[#1] Książka Engines of computer's games
trampolina
Chętnie bym kupił. Szkoda że jeszcze takiej nie spotkałem. Jak ktoś sporo pogra to dekod silkników gier komputerowych sam przychodzi i nie można sie od tego urwać.
Nie jest trudno mniej więcej załapać jaki silnik jest w zastosowaniu, ale są gry wyjątkowe, kultowe.
Posiadają takie engine'y, że nikt już tego lepiej nie napisze. (np. Ace Driver)
Niektóre znów uzyskały sporą renomę i są do nich edytory map i leveli. Może ktoś da radę metodą studiów to ogarnąć i wyjdzie leksykon lub encyklopedia, ew. kompendium engine'ów gier komputerowych.

No np. Ace Driver to gra luksusowa. Piksele śmigają z maksymalną precyzją. Full 3d i wypas. Algorytmy transformacji 3d można studiować z wielu źródeł i dadzą efekt zbliżony, ale disasemblacją z autodocami oryginału jest najbardziej pociągająca, a takich gier jest więcej. Podam jeszcze przykład na "comanche kod" z gier Comanche firmy NovaLogic, tzw. 'VoxelSpace32'.


pisze na klawiaturze

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem