[#1381] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1380

Trochę spóźnione, bo info ma ponad miesiąc.
New Amiga Adventure in Maniac Mansion on AmigaTec.
[#1382] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1360

Rygar na Amigę. No coś niesamowitego. Ta gra jest genialna. Co jakiś czas pod M.A.M.E. usiłuję przejść ją na jednym kredycie, ale chyba już nie te lata. W salonie gier dawałem radę...
[#1383] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Corwin, post #1382

Przeglądam te zapowiedzi gier i niektóre projekty wyglądają naprawdę obiecująco, chociaż nie ukrywam ze sporo jest badziewiastych indyków jakich pełno teraz wychodzi, bez obrazy oczywiście bo wiem ile pracy i czasu trzeba na zrobienie gry.
CZego najbardziej brakuje na aMige to dobrych klonów lub konwersji najlepszych gier konsolowych z Mega Drive czy SNES czy PCE lub MAME. Brakuje takiego Blazing Lazers czy innych shmupsów od Compile, jakiegoś portu Castlevani lub osobnej gry z uniwersum, cos z serii Thunder Force, czy takiego metal slug. Wiem ze to raczej mrzonka ale szkoda że twócy nie kwapili się nad konwersja najbardziej znanych tytułów konsolowych na Amigi bo na pewno by to jeszcze podniosło prestiż amigi jako maszyny do grania.
[#1384] Re: Zapowiedzi nowych gier

@FeRu, post #1383

Metal Slug


Ostatnia aktualizacja: 29.08.2017 11:11:07 przez Artur Jarosik
[#1385] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #1384

Kolega pisał o portach na Amigę
[#1386] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1385

Przecież ten port działa na Amigach, trzeba tylko mocnego proca 040/060 albo Vampira

A propos.
New Amiga Adventure in Maniac Mansion on AmigaTec wygląda SUPER!!!
[#1387] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1355

Genialna gra, która potrafi zaciągnąć na skraj rozpaczy. Uber_trudna, perfekcyjna w swym designie, mechanikach gra, której żaden szanujący się gracz nie powinien pominąć.


Bo ja wiem.. fajny klimat, ale zbyt symboliczna grafika i animacja (przynajmniej głównego bohatera), dobra klimatyczna muzyka, design i mechanika gry są OK- ogólnie przyjemne ale nic ponad przeciętność, oczywiście moim zdaniem ok, racja
[#1388] Re: Zapowiedzi nowych gier

@skofrant, post #1363

ProjectX Super Frog Elfmania itp czy one źle wyglądają?
A działają na dwolnej Amidze z 1mb pamięci.Optymalizacja jest też bardzo dobra.
I nie ma co bronić twórców tej gry bo kiche odwalili i tyle.


He, he przypominam, że mamy rok 2017 a nie '94

Oczywiście patrząc na to co gra oferuje to spokojnie powinna to uciągnąć A500 z 0.5 ramu ok, racja tylko ogrom pracy jaki trzeba by w to włożyć, czyli praktycznie napisać gre od nowa.. Może łatwiej było by sportować na Amigę port z SMD, jeśli ktoś udostępnił by źródła..

Wracając do rzeczywistości, to jest tylko port enginu z PC, więc nie ma co wymagać, bo wiemy jak się teraz pisze pod PC i jak działa np SDL na Amidze

Dzięki Autorowi można w to zagrać na Amidze z 060 lub Vampirem i ja się osobiście z tego cieszę, że komuś cokolwiek się chciało- dzięki OK
[#1389] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1387

.



Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 11:11:16 przez michalmarek77
[#1390] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1388

Równie dobrze można zrobić port Ponga na Amigę 060 lub Vampire i cieszyć się,że ktoś taką dobrą grę przeportowałi nie narzekać,bo przecież jest na klasycznej Amidze
a to,że 060 mało kto posiada no cóż
Co tam może jeszcze Rive Raid z Atari na Amigę 060 i Vampire
[#1391] Re: Zapowiedzi nowych gier

@skofrant, post #1390

Jeśli, rzeczywiście tak Ci zależy na tym tytule to śmiało szukaj ludzi myślących podobnie i zróbcie port na A500. Ja będę z tego zadowolony jeszcze bardziej i zyskasz szacunek amispołeczności.

Jeśli jednak orientujesz się jak bardzo zmienił się świat Amigi i PC od lat 90tych i spojrzysz na źródła dostępne w necie to może delikatnie zmienisz swój jednostronny punkt widzenia?!
[#1392] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1391

Hmn...moze po prostu patrzy na inne retro sprzęty, na ktorych tworzy sie i portuje tak by wykorzystywac odpowiednio HW?
[#1393] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1392

Ami-twórcy lubią chyba skrajności - kiedyś gry okrajano żeby poszły na A500, a dziś wymagania się zawyża
[#1394] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1393

Patrząc na gry Project R3D, to chyba nie :P
[#1395] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1392

Może..
[#1396] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1391

Nie zdziwił mnie Twój komentarz
Zaufaj mi! że jeśli pisałbym gry pod Amigę,to na pewno klasyczną! i adekwatną do możliwości sprzętowych danej Amigi!
Produkt godny uwagi.Tu ktoś kichę odwalił.Mam prawo mieć swoje zdanie.
Taka gra aż tak bardzo wymaga procka 060? litości!
Nie podkręcam się każdym nowym tytułem na Amigę...bo taka prawda,że mało który produkt wychodzi godny uwagi.
Niestety moja wiedza sprowadza się do pisania gier pod system Android/PC.
Wykorzystuje znane do tego środowisko programistyczne GMS.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 19:31:05 przez skofrant
[#1397] Re: Zapowiedzi nowych gier

@skofrant, post #1396

Taka gra aż tak bardzo wymaga procka 060? litości!


Gfyby to była gra pisana pod Amifę to się zgadzam, ale to jest port na podstawue takich a nie innych binarek- taka rzeczywistość.

A propos, twojej profesji. Może warto spróbować stworzyć coś na naszą Przyjaciółkę? szeroki uśmiech
[#1398] Re: Zapowiedzi nowych gier

@PopoCop, post #1393

To nie do końca tak jest.

Niestety takie czasy, że mało kto dzisiaj optymalizuje kod. Port ArtiGames to z tego co się orientuje jest oparty na SDL. Więc wszystko idzie na procesor, również sam SDL do najszybszych nie należy. Grę trzeba by było przepisać, najlepiej na Assembler i wykorzystując HW. Nie ma chyba tam raczej nic, czego nie pociągnąłby OCS. Niestety, tutaj jest problem - ktoś to musiałby zrobić.

Osobiście doceniam wysiłki ArtiGames, sporo ciekawych portów na Amigę wyszło. A gdybym miał wybierać pomiędzy okrojeniem a zwiększeniem wymagań - wolę to drugie. Zawsze mnie irytowały tragiczne amigowe wersje niektórych gier.

A żeby nie być całkiem "offtop", dostępne są kolejne "połatane" gry z CUBO CD32. Jest to Laser Quiz


oraz Laser Strixx 2.



Ostatnia aktualizacja: 31.08.2017 20:15:07 przez Solo Kazuki
[#1399] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #1398

Doszły kolejne "połatane" pozycje z CUBO CD32. Są to:

Laser Quiz 2


Magic Number


Magic Premium
[#1400] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #1399

He, he ale PANI
[#1401] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1392

moze po prostu patrzy na inne retro sprzęty, na ktorych tworzy sie i portuje tak by wykorzystywac odpowiednio HW?

Inne retrosprzety przezywaja swoisty renesans bo w przeciagu ostatnich 10 lat wiele platform doczkalo sie swietnych narzedzi developerskich, bardzo wydajnych bibliotek programistycznych i kompilatorow C. Widze ile gier powstaje co miesiac na Sega Mega Drive czy chocby NESa. Zeby zrobic cos na A500 to trzeba orac w asm i stawac na glowie zupelnie tak samo jak 25-30 lat temu... Tu sie nic nie zmienilo (nad czym ubolewam). Podejrzewam ze problemem jest sama architektura Amigi ktora w podstawowym wydaniu bardzo niewiele oferuje tworcom gier, stad spora dawka koszmarkow. Jesli ktos chce zrobic porzadna gre ktora bylaby porownywalna z innymi hitami z lat 90tych to trzeba poswiecic 1- 2lata. To samo na Sega Mega Drive da sie zrobic nowymi narzedzami w max 3 miesiace. Nic dziwnego ze tworcy wola na Amige przeportowac z wykorzystaniem SDLa w tydzien, bo im szkoda czasu na dlubanie w rejestrach po nocach. Tak wiec wedlug mnie problem tkwi u podstaw tak naprawdę.
[#1402] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1401

Podejrzewam ze problemem jest sama architektura Amigi


To ja znowu wjadę z liczbami z Wikipedii, bo powody wydają się dużo bardziej trywialne. A500 rozeszła się w liczbie 6 mln sztuk. Sega Mega Drive to 30 mln. NES to ponad 60 mln.

Tak, że zamiast ciągle przyszywać środowisku Amigi niepewne powody czemu to było/jest mało aktywne, sugerowałbym rozważyć czy ta aktywność i tak nie była/jest nieproporcjonalnie owocna w stosunku do realnej popularności maszyny.

Ten sam błąd jest notorycznie popełniany przy porównywaniu np. demosceny 8-bit i 16-bit. C64 też sprzedał się w ponad 30 mln sztuk.
[#1403] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1402

A ja widze to troche inaczej...

Po 25 latach mamy doslownie kilka kodow zrodlowych wiekszych amosowych gier i moze ze trzy w asemblerze.
To z czego ludzie maja sie uczyc sztuki kodowania na amidze? Z tutoriali gamemakerow dla PC'eta?


Zadna z tych swietnych firm produkujacych kiedys soft na Amige, nie raczyla udostepnic kodu zrodlowego chociazby do jednej ze swoich produkcji.
Absolutnie nie uwierze w to, ze kody zrodlowe wszystkich amigowych hitow przepadly. Po prostu ich tworcy stali sie kundlami ogrodnikow i wola zeby ta platforma zdechla, niz zeby ktos korzystal z ich dorobku i przekazywal wiedze nastepnym pokoleniom.
Na tutoriale do kodowania na Amidze czekam juz z 15 lat i procz paru filmow video o kompletnych podstawach nie ma nic.
[#1404] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1403

To. I jeszcze to, że co prawda jest dokumentacja z Developer Docs, ale ona wszystkiego nie mówi, albo mówi w taki sposób, że muszę wyłuskiwać wiedzę nt. jednej rzeczy z wielu wielu jej miejsc.

Dlatego jak widzę gdzieś nowe produkcje, które nie udostępniają źródeł to coś mi się dzieje. Zwłaszcza jak są niekomercyjne, to wtedy totalnie tego nie rozumiem.

Scenowcy nie narzekają, bo oni nie wiem, chyba deasemblują cudze produkcje, analizują kod i eksperymentują. Choć dla asm już jest łatwiej o źródła, bo choćby wspaniałe Planet Rocklobster leży sobie na Githubie, coś Ghostownu chyba też.

Z łatwością platformy też prawda - grę Villages którą zakładałem skodzić w 2 tygodnie pisałem z kolegą rok albo dwa. Vilqa na MegaDrive którego zakładałem skodzić w miesiąc skodziłem w miesiąc. Bo nie trzeba było kombinować ze scrollem. Bo nie trzeba było kombinować jak wyświetlić tyle rzeczy na ekranie, bo blittera nie ma ale jest nadmiar kolorowych sprite'ów. Pisanie czegokolwiek rozbudowanego na Amigę wymaga sporej dozy masochizmu, ale z drugiej strony pisanie na żadną inną platformę nie daje takiej satysfakcji - bo to jak wygranie zapasów błotnych ze stadem świń (o imionach Agnus, Paula i Denise), które nie dość że to lubią, to jeszcze mają 30 lat wprawy ;). Takie jest moje zdanie.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 08:18:25 przez teh_KaiN
[#1405] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1403

Sądzę, że to może wynikać po części też z zaprezentowanych wyżej liczb: po prostu nie ma czym sobie zawracać gitary dla tak małego środowiska. Które to, podkreślam, i tak było bardzo płodne jak na swoje rozmiary.

Co do braku dobrych materiałów do nauki to nie sposób się nie zgodzić, bo swego czasu sam się naszukałem.

Ale.

Jeśli mówimy tutaj o grach to trzeba powiedzieć jasno: gry to nie tylko kod. Gry to nawet nie grafika+kod+muzyka. W grze musi siedzieć dobry pomysł i mechanika, które w ogóle skłonią ludzi do grania. Co by miało realnie skłonić 30/40/50 latków do grania w klona Superfroga jest dla mnie wielką tajemnicą. Nie chcę nikogo obrażać ale wiecie jak to wygląda... Niemniej wracając: rzecz w tym, że nawet jeśli byłyby te tutoriale, kody źródłowe, narzędzia wspomagające development to pozostaje pytanie - po co to robić na Amidze skoro można to zrobić na PC. Dobra gra i tak musiałaby powstawać na PC. A jeśli wyszłaby fajnie to można to nawet spróbować sprzedać na Steamie albo na smartfonach. Na Amidze nie ma za bardzo dla kogo robić i po co.

Gry typu 'idzie ludzik i skacze' to fajna zabawa ale dla samego autora, który ma ochotę zrobić coś prostego dla własnej i tylko własnej satysfakcji. Gra z pomysłem wymaga dużo więcej zachodu, iterowania, doszlifowywania mechaniki. Nie tylko wyświetlenia sprajtów na ekranie. A gra z pomysłem w którą mają grać stare dziady na Amidze to w ogóle...




Według mnie szkoda tracić czasu na ciągłe narzekanie. Lepiej cieszyć się tym co mimo tak relatywnie małego środowiska powstało.
[#1406] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #1404

Scenowcy nie narzekają, bo oni nie wiem, chyba deasemblują cudze produkcje, analizują kod i eksperymentują. Choć dla asm już jest łatwiej o źródła, bo choćby wspaniałe Planet Rocklobster leży sobie na Githubie, coś Ghostownu chyba też.


W demach kod odgrywa istotniejszą rolę niż w grach i nieraz świetny kod sprawiał, że przymykało się oko na stronę estetyczną. W grach dochodzi czynnik grywalności, którego kodem się nie zastąpi. Chociaż Carmack to był koder z krwi i kości, ale oprócz technicznego osiągnięcia zrobił dobrze wszystko co należało i to odróżnia Wolfensteina od Breathlessa czy Nemaca IV, w których to nie grafika ale właśnie mechanika kuleje, bo do Dooma nawet nie ośmielę się ich porównywać.

Generalnie przyzwoite demo jest zrobić łatwiej niż przyzwoitą grę. To niewątpliwa zaleta demosceny.
[#1407] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1403

Na tutoriale do kodowania na Amidze czekam juz z 15 lat i procz paru filmow video o kompletnych podstawach nie ma nic

serio? W 15 lat nauczył byś się już wszystkeigo od zera sam czytając docki i próbując samemu.
Nie śpieszyło mi się i zacząłem powoli rozkminiać Amigę od strony koderskiej jakieś 2 lata temu. Wiem nadal mało ale na tyle żeby powiedzieć... nie trzeba mieć kodów źródłowych całych gier żeby zacząć developować. a et źródła i tutoriale które są (czy to cracktra, jakieś prose efekty czy toole, tutoriale Photona/Scoopex na YT) wystarczają.
Po 15 latach byłbyś guru.
Nawet jak się pjawia tutoriale to proszę bądź świadom że bez praktyki (jesli nigdy nie kodowałeś) powiedzmy 1 lub 2 lat nie zakodujesz gry od tak - od razu.

doczytałem pozostałe 3 posty powyżej i w zasadzie macie rację, ale od biadolenia nic nie powstanie.
Nie żebym się przechwalał, ale:
zachciało mi się 2 lata temu zrobić coś na amidze. zabrałem się za assembler, poznawanie wnętrzności Amigi z OCS, HRM i zacząłem - wiecie co napisałem jako pierwszy program? wyświetlenie bara Copperem. Na scrolla musiałem czekać 6 miesięcy aby zrozumieć jak to najłatwiej początkującemy (bez blitera) zrobić.
teraz piszę grę - "Idziesz hipkiem i skaczesz" - tak, dla własnej satysfakcji. Może ktoś w to zagra i mu się spodoba. Będę to pewnie pisał rok może dwa, Ale nie zakładam że to będzie wielki sukces komercyjny i nawet że to będzie jakaś przełomowa gra. Chcę to zrobić bo tak wyobrażam sobie moje hobby amigowe. Może potem zrobię kolejną grę pewnie też prostą zobaczymy, ale jedno wiem - zacząłem, nie spieszę się a powoli poznaję coraz to nowsze aspekty pisania na Amigę. Coś co kiedyś jako małolat chcialem robić.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 10:48:19 przez retronav
[#1408] Re: Zapowiedzi nowych gier

@retronav, post #1407

No i prawidłowo. Nawet skaczący po ekranie piksel może być osobistym osiągnięciem i zasługiwać na poklepanie po ramieniu, postawienie browara, a może nawet i coś więcej. Jeśli ktoś nie rozumie tego ducha kreatywności to będzie wiecznie niezadowolony z Amigi czekając na produkcje, które nigdy nie powstaną. A beztrosko krytykując rzeczy nie spełniające własnych oczekiwań zdusi w zarodku chęci tych, którym chciało się z hardware zapoznać nawet w podstawowym stopniu. Czyli zamiast motywować ich do działania zabija się cień szansy na powstanie czegokolwiek sensownego tworząc antypatyczny klimat w środowisku.
[#1409] Re: Zapowiedzi nowych gier

@nogorg, post #1408

A ja nadal twierdze, ze nie ma przystepnych materialow o asemblerze a dowodem niech bedzie ten watek kurs kodowania dedykowany amigowcom.. a po roku ani widu ani slychu a przeciez to zwykly kurs a nie "Wiedzmin" na A500.

Superfrog nie powstanie jesli nie powstana opracowania na temat kodowania a samo nauczenie sie rozkazow procesora MC68000 to moze 5% sukcesu.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 14:36:37 przez selur
[#1410] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1409

A czy ja pisałem, że są? Pisałem tylko dlaczego ich nie ma. A "Superfrog" nie powstanie z wielu powodów. Jednym z nich jest właśnie odpowiedź na pytanie - po co? Skoro jeden już jest.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem