałbym sprajty, które mają też swoje dodatkowe kolory niezależne od kolorów zdjęcia.

I jeszcze coś. Nie ma sensu narzucać sobie terminów, zakładać daty ukończenia. To na pewno się nie sprawdzi. szeroki uśmiech Robisz dla przyjemności, satysfakcji, kiedy masz ochotę. Nie ma co robić z tego pracy, bo przestanie to być przyjemnością. A gdy przestanie to po prostu przerwiesz, bo (w przeciwieństwie do pracy zarobkowej) możesz bez żadnych negatywnych konsekwencji.
[#41] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@MDW, post #40

No dobrze, powiedzmy, że użyję do konwersji przetpotopowego algorytmu i dostanę 64 kolory. Powiedz mi proszę, jak mam użyć palety wskaźnika myszy by na obu ekranach (o czym już pisałam ;) ) mieć taki sam jego kolor? Ale taki jakiś prosty, żebym nie musiała się bawić z każdą fotą kilka dni remapując kolory?

Wiesz, pracuję jako freelancerka, muszę sobie narzucać samodyscyplinę nawet jeżeli klient nie ciśnie z terminem za bardzo, a nawet wcale, bo robota leży ;)

Eksperyment, konwersja na Personal Paint. Faktycznie jest więcej kolorów, ale od razu widać, że trzeba poprawiać jakieś artefakty:


I powiedz mi, która wersja jest ostrzejsza i ma więcej szczegółów. Podpowiem, popatrz na drzewa ;)






Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 00:59:39 przez Xandra
[#42] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #41

po mojemu to druga, ale w drugiej wersji Nergal zjadł wszystkie chrupki ( ͡° ʖ̯ ͡°)
[#43] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #41

Faktycznie roznica niewielka. Albo ten konwerter 32k taki dobry albo te EHB wyszlo slabo.
[#44] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #41

Wstaw gdzies oryginalny obrazek, potestuje rozne konwersje.
[#45] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #41

A może by to zrobić pod AGA w 256 kolorach?

PS Wskaźnik myszy to jest sprite, więc jak mu ustawisz na obu ekranach (głównym i tym z opcjami) ten sam kolor, to ten kolor już się nie będzie zmieniał. Będzie niezależny od kolorów wykorzystywanych przez obrazki/boby.



Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 09:37:39 przez mastaszek
[#46] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #43

@selur: Mówię przecież, że Personal Paint i podobne mają przedpotopowy algorytm

@pch: Proszę: https://i.imgur.com/14f9Scb.jpeg

@mastaszek: Nie jestem pewna tego dodatku. Wskaźnik myszy (domyślny) to 17,18 i 19 kolor w palecie, chyba, że użyjesz własnego sprajta z własnymi kolorami, ale nadal będzie korzystał z głównej palety danego ekranu, chyba że ja czegoś nie wiem i w trybie np 32 kolorów można wyświetlić 36, czyli +4 bo tyle może mieć sprite myszy

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 09:51:19 przez Xandra
[#47] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #46

Nie, sprajty mają własne kolory, zaczynają się od nr 47
[#48] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@mastaszek, post #47

No proszę, czyli jednak czegoś nie wiem pomysł To rozwiązuje problem z paletą w EHB, ale jak widać na załączonych obrazkach, dostępne konwertery są raczej słabe. Miło jednak, że nie muszę się martwić tymi czterema, choć wiązałam z nimi inne plany... Czyli muszę sobie porobić opisy na kilku spritach :/ Ale dobre i to.
[#49] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #48

Jakie opisy na sprajtach?
[#50] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@mastaszek, post #49

Po najechaniu myszą na jakieś miejsce z którym można wejść w interakcję czy przedmiot. Chyba, że zrobię sobie komunikaty na dolnym ekranie, to wtedy nie. W sumie to nie głupie.
[#51] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #43

A tu jeszcze pobawiłam się ustawieniami, 32 kolory tym razem i trochę inny algorytm.

[#52] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #46

A to (GrafX2) się nada
[#53] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@KM_Ender, post #52

Dokładnie, ten program (pod windowsem używam) jest dobry, darmowy, lekki i przyjemny. Wszystkie iffy pod amigę nim robię.

@Xandra: a może warto się zainteresować zrobieniem tego pod AGA w Blitz Basic? Ja się na tym nie znam, ale kilka osób tu ogarnia ten język programowania, a 256 kolorów zupełnie zmieni jakość gry.



Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 10:59:31 przez mastaszek
[#54] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@KM_Ender, post #52

Nada się mówisz? Redukcja z 256 do 64.



Redukcja do EHB



Mój "niedobry" konwerter w trybie diffusion 32 kolory



I w trybie pattern 32 kolory

[#55] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@mastaszek, post #53

No jakoś po tym, co przed chwilą zobaczyłam bawiąc się w konwersję nie podzielam Twojego entuzjazmu

Amosa kiedyś używałam, muszę go sobie tylko przypomnieć, natomiast o Blitz Basicu nie wiem zupełnie nic... Także nie jestem pewna, czy jest sens uczyć się go od zera.
[#56] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@Xandra, post #46

To ja przypominam podstawy Chipsetu OCS, ktory posiada tylko i wylacznie dowolnie definiowane 32 indeksy kolorow od 0 do 31 i nie ma mozliwosci zmiany kolorow w indexach 32 do 63 w trybie EHB.

Oryginalnie sprajt myszki korzysta tylko i wylacznie ze sprajta numer 0 o indeksach kolorow 16,17,18,19 przy czym 16 to maska sprajta.

Zatem zeby sprajt mial te same kolory na roznych ekranach trzeba przypisac indeksom 16 do 19 te same wartosci kolorow we wszystkich niezaleznych ekranach.
Aha, kolor 16 moze byc rozny poniewaz to i tak jest kolor przezroczysty w sprajcie 0 i 1.

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 11:15:12 przez selur
[#57] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #56

Kurde, faktycznie z tymi kolorami. Całe życie w błędzie tkwiłem
[#58] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #56

Widzę, że wszyscy są zgodni co do postaw Hmmm, co do tych kolorów... no i wylądował, i cały misterny plan... Zaraz, a nie da się zrobić własnego wskaźnika z własnymi kolorami? Wystarczy dodać obsługę swojego sprajta komendą On Evry X, to chyba tak bardzo nie zwolni programu chyba?
[#59] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@mastaszek, post #57

znowu spales
jak tehKain pisal Villagersow, to tam omawialismy sprawe kolorow we wszystkich sprajtach (jest nawet obrazek z indeksami).
[#60] Re: Będę pisać grę. Tomb Raider!

@selur, post #59

Czyli w końcu da się użyć swojego sprajta jako wskaźnik myszy i przypisać mu swoje kolory, czy się nie da
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem