Komentowana tre¶ć: ¬ródła HomeWorlda
[#1] Re: ¬ródła HomeWorlda
wlasnie przegladam te zrodla i troche tego jest. Zobaczymy czy powstanie port :D
[#2] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #1




juz przegladalem jakis miesiac temu. wersja na linuxa jest

tylko x86 (little-endian) + asembler 0x86. niestety nie

jakies proste wstawki, ale nieco zamotane. nie jest to

wiec latwa robota. no i pod 68k nie ma sdl'a z opengl'em

(nie wiem jak os4), wiec dodatkowo komplikuje to sprawe.
[#3] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #2


Ale pod MOSa jest SDL z OpenGL... :)
[#4] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #3




Taaaaaaak?:) A teraz serio. To nie jest problem. Ja w kompilowaniu zrodel utknalem wlasnie na tym asemblerze. Nie mam zielonego pojecia jak to lyknac (no i nie zastanawialem sie zbyt dlugo). Gdyby nie to to moznaby powalczyc bo gra jest bardzo fajna. Formaty plikow sa udokumentowane na stronie Relic'a, wiec to ulatwia sprawe. Wiec jezeli ktos chcialby (i mial wieksze pojecie o asmie x86) z tym powalczyc to sluze pomoca.
[#5] Re: ¬ródła HomeWorlda
Do tego kod w asm obsluguje MMX. I brak komentarzy co robi dana funkcja utrudnia wszytko :( Pozostaje rozgryzac kod asm.
[#6] Re: ¬ródła HomeWorlda
No i trzeba zaminic format video Bink na cos inego SDL ma chyba odtwarzanie MPEG.
[#7] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #6




O sam MMX sie nie martwie. nie wiem np co ma robic kod w src/Fame/ETG.c (poszukaj asm). prawdopodobnie jest to dosyc proste ale nie zaglebialem sie zbytnio. poczekam az wyjdzie wersja bez asm'a i wtedy moze zobacze jeszcze raz. teraz udalo mi sie skompilowac wiekszosc zrodel, ale utknalem wlasnie na tym kawalku.

[#8] Re: ¬ródła HomeWorlda
Z tego co zerkenlem jest to ich jakas maszyna virtualna do ich jezyka skryptowego + parser. I kawalki asm naprzyklad odkladaja na stos i zdejmuja. Czyli obsluga wolana natywnych funkcji VM. Tak mi sie wydaje. Trzeba by bylo wniknac jak dzila ich ta VM.
[#9] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #8




tez doszedlem do takiego wniosku. tylko po co tu asm? to daloby sie pewnie zrobic normalnie w c. no i autor portu pod linuxa pisze ze wlasnie takie kwiatki gryza sie z niektorymi opcjami kompilatora. dlatego ja czekam. moze cos wymysla.
[#10] Re: ¬ródła HomeWorlda
A co z portem tej open-sourcowej

bijatyki z niewsa sprzed okolo 2 miesiecy ?

[#11] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #10




zdziwisz sie, ale zrobilem. i dziala nawet. nie ma "tylko" dzwieku. no i obsluga tylko jeden gracz na klawiaturze. nie mam czasu zeby to dokonczyc. oprocz tego wczystko jest cacy. nawet poczatkowa animacja;) jak ktos chce zrodla to zapraszam. moja wersja jest pod sdl'a i mos'a.
[#12] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #11




Widze, ze cwiczysz ostro przed dokonczeniem demka na breakpointa :) Jak tam postepy? A co do tej bijatyki, to trzeba walnac newsa, a nie chowac sie po komentarzach...

[#13] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #12




Nieee;) ta gre przeportowalem juz jakis miesiac temu, jeszcze zanim zaczelismy robic demo. niezbyt chce mi sie ja konczyc, wiec jak ktos ma ochote to dam zrodla;) A demo sie pisze, ale powoli. Musialem porobic wszystko czego brakowalo w nowym systemie a bylo zbyt paskudnie napisane w starym.

[#14] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #8


To troche przykre, że oni jeszcze w dzisiejszych czasach pisz± cokolwiek w asemblerze... Jaki z tego praktyczny pożytek? Jak dla mnie poza komplikowaniem sobie życia żaden...



Tak swoj± drog± to szkoda że Ľródła Beats Of Rage okazały się tak± kiszk±...
[#15] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #13


Je¶li nie masz nic przeciwko, to mogę dokończyć. Ja swojego czasu utkn±łem na jakim¶ kniflu przy parserze pliku PAK, w którym¶ momencie nie chciał mi wczytać jakiego¶ sprajta, i rzuciłem w cholerę...
[#16] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #15




te paki poszly mi dosyc szybko;) wiecej czasu poprawianie endianow w loaderze do gif'ow i w funkcjach rysujacych. no i wywalenie chlamu do obslugi wejscia/ekranu (przerobione na sdl). zrodla zaraz podesle.
[#17] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #14




Kiedys napisalem Ci o tym



http://dmweb.free.fr/CSBForWindowsLinux.htm

http://dmweb.free.fr/Images/Clones/CSBLinuxScreenshot.jpg

http://dmweb.free.fr/Downloads/CSBWindowsLinux96Sources.rar,



a Ty odpisales "zerkne na to w wolnej chwili"



- http://www.ppa.pl/newsy/komentarze.php?p=1144&c=1#5076



I jak da sie z tym cos zrobic?
[#18] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #11




ThX:D tylko udostepnij to jakos bo nawet bez dzwieku

gierka jest ok :D

tak wogole ile zajmuje port ?
[#19] Re: ¬ródła HomeWorlda
W odpowiedzi na komentarz #18


cala gra z portem okolo 50mb

[#20] Re: ¬ródła HomeWorlda
A czy kto¶ zagl±dał do tych Ľródeł?

http://sourceforge.net/projects/cube/
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane s± tzw. cookies (ciasteczka). Służ± ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jeste¶my zobowi±zani do poinformowania Cię o tym w wyraĽniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przegl±darki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem