[#1351] Re: Zapowiedzi nowych gier

@skipp, post #892

Dostępne jest już nagranie z najnowszej wersji alpha na AmigaOS4. Screen do linka ze znacznie starszej wersji (przy okazji porównanie jest). W najnowszej (build 11.46 albo 11.48) poza poprawą błędów da się zauważyć znaczne przyspieszenie gry.



A dla zainteresowanych gameplay z wersji alpha na PC (build 10.41)



Ostatnia aktualizacja: 21.08.2017 12:01:37 przez Solo Kazuki
[#1352] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Solo Kazuki, post #1351

Już to pisałem, ale się powtórzę- śliczne OK
[#1353] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #1352

Nowa gra od ArtiGames
Cave Story na Amigę !
Zalecany Vampir lub 060 i RTG.


Ostatnia aktualizacja: 22.08.2017 17:08:11 przez Artur Jarosik
[#1354] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #1353

Fajne wymagania. Animacja bohatera zdecydowanie je tłumaczy .

Pozdrawiam,

Azz
[#1355] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #1353

Cave Story to killer!
Genialna gra, która potrafi zaciągnąć na skraj rozpaczy. Uber_trudna, perfekcyjna w swym designie, mechanikach gra, której żaden szanujący się gracz nie powinien pominąć.

Chrzanić tam legalność tego portu - ta gra na Amidze będzie kraszerem tysiąclecia!
[#1356] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1355

"będzie kraszerem tysiąclecia"

a moze kraszanem tysiąclecia!?
[#1357] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1355

eee jaka legalność? Z tego co widzę jest NXEngine czyli otwarta implementacja engine'u i parę projektów open source związanych z samą grą. Myślę że osoba portująca po prostu wzięła źródła i zmusiła je do kompilacji pod system okołoamigowy. Żadnego reverse engineeringu. Nie te czasy.

Stąd też wymagania sprzętowe - bo pewnie sam engine korzysta z SDLa czy innej ciężkiej warstwy pośredniej w rysowaniu grafiki. Wszystko pewnie robi CPU.

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2017 07:48:23 przez teh_KaiN
[#1358] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #1357

Wymagania tego Cave Story kompletnie poronione... Zapewne jest tak jak napisales - szybki port bez optymalizacji. Przeciez to powinno latac na golej A1200 bez wiekszych problemow (najpewniej ze zmodyfikowanym odpowiednio dzwiekiem i obnizeniem ilosci kolorow... na czym gra az tak bardzo by nie ucierpiala).
[#1359] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1358

obnizeniem ilosci kolorow...

Do ilu? Szesnastu? Bo chyba więcej niż 32 kolory nie ma.
[#1360] Re: Zapowiedzi nowych gier

@waldiamiga, post #1359

[#1361] Re: Zapowiedzi nowych gier

@R222, post #1360

http://eab.abime.net/showthread.php?t=88421
Na EAB wreszcie udało się rozpracować Harem Challange z Cubo żeby był w pełni grywalny na CD32 i pod winuae.
[#1362] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Artur Jarosik, post #1353

Niezbyt dobrze to wygląda, no i te wymagania z 16 galaktyki...
[#1363] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Axi0maT, post #1358

Też uważam,że wymagania tej gry Cave story są bardzo mocno zawyżone.
Spokojnie taka gra na 1200 czy dowolnej Amidze ECS powinna pójść.
A palete kolorów mając do wyboru 16,32 można tak dobrać,że będzie to naprawde ładnie wyglądać.

ProjectX Super Frog Elfmania itp czy one źle wyglądają?
A działają na dwolnej Amidze z 1mb pamięci.Optymalizacja jest też bardzo dobra.
I nie ma co bronić twórców tej gry bo kiche odwalili i tyle.

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2017 16:54:33 przez skofrant
[#1364] Re: Zapowiedzi nowych gier

@skofrant, post #1363

Interesujący jest fakt, ze na Mega Drive gra ma swoj port a na Ami potrzeba konfigu z kosmosu...
[#1365] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1364

Może na Ami to SDL ?
[#1366] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hellena, post #1365

Wystarczy obadać plik debiug.txt i mamy
SDL_SetVideoMode: 320x240 @ 16bpp

Stąd pewnie takie wymagania.
[#1367] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hellena, post #1365

A czy jest w ogole jakikolwiek port z PC na Amige nie w SDL'u?
[#1368] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #1367

A czy jest w ogole jakikolwiek port z PC na Amige nie w SDL'u?


Kiedyś było sporo, ale teraz to nie wiem
[#1369] Re: Zapowiedzi nowych gier

@skofrant, post #1363


I nie ma co bronić twórców tej gry bo kiche odwalili i tyle.


Ale jaką kichę? Ktos poświęcił swój cenny czas na zrobienie tego portu, przyjął w założeniach wykorzystanie biblioteki SDL mając świadomość wymagań z tym związanych, doprowadził swój projekt do końca i udostępnił grę za darmo. 100% profesjonalizmu, bez obietnic bez pokrycia. Gratuluję autorowi tej konwersji i ukończenia projektu.

Oczywiście ktoś inny może powiedzieć że zrobi to lepiej, i wyrzeźbić asemblerem w rejestrach A500 kod gry dla OCS i 68000, ale szanse że dowiezie projekt z takimi założeniami do końca w rozsądnym czasie są bliskie zera.

Jeszcze raz gratuluję autorowi, świetna robota.
[#1370] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #1364

Bo na MD się o wiele łatwiej pisze, choćby z tego względu że można z łatwością zrobić zapętlony w obu kierunkach bufor ekranu bez pierdzielenia się z copperem na tyle hardkorowym, że musisz używać własnego zarządzania copperlistą bo systemowe Ci wejdzie w paradę i to skutecznie uniemożliwi. Byłem tam i skończyło się olaniem funkcji z graphics.library i napisaniem wszystkiego samemu.

Megadrive jest naprawdę łatwym systemem do pisania gierek, bo z tą myślą powstał. Ma większe sprajty, specjalizowany HW do obsługi tilesetów. Na Amidze jeśli chcesz napisać grę, musisz najpierw zmusić hardware do robienia rzeczy, które powinny być za darmo.
[#1371] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #1370

Graphics.library nie "wchodzi w paradę" przyjacielu, tylko zapewnia, że Twój program zadziała na każdej Amidze bez problemu.

Jak chcesz możesz używać własnej Copperlisty w zgodzie z systemem. Są dwa sposoby. Możesz załadować zupełnie własną Copperlistę po LoadView(NULL), a następnie przywrócić Copperlistę z GfxBase->copinit, bądź skorzystać z Copperlist użytkownika.

Jest o tym nota w tutorialu do robienia gier na Amiga Developer CD.

Autorzy Amiga OS dali bardzo elastyczne narzędzie.

Na Amidze jeśli chcesz napisać grę, musisz najpierw zmusić hardware do robienia rzeczy, które powinny być za darmo.

Zgodzę się częściowo. Akurat ten nielubiany przez Ciebie system Amigi daje mnóstwo narzędzi do programowania. Można w niektórych sytuacjach wspomóc się własnymi, szybszymi procedurami. I można zrobić to tak sprytnie, że będzie to zgodne z systemem.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2017 09:54:01 przez Hexmage960
[#1372] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1371

Podaj chociaż jedną porządną grę, napisaną pod systemem Amigi, tzn. z wykorzystaniem systemowych procedur...
Są w ogóle takowe ?
Bo coś mi się wydaje, że wszystkie najlepsze tytuły były pisane od zera, i omijały POWOLNY system Amigi, jak się tylko dało.

Nie tylko grafika, ale nawet zapis plików/dysków były realizowane wg własnych, NIESYSTEMOWYCH procedur.

Zatem takie bezpodstawne zachwalanie systemu Amigi chyba jest trochę fałszowaniem historii
[#1373] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1371

No, tak też robię, po LoadView(NULL), tylko że wtedy nie masz całego zarządzania viewami i viewportami, a co za tym idzie całkiem sporego fragmenu API graphics.library zależnego od tych rzeczy (np. boby o ile pamiętam?).

Chodziło mi głównie o to, że korzystając z kompletu funkcjonalności nie dasz rady przemycić wszystkiego w User Copperlistę żeby nie wchodzić w kolizję czy to czasową czy to konfliku interesów z instrukcjami narzucanymi przez systemowy view/viewport.

API AmigaOS jest bardzo fajne, ale do momentu kiedy gra ogranicza się do tego co umożliwia. Jak chcesz choć ciutkę więcej, to albo trzeba zrezygnować, albo zrobić właśnie wszystko samemu, od nowa, od podstaw. Co jest żmudne, wymaga sporo debugowania, sprawdzania milion razy z dokumentacją (i to nie w zasięgu jednego podpunktu, tylko trzeba mieć pare rozdziałów w małym paluszku).

@Motyl: parę ich było. Wiele gier point n clickowych, strategie i większość tych, które nie miały dynamicznych scen na ekranie. Z odczytem z dysku to po co komu cokolwiek więcej niż fopen/fread/fclose? ;)

Żeby rozwiać wątpliwości - api graphics.library ważam za api systemowe, bo można mniej-więcej bezboleśnie skakać między nim a Intuition. I mówiąc systemowy view mam na myśli graphicsowy view, nie screen.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2017 12:04:01 przez teh_KaiN
[#1374] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #1372

Napalm

możesz już zacząć bić brawo
[#1375] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #1372

Colonization :)
[#1376] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #1372

Asteroids
[#1377] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Motyl, post #1372

Z gier ściśle pod GUI Amigi najlepszym przykładem jest Colonization.

Do tego jest wiele gier Public Domain (np. właśnie Asteroids).



Zatem takie bezpodstawne zachwalanie systemu Amigi chyba jest trochę fałszowaniem historii

Akurat w mojej wypowiedzi nie zachwalałem samego systemu, tylko pokazałem, że jest możliwość pisania własnych procedur w zgodzie z systemem.

Przykładowo można ładować swoją Copperlistę na ekran systemowy za pomocą przerwania Coppera.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2017 15:23:25 przez Hexmage960
[#1378] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #1373

Chodziło mi głównie o to, że korzystając z kompletu funkcjonalności nie dasz rady przemycić wszystkiego w User Copperlistę żeby nie wchodzić w kolizję czy to czasową czy to konfliku interesów z instrukcjami narzucanymi przez systemowy view/viewport.

A patrzyłeś na User Copperlistę? Tam system po prostu inicjuje podstawowe rejestry, ładuje paletę i daje wolną rękę już od linii 0 rastra.

System ingeruje minimalnie, ale na tyle by obraz był prawidłowo wyświetlany na każdej Amidze.

Używając tej techniki możesz korzystać chociażby z takiej funkcji jak VideoControl(), która ma spore możliwości w kontrolowaniu obrazu.

Jedynie jeśli chcesz korzystać z techniki "Copper driven Blitter" lub dynamicznych Copperlist należy użyć zupełnie własnej Copperlisty.
[#1379] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1378

No o dynamiczne copperlisty głównie mi chodzi. Przy implementacji scrolling tricku nie wiem czy pamiętasz ale bardzo dużo się frustrowałem w dziale prywatnym, po czym jak olałem systemowe viewy i zacząłem używać Coppera po swojemu to wszystkie problemy zniknęły.

Ty masz swoje zdanie a ja mam swoje i każdy z nas na bazie pewnych doświadczeń je sobie wyrobił. Nie przekonamy się nawzajem ale nie ma nic w tym złego. ;)
[#1380] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #1371

Wszystko fajnie i pieknie ale... golym okiem widze, ze gry napisane pod system sa wolniejsze od tych napisanych nawet w slamazarnym AMOS'ie. A to tylko swiadczy o tym, ze amigowe gry 'systemowe' to niestety porazka.


krotko mowiac, lancuch 'predkosci dzialania' pod klasykiem wyglada tak

Asm------------------------------> C/BlitzB. --> E? --> AMOS ----------> Amiga BASIC -> system

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem