[#3]
Re: Blender - nowa wersja
@Rafael/ARMO,
post #2
Ja nie potrafie obslugiwac Blendera jeszcze na tyle zeby go zaprezentowac. :) Nauke przerwalem, bo od spraw 3D odciagnely mnie sprawy bardzo mocno 2D. :( Poza tym sam Blender interesuje mnie raczej jako narzedzie do ukladania scen. Nigdy nie zajmowalem sie modelowaniem, animowaniem, teksturowaniem. Nie jestem grafikiem 2D ani 3D. Przerwalem dawno temu rozwoj swojego mocno nieskonczonego programu do tworzenia scen, bo stwierdzilem, ze lepiej nauczyc sie jakiegos programu do 3D, ktory ma jakis jezyk skryptowy pozwalajacy exportowac dane w dowolnej formie. No i przez MorphOSa padlo na Blednera. Drugim powodem wyboru Blendera byl Python, ktory bardzo mi sie spodobal. Trzecim powodem bylo to, ze jest on multiplatformowy i dane mozna wymieniac miedzy doslownie wszystkimi platformami. No bo czy jest jakis system (oprocz AmigaOS3/4) na ktorym nie ma Blendera?
To jest bardzo dziwny program. Blendera albo sie kocha albo sie nienawidzi. Filozofie obslugi tego programu, jego GUI albo mozna zrozumiec i pokochac albo wysmiac i zupelnie znienaiwdzic. Nie ma stanow posrednich. Ja jeszcze nie bede sie wypowiadal na ten temat, bo za malo umiem. Wiem, ze na pewno cos w tym programie jest. Ludzie (niestety na innych platformach) robia cuda tym programem. Sa tacy, ktorzy nie zamieniliby go na zaden inny z Maya, Softimage i 3DMax wlacznie. :) Ja sie ciesze, ze dziala on naprawde bardzo sensownie i stabilnie (co jest ewenementem na amigowych platformach, hehe) na Pegasosie z MorphOS i akceleratorem 3D. Porownywalem sobie troszeczke Blendera na moim G4 z Blenderem odpalonym na duzo silniejszym pececie i musze powiedziec, ze Pegasos wygral. Przyznam, ze troche sie zdziwilem. :) Ok, bylem nieco niesprawiedliwy, bo na pececie odpalalem wersje 2.32, a na Pegasosie 2.37a. No ale jednak...