Screen 1,5,"System information" a=Processor b=ExecVersion If a=0 Then a$="68000" If a=1 Then a$="68010" If a=2 Then a$="68020" If a=3 Then a$="68030" If a=4 Then a$="68040" NPrint "Wykrylem procesor: ",a$ If b=33 Then b$="wersja 1.2" If b=34 Then b$="wersja 1.3" If b=36 Then b$="wersja 2.0" If b=39 Then b$="wersja 3.0" If b=40 Then b$="wersja 3.1" If b=46 Then b$="wersja 3.1.4" NPrint "Wykrylem system : ",b$ MouseWait End
@Hexmage960, post #2
WINDOW 0,10,10,200,100,$1|$2|$1000,"OKNO",0,1 WINDOWOUTPUT 0
@tukinem, post #6
@tukinem, post #6
@c64portal, post #7
@tukinem, post #11
@pch, post #12
@pch, post #16
@tukinem, post #13
@tukinem, post #11
LoadShape 0,"dh0:bob.iff" ;wczytuje obraz boba jako "bank" nr 0 VWait 100 ;konieczne przez wejściem do BLITZ MODE ! BLITZ ;włączamy BLITZ MODE ; poniższy kod tworzy 32 kolorowy ekran i ustawia paletę Slice 0,44,320,256,$fff8,5,8,32,320,320 Use Slice 0 BitMap 0,320,256,5 Use BitMap 0 Show 0 BitMapOutput 0 ;(N)Print do bitmapy zamiast CLI InitPalette 0,32 RGB 0,0,0,0 ;kolor 0 RGB 1,$F,0,0 RGB 2,0,$F,0 RGB 3,0,0,$F ;kolor 3 RGB 4,... RGB 5,... ;i tak dalej, można inaczej, poszukaj w manualu! CLS 0 ;czyszczenie ekranu kolorem 0 ; prosty przykład pętli gry Repeat fire=Joyb(1) x=Joyx(1) ; -1 = lewo, 1 = prawo y=Joyy(1) ; -1 = góra, 1 = dół Blit 0,x,y ;wkleja boba z "banku" 0 -> patrz wyżej LoadShape 0 VWait Until fire ; kończymy program i zwalniamy zasoby Free Palette 0 Free BitMap 0 FreeSlices AMIGA ; wyłączamy BLITZ MODE End
@forge, post #22
@tukinem, post #24
Teraz jak wczytać grafikę IFF jako tło ekranu?
jak zmienić pozycję kursora przy pisaniu komendą NPRINT?
czy jest komenda zastępcza, tak jak w przypadku AMOSa PRINT i TEXT?
Czemu mi przestał działać kompilator pod prockiem 68000? Błąd 80000004.
@forge, post #25
@tukinem, post #26
@selur, post #27
@tukinem, post #26