Komentowana treść: Emulacja pod OS4
[#1] Re: Emulacja pod OS4
I o to chodzi! Mam nadzieję, że to nie jest asekuracja na wypadek niewypału samego OS4.
[#2] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #1


Jaka asekuracja, na czym ona by miala polegac?
[#3] Re: Emulacja pod OS4
Teraz tylko czekac na emulatory wiekszych konsol: N64, PSX moze PS2 :)
[#4] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #3


Po zmianach w Amiga Inc. albo wszystko zostanie wstrzymane, albo ruszy z kopyta...pozostaje czekać
[#5] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #3


IMO tu moze byc problem, bo jakos dobrych emulatorow tych sprzetow w swiecie open-source nie widze, a pisanie od zera nie wchodzi w rachube.
[#6] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #3


Słowo czekać każdy amigowiec powinien chyba sobie nad łóżkiem w ramce oprawić, albo na czole wytatuować.
[#7] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #5


Zgadza sie, ale juz przy G3/G4 tworzenie i rozwoj emulatorow takich jak TrueReality ma sens.
[#8] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #7


Tylko kto ma je tworzyc? Taki emulator to nie zabawa dla jednego programisty. A poza tym wspomniany przez Ciebie TrueReality tez byl portem programu opensource.
[#9] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #7


O tak, szczególnie przy niesamowicie wydajnych kartach graficznych, jakie obsługują systemy PPC. Zwłaszcza jeśli chodzi o 3D. Nawet nie masz pojęcia jaka moc obliczeniowa potrzebna jest do emulacji takiej pięcioletnej PS2. Najszybsze pecety nie dają rady.
[#10] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #9


Kolega reactor napisal "N64, PSX moze PS2"! O ile mi wiadomo gry z pierwszego PSX'a dzialaja na Pegososie w miare szybko i na A1 bedzie podobnie!
[#11] Re: Emulacja pod OS4
UAE na A1/AmigaOS4:



- uruchamia sie na pelnym ekranie lub w okienku (do wyboru)

- dzieki G3/G4 dziala szybko z AGA i z dzwiekiem (do gier wystarczy mi szybkosc golej A1200)

- jest niejako zintegrowane z systemem - klikasz na adf'a i uruchamia Ci sie gra na pelnym ekranie, nawet nie zauwazasz, ze juz nie masz A1200 (gry wielodyskowe - wystarczy odpowiednio nazwac adf'y)



Mozna o tym poczytac na amigaworld.net. Dla mnie to jest strzal w dziesiatke!
[#12] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #11


- jest niejako zintegrowane z systemem - klikasz na adf'a i uruchamia Ci sie gra na pelnym ekranie, nawet nie zauwazasz, ze juz nie masz A1200 (gry wielodyskowe - wystarczy odpowiednio nazwac adf'y)

Hehe, integracja z systemem. Jak ja bylem mlody to cos takiego nazywalo sie DefIcons, a nie intergracja z systemem ;)
[#13] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #9


Prosimy zatem o objaśnienie jaka moc obliczeniowa jest potrzebna - znanego znawcę tematu mocy. A może to nie o moc obliczeniową chodzi tylko o jakąś inną? Może ma to jakiś związek z tzw. religią Jedi?
[#14] Re: Emulacja pod OS4
Co do N64 jest open-source bardzo dobry emulator 1964. 90 % gier na tym biega.

Do PSX tez cos sie zanjdze i nie potrzeba do tego mocnego sprzetu na Duronie 650 + gf 2 MX wszytsko smigalo :D



Co do konsol ostatniej generacji to o PS2 mozna zapomniec. Nawet nie ma emulatora DreamCasta ktory ma juz kilka ladnych latek :D

Jesli cos sie pojawi to moze Xbox bo emulacja tego na PC powina byc wmiare prosta Xbox to okrojony PC. A po takim czasie nie ma nadal emulatora tego sprzetu na ktorym mozna by bylo cos odpalic.
[#15] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #9




Zaczekaj, powoli, (nie wiem to sie zapytam). Czy emulatory PSX2 uzywaja JIT? Jezeli nie, to czy aby to nie jest tym problemem, a nie predkosc najszybszych pecetow? O ile wiem to gry na PSX przewaznie sa w rodzialkach nie wiekszych niz okolo 640x480 (a przewaznie sa 640x256, aby nie "migalo" w palu), a taka rodzialke pociagnie nawet slabiutka BVision na Amidze i nawet zostanie jeszcze duzo rezerwy. Jezeli juz mowisz o PSX2 to zraz pewnie wszystkim dokladnie wytlumaczysz o co chodzi :)



[#16] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #11


- dzieki G3/G4 dziala szybko z AGA i z dzwiekiem (do gier wystarczy mi szybkosc golej A1200)




Wlasnie jak jest z tym dzwiekiem? Nic Ci sie nie tnie? Na MOSowym UAE jest z tym tragedia. Bez dzwieku to na wiekszosc starych gier jest az za szybko, ale z to nie da sie w NIC pograc, bo sie tnie.



- jest niejako zintegrowane z systemem - klikasz na adf'a i uruchamia Ci sie gra na pelnym ekranie, nawet nie zauwazasz, ze juz nie masz A1200 (gry wielodyskowe - wystarczy odpowiednio nazwac adf'y)




To jest extra bajer. Jak Ambinet dorobi sie DefIcons to tez sobie zrobie.



BTW Na MOSie mozna w taki sposob odpalic programy z MS-DOSa. Click na ikonke i dziala. :)
[#17] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #10


gry z pierwszego PSX'a dzialaja na Pegososie w miare szybko




Na jakim emulatorze? Ja probowalem Frodo i SOPE, ale oba niezabardzo chcialy dzialac tzn. tylko ekran BIOSu sie wyswietlal. SOPE pokazal jakies 130fps, a Frodo 7fps (nie dziala wersja Warp3D).
[#18] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #17




Frodo jest emulatorem C64. Zdaje sie ze chodzi o FPSE albo o GBE.



[#19] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #13


Skoro przy procesorach 3-4 GHz i kartach graficznych z fillrate mierzonym w gigatekselach gry osiągają zawrotne 3-4 FPS (i to przy ekranie tytułowym), to sobie sam policz.
[#20] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #18




Heh, no teraz ja pomylilem. GBE to emulator GameBoya.

[#21] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #17


[...]probowalem Frodo i [...] a Frodo 7fps (nie dziala wersja Warp3D).

Hmm, a moze dlatego, ze Frodo to emulator c64? ;). Wiem, czepiam sie, pewnie chodzilo Ci o FPSE ;)
[#22] Re: Emulacja pod OS4
FPSE na pegazie u mnie chodzi swietnie.

doczytywanie danych to katorga
[#23] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #21


Masz racje, chodzilo mi o FPSE. Nie wiem czemu sie machnalem.
[#24] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #13




Z tego co pamiętam to aby emulowac na amidze C64 z pręością oryginalnego kommodorcia to potrzebna była PPC i karta graficzna, a przecierz C64 miał procek 1MHz?? SID-a któremu daleko było do pauli i kośc graficzną która była znacznie wolniejsza od OCS.

A tu mówi się o emulacji konsoli która jest w stanie pokazać grafike która niejednego posiadacza pc z silna kartą graficzną potrafi wprowadzić w kompleksy ;). Obawiam się że nawet Pentium/Athlon 4 GHz i Radeon 9800XT nie jest w stanie z rozsądną prędkością emulować PS2. Jak tak dalej pójdzie to może zaraz ktoś powie że na A1 można spokojnie emulować PS3 który będzie miał 3 procesory o kodowej nazwie CELL ( moc obliczeniowa jednego procka to około 1 TERAFLOP ):DDDDD
[#25] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #24


060 i karta gfx spokojnie wystarcza. Mowa o MagiC64.
[#26] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #22


To jeszcze pokombinuje. Gry ktore mam na PSXa sa jednak juz na tak zjechanych plytach, ze nic sie z tym zrobic nie da. Pewnie dlatego mi sie nie chca uruchamic choc na samym PSXie jakos dzialaja.

Tylko FPSE i tak dzwieku nie supportuje, wiec to jako ciekawostka bedzie chyba, ze mam jakas stara wersje... Moze jest jakis dobry open-source'owy emulator PSXa?
[#27] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #24


a przecierz C64 miał procek 1MHz?? SID-a któremu daleko było do pauli i kośc graficzną która była znacznie wolniejsza od OCS.



Wszystko z osobna jest wolne jak na dzisiejsze realia, i do emulacji każdego z tych układów z osobna wystarczyłby procesor 040 z nawiązką, ale emulacja wszystkich trzech kości razem, w idealnym synchroniźmie co do pojedyńczego cykla procesora 8510, to już wyzwanie dla o wiele szybszego sprzętu. Dlatego Frodo PC (albo SC, nie pamiętam, w każdym razie chodzi mi o tą najwolniejszą i najwierniejszą wersję) działa tak wolno nawet na PPC.

[#28] Re: Emulacja pod OS4
W odpowiedzi na komentarz #24




Ciekawym kto?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem