Wątek zamknięty
[#301] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@michal_zukowski, post #300

Tak tylko ze SuperFX 1 byl dużo wolniejszy od wersji szybszej
w zasadzie tylko 3 gry były zoptymalizowane na SuperFX 2

Super FX 2 games

Doom
Super Mario World 2: Yoshi's Island
Winter Gold
[#302] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@HOŁDYS, post #301

SuperFX jest taktowany tym samym zegarem tylko jest od razu na wejściu ciachany przez 2. Nie pamiętam dlaczego dokładnie, coś im chyba w pierwszej wersji nie pykło. SuperFX2 jest taki jaki miał być SuperFX. Ale to i tak jest dość słaby sprzęt. ARM na 48MHz za 1$ dzisiaj by go wyprzedził :)
[#303] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@abcdef, post #302

Jasne, że jest słaby, to właśnie widać miedzy innymi po Doomiena SNESa ok, racja
[#304] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@BULI, post #303

To akurat nie od tego, a od ograniczeń SNES w ogóle...
[#305] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@abcdef, post #304

Nie wnikam w % procenty i wagi, ale oględnie rzecz ujmując ten Doom wypadł biednie , ja liczyłem przynajmniej na troszkę lepsze framerate, ale z drugiej strony, dla fanów SNESa ważne, że wyszedł i można było jednak "grać" ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2020 14:17:38 przez BULI
[#306] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@BULI, post #305

No właśnie. Wszyscy robią gorzkie żale że Doom jest na SNES jakby w ogóle go nie było na Amigę jednocześnie nie zwracając uwago że wersja na wspomnianą konsolę jest okrojona w przeciwieństwie do wersji na Amigę.
[#307] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Solo Kazuki, post #306

Nawet na 40Mhz 386DX Doom jest niegrywalny na całym ekranie. Dopiero 486 z okolicach 33-40Mhz daje radę wycisnąć 15-16FPS , więc jak ktoś może oczekiwać, że Dooma nie ma na 14Mhz żałosne EC020 w A1200 ?
SNESowy Doom to padaka i bida. Szkoda nim sobie głowę zawracać.
[#308] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ingenic, post #307

...ale lepiej mieć niż nie mieć ;)
[#309] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Vato, post #308

Sam kiedyś pojechałem rowerem 30km do sklepu komputerowego po zamówiony Project Battlefield na moją A500. Nie opiszę rozczarowania jakie mnie ogarnęło po odpaleniu, więc polemizowałbym z tym "mieć/nie mieć".
[#310] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ingenic, post #309

Bo A500 do FPS'ów była za słaba, nie ma dziwne że gry wyglądały jak wyglądały.
[#311] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@karolb, post #310

Za mało fps-ów w FPS-ach
[#312] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@karolb, post #310

Dziś jak patrzę na stare symulatory lotów to zastanawiam się jak mogłem w nie grać w 10 FPS :)
[#313] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Solo Kazuki, post #306

Tak oceny tej gry w swiecie Nintendo byly marne 5/10 gra miala nie przychylne recenzje
Aczkolwiek tytul mieli w bazie gier w przeciwienstwie do A500
[#314] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@jimiche, post #289

taka kultowa, że nikt jej nie ma "We're still looking for RJ Best's first game, GayBlade"
https://macintoshgarden.org/games/dragonblade
[#315] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@HOŁDYS, post #313

To w takim razie co to jest? A nawet to? Zauważ że także jest OCS i zapewne są tacy co na A500 odpalali...
[#316] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Solo Kazuki, post #315

Nie no wiem ze po uwolnieniu zrodel 15 lat pozniej nawet wersja na oscyloscope sie pojawila :)
Chodzi mi o lata 90 gdzie Amiga byla na topie boom Dooma i oficjalna wersje popierana przez ID soft. Sam tytul iz istnieje na dana platforme byl magnesem do zakupu danego sprzetu

Ps.Sam odpalam na mojej A600 z apollo 630/40

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2020 07:32:01 przez HOŁDYS
[#317] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@HOŁDYS, post #316

Magnesem do zakupu PC - tak, zakupu danej konsoli już nie bardzo, bo tam sztandarowe exclusivy najbardziej napędzały sprzedaż u danego producenta.
[#318] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@HOŁDYS, post #316

