[#61] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Andrzej Drozd, post #60

Tam się raczej do ruskich strzelapomysł
[#62] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Hexmage960, post #59

No i udało się! Napisałem odpowiednik MakeAnim z GloomEDa. Bezproblemowo konwertuje obraz oryginalnego Smoka. Program wymaga tylko, by był co najmniej jeden wiersz odstępu między rzędami klatek oraz co najmniej jedna kolumna odstępu pomiędzy klatkami. W ten sposób może bezproblemowo automatycznie wyciąć klatki z szablonu.

Przetestowałem z kilkoma obiektami (marine, baldy, dragon) i działa bez zarzutu, Gloom prawidłowo je wyświetla. Uchwyt na klatki animacji ustaliłem póki co na sztywno na połowę szerokości i spód obrazka.

Nie jestem tylko pewien co do tego czarnego koloru wewnątrz obiektów, czy działa Ok, tego nie przetestowałem.

Program nazwałem "MakeGloomObj" i można pobrać z oryginalnego odnośnika z moimi użytkami do Glooma. Do archiwum dołączona krótka instrukcja w formacie AmigaGuide.

Leon, myślę, że na razie wystarczy mojej pomocy (trzy pomocnicze programy użytkowe) przy Twoim projekcie. Z resztą powinieneś sobie poradzić. OK

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2014 23:48:59 przez Hexmage960
[#63] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Hexmage960, post #62

Robert mógłbyś udostępnić to archiwum z "MakeGloomObj" gdzieś indziej bo Twoja strona nie działa. Chętnie przetestuję program z dużymi obiektami choć sam tworzyłem obiekty w 64x64 tak aby oryginalny "makeanim" dawał radę.
[#64] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Leon, post #63

[#65] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Hexmage960, post #64

Przetestowałem program "MakeGloomObj" z dużymi obiektami "ObjsDoom/arachnotrontoobig.iff" i muszę przyznać, że Twój program działa poprawnie, nie trzeba też wpisywać cyfry "2". Oryginalny "makeanim" posiada 2 błędy, wiesza się gdy wpiszemy złą nazwę dla pliku lub użyjemy dużych klatek. Trzeba było też nie zapominać o "2" na końcu bo postać chodziła koślawo.

"Iff2Gloom" też działa dobrze tylko na PPaincie muszę zablokować 3 kolory. Zauważyłem, że niektóre obrazki pomimo, że prawidłowo są wyświetlane w grze mają problem z wygaszeniem ekranu. Czyli zamiast płynnego wygaszenia obrazka można zaobserwować jak tło obrazka zmienia się na niebiesko po czym następuje wczytanie poziomu. Przez to mrugnięcie na niebiesko przy wyjściu z gry wyskoczy żółte lub czerwone guru. Może drugi obrazek (nie tytułowy ale ten przed pierwszym poziomem) musi mieć parę kolorów wolnych lub używać palety 128k? Jeszcze się tym pobawię bo z jednymi obrazkami działa z drugimi nie.

Inna sprawa, że w grze napis Gloom jest osobnym plikiem. Postanowiłem zamiast pliku "gloom" dać brusha 1x1 piksel o nazwie "gloom" tak aby nie szpecił mi na ekranie mając inną paletę kolorów. Oczywiście mój "brush" wyświetla się na wysokości starego napisu a za nim kilkanaście czarnych pikseli (których nie mogę usunąć) ale to nie jest duży problem.

Dodatkowo przestałem całkowicie używać polecenia do zapisu stanu gry "rest_" tak aby przykładowe mapy bez "rest_" po uruchomieniu nie wieszały systemu.

Do wszystkich moich map dodałem obrazki i plik lha z 2.9MB zwiększył się do 12.7MB.
Na aminet jeszcze nie wrzucam bo muszę napisać plik txt oraz wyeliminować migający ekran na niebiesko, który zawiesza grę.
[#66] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Leon, post #65

Jeśli chodzi o ten niebieski kolor i guru to nie wiem. Czy mógłbyś podać jaki rozmiar mają te obrazki (zarówno te, które powodują problemy, jak i te, które działają)? Może jest jakaś reguła. Inna możliwa przyczyna - jest składowa nagłówka obrazka o nieznanym mi przeznaczeniu. Dotychczas nie sprawiała ona kłopotów, ale może jest tam nieodpowiednia wartość.
[#67] Re: Gloom Deluxe - magiczne kolory

@Leon, post #1

@Radek_Cz:

Jakie masz doświadczenia z edytorem do AB3D2?

Bardziej przydałby się program do podmiany sampli w grze. Obecnie w nagłówku svx muszę ręcznie wpisywać "01 44" dla sampli 11KHz oraz podawać długość w dwóch kolejnych cyfrach.

Myślę że dałoby się napisać skrypt który robiłby to automatycznie... jak coś to pisz, pomogę.

@do wszystkich:

Wy coś razem działacie w kierunku Gloom'a? Ja już wcześniej deklarowałem pomoc w tworzeniu map do tej gry więc jeżeli ktoś jest chętny na jakiś mały mission pack to mógłbym się dorzucić i stworzyć 2 może 3 mapki :)

P.S. Co do pakowania CRM2 to jest lepszy sposób, w archiwum z CrunchMania znajdują się biblioteki dla XPK, wystarczy że przegrasz je do libs:compressors i będziesz mógł użyć dowolnego programu który obsługuje XPK - a jest ich mnóstwo...

i jeszcze coś...

Wie ktoś jak podmienić w Gloom'ie napisy w menu? Miałem kiedyś spolszczonego cracka gdzie zamiast "violence model" było "flakowatość" :)

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2014 21:18:14 przez forge
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem