Napisałem prostą aplikację nazwałem ją "gfx.demo.exe". Nie jest ona demem scenowym. Stworzyłem ją by służyła jako demonstracja programowania obiektowego z użyciem języka C++ w środowisku Amigi. Starałem się by wszystko było zgodne z systemem Amigi i było w miarę proste oraz zostało wykonane z użyciem biblioteki MUI/Zune.
Pracując nad GfxDemo skorzystałem z narzędzia
Chocolatecastle.i386-aros autorstwa Grzegorza Kraszewskiego.
Docelowo chciałbym opublikować tą aplikację ze źródłami jako przykład, że C++ jest jak najbardziej możliwe i użyteczne w systemie Amigi.
Program na razie działa pod Aros'em, ale docelowo może uda się go odpalić pod Amiga OS 3.x.
Program przeznaczony jest do uruchomienia z linii komend i posiada kilka opcji, m.in. opcję --help, która powie Ci o innych opcjach programu. Po uruchomieniu otwiera się okno wewnątrz którego poruszają się cztery obiekty:
- point - punkt ale graficznie będący małym krzyżykiem,
- circle - okrąg,
- circletwo - obiekt składający się z dwóch obiektów circle,
- amigaball - obiekt graficzny wczytywany z dwóch plików: grafiki i pliku maski.
Każdy z obiektów poruszających się po ekranie tworzony jest dynamicznie i posiada kilka atrybutów tj. np.: prędkość, współrzędne i inne. Wartości tych atrybutów nadawane są losowo w określonych granicach i pozostają niezmienne do końca działania aplikacji, dzięki magicznej mocy opcji -print, możemy poznać wartości poszczególnych atrybutów stworzonych obiektów. Domyślnie program kreuje po jednym obiekcie z każdego typu. Poprzez opcje linii komend możemy modyfikować ilość tworzonych obiektów.
Dla tych co nie mają Aros'a
zrzut ekranu.
A dla tych co mają Aros'a link do aplikacji
GfxDemo.