[#1] Arcymag - premiera
Na kiedy jest planowana premiera Arcymaga? przyznam się, że już bym popykał w tą grę.
[#2] Re: Arcymag - premiera

@parallax, post #1

Zacytuję list, który dziś wieczór wystosowałem do naszej grupy! :D

Witajcie,

Nowości odnośnie Arcymaga są takie, że obecnie piszę tę grę i chyba wreszcie pojąłem jak widzi ją Krzysztof Matys. Postępy są olbrzymie, zapowiada się kawał dobrej produkcji. Będzie to gra z gatunku zręcznościowych z odrobiną logiki i przygody. W załączniku archiwum z obecną wersją gry, póki co wyświetla się logo tytułowe w atrakcyjny sposób (jakby malowane farbami), u góry widać testowe wyświetlenie klatek animacji bohatera (wprowadziłem elastyczny system załączania animacji do gry, wystarczy przygotować obrazek z klatkami animacji. Na jednym obrazku można zawrzeć nawet kilka animacji, zależy czy starczy miejsca. Dzięki temu systemowi łatwo podmienić klatki animacji w razie czego). Następnie wyświetla się super-atrakcyjną czcionką z cieniowaniem dokument tekstowy opisujący przebieg wydarzeń.

Co więcej opracowałem już jak będzie się dodawało mapy (poziomy) do gry. Będą one w formie ciągów tekstowych, coś jak pliki konfiguracyjne z MS-DOSa

[misja]
sceneria=1 ; oznacza, że poziom jest w scenerii nr 1, decyduje ; o wyborze grafiki.

[mapa]
01=........S.......... ; "S" oznacza skrzynię
02=******************* ; "*" oznacza mur itd.

Zrobiłem już mały parser, który analizuje te pliki i generuje na ich podstawie poziom. W archiwum plik wykonywalny "Arcymag-2" korzysta z pliku "mapy/misja1.ini". Póki co tylko żywopłot jest generowany, ale system plików konfiguracyjnych pozwala na znacznie więcej! Już niedługo powinienem móc produkować poziomy w dużych ilościach. Muszę zrobić tylko parę rzeczy:

- elementy gry, tj. diamenty, nietoperze, ogry, smoki, skrzynie ze złotem, klucze, drzwi (te wszystkie elementy muszą być opracowane, tj. mechanizm ich działania).
- funkcje wyświetlające animowane obiekty (import klatek animacji już mam),
- funkcje obsługujące dźwięki i muzykę.

W parę dni/tygodni powinienem już wyrobić się z czymś konkretnym (grywalnym demem).

Pozdrawiam
[#3] Re: Arcymag - premiera

@Robert-Minimat-Szacki, post #2

Z ciekawości - kto jest w grupie?
[wyróżniony] [#4] Re: Arcymag - premiera

@Robert-Minimat-Szacki, post #2

Fajnie, że nie zaprzestałeś OK
[#5] Re: Arcymag - premiera

@AceMan, post #3

W grupie jest 3 programistów (wliczając mnie), do tego jeden grafik oraz jeden betatester i tłumacz.

Przy okazji chciałbym napisać pewną ciekawostkę z mojej pracy:

Zainstalowałem sobie Tools Daemona (z Aminetu) i chciałbym polecić go wszystkim amigowcom. Jest to program Nico Francoisa (tego Pana od reqtools.library i PowerPackera), który umożliwia dodawanie menusów do Workbencha. Teraz oprócz podstawowych menu jak Icons i Window mam Utils i Documentation! Dzięki tej "pchełce" mam błyskawiczny dostęp do dokumentacji programistycznej (w menu Documentation) oraz ulubionych programów jak odtwarzacz muzyki czy Personal Paint. Daję słowo, ten dostęp do dokumentacji sprawuje się świetnie, nie muszę się przedzierać przez stosy okienek ;)

Pozdrawiam.
[#6] Re: Arcymag - premiera

@Robert-Minimat-Szacki, post #5

Tools Daemon? Jest chyba na wszystkich screenshotach ze słabszych Amig. :) Podstawowy uzupełniacz Workbencha z lat dziewięćdziesiątych. Sam używałem go namiętnie do 1997 roku. Potem w ami-świecie pojawiły się jeszcze lepsze rozwiązania.
Serio nie zetknąłeś się w ciągu ostatnich ponad 15 lat z Tools Daemonem? :)
[#7] Re: Arcymag - premiera

@MDW, post #6

Że można dodawać własne menusy (oprócz menu Tools) do Workbencha to pierwszy raz to widzę :) Sprawuje się to bardzo wygodnie, Tools Daemon ma własny program konfiguracyjny o dużych możliwościach.

Jest to też troszkę lepsze rozwiązanie niż wszelkie AmiDocki, czy zrzucaniu ikon na pulpit.
[#8] Re: Arcymag - premiera

@Robert-Minimat-Szacki, post #7

Tak jak MDW napisał, jeden z lepszych uzupełniaczy Workbenacha, chociaż słowo "uzupełniacz" nie za bardzo mi tu pasuje, ale trochę tak ;) Może w tedy dysku twardego nie miałeś, to i się nie zainteresowałeś? :)
[#9] Re: Arcymag - premiera

@Robert-Minimat-Szacki, post #7

ToolsDaemon jest mniej efektowny od nowszych wynalazków gdzie klikasz w ikonki ale bardziej efektywny, używam go w swoich Amigach do dzisiaj. I dziwie się że ktoś go dopiero teraz odkrywa.


Pozdrawiam
[#10] Re: Arcymag - premiera

@RadoslawF, post #9

Dokładnie, tak samo klasyczny program-pchełka do łatwego odpalania gier/dem przy 'nostartup-sequence' to jest program o nazwie 'ystart'. Mało ramu zajmuje a łatwo przejść przez gąszcz katalogów :)

Albo jak odpalasz program w cli i jako parametr musisz podać plik który masz gdzieś zakopany, to używasz `requestfile`.

Kolejnym ułatwiaczem był program o nazwie "R", który sprawdzał jakie parametry szło ustawiać w programie odpalanym w cli, i pozwalał je wybrać za pomocą requester'a.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem