Zastanawiam się nad jednym, czy mając na myśli A500 1mega,
Chciałabym, ale czy się uda? Hmmmm. Wszystko zależy od optymalizacji...
A teraz pozwólcie, że użyję was jako "żółtej gumowej kaczuszki". Chcę sobie stworzyć uniwersalny algorytm, który będzie odpowiadał za obsługę działań gracza w danej lokacji. Nie chodzi tu o przemieszczanie się, bo to banalnie proste. Otóż gracz wchodzi do lokacji 12.
Procedura ładuj grafikę 12
Procedura ładuj strefy myszy 12,
ew Procedura ładuj opis
ew Procedura zmień muzykę na 12
Teraz tak. Pierwsze 4 strefy myszy idą na kierunki, ponieważ zamiast strzałek gdzieś na dole czy z boku będzie się zmieniał kursor myszy. Kolejne strefy na miejsca gdzie można kliknąć. I teraz tak, musiały by być kilka rodzajów, strefa gdzie jest jakiś przedmiot, strefa do interakcji i/lub interakcji z danym przedmiotem, oraz np dialog, informacja, że drzwi są zamknięte np, lub możliwość rozmowy.
A więc, gracz klika na strefę 5, gdzie leży przedmiot, pierwsze kliknięcie = równe informacja o nazwie przedmiotu. Po kliknięciu na "Opis" = opis tego przedmiotu, a "Weź" wiadomo co.
Dalej. Jeżeli jest aktywowana strefa na osobnym ekranie jakiegoś przedmiotu, czyli gracz powiedzmy kliknął na klucz, i teraz na tym pierwszym ekranie kliknie na strefę 6, czyli opowiedzmy drzwi, pojawia się komunikat, że może użyć klucza, albo po prostu informacja "drzwi są teraz otwarte" i powiedzmy strefa 1 (czyli północ) staje się aktywna, i gracz może przejść do następnej lokacji, albo odwrotnie, informacja "ten klucz nie pasuje".
Czyli na przykładzie przedmiot(lokacja)=1 to znaczy że sobie leży w danym miejscu, 2 = że jest u gracza, 0 = że został użyty, tak dla uproszczenia.
No i osobna procedura od dialogów, gdy się już je aktywuje, powiedzmy z barmanem, wczytują się dialogi dla tego NPCa, a ich wybory powodują określoną modyfikację parametrów np dostępności do przedmiotów, aktywacji strefy, gdzie można kliknąć, lub zmienić stan danej strefy (czyli gadamy z barmanem i pozwala graczowi wziąć powiedzmy pogrzebacz) lub 0aktywacji danego kierunku, czyli przepuszcza gracza na zaplecze.
Próbuję to ubrać w jakiś algorytm. Chodzi o to, żeby nie robić osobnych procedur dla każdej lokacji. Dobrze kombinuję?
Tylko, że znów musiałaby być osobna procedura do tej lokalizacji, która by określone parametry zmieniała.
Czyli. Gracz klika na klucz, ten zmienia parametr na 3 (gotowy do użycia) i klikam na barmana no i tu wychodzi na to, że muszę mieć jednak procedurę osobną dla lokalizacji 12, gdzie sprawdzam, że
jeśli przedmiot(7)=3 i kliknięta strefa 7 to komunikat$="Barman nie chce od Ciebie klucza"
lub coś w tym stylu i w sumie wracamy do punktu wyjścia :///