Jakich 15 lat? Doom został wydany w grudniu 1993, źródła uwolnione zostały w grudniu 1997, więc są to cztery lata. Pierwsze porty na Amigę powstały już około 2 tygodni po uwolnieniu źródeł. W tamtych czasach zdarzały się podobne "obsuwy" pomiędzy wersjami na inne sprzęty, a zdarzały się i większe (patrz ulepszony Resident Evil/Biohazard wydany najpierw na GameCube). Więc dla mnie jest to biadolenie jak przekupki na targu, na dodatek skąd wziąłeś te 15 lat?
[#319] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Solo Kazuki, post #318

Był wydany na cd i dołączony do gazety.


link



[#320] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Dorian3d, post #319

[#321] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Dorian3d, post #319

Takie cowerowe wydanie po tylu latach od premiery to ciekawostka bez znaczenia dla rynku gier.
Nie było wydania na Amigę bo to się zupełnie nie opłacało. Przy tylu dziesiątkach milionów SNES można było na Doomie nieźle zarobić.

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2020 14:14:45 przez cossack
[#322] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Solo Kazuki, post #318

Nikt już po 1993/4 nie wydwał gier na amige, to już była martwa platforma. Gremlin na pożegnanie zrobiło Lotusa III .

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2020 17:24:46 przez JIL
[#323] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@JIL, post #322

Coś tam jeszcze wychodziło, choćby SSF2T w 1995, ale to takie ostatnie "mainstreamowe" wydawnictwa na otarcie łez...
http://www.lemonamiga.com/?game_id=1820

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2020 17:46:42 przez Jacques
[#324] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@JIL, post #322

BZDURA ! ok, racja
[#325] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@JIL, post #322

Lista gier które wyszły na Amigę, posortowane wg daty i malejąco:

http://hol.abime.net/hol_search.php?&tri=Y_released&order=DESC&limitstart=0
[#326] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@selur, post #324

Król jest nagi ?
[#327] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@karolb, post #325

Tak , popłuczyny, niedobitki
[#328] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@Jacques, post #323

W kwestii gier, które ukazały się w końcowym okresie agonii Amigi, trzeba wziąć pod uwagę to, że ich produkcja mogła zacząć się nawet kilka lat wcześniej. Owszem, gry wtedy często były prostsze niż dzisiejsze rozbudowane behemoty, ale i zespoły nad nimi pracujące były odpowiednio mniejsze, więc nadal zajmowało to sporo czasu.

Gdy Doom się ukazał na przełomie 1993/1994, w Commodore już przecież było niezbyt różowo (a w zasadzie pozamiatane). Wydawca, rozważając potencjalną amigową konwersję, musiał brać pod uwagę, że trochę czasu to zajmie, a oczy przecież miał, i co się działo w amigowym światku widział.

Celowo napisałem tu o konwersji a nie porcie, bo moim zdaniem gdyby ktoś zdecydował się wydać w tamtych czasach Dooma na Amigę, zdecydowałby się na produkt mocno uproszczony pokroju wersji SNESowej (jeśli nie nawet bardziej okrojony). Biorący pod uwagę ograniczenia Amigi, zamiast rzeźbić w PCtowym kodzie i ograniczać się do małego procencika odbiorców z dopalonymi Amigami z wyższej półki.
[#329] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@JIL, post #327

Wszystkie?

Edit----

Ten wątek jest chyba tylko dla trolli, równie dobrze można by założyć wątek "Dlaczego Scala wyszła na Amigę a na Atari już nie?" Albo na temat jakichkolwiek platform i oprogramowania.

Amiga to był dobry komputer z bitplanami, softem i systemem. SNES zaś to zwykła konsola tylko i wyłącznie do gier, do niczego więcej. I nie zmieni tego kulawa wersja Dooma ze specjalną kartą turbo którą wykorzysta tylko DOOM, bo jest wsadzona w cartridge.



Ostatnia aktualizacja: 22.08.2020 23:18:35 przez karolb
[#330] Re: Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie?

@ingenic, post #309

Moim największym wyrzeczeniem było pojechanie po kartę B1260 tramwajem. Kurczę! Na piechotę szybciej bym doszedł! Od tej chwili (chwili, z dzisiejszej perspektywy - wtedy to była wieczność) znienawidziłem komunikację miejską!
P.S. W Project Battlefield grałem na A1200 z fast. Była to moja pierwsza gra FPS.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem