[#1291] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1268

Ale tak serio? Po co fabuła w mini-gierce ze skaczącą kulką?
3
[#1292] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Hexmage960, post #1290

Jak dla mnie gra jest zbyt profesjonalnie wykonana i w tym sensie "poważna" by wrzucać tam jakieś jarmarczne intro w stylu i o fabule rodem z "Goblinów".
W ogóle fabuła i intro do podskakującej kulki jest potrzebna wg mnie jak pięść do nosa, ale zrozum artystę
Na Atari nie ma i nigdy nie pomyślałbym, że brakuje intra i nie wiem po co gram

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2024 14:18:46 przez Jacques
[#1293] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1289

Myślę, że głównie problemem jest niewiedza jaki jest stan faktyczny projektu, gdyż już w grudniu 2022 było tu w poście 838 przez autora napisane:

"Teoretycznie gra w wersji cyfrowej moglaby być już wydana, tzn. jest zrobiona kompletna rozgrywka, grafika i dźwięk. Pracuję jeszcze nad wstawkami które pojawiają się między galaktykami."

Obecnie mamy 2024 i nadaj brakuje tych wstawek ...

Trzymam od lat kciuki za Kefira, ale rozumiem ludzi, którzy zapłacili pieniądze, widząc termin wydania gry (jak jeszcze była na stronie) i takie zapewnienia jak powyżej.

Uważam, że jeśli termin wydania produktu przedłuża się powyżej pewnego czasu, powiedzmy rok od deklaracji wydania, powinno bezwzględnie dokonać się zwrotu wpłat dokonanych przez kupujących i autor może sobie spokojnie kończyć dzieło nawet przez dziesięciolecia, bez względu na problemy które napotkał. Inaczej nie uniknie się poczucia oszukania przez wpłacających.
1
[#1294] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1292

Jak dla mnie gra jest zbyt profesjonalnie wykonana i w tym sensie "poważna" by wrzucać tam jakieś jarmarczne intro w stylu i o fabule rodem z "Goblinów".
W ogóle fabuła i intro do podskakującej kulki jest potrzebna wg mnie jak pięść do nosa, ale zrozum artystę

Ja nawiązałem do gry "Superfrog" (zamiana bohatera w kulkę) oraz powieści "Władca Pierścieni" (czarnoksiężnik, który nie ma postaci fizycznej).

Prócz Superfroga moja propozycja fabuły jest jak najbardziej poważna i według mnie pasuje do Jump. Oczywiście można modyfikować.
[#1295] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@retrofaza, post #1291

Wcześniej podałem pewien zarys fabuły, ale został przemilczany. Być może gra byłaby już w pełni ukończona...
1
[#1296] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1268

Skacząca kuleczka w grze na Amigę? No... aż się prosi żeby to był boing przedzierający się przez nieprzyjazny i pełen pułapek świat innych platform.
Kolejne etapy mogą się nazywać tak jak elementy AmigaOS, przechodzimy DEVS, ratujemy DataTypes... Chyba, że pójdziemy w sprzętową specyfikę Amigi i ratujemy kolejne amigowe chipy, porty. Świat już był ratowany w tylu grach, a prawdę mówiąc nie zasługuje na ratunek. szeroki uśmiech Amigi chyba jeszcze nikt nie ratował, a ona zasługuje.

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2024 15:01:41 przez MDW
9
[#1297] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #1293

Uważam, że jeśli termin wydania produktu przedłuża się powyżej pewnego czasu, powiedzmy rok od deklaracji wydania, powinno bezwzględnie dokonać się zwrotu wpłat dokonanych przez kupujących i autor może sobie spokojnie kończyć dzieło nawet przez dziesięciolecia, bez względu na problemy które napotkał. Inaczej nie uniknie się poczucia oszukania przez wpłacających.

Dlaczego od razu bezwzględnie? A Ty zrobiłeś preorder? Jeśli tak to czy wystąpiłeś już o refund? Ktokolwiek?
[#1298] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1297

Ja zrobiłem, ale nie chcę zwrotu, chcę grę.
W potwierdzeniu zamówienia widniał termin:
Planowany termin wysyłki: wiosna 2022r.


Dlatego dyskusję o IMHO zbędnym intrze dalej opóźniającym wydanie gry, gdy za pasem jest wiosna 2024, uważam za mało śmieszny żart
8
[#1299] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@retrofaza, post #1291

1
[#1300] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1297

Dlaczego od razu bezwzględnie? A Ty zrobiłeś preorder? Jeśli tak to czy wystąpiłeś już o refund? Ktokolwiek?
Odnoszę się do głosów w tym temacie i Twojego komentarza. Jeśli do zwrotu wpłat by doszło, nie musiałbyś pisać tutaj, że inni mają nie wylewać żali tylko rozmawiać o grze. Teraz jest już nieco za późno na luz, a moja osoba nie ma tu nic do rzeczy. Wyraziłem swoje zdanie, którego możesz nie podzielać. Śledzę ten temat od początku, podsuwałem różne pomysły i wspierałem duchowo autora.

Pisałem też wielokrotnie, aby przyspieszyć możliwie proces wydania gry, szczególnie po przedpłatach, bo będzie coraz gorzej. Dziwne, że nie razi Cię przetrzymywanie cudzych pieniędzy przez rok (specjalnie wpisałem długi czas), a razi Cię słowo bezwzględnie, czyli że trzeba przyznać się do niedotrzymania terminu i zwrócić wpłaty. Po prostu dla jednych umowa to rzecz święta, a dla innych nie i teraz już w tym temacie nie będzie kwiatków i cukierków niezależnie od tego co się komuś wydaje.
4
[#1301] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@brain030, post #1300

Wiesz, to jest tak jak z naszym prezydentem... może od ręki ułaskawić ale tego nie robi. Tak samo masz z preorderem, każdy może wystąpić o refund ale jakoś nikt tego nie zrobił (a przynajmniej nie przyznał się publicznie), pisanie więc o jakimś przetrzymywaniu czyichś pieniędzy uważam za niestosowne, wystarczyło napisać do Kefira o zwrot kasy i po sprawie.
[#1302] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Madman, post #1301

Staram się możliwie łagodzić słowa w wypowiedziach, więc jeśli już to co napisałem jest niestosowne, to nie wiem co byś powiedział na bardziej dosadne stwierdzania, które można by użyć w podobnych sytuacjach dotyczących gier, joysticków, klawiszy, klawiatur itp. Takich tematów na forum mamy multum, nie wiem tylko dlaczego, skoro tak po prostu wystarczy poprosić o zwrot wpłaty i po sprawie...

Uważam, że taka rzecz powinna dziać się automatycznie (zwrot wpłat), jako efekt niedotrzymania umowy przez sprzedawcę, bez proszenia się kupującego, którego prośba może zadziałać, albo i nie. Przecież jak produkt się pojawi, kto będzie chciał, może znowu za niego zapłacić i od razu go dostać. Gdyby to miało nastąpić za 10lat przynajmniej nie czuł by się pokrzywdzony. No ale patrząc na prostotę rozwiązania to nie ma już dalszego tematu.
1
[#1303] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Don_Adan, post #1299

Nie grałem w tę grę, trzeba będzie spróbować.
[#1304] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #1296

Złoto!
2
[#1305] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #1296

Chyba, że pójdziemy w sprzętową specyfikę Amigi i ratujemy kolejne amigowe chipy, porty. Świat już był ratowany w tylu grach, a prawdę mówiąc nie zasługuje na ratunek. Amigi chyba jeszcze nikt nie ratował, a ona zasługuje.


Fabuła rodem z Breakout! na MSX'a.

https://www.youtube.com/watch?v=Ll9ODgp_C2U
2
[#1306] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@kempy, post #1305

Fabuła rodem z Breakout! na MSX'a.

Nie znałem tego. Ale temat naprawiania psującego się komputera oczywiście jest znany z np. „Chip War” (C64) albo polskie „Inside” (Atari XL/XE).
1
[#1307] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@MDW, post #1306


@Kefir,

Hej czy w ramach oczekiwania na finalny produkt, byłbyś w stanie podzielić się
"statystykami", jeśli jakieś zauważyłeś albo prowadzisz? O ile nie jest to tajemnica :P

W sensie - nie jest to kolejny "prosty skaczący ludek na prostej planszy" - tylko faktycznie bardzo dobry high endowy "produkt" wykorzystujący możliwości sprzętowe - tyle co grałem w demo, wszystko jest tam jak powinno być. (ok zamiast skaczącego ludka mamy skaczącą kulkę ale okazuje się że można zrobić mega
produkt nawet ze skaczącą kulką w roli głównej)

I jestem ciekawy jakie jest zainteresowanie użytkowników Amigowych. No bo masz zdaje się stronkę jakiś kontakt, filmiki itp. Czy jest to powiedzmy 0-100 osób, 100-500 osób, powyżej 1 tys. czy powyżej 5 tys.?

Jak tak patrzę na największą aktywną grupę FB to członków jest tam 30 tys. z czego takich zaangażowanych i aktywnych to może by było z 5-8 tys.

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2024 18:39:03 przez mateusz_s
[#1308] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1268

Ok. A możesz podać jakiś konkret? Np. gra wyjdzie za miesiąc, pół roku, rok?
Nie wiem, czy komuś potrzebna fabuła do takiej gry. Gra sama w sobie wygląda rewelacyjnie.
Zerknij sobie na to demo nie wnoszące nic do gry
[#1309] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@AD99, post #1308

Nie wiem, czy komuś potrzebna fabuła do takiej gry

Oczywiscie ze fabuła nie jest potrzebna do takiej gry bo ona nigdy nie ma nic ciekawego do opowiedzenia to jest po prostu strata czasu a gracze i tak to skipują , to są zawsze proste historyjki które kazdy słyszał juz 10tki razy. Juz wiecej sensu by było gdyby w grze co jakiś czas były np walki z bossami oparte o jakieś nietypowe dla normalnych leveli mechaniki
4
[#1310] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Azakiel, post #1309

Juz wiecej sensu by było gdyby w grze co jakiś czas były np walki z bossami oparte o jakieś nietypowe dla normalnych leveli mechaniki

Spoko, robię. Termin wydania gry przesuwa się o rok ;)
2
[#1311] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1310

daj o 10 lat to nie będzie pretensji :)
4
[#1312] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1311

Tak poważnie mówiąc to jakaś mini logiczna gierka mogłaby być. Jakieś układanie kafli tunelu czy coś w tym stylu.
Jeśli ktoś ma pomysł to bardzo proszę.
1
[#1313] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1311

ale przecież nikt nie będzie miał pretensji... w końcu nie podobał od kiedy przesuwa wydanie gry o rok.. czy od 2034 a może od daty gwiezdnej 46789 hehe

ale Panie i Panowie coś jest na rzeczy... w unithorze też piszą że już drobnica, dodatki iii...
a tutaj też jeszcze tylko fabuła, intro, outro, mini gierka, "znafcy" jutuberzy...

iii jeszcze ktoś czeka????... hehehe

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2024 11:27:51 przez RokiS
[#1314] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1312

Tak poważnie mówiąc to jakaś mini logiczna gierka mogłaby być. Jakieś układanie kafli tunelu czy coś w tym stylu.


Poważnie pisząc? Czy to konkurs na dalsze powody opóźnień? Jeszcze frytki, zasmażka i pełne rokoko w grze, w której najważniejsza jest idea i gameplay
To przypominam, że termin miał być wiosną 2022 i za niedługo opóźnienie wyniesie 2 lata. Chyba nie chcesz by wyglądało to jak z "Magazynem"? Tylko że tam nie było preorderu.
Naprawdę trzeba też umieć zamknąć projekt, a intro i fabułę realizować w gatunku gdzie to pasuje, np. w kolejnym projekcie.

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2024 11:36:54 przez Jacques
4
[#1315] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1314

No to jeszcze 8 lat i będzie gotowa :)

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2024 12:05:20 przez Dorian3d
1
[#1316] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1312

a moje "poważnie" - mamy z tego co kojarzę 21 wiek, aktualizacje gier są czymś zwyczajnym... czemu nie wypuścisz gry w wersji cyfrowej w takim stanie jakim teraz jest, a w międzyczasie czasie będziesz Sobie ją poprawiał, dodatki wstawiał i robił co chciał...
na pewno każdy gracz ściągnie sobie kiedyś wersję ostateczną... a i pudełkowcy otrzymają (kiedyś tam) produkty ostateczny... i wilk będzie syty i owca cała...
6
[#1317] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RokiS, post #1316

Kto ograł wersję demo Jump!, niech pierwszy rzuci kamieniem!

P.S. Ja nie ograłem, więc nie rzucam, i idę się schować pod kamień!
Tudzież krzeszło... hide2
[#1318] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RokiS, post #1316

a moje "poważnie" - mamy z tego co kojarzę 21 wiek, aktualizacje gier są czymś zwyczajnym... czemu nie wypuścisz gry w wersji cyfrowej w takim stanie jakim teraz jest, a w międzyczasie czasie będziesz Sobie ją poprawiał, dodatki wstawiał i robił co chciał...
na pewno każdy gracz ściągnie sobie kiedyś wersję ostateczną... a i pudełkowcy otrzymają (kiedyś tam) produkty ostateczny... i wilk będzie syty i owca cała...



w sumie to jest całkiem niegłupi pomysł
4
[#1319] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1314

Moim skromnym zdaniem lepiej zrezygnować z intra, fabuły i minigierek i wypuścić grę, której preorderowcy już się nie mogą doczekać. Te elementy to przerost formy nad treścią, który tylko niepotrzebnie wydłuży czas oczekiwania. A przecież to jedynie kulka skacząca w tunelu. Owszem, technicznie fenomenalna i ciesząca oczy i uszy, ale nadal jest to tylko kulka w tunelu. Intro i fabuła są zbędne.
[#1320] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1319

Odpisałeś tak jakbym ja miał inne zdanie. Oczywiście, że skoro release candidate przeszła testy, to należy zrobić release i nie szukać powodu do przedłużania (jeszcze bardziej)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem