[#1] Drakmo zmierzchem..
To, że zamierzałem w Ondorr Drakmo wprowadzić dzień i noc nie ulegało wątpliwości od dawna, jednakże teraz zamysł ten rodzi się już na mojej Amidze :).

Chciałem zaczerpnąć Waszego zdania, czy uzyskany efekt "nocnych" lokacji przypadł Wam do gustu. Tutaj jak i na głównej stronie w "visage" znajdziecie tenże screenshot:

http://www.drakmo.ovh.org/images-pre/visage-paleta.gif

Dziś w sposób empiryczny (!!) pokręciłem sobie paletami w grafikach, po czym napisałem programik jednakże i tak nie uzyskałem niczego lepszego. Nic nie szkodzi, bo przecież programik ten zapisuje także od razu owe obrazki.

Proszę o zdanie, czy odpowiada Wam taka paleta, możliwe, że niektóre detale trzeba będzie podkręcać jeszcze ręcznie, jednakże generalnie tak to będzie wyglądało. Na stronie głównej we wpisie z dzisiejszego dnia, dowiecie się jaki jest zamysł wprowadzenia zmierzchu poza walorami estetycznymi oczywiście :).

[#2] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #1

Mi sie podoba.
[#3] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #1

Wampiry?! Cholera! Gdzie ten czosnek! ... Arghhhy... zombie ;)

Świetnie to wygląda. P.S. Wsiadanie do tramwajów zadziałało :( , tylko z opuszczeniem pojazdu mam mały problem.
[#4] Re: Drakmo zmierzchem..

@APC74, post #3

@APC74
Napisałem, że wsiadanie nie chodzi dlatego, by nikt nie wchodził :). Właśnie z tym wysiadaniem wtopa na całego ale nie miałem już głowy do zawiłości jakie sobie sam napisałem hohoho temu z tym tramwajem. Przywróciłem Twą postać bo wyleciała poza świat no i dorzuciłem 3000GESETA za poprzednie wykrycie ?SYNTAX ERROR w ramach betatestów :).

@KeniG
Fanxx :) a nie za mało mroczne? :P
No to chyba tak zostanie.

Jeżeli chodzi o aspekt trwania dnia i nocy, to chyba zrobię jak w realis, czyli jedna doba w grze równa jednej dobie w rzeczywistości. W sumiee tak na razie działa wyświetlany czas. Gdy nasz bohater, pogryziony przez wampira, stanie się nim (a przeradzanie się będzie traumatyczne, hih) to w dzień pozostaje mu chodzenie tylko w pomieszczeniach nienasłonecznionych a jeżeli już, to w płaszczu z wysokim kołnierzem i to w kapeluszu. Pomysł mam nadzieję ciekawy :F

[#5] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #4

No może powinno byc bardziej czarno ale taki niebieski kolor jest "filmowy" w filmach też w nocy wszystko na niebiesko oświetlone ;) Choć może i czerń lepsza by była sam nie wiem.
[#6] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #4

Napisałem, że wsiadanie nie chodzi dlatego, by nikt nie wchodził...

Napisałeś tak specjalnie! To przecież oczywiste, że jak napiszesz, że gdzieś nie można wejść to ja tam właśnie wlezę... ;)

A gdyby tak OD w nocy, w odcieniach szarości zrobić?
[#7] Re: Drakmo zmierzchem..

@APC74, post #6

Myślałem właśnie na początku o ściemnieniu palety, wystarczy wszystkie komponenty RGB podkręcić na 50% lub mniej, ale wczoraj przeglądałem jakieś gry cRPG na SNES'a i inne konsole i podłapałem ten motyw "filmowy" / komiksowy czyli niebieskie odcienie, co przypadło mi do gustu. Może po prostu zaproponuję kilka rozwiązań w związku z Waszymi propozycjami i sami ocenicie, który Waszym zdaniem jest najbardziej "urokliwy". Choć takie rzeczy wychodzą przeważnie podczas grania w sumie.

Wczoraj pograłem trochę w Perihelion na Amigę, ale w sumie lekko mnie zainteresował od strony graficznej (mowa o lokacjach w mieście, monotonnie i pusto jakoś w tym mieście (Midlight)).

Dzięki serdeczne za propozycje, a ja tym czasem poprawię tramwaj i zabiorę się za system walk od strony technicznej by to wszystko poupychać w tabelkach, robota nie na jeden wieczór ale w końcu wampiry nocą nie śpią :F

[#8] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #7

Zamieściłem dziś tutaj:

http://www.drakmo.ovh.org/dark.html

kilka próbek Drakmo po zmierzchu. Można je przewijać co na pewno ułatwi wybór.

Powiedzcie, która najbardziej by Wam przypadła do gustu. Obrazek 01 to ten, który już wcześniej widzieliście. Poza nim, do gustu przypadła mi najbardziej wersja 03 oraz całkiem całkiem 07 i 09, to pod wpływem słuchania Johna Foxxa i ClockDVA :).

Jeżeli macie jakieś inne propozycje, to albo prześlę Wam programik do kręcenia, albo dorobię jeszcze pare wersji pod Wasze propozity.

[#9] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #8

Chyba faktycznie trójeczka, chociaż dziesiątka nie jest najgorsza. Mógłbyś pomyśleć o dodaniu jeszcze zmierzchu i świtu (żeby przechodzenie dnia w noc i odwrotnie było w miarę płynne). Fajnie zostało to rozwiązane w Ambermoon (tylko tam był gradient copperem zdaje się). A takie na ten przykład światła z okien i zapalone latarnie?
[#10] Re: Drakmo zmierzchem..

@BagoZonde, post #8

Według mnie numer 3 z jednej strony odrazu kojarzy się z nocą a z drugiej jest cały czas czytelny i wszystko dokładnie widac na obrazku.
[#11] Re: Drakmo zmierzchem..

@recedent, post #9

Możliwe, że wprowadzę tą fazę przejściową między dniem a nocą - brałem to pod uwagę choć trzeba także to przekalkulować: to więcej pracy i więcej objętości na serwerze. Ale byłoby to miodne. W ogóle byłoby naj, by rozróżnić zachód słońca (poświata czerwona) i poranki (zimny niebieski / zielonkawy / szarawy). Wtedy zrobiłoby się po 4 pliki dla każdej lokacji, poza kanałami, piwnicami czy strychami i pomieszczeniami bez okna, gdzie jedynie zapalenie lampy naftowej czy elektrycznej wchodzi w rachubę. Na dzień dzisiejszy cała grafika miasta zajmuje 142kb więc robiąc po 4 dla każdej z nich, wyszło by już prawie 600kb. Tak więc nie jest to dużo, warto się pokusić o takie rozwiązanie, dzięki za tą propozycję.

Co do świateł w domach, tak, będą świecić się w nocy a niektóre latarnie migać (dzięki AnimGIF). To są właśnie te szczegóły, o których wspominałem, że będę podkręcał ręcznie :), choć chyba zarezerwuję sobie z 3 kolory, których konwersja nie obejmie i nimi będę robił neony, etc.

Właśnie powstaje grafika do systemu walk, dziubania pikselów było sporo i w końcu po trzykrotnym zamknięciu i otwieraniu Personal Paint'a udało mi się uzyskać zadawalający mnie rezultat.. Dziś nazwałem wreszcie roboczo pupilki, jakie będzie można hodować i chodzić z nimi, w walce będą niezastąpione, w życiu - kapryśne, zamierzam rozbudować ich sztuczne IQ :) a nazywają się Fetish na razie :P. W grze postanowiłem wprowadzić losowo układane/generowane Quest'y tak aby każdy gracz mógł np: śledzić jakiegoś NPC'a, znaleźć jakąś rzecz. Specyfikacja jest już dokładnie obmyślana. Dużo tego chodzi mi po głowie, ale tak jak kiedyś sobie powiedziałem: praca nad "kondorkiem" to praca ciągła, projekt życia niemalże :) bo wiem, że jeszcze długo będzie powstawał, ale nie przeszkadza mi to, wręcz przeciwnie. Dzięki za aprobatę z Waszej strony!! Się nie spodziewałem.


[#12] Re: Drakmo zmierzchem..

@KeniG, post #10

tez obstawiam numer 3.
[#13] Re: Drakmo zmierzchem..

@selur, post #12

Taa 3 jest fajnie mroczna , strach sie bac :D

[#14] Re: Drakmo zmierzchem..

@Hellena, post #13

Taa wyglada jak Nowa Huta noca ;)
[#15] Drakmo świtem i zmierzchem...

@recedent, post #9

Dzień w świecie Ondorr Drakmo od niedawna składa się z czterech pór dnia, jest to świt, dzień, zmrok i noc. O ile tony barw dla dnia i nocy zostały już wybrane i możecie zobaczyć to już w samej grze, pozostało jednak ustalić na jakie kolory będą konwertowane grafiki lokacji dla ŚWITU I ZMROKU?

Zapraszam do przykładowych rozwiązań (10 pierwszych z nich wybieraliście dla nocy za co dzięki serdeczne!!!), następne 16 rozwiązań powstało na potrzeby ustalenia świtu i zmroku.

http://www.drakmo.ovh.org/dark.html

Jak sądzicie, które z nich będą najbardziej właściwe? Przypomnę, że noc została ustalona pod numerkiem 03. Myślę sobie, że przejścia te powinny wyglądać w miarę płynnie (o ile o płynności możemy w ogóle mówić dla czterech stopni przechodzenia z jednego dnia w następny) - ale też i płynnie wyglądać to nie musi.



Ostatnia modyfikacja: 23.12.2009 13:04:26
[#16] Re: Drakmo świtem i zmierzchem...

@BagoZonde, post #15

super !!! mi sie podoba OK

szkoda z eprzejsc na coperze nie mozna zrobic..



Ostatnia modyfikacja: 23.12.2009 13:23:17
[#17] Re: Drakmo świtem i zmierzchem...

@HOŁDYS, post #16

Dzięki Hołdys ;}

Heh, no cooper to byłby już oldskul pełną gębą.

Ale Hołdysie - który z tych wariantów w/g Ciebie jest najbardziej adekwatny dla świtu i zmroku?



Ostatnia modyfikacja: 23.12.2009 21:26:25
[#18] Re: Drakmo świtem i zmierzchem - jakie są Wasze typy?

@BagoZonde, post #17

Witam przednoworocznie!

Jako, że jestem ciekaw Waszych opinii na temat doboru palety w świecie Ondorr Drakmo dla świtu i zmierzchu - zapraszam na podstronę:

http://www.drakmo.ovh.org/dark-fallen.html

Możecie na niej dobrać odpowiednie ustawienia dla świtu i zmierzchu przełączając daną porę dnia. Pozwala to także lepiej wyobrazić sobie następowanie kolejnych pór dnia.

Wystarczy ustawić porę dnia (przełączając na poprzednią lub następną) i ustawić dla niej obrazek przełączając gadżetami < i > dla odpowiedniej pory.

Odnośnie dnia i nocy - ustalone zostały grafiki o numerkach odpowiednio 0 i 10. Wstępnie dla świtu i zmierzchu ustawiłem grafiki o numerkach odpowiednio 36 i 30 jednakże nie wiem czy jest to dobry wybór.

Jeżeli macie propozycję ustawienia innej palety, której nie ma w próbkach - napiszcie czy powinna być ciemniejsza bądź jaśniejsza od którejś z dostępnych etc. Mogę podesłać także generator palet napisany na Amidze, jednakże chyba nie chciałoby się Wam w tym za bardzo "babrać".

Urząd Miasta Drakmo ogłasza, iż osoba, której propozycja nadania palet dla świtu i zmierzchu zostanie zatwierdzona, otrzyma 5000GESETA wypłaconych z Banku Poczty Pneumatycznej Emitanpan w trybie dwóch dni roboczych. Dodatkową nagrodą będzie mieszkanie usytuowane przy ulicy Kreutzgallore, wraz z prywatnym ogrodem od strony podwórza zamykanym na klucz. Termin zgłaszania propozycji mija z dniem 1 lutego 2010 roku czasu "realis". Wtedy rozpatrzone będą propozycje. Urząd Miasta Drakmo zastrzega sobie prawo przyznania także nagrody pocieszenia za wkład w wysokości 3000GESETA bądź też nie przyznania żadnej nagrody.

Proszę swoje propozycje wysyłać na adres e-mail, który znajdziecie na stronie wejściowej Ondorr Drakmo bądź też w tym miejscu na forum - wpisując odpowiednie typy dla świtu i zmierzchu w postaci numerów. Dopuszczalne są także propozycje wyboru innych typów dla dnia i nocy.
Podajcie też proszę swoje imię z Ondorr Drakmo. Jeżeli go nie pamiętacie - a e-mail, z którego wyślecie wiadomość znajdował się będzie w bazie - odnajdziemy charakter i przydzielimy w ten sposób nagrodę.

P.S. Słówko ode mnie - na dzień dzisiejszy wydanie tych pieniędzy jest niemożliwe, jednakże sam system sklepów już istnieje, pozostaje więc dodać do nich ciekawy asortyment i wystrój samych pomieszczeń. Mam na to miesiąc czasu stąd też postaram się ten czas spożytkować także w tej kwestii. Na pewno tak duża suma w przyszłości się przyda każdej osobie zaangażowanej w świat Ondorr Drakmo :}.

Z góry dziękuję za wszelkie propozycje i zainteresowanie!!!



Ostatnia modyfikacja: 30.12.2009 16:01:05
[#19] Re: Drakmo świtem i zmierzchem - jakie są Wasze typy?

@BagoZonde, post #18

Jedna taka uwaga nie na temat.
O wiele wygodniej dla gracza bylo by umieszczenie rozy wiatrow, gdzies blizej ekranu "akcji". Troche meczy ciagle odrywanie wzroku ze skrajnej lewej czesci na prawa ;)


a i widze tez graficznego buga w ".../ci/flr/a1.png" podloga za wysoko "stoi".



Ostatnia modyfikacja: 31.12.2009 21:32:40
[#20] Re: Drakmo świtem i zmierzchem - jakie są Wasze typy?

@selur, post #19

Dzięki serdeczne za spostrzeżenia! Masz rację co do róży wiatrów.

Odnośnie tej grafiki nie do końca rozumiem jak "za wysoko stoi podłoga". Jej wymiar się zgadza. Może masz na myśli to, że kamienie z sąsiednich obrazków nie pokrywają się z tym. Jeżeli tak - nie rysowałem tych grafik pod kątem złączenia ich - musiałaby każda z nich łączyć się z następną po prawej zupełnie jak robi się powtarzalny background - a nie z tą myślą je rysowałem - są to oddzielne obrazki dlatego przedzielone są te 3 sąsiednie strony świata czarną ramką. Rzeczywiście nie wygląda to może za dobrze, ale na pewno nie jest to bug ;). Mimo wszystko pomyślę nad tym, bo rzeczywiście ktoś - podobnie jak Ty - może zwracać uwagę na detale podłogi ;).

[#21] Re: Drakmo świtem i zmierzchem - jakie są Wasze typy?

@BagoZonde, post #20

"... są to oddzielne obrazki dlatego przedzielone są te 3 sąsiednie strony świata czarną ramką."

No chyba ze tak.
Ale jakos to dziwnie wyglada, kiedy na srodku ukazuje sie podloga prowadzaca do 'czarnej dziury', no ale to tylko takie wrazenie estetyczne. Zawsze mozemy sie umowic , ze to gwiezdne wrota... ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem